Jump to content

Съкращения


Nico

Recommended Posts

Стори ми се интересно и реших да го постна за да сме по-наясно с различните съкращения на авто производителите:

4WD - Four Wheel Drive

4WS - Four Wheel Steering

ABC - Active Body Control

ABS - Anti Blokier System

AC - Air Condition

ACC - Active Cruise Control aktivni

ADS - Adaptive Dämfung System

AGS - Adaptive Gearbox Shift

ALB - Anti Lock Braking

ASC - Automatic Stability Control

ASC+T - Automatic Stability and Traction Control

ASMS - Automatic Stability Management System

ASR - Anti Schlupf Regelung

ATM - Adaptive Transmission Management

AUC - Automatische Umluft Control

AWD - All Wheel Drive

BAS - Brake Assyst

BST - Battery Safety Terminal

CAN - Controller Area Network

CDI -... Diesel Injection (Mercedes-Benz)

CFI - Central Fuel Injection

CNG - Compressed Natural Gas

CVT - Continously Variable Transmission

DBC - Dynamic Brake Control

dCi - diesel Commonrail injection (Renault)

DDE - Digital Diesel Electronics

DISA - Differenzierte Sauganlage sistem

DOHC - Double Over Head Camshaft

DME - Digital Motor Electronics

DSA - Dynamic Stability Assistance

DSC - Dynamic Stability Control

DSTC - Dynamic Stability & Traction Control

dTi - dizel Turbo intercooler

DTI - Dizel Turbo Intercooler

EBD - Electronic Brakeforce Distribution

EBV - Elektronische Bremskraft Verteilung

ECU - Engine Control Unit

EDC - Electronic Damper Control

EDC - Electronic Diesel Control

EDS - Elektronische Differencialsperre

EFI - Electronic Fuel Injection

EG - European Gas

EGR - Exhaust Gas

EMC - ElectroMagnetic Compatibility

EPS - Electronic Power Steering

ESP - Electronic Stability Program

ETC - Electronic Traction Control

ETS - Electronic Tracion System

EV - Electric Vehicle

FDR - Fahr Dynamik Regelung

FFV - Flexible Fuel Vehicle

FIRE - Fully Integrated Robotized Engine

F.I.R.S.T. - Fully Integrated Road Safety Technology

FPS - Fire Protecting System

GDI - Gasoline Direct Injection (Mitsubishi)

GPS - Global Positioning System

HDC - Hill Descent Control

HDi - Diesel injection (Citroën, Peugeot)

HP - Horse Power

HPi -... ... injection

i, I - Injection direkten vbrizg goriva

IC - Inflatable Curtain

ICIM - Individual Control Intake Mainfold

IMS - Instant Mobility System

IRD - Intermediate Reduction Drive

ISOFIX - International Standard Organization FIX

ITS - Inflatable Tubular Structure

JTD - uniJet Turbo Diesel turbo dize

KW - Kilowatt

MPI - Multi Point Injection

NGV - Natural Gas Vehicle vozilo na naravni plin

OBD - On Board Diagnostic

PDC - Park Distance Control

PES - Poli Elipsoid System

PPD - Passenger Presence Detection

PRS - Programmed Restraint System

SIPS - Side Impact Protection System

SDI - Standard Diesel Injection

SMH - Societe de Microelectronique et d'Horlogerie

SOHC - Single Over HeadCamshaft

SPI - Single Point Injection

SRS - Supplemental Restraint System

STC - Stability & Traction Control

TC - Traction Control

TCS - Traction Control System

TDI - Turbo Diesel

VANOS - Variable Nockenwelle Steuerung

VDC - Vehicle Dynamic Control

VIS - Variable Induction System

VTEC - Variable valve Timing and lift Electronic Control system

VVT - Variable Valve Timing - intelligent

WHIPS - WHiplash Protection System

WET W - Engineered Tread

Взето от тунинг.бг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стори ми се интересно и реших да го постна за да сме по-наясно с различните съкращения на авто производителите:

....

....

TDI - Turbo Diesel

Взето от тунинг.бг

TDI означава Torbocharget Direct Injection

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че означава това, защото излиза че Голф 3 е с директно впръскване на нафтата, което го има от "сравнително" скоро и се казва common rail или pumpe-düse.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че означава това, защото излиза че Голф 3 е с директно впръскване на нафтата, което го има от "сравнително" скоро и се казва common rail или pumpe-düse.

В оригиналната система означава точно това, а пък на Голф к'во значи си е тяхна работа, те тъй или иначе си присвояват това онова....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичките тези TDI, CDI, dCi etc. са запазени търговски марки. Тоест никога не можеш да видиш на Мердесец да пише dCi или на Ауди CDI. Та от там си мисля, че едва ли "присвояват", както казваш ти, от другите това-онова :musik:

Кое наричаш оригиналната система?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое наричаш оригиналната система?

Именно, на сайта на ауди пише, че TDI е тяхна запазена марка.

Оригиналната система е на ауди 100 С3 2.5TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен verter е прав, защото има две системи дизели - с предкамера и с директно впръскване, и TDI двигателите са точно такива, а комон реил е директно впръскване + електронно управление и на помпата и на инжекторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ровейки се намерих това :

Die Abkürzung TDI (Turbodiesel Direct Injection, auch TurboDiesel DirectInjection) ist eine durch Volkswagen geschützte Bezeichnung.

Das erste Fahrzeug mit TDI Motor war ein Audi 100 C3 Avant. Dieser wurde erstmals auf der Internationalen Automobilaustellung IAA in Frankfurt 1989 der Öffentlichkeit präsentiert. Der Motor damals war ein 2,5 Liter 5 - Zylinder-Reihenmotor.

verter е прав :love:

Wizi да преведе :musik:, щото ми се базика енкодинга

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи Дали ще е TDI, CDI, HDI, Common rail, JTD и т.н. се има в предвид дизелов двигател с директно впръскване на горивото - не е предкамерно, от тук нататък всеки производител го реализира по различен начин и с различна ефективност - Ауди като пионери първо пуснаха с роторна помпа с цифрово управление 1.9 TDI и 2.5 TDI, като първо е 5 цил. двигател от 1989год., след това е 1Z двигателя - 1.9, 90 к.с. на Ауди 80, после на Пасат, и на голф3, Транспортер и т.н., по-късно се появи Комън реил - помпа дава общо налягане, след това дюзите по подобие на бензиновите инжекциони са с бобинка командвана от кампютъра кога да отвори и впъсне гориво, после Фолксваген отговори с помпа -дюза - решение което при камионите в САЩ се прилага от 60-те години ( дизелите на камионите са с директно впръскване от край време) - фирмата водещ производител на дизелови двигатели за камиони и индустриални машини е CUMMINS - Мак, Нортстар, Кенуърт и др. американски камиони ползват тези двигатели, и мисля, но не съм съвсем сигурен, че те са измислили помпа дюзата като технология, със сигурност обаче те я прилагат масово в продукцията си от едно време до ден днешен. А VERTER е прав за съктащението TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за съкращения, някой знае ли какво е 4matic на Мерцедес. От една година се чудя дали е 4х4 или 4-степенен автоматик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за съкращения, някой знае ли какво е 4matic на Мерцедес. От една година се чудя дали е 4х4 или 4-степенен автоматик.

първото :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

В превод по-важното:

Съкръщението ТДИ е запазена марка на Фолксваген (както вече споменах в самото начало). Първата кола с ТДИ двигател е била Ауди 100 С3, представена през 89та на Франкфуртското изложение.

На кратко: ТДИ е означавало в началото турбо дизел инжекцион, но след развитие на технологийте в наше време означава турбо дизел с директно впръскване. По този повод бих могъл и да корегирам колегата AUDIMANIA, който сложи всичко под един знаменател - само комон рейл и пумпе дюзе са с директно впръскване. Сигурен съм, че точно това е имал в предвид, но не се разбира веднага от текста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това и съм написъл - директно впръскване реализирано чрез различни технологии. А затова,че TDI не е директно впръскване WIZZI грешиш, директно е, по принцип всеки дизелов двигател и с директно и с предкамерно впръскване са инжекциони - има впръскване на горивото под налягане, разликата е, че едното се впръсква в предкамера, а другото директно в цилиндъра, това е както разликата между нормален инжекцион и нов тип такъв - в МИТСУБИШИ КАРИЗМА и ТОЙОТА са първите двигатели с директно впръскване на бензина в цилиндъра, а сега и АУДИ с FSI двигателите реализираха директно впръскване на бензин.

Редактирано от AUDIMANIA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wizi да ходи на поправителен. TDI двигателите са с директно впръскване на нафтата. Вервайте ми това ми беше дипломната работа и знам много по въпроса. Заставам зад всички твърдения на Verter. Ауди се опита да регистрира TDI като търговска марка, но получи отказ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто не си ме разбрал, че се опитвам да разгранича директно впръскване, демек инжекцион, с комон рейл/мумпе-дюзе. Ако обаче твърдиш, че разлика няма или нещо друго имащ предвид - ще се радвам да науча нещо ново и да бъда корегиран за н-ти път :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за съкращения, някой знае ли какво е 4matic на Мерцедес. От една година се чудя дали е 4х4 или 4-степенен автоматик.

4matik си е баш 4Х4, само че с електронно разпределение на усилието м/у предния и задния мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не е с електронно. Най-обикновено Виско седи по средата.

Хмм :(

значи съм разбрал погрешно,Мерси за уточнението. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... всъщност си заслужава да разкажа как работи тази система, въпреки че го пише някъде по старите ми постове, но ме мързи да търся в момента. Ааа, че то го имало и в уеб страничката ми бре! Ето ви едно paste да си имате :(

В края на 80-те Porsche и Mercedes-Benz въвеждат различна 4х4 схема. Системата 4MATIC използва датчика на ABS за определяне на приплъзването на колелото. При стабилен и сух път, Мерцедеса си е нормален RWD (rear wheel drive). Когато сензорите на ABS-а регистрират приплъзване, те подават сигнал на компютъра да блокира хидравличния многодисков съединител предаващ въртящ момент на предната ос. Степента на блокиране се изменя от процесора прогресивно. Когато компютъра регистрира нужда от още по-голямо сцепление, подава сигнал към втора блокировка на задния диференциал. При натискане на педала на спирачката и двете блокировки се махат автоматично (т.е. отново имаме автоматично включване и изключване на 4х4). И сега внимание - причината да се избере толкова сложна система е, че Мерцедес не искали да притесняват клиентите си и да променят традиционното усещане за Мерцедес, като му плякнат постоянно 4х4!!! (тук ще направя малко отклонение. Наскоро Jaguar бяха принудени да сложат 4х4 на новия си модел, само и само да не е с предно предаване, което според тях никога нямало да се приеме от клиентите). На практика 4MATIC не работи чак толкова по-зле, нито по-добре от други системи, но стойноста и е толкова висока, че в последствие Мерцедес се отказват и сега новите машини са с постоянно 4х4. В момента Nissan Skyline GTR ползва подобна система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което твърдя за TDI е,че при TDI има помпа която дава високо налягане ~250 атм., тя е електронно контролирана, и по тръбички - за всяка дюза отделна, помпата опеделя в коя дюза да иде гориво, от нея горивото отива в дюзите които ВПРЪСКВАТ ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА. При Помпа дюза - има помпа регулирана електронно която дава налягане - не е много високо, от там по тръба горивото стига до дюзата която е и помпа - вдига още налягането и се командва от гърбица на разпределителния вал или допълнителен вал и също ВПРЪСКВА ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА. При HDI, TDCI,CDI, JTD и др. комън реил названия помпата за горивото е като на бензиновия двигател - електрическа, дава много високото налягане което по обща тръба достига до всички дюзи, но те се контролират от ЕКУ -то и всяка получава сигнал кога да ВПРЪСКВА ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА. И всичките са инжекцион - инжекцион означава впръскване на горивото. Как горивото достига до цилиндъра - в това са разликите, с директно впръскване са всичките, нямат предкамери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AUDIMANIA го каза напълно задоволително, мисля че това което искаше да каже визи е че ауди може и да са имали турбодизел с предкамера който да се е казвал тди.

Като едно малко допълнение - система, която работи точно като първите поколения комон реил - тоест отваряне на инжектора с соленоид а не с пиезопластини - се е използвала при корабни дизели от много време, но алфа са първите който са успели да го вкарат в лека кола. А последното поколение комон реил с въпросните пиезопластини вече според мен е напред от помпа-дюзата защото може да прави различен брой впръсквания в зависимост от обороти, натоварване на двигателя и други фактори, което при помпа-дюза не е толкова лесно защото там помпата се управлява от гърбица на разпределителния вал а на нея в движение не може да й се промени профила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако позволиш да се включа за момент само: TDI при новите двигатели на Ауди, за които явно през цялото време говорим, СА СИ комон рейл. Това е технология развита от Бош и не е собственост на определена марка автомобили - точно както и си описал най-долу в поста си, че го ползват Фиат, Пежо, Рено, БМВ, Мерцедес и всички други докопали се до лиценза. Самото име common-rail дава и обяснение за работата на системата: основна "релса", която захранва всичките цилиндри под вече генерирано налягане. Точно както добре си обяснил и ти :( "има помпа която дава високо налягане ~250 атм., тя е електронно контролирана, и по тръбички - за всяка дюза отделна, помпата опеделя в коя дюза да иде гориво, от нея горивото отива в дюзите които ВПРЪСКВАТ ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА"

В крайна сметка последното ти изречение не съм го разбрал в предишните ти постове явно като хората. Да, винаги инаш инжекцион, но в едно обикновенно TDI от края на 80те там няма почти никакво налягане. От там и работата на двигателя не е оптимална, нещо което е намерило разрешение след въвеждането на комон рейл и пумпе-дюзе технологийте.

... не съм сигурен с точни цифри за налягането в Бар-ове, но съм 10000% убеден, че при VW и пумпе-дюзе налягането е почти два пъти по-голямо от комон-рейл. Или поне от първите комон-рейли, защото те доста често през годините биват update-нати от Бош. Във всеки случай тези 250 Бар-а повече ми звучат като за pumpe-düse. ;)

Браво, готина тема се получи! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди никога не са имали предкамерен дизел наречен TDI, на старите просто си пише турбо дизел, на Опел и др. такива пише турбо дизел интеркулер, което заблуждава. Има и фолксваген SDI - директно впръскване, без турбо.

Точно старите TDI - 5 цил. 2,5л от 1989 до 1997 са с малки разлики помежду си и са с директно впъскване, но не по обща шина, а помпата подава горивото според реда на палене на двигателя, образно казано както е и делкото с искрата при бензиновите, там налягането също е високо 250 атм, но се реализира за сметка на много скъпа помпа, която трябва да е и много прецизна и тн., а при V6 2.5 литра помпата е същата, но със 6 тръби, чак при 3.3л V8, 4.0 V8 двигателите са Комън реил на Ауди, и разбира се новия двигател 3.0 V6 който се слага на актуалното сега А6.

Редактирано от AUDIMANIA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че 2.5 TDI V6 180hp НЕ е комон рейл? :( Не претендирам да съм 100% сигурен, но ако не друго винаги съм си мислел, че е к.р.

... стана ми интересно за това налягане, защото все си мисля, че 250 Бара са си вече при комон-рейл/пумпе-дюзе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

250 са много малко, на мойта каляска инжекторите отварят на 190 а максималното ако не се лъжа е 500 или 600. Визи мисля че първия комон реил е 3.0 тди на А8 дет се появи, може и да се бъркам де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...