Jump to content

Комън рейл ли е ТДИ ИЛИ Е ПОМПА-ДЮЗА?


Mboho

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Имам А6 2.5 ТДИ-АЕЛ и от няколко дена споря по темата дали е коман реал или не.В инфото,което намерих в нета пише,Че е,но тук там

пише,че е помпа-дюза..

Ако някой знае със сигурност нека каже!

Ето една от статиите в,които пише,че е:

http://audi.testdrive.bg/modification/2447/A6-4A-C4-2.5TDIquattro140Hp.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ни едното, ни другото :)

This 2.5 litre 'row' five engine (R5), wholly designed and developed by Audi, was the first Turbocharged Direct Injection (TDI) diesel engine in 1989, initially used in the Audi 100. This engine was also used in some Volvo Cars models in the 1990s.

Identification

ID codes: AAT, ACV,AEL, AHY, ANG, ANH, ANJ, AXG, BBR, BCU, BCV, BTW, Volvo D5252T

Engine configuration & engine displacement

inline five cylinder (R5) Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel; 2,461 cubic centimetres (150.2 cu in); bore x stroke: 81.0 by 95.5 millimetres (3.19 in ? 3.76 in), stroke ratio: 0.85:1 - undersquare/long-stroke, 492.1 cc per cylinder, compression ratio: 19.0:1

Fuel system & engine management

rubber toothed belt-driven Bosch VP37 (German: VerteilerPumpe) electronic distributor injection pump, two-stage direct injection (DI) with five-hole injector nozzles, Bosch MDC Marine Diesel Control electronic engine control unit.

И малко на български:

По-старите TDI двигатели използват електронно управлявана помпа Bosch VP 37. Тя е монтирана от предната страна на двигателя и се задвижва от ангренажния ремък. Тази помпа снабдява с гориво дюзите, които са разположени на цилиндър по една. Връзката между горивната помпа и дюзите се осъществява посредством стоманени тръбички издържащи на високо налягане. Тази система се използва при 4-ри цилиндровите TDI-та, които са 1900cc (90к.с и 110к.с), също се вгражда и в 5 цилиндровия 2.5 TDI.

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор,но...все пак как му викат на старото ТДИ и каква е разликата между мойто и това на по-новите Turbocharged Direct Injection..

Видя ли линка,който съм сложил?Там са написали,че е коман реал със турбо компресор..и сайта изглежда сериозен.

Да не би да се казва коман реал,а просто да е от по-стар тип?

Иначе системата както я описваш наистина изглежда така и при мен;)

Ето го пак тоя линк,дето на мен ми се струва достоверен.. http://audi.testdriv...attro140Hp.html

Редактирано от Mboho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kak го разбра сайта , че е сериозен, като дори комън-рейл не може да нашишеш правилно ?

На старото ТДИ му викат конвенционален дизел с гориво нагнетателна помпа. Дядото на съвременните дизели, ако така ще ти стане по ясно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпросният "сериозен" сайт е пълен ташак, всеки петокласник може да препише неграмотно информация от руски сайт, и разбира се да има нулева техническа грамотност ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това коман-реил-а не го ли измислиха около 2000 година.

Няма как да е такова ако е 1996.

А по темата: както вече се спомена по-горе - въпросния двигател е с роторна ГНП.

С което темата се изчерпва....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

комън-рейла започва да се слага пеи Ауди мисля за първи път при А8 3.3 ТДИ ако не се лъжа! Разликата е огромна между комън-а и помпадюзата. :gruebel: При първото има 3 помпи докато горивото отиде в цилиндъра а при помпа-дюзата само 1 помпа която е за вакума и всяка дюза си е помпа,тя си смучи гориво с такова налягане каквото и е необходимо! Надявам се ако има компетентни лица да ме поправят! ако буркам де! Надявам се да съм полезен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш. При комън рейла има вече няколко генерации - Бош 1, Бош 3.х, сега Бош 4.х. Принципно имаш помпа в резервоара, която хвърля гориво напред, помпа за повишаване на налягането - механична ( отделна примерно при 3,3 Тди, вградена в ГНП -то при Бош 3.х, а при Бош 4.х е допълнителна ел.помпа ), и ГНП. При помпа -дюзата имаш помпа в резервоара, тандем помпа, която вдига налягането до макс. 10-11 бар. при високи обороти, рейка за подаване на гориво в главата и 4 елемента -ПД.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при комана няма ли рейлова помпа.... или това е при БМВ? Един прител ми каза че имало някаква рейлова помпа която била много скъпа... :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте

Моето Ауди е с мотор AKN.

Този от коя от споменатите по-горе с-ми е?

Благодаря предварително.

То си има отделна категория твоето hilezh.gif много известна във форум средите на ауди клуб дот цом hilezh.gif

Редактирано от Fitil4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Е имам въпрос. Като цяло много не ги разбирам двигателите, но досега си мислех че Душегуба е П.Д. мотор. Говоря за 2.5 Тди V6 150 коня.Сега като го споменахте, се замислих, че найстина май не е.

Каква е разликата в принципа на работа, между този двигател и 1.9 110 кона АФН например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Хехе...определението за мазохист нали го знаете?...собственик на душегуб с мултитроник питащ за чип :hilezh:

Ха–ха голям смях колеги то добре че инжинерите на ауди са некви двойкаджий според вас че иначе с какво щяхте да си чешете езиците!А и все пак вие сте имали и карали толкова много такива коли наречени от вас "душегуб" че просто няма нужда да ви се обяснява нищо вие всичко си знаете за тях!

:flehan::rotcol:

  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха–ха голям смях колеги то добре че инжинерите на ауди са некви двойкаджий според вас че иначе с какво щяхте да си чешете езиците!А и все пак вие сте имали и карали толкова много такива коли наречени от вас "душегуб" че просто няма нужда да ви се обяснява нищо вие всичко си знаете за тях!

:flehan::rotcol:

Не е нужно човек да е имал 10 душегуба за да знае всичко за тях....все пак информацията се разпространява в днешно време. А и това дето го пишат колегите е от патилата на хора, които имат гореспоменатата вещ.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Това коман-реил-а не го ли измислиха около 2000 година.

Няма как да е такова ако е 1996.

К?мън р?йл (common rail) е система за управление на впръскването на горивото, използвана в съвременните дизелови двигатели с вътрешно горене. Разработването и започва още през 60-те години на 20 век и е наложено, преди всичко, от нарастващите изисквания за опазване на околната среда./// Швейцарския федерален технологичен институт Цюрих / ETH Zurich ////...

Системите са били използвани в приложения за морските и локомотивни двигатели, за известно време. Купър-Bessemer GN-8 (около 1942) е пример за двигател Rail Diesel, известен също като Common Rail.

През 1997 г. се разшири използването на системата за леки автомобили. Първата кола , която използва системата е от 1997 г. модел Fiat Croma TD ID , след това - Alfa Romeo 156 2.4 JTD , и по-късно същата година Mercedes-Benz C 220 CDI .

.........................................................................................................................................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...