Jump to content

Проблем с Мех.Инжекция


swetli4ko

Recommended Posts

Здравейте колеги имам едно проблемче с мотора.Когато го запаля студен държи 1800/2000 оборота докато не стигне 60/70 грдуса.Като загрее падат на 900.Пробвах няколко температурни датчика и все такива високи обороти.Мотора е 6А.Дайте някакви насоки какво да проверя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светльо,къде ти е пак телефона ве брат?

Май е долу в колата.Много го забравям тоя телефон :rolleyes:

мотор4ето за празен ход

И аз си мисля че е от него.

Стъпковия мотор има винт за регулиране,който някой преди мен е барал.В какво положение да го регулирам.Като го сваля от мотора и духна през него преминава даста въздух,ако развия винта въздуха намалява,ако га развия повече не преминава въздух през него.Как да го оставя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв ти е стъпковия мотор?

Отиди си вземи телефона.

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв ти е стъпковия мотор?

Отиди си вземи телефона.

Отре ще го снимам щот малко го побългарих и сега проблема май е в реглажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем .. немога да го оправя вече сумати време и незнам от какво е колата е 90 куатро 2300 пълна инжекция :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го въпросния стъпков мотор:

5e8e52ae3ef5c65f.jpg

Винта който съм оградил с червено аз го побългарих така,защото някой преди мен го беше натегнал до край чак беше блокирал.Наложи се да го разпробия и да му направя нова резба - сега вече се регулира.Но проблема е в какво положение да го навия.В момента съм го настроил по следния начин - като му изключа буксата и не пропуска въздух изобщо.Така мотора работи най добре.Но пак като е студена работи на високи обороти.Съмнява ме че смуче допълнително въздух още от някъде.Едно маркуче незнам за къдее за това го затапих.Ето го: 23f223178394aa2d.jpg Има и още едно маркуче на всмукатения колектор между трета и четвърта дюза - също го затапих.Премахнах и всички маркучи от картерните газове които влизат в колектора.Утре сутрин ще тествам,ако пак вдига такива обороти вече се примирявам и карам така.

А между другото ето как ижглежда новия мотор който ме тормози за сега: 780453ea16cba4b9.jpg Подкарах го изцяло с инсталацията от 115 коня без никакви проблеми.Преди време и със стария мотор имах такъв проблем с високи обороти при студен двигател но и така не разбрах как се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен моторчето за празния ход се отваря повече от необходимото за това студена държи високи. Сложи един кран от газова на маркуча който е от моторчето до гофрето. Така като затегнеш крана ще ограничиш въздуха и оборотите ще спаднат. Другия вариант е да търсиш електрически пролема. Защо се подава толко ток до моторчето че да се отваря прекалено...

Болчето което е на моторчето регулира клапичката за затворено положение. за ниските обороти. Колкото повече навиваш толко повече се вдигат оборотите(пропуска повече въздух). Поне така ми изглежда от снимките

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркучето,което си оградил с червено при мен влиза в маркуча на стъпковия мотор този,който е забит в гофрирания маркуч отгоре.

А това маркуче,което влиза между трета и четвърта дюза влиза в маркучите за вентилация на картера.

Обаче моят стъпков мотор е друг(черен)и няма никакви болтчета по него.И като му дръпна куплунга оборотите се вдигат на около 1100.Като го включа пак трябва да загася мотора и пак да го стартирам,за да се нормализират оборотите.

Какво регулираш с това болтче на стъпковия мотор?

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това винтче отваря или затваря притока на въздух през моторчето при изваден куплунг.Когато е влючена бусата изобщо не играе роля - колкото и да го въртя нищо не променя.Въпроса е като сваля моторчето от двигатела в какво положение да навия винта(да пропуска ли въздух през него или не.Това е проблема.В краен случай ще търся друг стъпков мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем,но с малката разлика,че държеше твърде ниски обороти при студен старт.Точно от винта на стъпковото моторче се оправиха нещата.Всичко това се случи благодарение на veselin_velchev.Още веднъж огромно благодаря :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркучето,което си оградил с червено при мен влиза в маркуча на стъпковия мотор този,който е забит в гофрирания маркуч отгоре.

А това маркуче,което влиза между трета и четвърта дюза влиза в маркучите за вентилация на картера.

Обаче моят стъпков мотор е друг(черен)и няма никакви болтчета по него.И като му дръпна куплунга оборотите се вдигат на около 1100.Като го включа пак трябва да загася мотора и пак да го стартирам,за да се нормализират оборотите.

Какво регулираш с това болтче на стъпковия мотор?

Сега ми стана ясно за това маркуче под петата дюза.Утре ще го мушна в гофрирания маркуч.То си има място за него(мотора донор го разглобих преди няколко месеца и забравих кое от къде е ).А това на колектора нарочно не го мушнах в картерните газове че смуче мизерии и зацапва каналите около дюзите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така - Проблема го открих,но незнам как да го реша.Явно на стъпковия мотор му се подава повече ток от колкото трябва.Като му откача буксата двигатела работи добре на ниски обороти,но като го форсирам глъхне,явно не става с откачен стъпков мотор.Трябва да разбера кое кара стъпковия мотор да отваря толкова много.

В момента съм му извадил буксата и съм го регулирал от винта да държи стабилни ниски обороти в загряло състояние на мотора,а на буксата закачих друг стъпков мотор,защото с откачена букса мотора не работи добре.Това е само временно докато открия проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я си замери колко ти идва до буксата и самото моторче дали е читаво,поне от към показания.Това на снимката са:от горе са стойности на моторчето ,а от доло е показанието на буксата

.

post-21437-0-00777800-1298053454_thumb.p

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така - Проблема го открих,но незнам как да го реша.Явно на стъпковия мотор му се подава повече ток от колкото трябва.Като му откача буксата двигатела работи добре на ниски обороти,но като го форсирам глъхне,явно не става с откачен стъпков мотор.Трябва да разбера кое кара стъпковия мотор да отваря толкова много.

В момента съм му извадил буксата и съм го регулирал от винта да държи стабилни ниски обороти в загряло състояние на мотора,а на буксата закачих друг стъпков мотор,защото с откачена букса мотора не работи добре.Това е само временно докато открия проблема.

Колега стъпковия мотор няма отношение към заглъхването а само към стабилизирането на тихите обороти и то само при отпуснат педал на газта.То се управлява от широкоимпулсен генератор които е вграден в електронния блок и по този начин се регулира сечениено на отвора за допълнителен въздух.Факторите които оказват влияние за широчината на импулсите са /брой обороти-мерят се от датчика на хол в делкото съпротивлението на датчика на температурата ,положението на TPS сензора на педала на газта и снойностите на потенциометра на разходомера на въздуха-дебитомера,който от своя страна се зависят пряко от налягането на горивото в дозатора.При изправна система и загрял двигател стойностите са 6,7ат работно налягане и 6,2ат управляващо налягане,при малки отклонения от тези стойности се получава това заглъхване и лоша работа на мотора или казано по друг начин -неправилна горивна смес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега стъпковия мотор няма отношение към заглъхването а само към стабилизирането на тихите обороти и то само при отпуснат педал на газта.То се управлява от широкоимпулсен генератор които е вграден в електронния блок и по този начин се регулира сечениено на отвора за допълнителен въздух.Факторите които оказват влияние за широчината на импулсите са /брой обороти-мерят се от датчика на хол в делкото съпротивлението на датчика на температурата ,положението на TPS сензора на педала на газта и снойностите на потенциометра на разходомера на въздуха-дебитомера,който от своя страна се зависят пряко от налягането на горивото в дозатора.При изправна система и загрял двигател стойностите са 6,7ат работно налягане и 6,2ат управляващо налягане,при малки отклонения от тези стойности се получава това заглъхване и лоша работа на мотора или казано по друг начин -неправилна горивна смес.

:zustimm: Абсолютно вярно :stupid: Колега swetli4ko ти проверявал ли си дали са ти изправни VAF сензора и регулатора за налягане?Аз съм склонен да вярвам че сензора е дал леко фира,но това трябва да се провери

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко беше наред със стария мотор (2000 кубика ААД 115 коня).6А-то го запалих с електрониката от ААД-то като първия ден всичко беше неред,работеше перфектно(бях нащракал всички букси по местата им абсолютно небрежно само за да запаля мотора и да видя как работи).На следващия ден преправих кабелите защото всички датчици са на различни места.Запалих и мотора заработи на 2000 оборота,какжото и да пипах не падаха.Когато мотора загря на около 60 - 70 градуса оборотите паднаха на 1000,на 90 градуса оборотите вече паднаха на около 900 и мотора заспа.И така е при всеки студен старт - почти 2000 оборота докато не загрее.Изтрихме и грешките на Ваг Ком и в понеделник пак ще я закача да видя дали ще има нови.Съмнява ме че проблема е в ТПС-а,защото неговата грешка беше действаща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъпковия мотор трябва да е отворен при иключена букса или незапален двигател.

Това отговаря на авариен режим на работа в системата.

При реглажа трябва да се знае ,че процепа който се отваря като погледнеш в него е от едната страна,

а при подаване на ток/демек в работно положение и както са ти обяснили по горе от широкоимпулсния генератор/

шибъра вътре се премества и процепа е от противоположната страна.

За съжаление не знам колко точно трябва да е широк процепа в статично положение.

Най-добре да го свериш с друго работещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъпковия мотор трябва да е отворен при иключена букса или незапален двигател.

Това отговаря на авариен режим на работа в системата.

При реглажа трябва да се знае ,че процепа който се отваря като погледнеш в него е от едната страна,

а при подаване на ток/демек в работно положение и както са ти обяснили по горе от широкоимпулсния генератор/

шибъра вътре се премества и процепа е от противоположната страна.

За съжаление не знам колко точно трябва да е широк процепа в статично положение.

Най-добре да го свериш с друго работещо.

Точно така процепа е отворен от противоположната страна като оборотите са около 1100 за да се компенсира товара на консуматорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо си збъркам при трансформацията явно.AAD не е ли 8 клапанов,че неам спонем нещо?

Да 8 клапанов е ААД-то.Едва ли съм сбъркал нещо про трансформацията.Всичко което го има по 6А-то го имаше и при ААД,единствено 6А има два детонационни датчика а при стария мотор беше един затова оставих само него,но едва ли е това проблема.

Днес замерих всички елементи по ел.инсталацията.Ето го резултата:

- делкото е зацепено на 7 градуса предварение.

- температурен датчик - в нормите

- потенциометър - регулирах го на 0.6 волта при 900 оборота и 90 градуса на мотора.

- ел.регулатора - съпротивлениети му е в нормите.Не можах да му замеря консумацията защото мултицета ми е повреден на Ампери - утре на работа ще го измеря.

- стъпков мотор - съпротивлението му е в нормите.Тока към него при загрял двигател е около 5 волта.Незнам колко трябва да е

- ТПС - е мисля че това е проблема - не дава признаци на живот при всички комбинации на крачетата и в затворено и в отворено положение на дроселовата клапа.А освен това и постоянно го дава като грешка при закачане на диагностика.Дали той ми прави тези проблеми при студен двигател.А инъче като загрее всичко е 6 точки - оборотите заспиват на 900 и двигателя работи перфектно при всички режими(страшно пъргав е).

Всички данни съм ги сравнявал с Аутодата - предполагам че там са верни.

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това нещо ТПС е 2 обикновенни ключета в една кутийка,нищо сложно не представлява.Вземи си 2 ключета от по левче и пробвай с тях щом не ви отчита нищо при замерването на сегашните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де възможно ли при затворена дроселова клапа и не сработило ключе за затворено положение да е причината да ми се вдигат оборотите на студен мотор?

Предполагам второто ключе е за ограничение на максималните обороти или греша.Защото ограничитела на оборотите сработва на около 6200-6300 оборота.

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се отвори 2-та клапа тогава се вкл едното клюе,а другото е когато е затворен изцяло дросела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...