Jump to content

Комън рейл ли е ТДИ ИЛИ Е ПОМПА-ДЮЗА?


Mboho

Recommended Posts

Мога да споделя нещо интересно-Има бензинов двигател на Хонда(90-93г,2.0-12клапана,131к.с.) с по4ти същата система като КоманРейла.Обикновено се среща на 1 фейс на Акорд. Карах такава около 2.5г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Комънреал е система за впръскване на горивото под високо налягане.Състои се от помпа за ниско налягане монтирана в резервоара на автомобила.Тя служи само да доведе горивото до основната помпа за високо налягане.Налягането на тази помпа е от 0,5 до 2 бара.Помпата за високо налягане е три бутална и прави 5нагнетявания за 4 такта.Налягането стига от 150 до 1500 бара и се подава в общ цилиндър/реил/с който са свързани инжекторите.Те се отварят електронно от компа и се извършва впръскването в цилиндрите.При помпа-дюза самите дюзи са и помпи и се задействат от разпределителния вал.Налягането при тях достига до 2000 бара.И двете системи се водят директно впръскване.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя,че при комън рейла , че заради пиезо дюзите и високото налягане , може да се направи много точно дозиране на горивото , като една дюза може да пръска повече от един път на един такт. А трибуталната помпа , 3тото бутало обикновено се включва като се пали , за да може на стартер да вдигне достатъчно налягане. При новите комънрейли мисля, че вече налягането в рейла достига над 2000 бара.

:)

Редактирано от spitfire924
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В зависимост от поколението на двигателите може да стигне до 8 впръсквания в цилиндър.Първото поколение е с 2 едно пилотно и едно основно.Второто поколение е с 3 пилотно, основно и затихващо.Всвръх модерните вече са с 5 и 8 впръсквания и са по тихи и от бензиновите мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI ДО 2000г не са помпа-дюза.След 2000г почти всички са помпа-дюза.Много добри мотори но доста скъпа потдръжка искат.Старото ТДИ си остава добър мотор за нашите възможности.Версията 110 и 116 кс.имат един капан в горивната карта и за това някой път не искат да палят бързо на загрял двигател но и това с малки корекций се оправя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно. Три бутална помпа, това трякторно изпълнение ли е? Щото в Ауди повече от 2-бутална помпа няма. А третото бутало е свързано с коляновия вал само. И 8 пръскания няма, не само в Ауди. Заради 5-тото пръскане VW групата се отказа от помпа дюзата. А и по тих от бензина :gruebel:

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим колега за комънреал а не за помпа-дюза.Двете системи няма нищо общо.Буталата/помпените елементи/ са разположени под формата на звезда на 120гр.един спрямо друг.Тази помпа не се зацепва по белези спрямо разпределителния и коляновия вал.Синхронизират се само валовете а помпата няма значение как ще се зацепи,защото тя подава налягането към обща тръба/рейл/едновременно към всички цилиндри.На рейла има датчик,който контролира налягането.Компа контролира налягането на база данни от този датчик посредством регулатор на налягане монтиран на помпата.Тази система на впръскване и пиезоелектричните инжектори позволяват многократно впръскване за един цикъл.Ще се опитам да кача устройството на помпата идиаграмата на 8 цикловото впръскване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последният опит беше по-успешен.Това е за двигателите при фиат и много други автомобили. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44558

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде трябва да има файл за отваряне?

Ти да не направи копи пейст, от страницата на фиат и да очакваш това да покаже и снимките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Бях обещал да пусна диаграмата за 8 цикловото впръскване при модерните команреал ДВГ.Ето Мултиджет технологиятаhttp://www.fptmultijet2.com/eng/

2009 г.

://www.fptmultijet2.com/eng/

2009 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги и аз да питам за моята кошница А3 1.9 тди 2000г, ASV мотор. Майстоа каза, че съм с най - новата система на впръскване, това кое означава помпа дюза или комън рейл. Ако има някакво значение, разхода е 6/100 в града. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ако е 110 коня мотора e нито PD,нито CR-имаш турбина с променлива геометрия на лопатките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, 110 коня е, с променлива геометрия. Снощи като писах тук отворих руски сайт за характеристики на автомобили пишеше, че е директно впръскване - комън рейл. Като ми я обслужваха, майстора каза да я пазя от тубна нафта понеже била с най - новата система директно впръскване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... че е директно впръскване - комън рейл. Като ми я обслужваха, майстора каза да я пазя от тубна нафта понеже била с най - новата система директно впръскване.

Да фанеш да го смениш тоя "майстор", или поне да му обясниш, ще всичко що е TDI е с директно впръскване и хич не е ново вече...има няма на над 20 години е :hilezh: И да не може да различи комън рейл, от модел с роторна помпа явно е голем "специалист"...бегай далече.

"The first Volkswagen Group TDI /Turbocharged Direct Injection/ engine was the Audi-developed 2.5 litre R5 TDI – an inline five-cylinder engine (R5), introduced in the Audi 100 in 1989.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено тоя майстор е доста назад във времето. найстина е бил нов този дизел, но 80-те години. и след него има-няма само 2 поколения, помпа-дюза и комън-рейл. а и това, че отдавна е излязъл от производствто също не е важно. Иначе едва ли има по-здрав дизел от този. само с вода не знам дали може да работи, иначе всичко друго го харчи като стой та гледай. Точно както те съветват колегите, никога повече не му давай да се доближава до колата ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...