Jump to content

Термостат - Обезвъздушаване на Ауди А4


ceco_valchev

Recommended Posts

Здравейте,

Говорим за Ауди А4 - 1998 - 1,6 - 101 коня

Смених термостата и не можах да обезвъздуша охладителната системата най-правилно и добре?

Как се обезвъздушава системата?

Има ли нещо общо радиаторът на парното с обезвъздушаването?

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип трябва сама да се обезвъздуши.На единият мъркуч на радиатора на парното има белег,развиваш скобата и го издърпваш малко докато се покаже дупка на щуцера,като потече обилно вода е готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип трябва сама да се обезвъздуши.На единият мъркуч на радиатора на парното има белег,развиваш скобата и го издърпваш малко докато се покаже дупка на щуцера,като потече обилно вода е готово.

Да знам, че трябва да се обезвъздуши както казваш ти но ако е с термостат с дупка, клапа, топче или нещо подобно мисля, че трябва да е. Но проверих всичките големи магазини за авточасти и оригиналния дори няма дупка. (виж снимката на моя термостат по-долу)

И къде да намеря термостат с клапа?

Слагах 3 различни марки термостат и не става. Без термостат работи перфектно всяка една част от охладителната система (водна помпа, радиатор, няма запушвания и т.н.) но като сложа термостата НЕ може да премине охладителна течност в малкия кръг.

Да не се налива и от друго място антифриз освен само от казанчето когато се обезвъздушава колата като се вземе предвид, че не ходи охладителна течност в малкия кръг?

post-52452-1290194431.jpg

post-52452-1290194441.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И къде да намеря термостат с клапа?

Виждал съм термостати с малък отвор за който ти говориш, само че на други коли. Най-лесния вариант: така и така си го купил, пробий отвор на термостата, фи 3-4 мм. и си готов.

post-9515-1290199208.jpg

Редактирано от Пламен П
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как въобще може да ти дойде на акъла да пробиваш термостат :hilezh:

Точно както е описано се обезвъздушава и няма никакъв проблем. Дърпаш маркуча на парното(тоя дето е наврян повече) и наливаш. Като се напълни казанчето можеш да започнеш да стискаш някой от маркучите на радиатора(ако има такъв на удобно място отгоре) и ще поеме още доста вода. След това палиш и като се разтече от маркучето на парното го затваряш и доливаш ако е нужно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://audi-b5.5go.ru/html/6_8.htm Колега тука пише , че термостата наистина е с въздушен клапан и как се монтира. Явно трябва още да търсиш.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как въобще може да ти дойде на акъла да пробиваш термостат :mukkies:

Точно както е описано се обезвъздушава и няма никакъв проблем. Дърпаш маркуча на парното(тоя дето е наврян повече) и наливаш. Като се напълни казанчето можеш да започнеш да стискаш някой от маркучите на радиатора(ако има такъв на удобно място отгоре) и ще поеме още доста вода. След това палиш и като се разтече от маркучето на парното го затваряш и доливаш ако е нужно.

Здравей,

За сега мисля да потърся такъв термостат като този долу на снимката (не знам дали оригиналния в Ауди ще е с такава клапичка).

И след това да го сложа него като обезвъдуша както ти ми казваш.

Поздрави

post-52452-1290257579.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай бе колега,какъв термостат с дупка и как неможе да налееш вода в малкия кръг.Термостата отваря големият кръг,в крайна сметка какъв е проблема при теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай бе колега,какъв термостат с дупка и как неможе да налееш вода в малкия кръг.Термостата отваря големият кръг,в крайна сметка какъв е проблема при теб.

Аз принципно ходих на майстори и те винаги ми наливаха само през казанчето антифриз и не ходеше до малкия кръг течност и накрая нищо не правиха смятаййййййй и побеснях. И викам да взема да ви пиша на вас тука да кажете как се обезвъздушава. А клапичката на термостата за Ауди я видях в нета и това бил най-добрия термостат. А купих от най-известните фирми термостати и не бяха с клапички и сега се чудя дали оригинален термостат от Ауди за 75 лв цена ще е с клапичка или принципно си нямат клапички и се обезвъздушават като налееш антифриза хем през маркуча на парното и после през казанчето другата част

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналния термостат няма дупка.Като наливаш течност в казанчето първо се пълни малкият кръг,при теб как така не се пълни.Дай повече инфо какъв е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

По принцип трябва сама да се обезвъздуши.На единият мъркуч на радиатора на парното има белег,развиваш скобата и го издърпваш малко докато се покаже дупка на щуцера,като потече обилно вода е готово.

Добре развих скобата и издърпах маркуча, като стисна маркуча между блока и радиатора излиза въздух като го пусна влиза пак, колко поти го стисках се същото, разширителниа съд е пулен как точно се прави това обезваздушаване :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BEHR и WAHLER са много добри алтернативи. Успех :bia:

BEHR не са ли за оригинално вграждане?

А по въпроса - напълно съм съгласен с milenig. Това е процедурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм с BEHR и нямам оплаквания. Познат слага на неговата разни италянски и незнам си к'ви други и всички караха по няколко (3-4) месеца...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след смяна на водна помпа и термостат пърюоначално като запаля колата и за секунди се чува звук на течаща вода някъде зад таблото. И аз си мислех, че не е била добре обезвъздушена системата ама минаха вече два месеца от ремонта и при запалване все си се чува за много кратко този звук. Някакви идеи дали е необходимо ръчно обезвъздушаване на системата или да си карам така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след смяна на водна помпа и термостат пърюоначално като запаля колата и за секунди се чува звук на течаща вода някъде зад таблото. И аз си мислех, че не е била добре обезвъздушена системата ама минаха вече два месеца от ремонта и при запалване все си се чува за много кратко този звук. Някакви идеи дали е необходимо ръчно обезвъздушаване на системата или да си карам така.

Колега, и при мен е същата ситуация и понеже имам колата от скоро, си мислех, че е нормално да се чува това "бълбукане"...

Ако всичко е нормално за колко време става това самообезвъздушаване - все си мисля, че за един-два цикъла до пълно загряване би трябвало да стане , ама май не ... все се чува се едно тече вода зад таблото :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Да повдигна още една тема , понеже от няколко дни карам a4 B5 ,и снощи прибирайки се се случи да не съм пуснал радиото и чух това странно "бълбукане" от зад таблото - по средата някъде - колата няма проблеми с температурата или с нещо , на диагностиката преди няколко дни не показа проблеми - но това бълбукане сега ме дразни доста - а и се притеснявам - като незнам от какво е ?! Аконякой е има подобни случаи нека сподели , обезвъздушаване ли трявбва - вобще дали е от охладителната система този странен шум ? Като форсирам на място колата се чува този шум и като се успокоят оборотите затихва - това забелязах за сега .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало смени капачката на разширителния съд или поне я провери дали е стегната добре. Провери и от тънкото маркуче което е горе на разширителния съд дали тече антифриз като го махнеш за момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейт отново , като се прибрах от работа реших да погледна антифриза на "новата" кола А4 б5 и изненадааа - казанчето беше празно почти - долях розов антифриз 1,5 литра !!! , после запалих колата и бълбукането го нямаше , но ми направи впечатление , че перката за охлаждане на радиатора върти постоянно още от самото запалване на двигателя ?! На Б3-ката ми се включва само като стигне 90+ градуса и после си спира - как е при А4 - струва ми се не е нормално да върти постоянно .

Възможно ли е стария собственик да я е карал с минимално количество антифриз ( по невнимание ) и да е залепнал термодатчика примерно и затова да въти постоянно тази перка ?!

10х

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А4 има 2 перки. Едната е електрическа за климатика и се включва само когато е пуснат той или при аварийна ситуация. Другата перка е с виско съединител и се върти от ремъка. Перката с виско се върти постоянно, просто като не е достатъчно загряла превърта и не вдига високи обороти. Като загрее колата виското се втвърдява и перката започва да се върти с оборотите на ремъка. Направи си експеримент, вземи един вестник, навий го на руло и опитай да спреш перката. Като е студена колата ще я спреш лесно а като загрее добре ще ти направи вестника на дреп. Или като загрееш яко колата я форсирай на място и ще чуеш как фучи много яко.

По напред в темата съм писал как се обезвъздушава, но научих по-лесен и сигурен метод. Издърпва се леко маркучето от радиатора на парното да се покаже дупката, казанчето се отвива от трите болтчета, пълни се до горе и се повдига над нивото на мотора колкото позволят тръбите, Като вземе да тече хубаво без бърбуникане от дупката на маркуча работата е готова. Изчакваш малко да потече антифриза в казанчето да стигне ниво макс и докато с едната ръка го държиш повдигнато с другата набутваш маркуча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите! Днес ще покарам колата след снощното доливане на антифриз да видя какво ще става. Уговорил съм се с колегата buzzi да я погледне колата утре или вдругиден да видим дали ще има по сериозни драми , тоест дали са ме излъгали много при покупката :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

а някой неможе ли да даде и снимка на съответния маркуч който се вади, за да може съвсем скараните с колите като мен , също да си свършат работа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами правих какво ли не и неще да духа топло и това си е,

Направих всичко точно както сте го описали, но никаква промяна.

Хайде ако някой знае къде мога да отида да ми го обезвъздушът да каже моля в София.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги,проблема с бълбулането и плискането отпред,решихте ли го и как?

:)

Редактирано от kikson1979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...