Jump to content

Имам 2 различни чифта гуми


Recommended Posts

Здравейте колеги имам въпрос .Имам Ауди А6 ц4 АЕл куаттро. Знам ,че на куатро трябва да са един размер гумите ,а днес ми казаха ,че и шарката на грайфера трябва да е еднаква(да не са 2 по 2) защото иначе се развалял диференциала.Истина ли е това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ясно, че трябва да са 4 еднакви, не само като размер, а като марка и шарка...Просто при всеки производител размерите са различават...

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене разликата която ще е по-фатална е от това, че различните гуми имат различни качества на гумата(каучука). По този начин ще имаме още предпоставки за различно сцепление на 4-те колела. Защо още, ми защото центъра на тежестта и без друго се справя доста добре. Сами се досещате колко различно е теглото на предна и задна ос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за шарката е вече пресилено.

Дори еднакви гуми след 10-на хиляди км се износват различно.

Различно е и натоварването върху гумите при празна и пълна кола. Едва ли някой си мери постоянно теглото на предния и задния мост и да коригира налягането всеки път, когато зарежда гориво.

А когато качваме или спускаме по баира....

Т'ва торсена да не е раздатка на джип, че да се чупи само като го погледнеш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за шарката е вече пресилено.

Дори еднакви гуми след 10-на хиляди км се износват различно.

Различно е и натоварването върху гумите при празна и пълна кола. Едва ли някой си мери постоянно теглото на предния и задния мост и да коригира налягането всеки път, когато зарежда гориво.

А когато качваме или спускаме по баира....

Т'ва торсена да не е раздатка на джип, че да се чупи само като го погледнеш...

И аз така мисля !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав!

Най-лесно можеш да си направиш експеримент - на предно предаване, сложи една летна и една всесезонна гума с еднакви размери. Стъпи на мокър участък и подай рязко газ от първа или втора да речем... да видиш в коя страна ще те завлече... :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма проблем да се кара с различни модели гуми стига размера да е еднакъв.

НА всеки производител , размерите са различни . Дори от една и съща марка два различни модела имат разлика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно колко го отнася торсена от различни гуми? :huh:

:) Пробвай, ще ми е интересно да знам и да те давам за пример във следващата тема със същия въпрос, която не вярвам да се забави много . Някаква цикличност се наблюдава на това питане...Явно хората много обичат да спестяват от гуми, накладки,крушки, антифриз и други жизненоважни за тях и здравето на автомобила им консумативи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и такива моменти - примерно катам 4 еднакви гуми и късам едната в дупка, както ми се е случвало. После какво правим? Нова гума не става, че ще има 2-3мм по-голям грайфер, стара същата дали ще се намери също не е ясно. Та заради една гума пак отиваме на продажба и цял комплект...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе дори и така да е, ако едните гуми имат по-добро сцепление от другите? Дали ще се запази тиичната управляемост на колата?

Аз вече се оборудвах с еднакви гуми макар да ме е яд, че трябваше да махна перфектни предни гуми :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте колеги, аз искам да ползвам темата да попитам нещо- моята кола не е с торсен, ами с халдекс, там как стоят нещата с различните марки гуми и различните шарки?

В момента съм изправена пред дилема- купила съм си 4 еднакви гуми но са малко по стари, но в перфектно състояние, но ми предстои да си взема и нови джанти, с които имам възможност да взема 4 доста по нови гуми от моите- 2 дот 2010 и 2 дот 2008, като са две по две и са им различни шарките.

Какво според вас е по добре, да карам по новите гуми дето не са 4 еднакви, еднакво износени и тн, или малко по старите, които са еднакви?

По старите са ми гудиър игъл ф1 а тези по новите две са с подобна шарка на гудиара, другите не знам каква марка са.

Много мерси за мненията!

ПС. В момента колата се кара с 4 15ки ултрагрип 7 чисто нови купени и еднакви, а и старите и гуми като гледам са били една марка но различни дот-ове...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Във всичко по-горе писано има верни неща ... но ...

Независимо дали автомобила е с торсен деференциал или с халдекс (вискомуфа), би следвало да се кара с еднакъви гуми.

Карането с различни по размер гуми води до:

-ако са различни ПО РАЗМЕР задните (или предните) гуми една спрямо друга (лява спямо дясна)- това води до промяна ъгъла на полуоските и съответно неравномерно натоварване (износване)на задния (предния)деференциал. Управление с този тип гуми е силно непрепоръчителен.

-ако са различни ПО РАЗМЕР гумите отпред спрямо задните това води до промяна ъгъла между кардана и предния мост и съответно неравномерно натоварване (износване)на междинния деференциал (вискомуфата). Това състояние също не е препоръчително, макар и не толкова фатално (стига разликата в размерите да не е значителна). Подобна ситуация се появява и при натоварване на автомобили с пътници и багаж.

-Карането с различни по шарка и еднакви по размер гуми (предни спрямо задни) би натоварило централния деференциал, дотолкова, доколкото различните гуми биха имали различно сцепление с пътя. Но ... това се случва постоянно, дори и при еднакви (по размер и шарка)гуми, на подобно "натоварване" са подложени дори и предния и задния деференциали, тъй-като сцеплението на гумите спрямо пътя постоянно се мени в резултат на много и различни фактори: вида настилка, налягане в гумите, тогло на автомобила, движение в завой, степен на износване на гумата, втвърдяване на каучука вследствие стареене и т.н. което пък от своя сметка е предвидено от производителите и не представлява чак такава опасност за автомобила.

Тази разлика в сцеплението (предна спрямо задна ос) е значителна при движение по хлъзгави настилки (най-често през зимата) и много по-малка през лятото, когато асфалта в повечето случаи е сух.

Аз мисля, че карането с еднавки по размер гими при автомобил 4х4 е задължително (или поне за мен е така), докато карането с еднакви по размер и шарка гуми е препоръчително (най-вече през зимния период), но нищо не пречи това да не се спазва толкова педантично, стига гумите с които караме да са предназначени за съответния сезон ...

Всичко това е мое мнение и с него не задължавам никой ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги, аз искам да ползвам темата да попитам нещо- моята кола не е с торсен, ами с халдекс, там как стоят нещата с различните марки гуми и различните шарки?

В момента съм изправена пред дилема- купила съм си 4 еднакви гуми но са малко по стари, но в перфектно състояние, но ми предстои да си взема и нови джанти, с които имам възможност да взема 4 доста по нови гуми от моите- 2 дот 2010 и 2 дот 2008, като са две по две и са им различни шарките.

Какво според вас е по добре, да карам по новите гуми дето не са 4 еднакви, еднакво износени и тн, или малко по старите, които са еднакви?

По старите са ми гудиър игъл ф1 а тези по новите две са с подобна шарка на гудиара, другите не знам каква марка са.

Много мерси за мненията!

ПС. В момента колата се кара с 4 15ки ултрагрип 7 чисто нови купени и еднакви, а и старите и гуми като гледам са били една марка но различни дот-ове...

карам ве4е над 40000 км с две по две различни марки и няма абсолютни никакъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh: наистина е хубаво да са еднакви и четирите гуми на не е проблем да караш и със различни гуми

аз карам с различни гуми от пред и отзад не съм усетил нищо даже и тази зима карах с различни гуми сложих старите зимни гуми отзад и си купих две нови за отпред ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...