Nico Публикувано 21 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2005 Стори ми се интересно и реших да го постна за да сме по-наясно с различните съкращения на авто производителите: 4WD - Four Wheel Drive4WS - Four Wheel Steering ABC - Active Body Control ABS - Anti Blokier System AC - Air Condition ACC - Active Cruise Control aktivni ADS - Adaptive Dämfung System AGS - Adaptive Gearbox Shift ALB - Anti Lock Braking ASC - Automatic Stability Control ASC+T - Automatic Stability and Traction ControlASMS - Automatic Stability Management System ASR - Anti Schlupf Regelung ATM - Adaptive Transmission Management AUC - Automatische Umluft Control AWD - All Wheel Drive BAS - Brake Assyst BST - Battery Safety Terminal CAN - Controller Area Network CDI -... Diesel Injection (Mercedes-Benz) CFI - Central Fuel Injection CNG - Compressed Natural Gas CVT - Continously Variable Transmission DBC - Dynamic Brake Control dCi - diesel Commonrail injection (Renault) DDE - Digital Diesel Electronics DISA - Differenzierte Sauganlage sistem DOHC - Double Over Head Camshaft DME - Digital Motor Electronics DSA - Dynamic Stability Assistance DSC - Dynamic Stability Control DSTC - Dynamic Stability & Traction Control dTi - dizel Turbo intercooler DTI - Dizel Turbo Intercooler EBD - Electronic Brakeforce Distribution EBV - Elektronische Bremskraft Verteilung ECU - Engine Control Unit EDC - Electronic Damper Control EDC - Electronic Diesel Control EDS - Elektronische Differencialsperre EFI - Electronic Fuel Injection EG - European Gas EGR - Exhaust Gas EMC - ElectroMagnetic Compatibility EPS - Electronic Power Steering ESP - Electronic Stability Program ETC - Electronic Traction Control ETS - Electronic Tracion System EV - Electric Vehicle FDR - Fahr Dynamik Regelung FFV - Flexible Fuel Vehicle FIRE - Fully Integrated Robotized Engine F.I.R.S.T. - Fully Integrated Road Safety Technology FPS - Fire Protecting System GDI - Gasoline Direct Injection (Mitsubishi) GPS - Global Positioning System HDC - Hill Descent Control HDi - Diesel injection (Citroën, Peugeot) HP - Horse Power HPi -... ... injection i, I - Injection direkten vbrizg goriva IC - Inflatable Curtain ICIM - Individual Control Intake Mainfold IMS - Instant Mobility System IRD - Intermediate Reduction Drive ISOFIX - International Standard Organization FIX ITS - Inflatable Tubular Structure JTD - uniJet Turbo Diesel turbo dize KW - Kilowatt MPI - Multi Point Injection NGV - Natural Gas Vehicle vozilo na naravni plin OBD - On Board Diagnostic PDC - Park Distance Control PES - Poli Elipsoid System PPD - Passenger Presence Detection PRS - Programmed Restraint System SIPS - Side Impact Protection System SDI - Standard Diesel Injection SMH - Societe de Microelectronique et d'Horlogerie SOHC - Single Over HeadCamshaft SPI - Single Point Injection SRS - Supplemental Restraint System STC - Stability & Traction Control TC - Traction Control TCS - Traction Control System TDI - Turbo Diesel VANOS - Variable Nockenwelle Steuerung VDC - Vehicle Dynamic Control VIS - Variable Induction System VTEC - Variable valve Timing and lift Electronic Control system VVT - Variable Valve Timing - intelligent WHIPS - WHiplash Protection System WET W - Engineered Tread Взето от тунинг.бг Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 22 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2005 Стори ми се интересно и реших да го постна за да сме по-наясно с различните съкращения на авто производителите: ........TDI - Turbo Diesel Взето от тунинг.бг←TDI означава Torbocharget Direct Injection Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 22 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2005 Не мисля, че означава това, защото излиза че Голф 3 е с директно впръскване на нафтата, което го има от "сравнително" скоро и се казва common rail или pumpe-düse. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 22 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2005 Не мисля, че означава това, защото излиза че Голф 3 е с директно впръскване на нафтата, което го има от "сравнително" скоро и се казва common rail или pumpe-düse.←В оригиналната система означава точно това, а пък на Голф к'во значи си е тяхна работа, те тъй или иначе си присвояват това онова.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 22 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2005 Всичките тези TDI, CDI, dCi etc. са запазени търговски марки. Тоест никога не можеш да видиш на Мердесец да пише dCi или на Ауди CDI. Та от там си мисля, че едва ли "присвояват", както казваш ти, от другите това-онова Кое наричаш оригиналната система? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 22 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2005 Кое наричаш оригиналната система?←Именно, на сайта на ауди пише, че TDI е тяхна запазена марка.Оригиналната система е на ауди 100 С3 2.5TDI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 22 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2005 И според мен verter е прав, защото има две системи дизели - с предкамера и с директно впръскване, и TDI двигателите са точно такива, а комон реил е директно впръскване + електронно управление и на помпата и на инжекторите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordi Публикувано 22 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2005 Ровейки се намерих това :Die Abkürzung TDI (Turbodiesel Direct Injection, auch TurboDiesel DirectInjection) ist eine durch Volkswagen geschützte Bezeichnung.Das erste Fahrzeug mit TDI Motor war ein Audi 100 C3 Avant. Dieser wurde erstmals auf der Internationalen Automobilaustellung IAA in Frankfurt 1989 der Öffentlichkeit präsentiert. Der Motor damals war ein 2,5 Liter 5 - Zylinder-Reihenmotor.verter е прав Wizi да преведе , щото ми се базика енкодинга Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIMANIA Публикувано 26 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2005 Значи Дали ще е TDI, CDI, HDI, Common rail, JTD и т.н. се има в предвид дизелов двигател с директно впръскване на горивото - не е предкамерно, от тук нататък всеки производител го реализира по различен начин и с различна ефективност - Ауди като пионери първо пуснаха с роторна помпа с цифрово управление 1.9 TDI и 2.5 TDI, като първо е 5 цил. двигател от 1989год., след това е 1Z двигателя - 1.9, 90 к.с. на Ауди 80, после на Пасат, и на голф3, Транспортер и т.н., по-късно се появи Комън реил - помпа дава общо налягане, след това дюзите по подобие на бензиновите инжекциони са с бобинка командвана от кампютъра кога да отвори и впъсне гориво, после Фолксваген отговори с помпа -дюза - решение което при камионите в САЩ се прилага от 60-те години ( дизелите на камионите са с директно впръскване от край време) - фирмата водещ производител на дизелови двигатели за камиони и индустриални машини е CUMMINS - Мак, Нортстар, Кенуърт и др. американски камиони ползват тези двигатели, и мисля, но не съм съвсем сигурен, че те са измислили помпа дюзата като технология, със сигурност обаче те я прилагат масово в продукцията си от едно време до ден днешен. А VERTER е прав за съктащението TDI. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Един_Луд Публикувано 26 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2005 Като стана дума за съкращения, някой знае ли какво е 4matic на Мерцедес. От една година се чудя дали е 4х4 или 4-степенен автоматик. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
M Публикувано 26 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2005 Като стана дума за съкращения, някой знае ли какво е 4matic на Мерцедес. От една година се чудя дали е 4х4 или 4-степенен автоматик.←първото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 26 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2005 ...←В превод по-важното:Съкръщението ТДИ е запазена марка на Фолксваген (както вече споменах в самото начало). Първата кола с ТДИ двигател е била Ауди 100 С3, представена през 89та на Франкфуртското изложение.На кратко: ТДИ е означавало в началото турбо дизел инжекцион, но след развитие на технологийте в наше време означава турбо дизел с директно впръскване. По този повод бих могъл и да корегирам колегата AUDIMANIA, който сложи всичко под един знаменател - само комон рейл и пумпе дюзе са с директно впръскване. Сигурен съм, че точно това е имал в предвид, но не се разбира веднага от текста. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIMANIA Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 (Редактирано) Точно това и съм написъл - директно впръскване реализирано чрез различни технологии. А затова,че TDI не е директно впръскване WIZZI грешиш, директно е, по принцип всеки дизелов двигател и с директно и с предкамерно впръскване са инжекциони - има впръскване на горивото под налягане, разликата е, че едното се впръсква в предкамера, а другото директно в цилиндъра, това е както разликата между нормален инжекцион и нов тип такъв - в МИТСУБИШИ КАРИЗМА и ТОЙОТА са първите двигатели с директно впръскване на бензина в цилиндъра, а сега и АУДИ с FSI двигателите реализираха директно впръскване на бензин. Редактирано 27 Октомври 2005 от AUDIMANIA Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Coupe Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 Wizi да ходи на поправителен. TDI двигателите са с директно впръскване на нафтата. Вервайте ми това ми беше дипломната работа и знам много по въпроса. Заставам зад всички твърдения на Verter. Ауди се опита да регистрира TDI като търговска марка, но получи отказ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 Просто не си ме разбрал, че се опитвам да разгранича директно впръскване, демек инжекцион, с комон рейл/мумпе-дюзе. Ако обаче твърдиш, че разлика няма или нещо друго имащ предвид - ще се радвам да науча нещо ново и да бъда корегиран за н-ти път Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jorata Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 Като стана дума за съкращения, някой знае ли какво е 4matic на Мерцедес. От една година се чудя дали е 4х4 или 4-степенен автоматик.←4matik си е баш 4Х4, само че с електронно разпределение на усилието м/у предния и задния мост. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 Не, не е с електронно. Най-обикновено Виско седи по средата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jorata Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 Не, не е с електронно. Най-обикновено Виско седи по средата.←Хмм значи съм разбрал погрешно,Мерси за уточнението. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 .... всъщност си заслужава да разкажа как работи тази система, въпреки че го пише някъде по старите ми постове, но ме мързи да търся в момента. Ааа, че то го имало и в уеб страничката ми бре! Ето ви едно paste да си имате В края на 80-те Porsche и Mercedes-Benz въвеждат различна 4х4 схема. Системата 4MATIC използва датчика на ABS за определяне на приплъзването на колелото. При стабилен и сух път, Мерцедеса си е нормален RWD (rear wheel drive). Когато сензорите на ABS-а регистрират приплъзване, те подават сигнал на компютъра да блокира хидравличния многодисков съединител предаващ въртящ момент на предната ос. Степента на блокиране се изменя от процесора прогресивно. Когато компютъра регистрира нужда от още по-голямо сцепление, подава сигнал към втора блокировка на задния диференциал. При натискане на педала на спирачката и двете блокировки се махат автоматично (т.е. отново имаме автоматично включване и изключване на 4х4). И сега внимание - причината да се избере толкова сложна система е, че Мерцедес не искали да притесняват клиентите си и да променят традиционното усещане за Мерцедес, като му плякнат постоянно 4х4!!! (тук ще направя малко отклонение. Наскоро Jaguar бяха принудени да сложат 4х4 на новия си модел, само и само да не е с предно предаване, което според тях никога нямало да се приеме от клиентите). На практика 4MATIC не работи чак толкова по-зле, нито по-добре от други системи, но стойноста и е толкова висока, че в последствие Мерцедес се отказват и сега новите машини са с постоянно 4х4. В момента Nissan Skyline GTR ползва подобна система. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIMANIA Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 Това което твърдя за TDI е,че при TDI има помпа която дава високо налягане ~250 атм., тя е електронно контролирана, и по тръбички - за всяка дюза отделна, помпата опеделя в коя дюза да иде гориво, от нея горивото отива в дюзите които ВПРЪСКВАТ ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА. При Помпа дюза - има помпа регулирана електронно която дава налягане - не е много високо, от там по тръба горивото стига до дюзата която е и помпа - вдига още налягането и се командва от гърбица на разпределителния вал или допълнителен вал и също ВПРЪСКВА ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА. При HDI, TDCI,CDI, JTD и др. комън реил названия помпата за горивото е като на бензиновия двигател - електрическа, дава много високото налягане което по обща тръба достига до всички дюзи, но те се контролират от ЕКУ -то и всяка получава сигнал кога да ВПРЪСКВА ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА. И всичките са инжекцион - инжекцион означава впръскване на горивото. Как горивото достига до цилиндъра - в това са разликите, с директно впръскване са всичките, нямат предкамери. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 AUDIMANIA го каза напълно задоволително, мисля че това което искаше да каже визи е че ауди може и да са имали турбодизел с предкамера който да се е казвал тди. Като едно малко допълнение - система, която работи точно като първите поколения комон реил - тоест отваряне на инжектора с соленоид а не с пиезопластини - се е използвала при корабни дизели от много време, но алфа са първите който са успели да го вкарат в лека кола. А последното поколение комон реил с въпросните пиезопластини вече според мен е напред от помпа-дюзата защото може да прави различен брой впръсквания в зависимост от обороти, натоварване на двигателя и други фактори, което при помпа-дюза не е толкова лесно защото там помпата се управлява от гърбица на разпределителния вал а на нея в движение не може да й се промени профила. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 Ако позволиш да се включа за момент само: TDI при новите двигатели на Ауди, за които явно през цялото време говорим, СА СИ комон рейл. Това е технология развита от Бош и не е собственост на определена марка автомобили - точно както и си описал най-долу в поста си, че го ползват Фиат, Пежо, Рено, БМВ, Мерцедес и всички други докопали се до лиценза. Самото име common-rail дава и обяснение за работата на системата: основна "релса", която захранва всичките цилиндри под вече генерирано налягане. Точно както добре си обяснил и ти "има помпа която дава високо налягане ~250 атм., тя е електронно контролирана, и по тръбички - за всяка дюза отделна, помпата опеделя в коя дюза да иде гориво, от нея горивото отива в дюзите които ВПРЪСКВАТ ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА"В крайна сметка последното ти изречение не съм го разбрал в предишните ти постове явно като хората. Да, винаги инаш инжекцион, но в едно обикновенно TDI от края на 80те там няма почти никакво налягане. От там и работата на двигателя не е оптимална, нещо което е намерило разрешение след въвеждането на комон рейл и пумпе-дюзе технологийте.... не съм сигурен с точни цифри за налягането в Бар-ове, но съм 10000% убеден, че при VW и пумпе-дюзе налягането е почти два пъти по-голямо от комон-рейл. Или поне от първите комон-рейли, защото те доста често през годините биват update-нати от Бош. Във всеки случай тези 250 Бар-а повече ми звучат като за pumpe-düse. Браво, готина тема се получи! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIMANIA Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 (Редактирано) Ауди никога не са имали предкамерен дизел наречен TDI, на старите просто си пише турбо дизел, на Опел и др. такива пише турбо дизел интеркулер, което заблуждава. Има и фолксваген SDI - директно впръскване, без турбо. Точно старите TDI - 5 цил. 2,5л от 1989 до 1997 са с малки разлики помежду си и са с директно впъскване, но не по обща шина, а помпата подава горивото според реда на палене на двигателя, образно казано както е и делкото с искрата при бензиновите, там налягането също е високо 250 атм, но се реализира за сметка на много скъпа помпа, която трябва да е и много прецизна и тн., а при V6 2.5 литра помпата е същата, но със 6 тръби, чак при 3.3л V8, 4.0 V8 двигателите са Комън реил на Ауди, и разбира се новия двигател 3.0 V6 който се слага на актуалното сега А6. Редактирано 27 Октомври 2005 от AUDIMANIA Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 Искаш да кажеш, че 2.5 TDI V6 180hp НЕ е комон рейл? Не претендирам да съм 100% сигурен, но ако не друго винаги съм си мислел, че е к.р.... стана ми интересно за това налягане, защото все си мисля, че 250 Бара са си вече при комон-рейл/пумпе-дюзе. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 27 Октомври 2005 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2005 250 са много малко, на мойта каляска инжекторите отварят на 190 а максималното ако не се лъжа е 500 или 600. Визи мисля че първия комон реил е 3.0 тди на А8 дет се появи, може и да се бъркам де. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts