Jump to content

Монтиране на пълен ел.пакет с комфорт-функция на Ауди80Б4


Recommended Posts

Действайки на принципа:"Колкото повече-толкова повече!" се захванах да съоръжа моята постна "германка" с малко допълнителни екстри.За целта реших,че вече е време да се сдобия с пълен ел. пакет.Необходимите части за тази интервенция са следните:

-4 ел.задвижващи механизма,съответно за предните и задните стъкла.

023252380.jpg?r=0

023252381.jpg?r=0

-2 ел.огледала с подгряване.

023252383.jpg?r=0

-2 дюзи за пръскане на предното стъкло с подгряване заедно с ел.инсталацията им и уплътняващите гумени капачета.

023252385.jpg?r=0

023252386.jpg?r=0

-4-те конзоли на дръжките на вратите за поставяне на бутоните на ел.стъклата

023252388.jpg?r=0

-8-те бутона за управление на ел.стъклата/7 бутона за стъклата и един блокиращ задните стъкла бутон/.

023252389.jpg?r=0

-джойстик за управление на ел.огледалата.

023252390.jpg?r=0

-2 бутона управляващи плафоните с 2 крачета/използвах оригинални от предните врати на

Ауди80 Б4/.

023252393.jpg?r=0

-2 плафона за предните врати от VW Golf4.

023252394.jpg?r=0

023252396.jpg?r=0

-2 плафона за задните врати/използвах оригинални за осветление на багажника на Ауди80 Б4/.

023252397.jpg?r=0

-плафон за осветяване на двигателния отсек/използвах нов закупен от "Бриколаж",защото по автоморгите не открих оригинален в задоволително състояние/.

023252399.jpg?r=0

-заводската ел.инсталация на ел. пакета или поне по-голямата част от нея,която можем да демонтираме от колата-донор заедно с всичките букси.

023252401.jpg?r=0

-заводския модул за управление на ел.стъклата 443 959 257 Siemens с термопрекъсвач.

023252403.jpg?r=0

023252409.jpg?r=0

-комфорт-модул за вдигане на 4 ел.стъкла посредством алармата на автомобила.

023252411.jpg?r=0

-едножилен многожичен кабел със сечение 2,5мм2 и 1,5мм2 ,3 броя закрити гнезда за автомобилни предпазители,1 превключващ бутон,изолирбанд,изолационен термо-шлаух,свински опашки.

023252412.jpg?r=0

- 4 пластмасови тапички

с диаметър 40мм.за запълване на дупките в корите на вратите оставени от ръчните механизми.

023252414.jpg?r=0

-7 броя прозрачни,ярки 3мм светодиоди светещи с червена светлина.

023252416.jpg?r=0

- 2 броя крушки PN 272-1092 /12V, 60mA, 0,7W/

023252417.jpg?r=0

-качествени автомобилни предпазители 5А,10А.

023252419.jpg?r=0

След набавянето на необходимите части се налага да сервизираме всичко това,защото ще се

работи с ел.компоненти и механизми втора употреба и на поне 16 години експлоатация.Започваме от задвижващите ел. механизми на стъклата.Внимателно ги почистваме с обезмаслител и спирт,като отстраняваме старата смазка.Проверяваме цялостта на жилата и пластмасовите водачи и нанасяме нова смазка на всички движещи се части.Проверяваме изправността на ел. моторчетата,като им подаваме на буксите захранване 12V/сменяйки полярността на това захранване се сменя посоката на движение на ел. стъклата/-движението на механизмите трябва да става плавно и без накъсвания и удари.

023252421.jpg?r=0

023252422.jpg?r=0

Следва проверка изправността на бутоните за управление на ел стъклата и блокиращия задните стъкала бутон.С помощта на омметър проверяваме контактите в бутоните.При ненатиснат бутон трябва да измерим затворен контакт между крачета 3-1 и 5-2.При натиснат бутон в положение върху "символа с подсветка" трябва да се отваря веригата между крачета 5-2,а при натиснат бутон в положение "обратно на символа" трябва да се отваря веригата между крачета 3-1.С помощта на захранване 12V подадено между крачета 4-3 с посока +12V на краче 4 и -12V на краче 3 на всеки бутон се проверява изправността на подсветката в него.

023252434.jpg?r=0

В повечето случаи тази подсветка не работи или прекъсва и се налага да се подменят изгорелите светодиоди в бутоните.Заводски монтираните светодиоди са 3мм дифузни,червени на цвят и светят доста слабо/почти не се забелязват през деня/,затова аз реших да използвам ярки,прозрачни 3мм. светодиоди,които имат интензитет на светене няколко пъти повече от дифузните.Разглобяват се бутоните един по един и се подменят старите светодиоди с нови-в тази тема на колегата Incozi е описано подробно как става товa:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=47512&hl=

023252437.jpg?r=0

023252440.jpg?r=0

За да няма разлика в силата на светене процедурата се прави на всички бутони.Ето как се получава окончателно подсветката с ярките диоди,като сега тя се вижда отчетливо дори през

деня.

023252444.jpg?r=0

Блокиращият бутон заводски няма предвидена подсветка и действа,като обикновен ключ.В натиснато блокирано положение трябва да прави верига межу крачетата си,а при отпуснато положение-веригата да се разпада.Най-честите проблеми с него са износване на пластмасовите му законтрящи зъбчета и невъзможността му да се задържи в натиснато блокирано положение.Това,обаче се установява много лесно чисто визулано и се търси здрав

бутон по автоморгите.

023252445.jpg?r=0

Проблемите с джойстика за управление на огледалата се свеждат най-често до изгоряла подсветка.Тя е реализирана с помощта на две крушки тип PN 272-1092 /12V, 60mA, 0,7W/,които в 95 % от случаите са изгорели.Проверката става,като се подаде захранване 12V между

крачета 5-2/полярността е без значение/.В тази тема на колегата Ivo_Dinkov

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=40501

е описано как се разглобява самия джойстик и как се подменят крушките за осветлението му,като те могат да бъдат заменени със светодиоди-аз избрах варианта да използвам пак

крушки:

023252447.jpg?r=0

023252454.jpg?r=0

Задвижването на ел.огледалата се проверява,като на буксите им се подаде захранване 12V между крачета 9-10 и 8-10.Обръщайки поляритета на захранването между крачетата се проверявя и движението на огледалата в обратната посока.Подгряването на огледалата се проверява с омметър включен между крачета 2-4.При изправен нагревател трябва да се отчете съпротивление около 5,2ома.

023252459.jpg?r=0

Изправността на подгряването на пръскалките на предното стъкло се констатира също с омметър свързан паралелно на буксата им.

023252461.jpg?r=0

Ако при измерването не се отчете никакво съпротивление се налага отварянето на пръскалката и подмяната на нагревателния елемент в нея.В тази тема на колегата VBI е описано как става това:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=94233

В моят случай се наложи отремонтирането само на едната пръскалка,като за нагревателен елемент използвах резистор със стойност 234 ома/0,7W

Моделът Ауди80 няма предвиден заводски комфорт-модул за управление на ел.стъклата от алармата на автомобила и затова трябва да се търси алтернативен вариант.След консултация с

няколко приятелчета занимаващи се с монтаж на автоаларми се спрях на комфорт-модул на фирмата BSM,произведен в България.Отзивите за него са много добри,работи безпроблемно,може да се управлява от всички аларми,като управлението му може да се извършва с + и с - и работи с всички схеми за управление на ел.стъкла/с активен + или с активен -/.Освен това ел схемата ,по която е реализиран има токова защита,която следи затварянето на прозорците и

изключва управлението на съответния прозорец щом стъклото достигне в горно положение,за разлика от китайските дръвчета,които управляват стъклата по време.

023252462.jpg?r=0

След като сме сервизирали електрическата част на всички компоненти идва ред да се погрижим и за външния им вид.В резултат на многогодишното им ежедневно използване пластмасовите конзоли в дръжките/особено на предните врати/ са в отчайващо състояние-издраскани,издълбани и

захабени.Същото се отнася и за пластмасовите основи на огледалата.Явно се налага

освежаването им.За целта се запасяваме с разредител,шкурка за сух шлайф № 400,водни шкурки с № 120,280,500,1000,2000, грунд-за пластмаса/Пластофикс/,шприц-кит и черен мат.

023252464.jpg?r=0

Изшкурваме до основа всички пластмаси с едра шкурка за сух шлайф № 400,като целта е да свалим

надрасканото и люпещо се гумирано покритие върху тях..После продължаваме шкуренето,като изреждаме водните шкурки по ред на номерата.Трябва да постигнем това:

023252465.jpg?r=0

023252467.jpg?r=0

Почистваме пластмасите с разредител и ги напръскваме с Пластофикс няколко ръце.Изчакваме 15-20 минути и нанасяме шприц-кит две-три ръце,за да покрие хубаво.Оставяме всичко да изсъхне за 24 часа.

023252469.jpg?r=0

023252471.jpg?r=0

Обработваме детайлите с водна шкурка с № 1000,1500,2000,измиваме ги с вода,изчакваме ги да изсъхнат и ги напръскваме с черен мат няколко ръце.След 24 часа резулата е все едно всичко ей

сега е излязло от завода.

023252472.jpg?r=0

023252474.jpg?r=0

023252475.jpg?r=0

Необходимите ел.схеми,по които ще се работи са следните:

- ел.схема на управлението на 4-те ел.стъкла.

023252478-big.jpg?r=0

- ел.схема на задвижването на огледалата.

023252479-big.jpg?r=0

- ел.схема за подгряването на огледалата ,задното стъкло и дюзите за пръскане на предното стъкло.

023252481-big.jpg?r=0

-ел.схема за монтаж на комфорт-модул за управлението на 4 ел.стъкла от алармата

на автомобила.

023252483-big.jpg?r=0

Идва ред на разглобяването на колата.Започваме със свалянето на корите на предните врати.

023252486.jpg?r=0

Махаме декоративната пластмаса на врътката за ръчно управление на прозореца.

023252487.jpg?r=0

023252489.jpg?r=0

Развиваме закрепващото винтче и сваляме врътката.

023252490.jpg?r=0

Развиваме закрепващите винтове на долната част на дръжката на вратата и сваляме долната пластмаса.

023252491.jpg?r=0

Развиваме показалите се винтове държащи горната пластмаса на дръжката на вратата.

023252492.jpg?r=0

С помощта на отвертка подпъхната под копчето за ръчно управление на огледалото то се разглобява.

023252497.jpg?r=0

023252499.jpg?r=0

023252501.jpg?r=0

Внимателно издърпваме нагоре горната пластмаса на дръжката на вратата,като започваме от

предната част,после вадим и задната част и едновременно с това откачаме жилата за механично управление на огледалото.

023252502.jpg?r=0

023252503.jpg?r=0

023252504.jpg?r=0

Дръпваме палчето за отваряне на вратата и развиваме показалото се винтче.

023252505.jpg?r=0

Издърпваме внимателно конзолата на механизма за отваряне на вратата напред и навън и го

откачаме от кората на вратата.Махаме законтрящите пластинки и откачаме кукичката на жилото за затваряне на вратата.

023252507.jpg?r=0

023252513.jpg?r=0

023252518.jpg?r=0

023252523.jpg?r=0

Развиваме рапидките държащи кората за основата и бутайки я нагоре я сваляме от вратата.

023252527.jpg?r=0

023252531.jpg?r=0

023252535.jpg?r=0

023252537.jpg?r=0

023252538.jpg?r=0

Развиваме рапидката крепяща декоративната пластмаса в ъгъла на стъклото и я сваляме заедно с

уплътнението.

023252539.jpg?r=0

023252540.jpg?r=0

023252543.jpg?r=0

Тази процедура се повтаря и на другите врати,като при задните трябва,след като откачим кората от вратата да откачим и буксата на говорителя.След,като сме оголили 4-те врати идва ред на свалянето на рамката със стъклото на всяка от тях заедно със задвижващия ръчен механизъм.Започваме с предните врати,като развиваме 4-те закрепващи рамката болта намиращи се в предната и в задната част на вратата.Тук не е лошо да си отбележим точното местоположение на тези болтове и на самата рамка спрямо основата,защото чрез тях става регулировката на прилепването на вратата към купето.

023252545.jpg?r=0

023252547.jpg?r=0

Послеиздърпваме внимателно рамката със стъклото и ръчния механизъм нагоре и тя се отделя от вратата.

023252552.jpg?r=0

023252554.jpg?r=0

По така свалената рамка вече може да се работи и на закрито,като за целта я поставяме на някаква широка и удобна плоскост/маса,бюро или нещо такова/.Развиваме болтовете закрепващи ръчния механизъм за рамката.

023252566-big.jpg?r=0

023252573.jpg?r=0

След това развиваме 4-те болта в задната част на рамката.

023252582.jpg?r=0

Обръщаме я от обратната страна и разтваряме пластмасовата щипка крепяща жилото на стъклото

023252588.jpg?r=0

023252593.jpg?r=0

Сваляме зегерката,разглобяваме скреплението в мястото,където се свързва ръчния механизъм със

самото стъкло и махаме механизма.

023252595.jpg?r=0

023252597.jpg?r=0

Ето тук се вижда разликата между двата вида механизми.

023252599.jpg?r=0

А тук съм снимал фабрично оставените отвори,както за ръчен,така и за ел.механизъм.

023252600.jpg?r=0

По обратния ред монтираме ел.механизма.

023252603.jpg?r=0

023252604.jpg?r=0

Почистваме с обезмаслител металните шини,по които се движи стъклото и ги смазваме със силиконова смазка.

023252605.jpg?r=0

023252607.jpg?r=0

023252609.jpg?r=0

Пробваме,чрез подаване на захранване на моторчето,плавната работа при вдигане и сваляне на стъклото и монтираме готовата рамка на съответната врата.

023252610.jpg?r=0

Същата процедура повтаряме и на другата предна врата.......

Редактирано от jordanik
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Заемаме се със задните врати.

023252622.jpg?r=0

Тук особеното е,че лостовия механизъм за заключване на вратата е захванат за таблата на рамката и преди да се пробваме да я свалим,трябва да го разкачим.

023252623.jpg?r=0

023252626.jpg?r=0

После си работим точно,както при предните врати.

023260140.jpg?r=0

023252629.jpg?r=0

023252632.jpg?r=0

023252634-big.jpg?r=0

023252636.jpg?r=0

023252637.jpg?r=0

023252639.jpg?r=0

023252641.jpg?r=0

023252642.jpg?r=0

023252645.jpg?r=0

023252647.jpg?r=0

023252649.jpg?r=0

Заемаме се с огледалата.Чрез завъртане на тялото на механичното огледало напред и назад ни се осигурява достъп до закрепващите болтове/вътрешен шестограм или торкс 25/.Развиваме ги и после монтираме новите ел.огледала,заедно с буксите им и инсталацията закачена за тях.

023252706.jpg?r=0

023252708.jpg?r=0

023252710.jpg?r=0

Старите пръскалки се демонтират от предния капак,като подпъхнем внимателно тънка отвертка в едния им край откъм двигателния отсек,избутаме ги в посока предното стъкло и ги издърпаме нагоре,откачайки маркучетата в долната им част.

023252711.jpg?r=0

Тук се вижда разликата между старите пръскалки и новите с подгряване,както и между уплътняващите гумени капачета.

023252722.jpg?r=0

023252723.jpg?r=0

Монтираме новите пръскалки с подгряване и пускаме нужната инсталация за тях.В оригиналната схема тези пръскалки са под постоянно напрежение и съобразно изменението на съпротивлението на нагревателния елемент в зависимост от околната температура,автоматично се включват и изключват.В моят случай това не може да се реализира,защото се наложи замяна на оригиналния нагревател на едната пръскалка с резистор с постоянна стойност,което ще доведе до постоянно греене на същата.Затова прекарах подгряването им през бутона за пускане на подгряването на задното стъкло и огледалата,като така ще мога да си ги управлявам ръчно.

023252726.jpg?r=0

Монтираме плафона за осветление на двигателния отсек и го свързваме към ел.инсталацията.

023252727.jpg?r=0

Започваме окабеляването за ел.стъклата.Сваляме пластмасовата кора под волана.

023252729.jpg?r=0

Демонтираме жабката.

023252730.jpg?r=0

023252732.jpg?r=0

Отщипваме гумените маншони предпазващи кабелите откъм вратите и откъм купето

023252734.jpg?r=0

023252735.jpg?r=0

Това тук са тапите оставени в колонките,през които минават кабелните снопове за вратите.Ясно се вижда,че в тях са оставени заводски отвори с тапички,за допълнителни кабели и точно тях ще ползваме за прокарването на новата инсталация.

023252739.jpg?r=0

023252743.jpg?r=0

За да реализираме ел.схемите се нуждаем от:

-постоянно захранване +12V,което е налично и при загасена кола/Hot At All Times/

-захранване +12V,което е налично при кола на контакт/Hot In ON Or ACC/

-маса

Постоянното захранване се хваща на свободните клеми/клема30/ под бушонното табло.

023252755.jpg?r=0

Захранването,появяващо се при кола на контакт,се хваща от контактния ключ,като се закачим за черно-жълтия кабел идващ от контактната му система/клема15/.

023252760.jpg?r=0

Масата си я осигуряваме от тук.

023252761.jpg?r=0

Започваме окабеляването на предните врати по схема.

023252766.jpg?r=0

Пускаме нови кабели през централната конзола,защото заводската ел.инсталация е прокарана зад таблото и няма начин да се свали цялата без то да се демонтира от колата-донор.Аз реших при демонтажа, за по-лесно, да я прекъсна в участъка зад централната конзола и после да си я възстановя при монтажа на моята кола,като спазвам цветовете на кабелите.

023252770.jpg?r=0

023252771.jpg?r=0

Тук свързвам подгряването на огледалата към бутона за пускане на подгряването на задния прозорец.

023252773.jpg?r=0

Монтирам комфорт-модула на BSM към ел.инсталацията на колата,като не се сдържах и го отворих,за да видя как са го реализирали.

023252784.jpg?r=0

Кабелът,по който се получава управляващия сигнал от алармата на автомобила при заключване съм го прекарал през ръчно превключващ бутон.

023252792.jpg?r=0

Целта на тази доработка в схемата е при мое желание да мога да изключа действието на този модул,примерно когато реша да оставя колата заключена и с леко отворени стъкла през лятото.

Прокарваме кабелите към пасажерската предна врата и ги привързваме към оригиналната ел.инсталация на колата покрай въздуховода на парното.

023252793.jpg?r=0

023252795.jpg?r=0

023252796.jpg?r=0

Заемаме се с окабеляването на задните врати.Заводски ел.инсталацията за тях върви по праговете на колата и се налага да се демонтират пластмасовите кори там.Развиваме двата винта закрепващи долната част на задната седалка към купето и я издърпваме напред.

023252797.jpg?r=0

023252798.jpg?r=0

Развиваме показалата се рапидка в задната част на пластмасовата кора.

023252800.jpg?r=0

Развиваме тапичката в средната част на кората.

023252802.jpg?r=0

Дърпайки внимателно нагоре отщипваме кората от щипките на прага и я демонтираме.

023252803.jpg?r=0

023252804.jpg?r=0

Развиваме двата винта в долната част на кората на средната колонка.

023252806.jpg?r=0

Дърпайки я надолу и към вътрешността на купето я откачаме от шипките.

023252807.jpg?r=0

023252809.jpg?r=0

023252811.jpg?r=0

023252812.jpg?r=0

Развиваме винтовете крепящи декоративните кори в долната част на прединте колонки на колата и ги демонтираме.

023252813.jpg?r=0

023252814.jpg?r=0

Повдигаме мокета и кичето под него в участъка до праговете на автомобила и сваляме пластмасовте капаци на кабелните канали,в които е пусната заводската ел.инсталация.

023252815.jpg?r=0

023252816.jpg?r=0

023252817.jpg?r=0

023252818.jpg?r=0

023252819.jpg?r=0

Използвайки тези кабелни канали си пускаме новата инсталация до задните врати.

023252821.jpg?r=0

023252822.jpg?r=0

023252823.jpg?r=0

023252824.jpg?r=0

Заводски бутоните за управлението на плафоните в купето са навързани към една обща точка в ел.инсталацията,т.е отварянето на която и да е врата води до комутиране на "маса" и задейства осветлението в купето.Ако искаме да реализираме интериорно,габаритно осветление на всяка врата,което се задейства само при отварянето на съответната врата и не се влияе от положението на другите ,се налага да използваме втория свободен контакт на бутоните в колонките.За целта,обаче,трябва да сменим задните едноконтактни бутони с двуконтактни,като на предните врати,и да прекараме нужната инсталация до тях.

023252826.jpg?r=0

023252827.jpg?r=0

С това окабеляването завършва,правиме необходимите проби и би трябвало да сме постигнали това:

023252828.jpg?r=0

023252829.jpg?r=0

023252830.jpg?r=0

023252831.jpg?r=0

023252833.jpg?r=0

Ред е да се заемем с корите на вратите.На първо време с помощта на макетно ножче и малка ножовка оформяме отворите в корите за ръчните механизми,като им придаваме формата на окръжност и монтираме декоративните тапички.

023252835.jpg?r=0

023252836.jpg?r=0

023252838.jpg?r=0

Заемаме се с поставянето на плафоните върху корите.Уточняваме тяхното местоположение и с помощта на поялник и няколко вида пилички пробиваме и оформяме нужните отвори в пластмасата.Следва монтаж на плафоните.

023252839.jpg?r=0

023252841.jpg?r=0

023252842.jpg?r=0

023252843.jpg?r=0

023252847.jpg?r=0

023252850.jpg?r=0

Заводските крушки на тези плафони са с нажежаема жичка/5W/ и за да избегнем голямото увеличение на ел. консумацията в автомобила при отварянето на 4-те врати,ще ги заменим с LED крушки със същия цокъл.

023252851.jpg?r=0

023252854.jpg?r=0

Ето и няколко нощни снимки на светещите LED плафони и копчета за управление на стъклата.

023252855.jpg?r=0

023252856.jpg?r=0

023252858.jpg?r=0

За да се монтират новите конзоли на задните кори с вграденото в тях копче за управление на ел.стъклото е нужно да се преработят заводските отвори в тях.Пластмасата е фабрично перфорирана по контурите на необходимия отвор и следвайки белезите,прорязваме новите отвори.

023252859.jpg?r=0

023252860.jpg?r=0

023252861.jpg?r=0

023252863.jpg?r=0

023252864.jpg?r=0

023252866.jpg?r=0

При монтирането на конзолата с копчетата за ел.стъклата на кората на шофьорската врата в долната част на дръжката остава незапълнен отвор.Използвайки част от старата пластмасова дръжка го запълваме.

023252867.jpg?r=0

023252868.jpg?r=0

023252870.jpg?r=0

Сглобяваме интериора на колата в обратен ред.

023252871.jpg?r=0

023252872.jpg?r=0

023252874.jpg?r=0

023252875.jpg?r=0

023252876.jpg?r=0

023252877.jpg?r=0

С това работата приключва и вече имаме напълно функционален ел.пакет на старата си кола с някои допълнителни функции,които ги няма нито една заводска Б4-ка.

Успех на всички,които ще се захванат с монтирането на тези екстри в автомобила си! :stupid:

Редактирано от jordanik
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

браво за темата и евала за това че е осъществен проект,ноискам да те питам нещо?

този модул които за вдигане на стъклата с алармата при заключване на автомобила колко струва и ако може малко по подробно да обясниш как точно и къде се свързва нс ауди б3 с заводско постевени ел стъкла.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

....този модул които за вдигане на стъклата с алармата при заключване на автомобила колко струва и ако може малко по-подробно да обясниш как точно и къде се свързва нa Aуди б3 с заводско постaвени ел стъкла.?

Модулът за вдигане на 4-те ел.стъкла от алармата на автомобила е българско производство на фирмата БСМ и струваше нещо от порядъка на 27 лева/миналата есен/ с една година гаранция.Това е сайта на фирмата:

http://bsm-bg.com/#/bg/Profile/

А ето го и ,като продукт:

http://bsm-bg.com/#/bg/Products/id=5

Схемата му е така направена,че следи положението на всички стъкла и изключва всяко моторче веднага щом достигне горно положение/точно както оригиналния комфорт-модул на Ауди А4/,за разлика от китайските дръвчета,които вдигат стъклата за време/напъват всички стъкла определено време независимо от положението им/ и така скапват моторчетата.

За да се монтира този модул на кола с ел.стъкла е нужно само да се свали полицата под волана,кората на шофьорската врата и да се прекъснат и превържат съответните кабели по схема.Ето как се променя оригиналната схема на ел.инсталацията на Ауди80 с 4 ел.стъкла/показал съм къде се свързва буксата на модула/:

023311081-big.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега колко пари ти излезнаха частите и консумативите? Благодаря ти предварително! :bia:

Сега ще направя бърза калкулация:

-4-те механизма за ел.стъклата/стават и от Б3 и от Б4/+модула за управлението+ел.инсталацията+4-те конзоли с копчетата -100-200 лева

Ето едно идеално предложение от форума на минималната цена:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=86156&st=0

-комфорт-модул-27 лева

-4 декоративни тапички-3.50 лева

-4-те плафона за вратите-25 лева

-LED крушките за плафоните-2.50 лева бройката

-2 двуконтактни бутона от предните врати на Ауди80 -7-10 лева

-ярките 3мм светодиоди за подсветката на бутоните и малките крушки за подсветка на джойстика -0.20-030 лв бройката

-2 ел.огледала с подгряване+инсталацията им-30-40 лева

-пръскалки с подгряване+ел.инсталацията им+гумените им тапички -15-20 лева

-плафон за осветление на двигателния отсек-3.50-4.00 лева

-кабели,закрити гнезда за бушони,термошлаух,качествени бушони,свински опашки,изолирбанд и др.консумативи -20-25 лева

Горе-долу това е всичко-най-тънко 200 лева,най-лошия случай 300 лева.Прибавяш малко див ентусиазъм и си готов! :hilezh:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз имам само един проблем и той е в частта с боядисването. Като изшкуря елементите, пръсна ги със основа и после като мина с черен мат ми става на мехурчета черната боя, защо се получава така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз имам само един проблем и той е в частта с боядисването. Като изшкуря елементите, пръсна ги със основа и после като мина с черен мат ми става на мехурчета черната боя, защо се получава така?

Какво разбираш под "основа"?За да не ти хваща боята на пластмасата,най-вероятно не си използвал грунд за пластмаса/пластофикс/.Без него нищо няма да се получи.После идва ред на щприц-кита за заличване на драскотините от шкуренето и най-накрая е черният мат.Хубаво е и всички продукти да са на една и съща фирма,за да няма нежелани реакции.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала!! Едва ли някой ще се захване да прави такава ужасно мъчителна интервенция , но.. Евала за тва което си напраил! И за това че си се постарал по толкова удобен начин да обясниш кое как става. :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

откаде се взема захранването за ел огледалата можели дасе вземи от контактния ключ благодаря предварително ако може ми прати отговор заштото и аз ште слагам ел огледала информацията штеми бади полезна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червено/синия кабел от огледалата, отива отдолната страна на бушоните, на конектор M75s(ако не се лъжа), a на 18 гнездо, поставяш 5А бушон. Връзваш масата и подгряването и си готов...

Редактирано от kkris
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

НЯкой има ли схемата за 4-те ел. стъклат , тъй като тази не се чете. Също се интересувам от ел.схема за управленито на 2 стъкла сано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЯкой има ли схемата за 4-те ел. стъклат , тъй като тази не се чете. Също се интересувам от ел.схема за управленито на 2 стъкла сано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...