Jump to content

Съвет за Акумулатор


Recommended Posts

Ами ако трябва да се обобщи нещата които трябва да се имат впредвид при закупуването на акумулатора са:цена/отстъпки/гаранция/оторизиран дилър (магазин за акумулатори)/най-големия който се събира в коша!

Излиза че не трябва да се робува на марки,тъй като за всяка една от тях ще се намерят доволни и такива които са разочаровани.Но живота на акумулатора зависи и от задволаното устройство :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ами ако трябва да се обобщи нещата които трябва да се имат впредвид при закупуването на акумулатора са:цена/отстъпки/гаранция/оторизиран дилър (магазин за акумулатори)/най-големия който се събира в коша!

Излиза че не трябва да се робува на марки,тъй като за всяка една от тях ще се намерят доволни и такива които са разочаровани.Но живота на акумулатора зависи и от задволаното устройство :bia:

Абсолютно си прав, колега, дори бих добавил, и от целта, за която е предназначена колата в семейството. Ако се кара, като моята само на празници, поради обективни причини, примерно наличие на служебен автомобил, е необходимо да е качествен акумулатора, за да може да държи тока да не избяга. Важно е също да е изправна ел.системата на автомобила, в смисъл да зарежда колкото трябва, да няма потребление над нормалното,когато е в покой, да не презарежда и т.н.

Мисля, че по този начин, една батерия може да служи вярно доста повече от 1-2години. Разбира се, ако и тя самата е направена както трябва!Все пак е неоправдано да инвестираш в бг икономиката, всяка година като за БОШ, примерно, цените на БГ батериите и тези сега са равни и в крайна сметка да се сдуха още втората зима, и да те правят на шматка, като си търсиш правата като потребител!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понеже съм лаик няма какво да споря с колегата...

само ще ти дам малко факти: това което и в друга тема съм писал. моето Б5 излиза заводски с 45 Аh (по лепенка с код), купих го лично от Германия през 2007 с ВАГ акумулатор пак 45 Аh и фактурка за смяната му през 2004 (там хората ползват оторизирани сервизи и не си ги сменят сами). той работи до 2010 безгрижно. От тогава съм с Варта 45 Аh и пали дори след 2 седмици на студа (без да е припалвана) от 1-я път! Не съм казвал, че по-голям не може да се сложи, просто за мен няма нужда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както сте го подкарали , ще излезе , че и с батерията за дистанционното ще си подкарате колите :) Това със стикера - с какво е излязъл от завода може и да е вярно , но не точно :) Акумулатор за първоначално вграждане или оригинален на който пише само :audi, vw , opel и т.н. нямат абсолютно нищо общо с боклуците на пазара - нито като качество и най-вече като цена . Също не без значение е дали е купен от България или Германия . Българина вярва само на това , което му отърва и което му се иска на него . Колкото по-тънко мине за момента толкова по-добре . След това са виновни търговците и ... въобще всички , разбира се без него самия . Какво пишело на стикера или в руския сайт разбрахме - ясно . Обаче на други места пише друго - примерно в Autodata :

ADR - 63 ah

AEL - 92 ah

И аз не смятам да споря с никой . Слагайте какъвто ви е кеф , тука във форума всички сме разбирачи - лаици няма :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ADR - 63 ah

AEL - 92 ah

И аз не смятам да споря с никой . Слагайте какъвто ви е кеф , тука във форума всички сме разбирачи - лаици няма :)

прав си,какви ги върша пък аз :)

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AEL - 92 ah

Колега, ако Аудито е с климатик, акумулатора е под седалката и имаш строги критерии за размера. Максималното, което до момента съм срещал на нашия пазар е Varta Silver Dynamic 74 A/h, 750 A. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз разбрах АДР съм заначи 63АН, ама не съм виждал такова животно, значи ще е или 60 или 62АН!

Така си правя смектата, 25% по-силен от предходния, предходния при мен изкара 5 години, другите не ги знам. Сега като се отупам с едни 130-150лв, значи този трябва да изкара минимум, казвам минимум 6,5години! Да си му прави сметката. Не, че до тогава няма да съм сменил колата, два пъти, ама знае ли човек!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като се изсилите всичките колкото по-скъп,толкоз повече трябвало да изкара ... А някой сменявал ли си е реле регулатора!?

Или колко от вас са го сменили,след като са им казали че е за смяна!?

Понеже редовно в сервиза идват хора с паднали акумулатори,и били виновни "турските Бош-ове",пък се оказва че алтернатор-а не е зареждал ...?!

И за да е всичко точно ....

Даже и най-скапаната марка ще изкара повече от хубавата,при положение че алтернатора е в кондиция!

Погледнете първо това,и после се хвърляйте да търсите акумулатори!

Пресен случай ... Един познат с дезелова Ц-класа ... Купи си Гигават,и вместо 74ач му дадох 85ач (който е за монтаж под седалка,т.е. с намалена височина),и при заверката му казахме да смени релето,понеже зарежда на минимум-а!

И след 3 месеца ми звъни ... Акумулатор-а паднал след едно пътуване до Силистра,нямал капка ток! И почнахме - късо,консумации и кфо ли не! И най-накрая го питам! Абе ти смени ли регулатор-а?! :) Е не го бил сменил :respekt: ! Ми ко търсим тогава?! И ся нови 180+ лева! Заради едни 30 дето не е дал преди това!

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав си колега, изправния автомобил пали от четвърт и изхабения заряд се възстановява адски бързо. Като няма утечка и разряда докато не караме на акумулатора е минимален.

Е ако го забравяте с включени фарове или сте сложили голяма бас-каса, която слушате докато чакате някой на изключен двигател - ами не може да очаквате чудеса от батерията, то така и 100 Аh може да не ви стигнат.

Така че не се хвърляйте толкова на голям ампераж, ами си проверете изправността на системите и заложете на по-качествена батерия (избор от добри марки има голям - аз си бях харесал Berga и Еxide, но Varta -та ми идваше с голяма отстъпка и избрах нея).

И ако трябва да търсим компромис ( а винаги търсим добро съотношение цена -качество ) моето мнение е да си вземете маркова батерия с по-малък ампераж (но допустим от производителя), вместо такава с 20 Аh отгоре, но която едва си изкарва гаранцията или пада на първото застудяване.

Та пак се чудя на мнението на някои колеги, защо 56 Аh на АДР-a му били малко след като с хубава батерия 45 Ah изкарва 5-6 години?

ето малко снимки:

смяна на стария ми акумулатор в Германия - объркал съм се , не е през 2004 а 03.2003 г. - и той работи си до 04.2010 !!! кода може всеки да го види в нета на какво отговаря 000 915 105 AB

aku2.jpg

и снимка на лепенката в сервизната книжка - код J1P - пак всеки може да си го провери в нета , но и тук си имаме тема http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=58819 и там пише: J1P battery 220 A (44 Ah) (предполагам че през 2003 му е била 1-та смяна)

aku1.jpg

И пак се чудя на мнението на някои колеги, защо 56 Аh на АДР-a му били малко след като с хубава батерия 45 Ah изкарва 5-6 години и в немско го пускат с 45 Аh заводски?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми що ???? Защото едно време,всичкото russian power беше с 62 ... Ама,на чичо Иван в Сибир сутрин му трябва яко ток да върти! И от там се почва!

М/у другото това с каталозите са минимално допустимите амперчасове! Ама това е било някога ... Ся 44ач Бош има пусков,колкото моето 60ач Гигаватче ... ! :hilezh:

М/у другото,по ОЕ номер Варта иска 52-ка! :flehan::wall::flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пак се чудя на мнението на някои колеги, защо 56 Аh на АДР-a му били малко след като с хубава батерия 45 Ah изкарва 5-6 години и в немско го пускат с 45 Аh заводски?

Колега по горе писах , защо се получава разминаването : качество и цена

Пример : EXIDE PREMIUM +30% ( 3 години гаранция; Ca/Ca ) - 77Ah/760 размери 278x175x190 - 219 лева

EXIDE AGM (първоначално вграждане ; Ca/Ca) - 70Ah/760 размери 278x175x190 - 343 лева

Определено има разлика . Единия е по-слаб , обаче интересно защо ли е по-скъп :hilezh:

Аз съм с EXIDE PREMIUM +30% , по причината , както каза КОКО - няма място под седалката , едвам се събра . След 1 зима спокойно мога да кажа , че точно този акумулатор е абсолютен боклук и ще го сменя докато е в гаранция . Но това е друг въпрос и си е вече мой проблем :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.planetbatt.com/prod.php?p=2&br=7&mps=cat

Колеги, някой има ли опит с ето този акумулатор. Днес един мой приятел от сервиз ме светна, че мога да го взема от един от търновските дилъри с остатъчна гаранция от 20месеца. Историята е, че някакъв човек го взема за S-класата си, дизелак, ама не бил на ясно, че е малък за неговия мотор. Като застудяло сега и приключил с паленето супер. Големи панаири вдигнал в магазина, и договорил подмяната му с доплащане.

Мога да го взема на около 90лв като се прехвърли гаранцията на мен!

Не съм много на ясно, при положение, че е толкова голям, дали ще става за моята кола, в смисъл, ясно е, че ще върти и пали здраво, но дали моята кола ще може да го зарежда нормално? :hilezh:

Сега виждам, че не съм постнал линка коректно, става въпрос за ето тази батерия

Серия: UNI BULL

Модел: Ca/Ca technology, 4 Полюса (ляв и десен),+FORD

Цена с ДДС: 190 лв.

Ном.

напр.,12 В Ном.

емк.,69 А ч Ток студен пуск 520EN Тип клеми: Полярност: Габарити

(ДхШхВ), мм

DIN EN

12 V 69 0 520 Европейски Десен плюс 241x175x190

Редактирано от ivailo_stoqnov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай ги точно какво означава "остатъчна гаранция от 20месеца" . В смисъл , че ако не ти върши работа и на теб , ще го сменят ли за нов без абсолютно никакви разправии . Ако ти гарантират ,че ще го сменят защо пък да не го вземеш на далавера :hilezh: Иначе може да се наковеш много лошо . Същата работа е аз като върна моя EXIDE , който не пали сутрин след 2-3 дена престой да те посъветвам да дадеш 90 кинта за него . Все пак щом е върнат от предишния му собственик и търговците са на мнение ,че не е стока .

... иначе за BANNER съм чувал все хубави неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търговеца не казва, че не е стока, проблема, според него бил, че е малък за този двигател, става въпрос за някакъв мерцедес дизелак с голям мотор. Не му стигал този акумулатор за зимата за да пали добре! Поне така обяснява. А гаранцията, е тази, която си му дава производителя и търговеца. Оригинално тя е 24месеца, той е закупен, и е тръгнала гаранцията края на Септември 2010, и ми предлагат да я продължа аз!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Иксайд премиум,повече от година!И две седмици да не я карам пали от раз!Дано се държи така и след 4 години :hilezh:

А за разочарования колега по горе-дали няма сериозна утечка,че за два дни да не пали?Реле регулатора зарежда ли коректно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Иксайд премиум,повече от година!И две седмици да не я карам пали от раз!Дано се държи така и след 4 години :D

А за разочарования колега по горе-дали няма сериозна утечка,че за два дни да не пали?Реле регулатора зарежда ли коректно?

Утечката съм я свалил до 0.03 , динамото зарежда перфектно на ниски - високи , с консуматори и без . Просто при тази подсилена серия на Ексайд процента на скапаните акумулатори е по-голям . Явно и такъв ми бил и скапания късмет :gruebel: Хубавото е , че поне производителя е с голямо самочувствие и дава 3 години гаранция :hilezh:

... стига толкова , че разводняваме темата на колегата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модел: Ca/Ca technology, 4 Полюса (ляв и десен),+FORD

Цена с ДДС: 190 лв.

Ном.

напр.,12 В Ном.

емк.,69 А ч Ток студен пуск 520EN Тип клеми: Полярност: Габарити

(ДхШхВ), мм

DIN EN

12 V 69 0 520 Европейски Десен плюс 241x175x190

Не трябва ли да ти е 175мм височина?

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва ли да ти е 175ммм височина?

не знам, колко трябва да е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата приключва сега.

Днес пристигна http://www.akumulatori.bg/category_products.pcgi?cat_id=232

С огромни благодарности към колегата АСЕ,

Темата е за триене!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след 6 години вярна служба смених BANNER POWER BUL пак със същия. До момента не съм ползвал по добър на никоя кола. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде, честито, да ти служи много вярно!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след 6 години вярна служба смених BANNER POWER BUL пак със същия. До момента не съм ползвал по добър на никоя кола. :)

И аз съм с такъв от Кокича :zustimm: вече няколко зими и не ме е предавал никога :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...