Jump to content

Връзката дебитомер гр/с и конски сили, или скапан дебитомер ?


Recommended Posts

Здравейте момчета,

Чета на доста места, че грубо може да се прецени по показанията на дебитомера, колко КС е колата. С уточнението, че говорим за сток 1.8Т АЕБ.

Имам чип, слаган от един от хората уж с име. Колата даде 176кс на колелата и 256Нм (турбината е К03-029 чисто нова) - тази кола важно е да отчета, че е след основен ремонт преди 10-20хил, чисто нова турбина, прочистени турбо пътища, нови иридеви свещи, бубини, комутатор.
Имам втора кола с чип от същия човек, която е със заводската К03-005 4*4 - няма дино за 4х4 да я измерим

Имам пример и от трета кола с чип от този човек, която е с АГУ мотор и заводска турбина.

И на тримата показанията на дебитомера са в рамките на 140-145гр/сек., което ако го смятаме разделено по 0.8 или 0.82 прави 181.25, респективно 176кс.

Възможна ли е чак такава драматична разлика между теорията и практиката и най-вече показанията на Дино-то?

На стокови коли показанията бяха 118-122гр/сек.

Прави ми впечатление, че на двете АЕБ-та, тъй като АГУ-то не съм го карал, 1.0 идва на 4000 оборота, което ми се вижда бая късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом е само на предно, няма много варианти :) При нас с К03-029 на сток интеркуулерче и генерацийка вадим около 200, 205 (МАКСИМУМ!!!) конски сили на мотор с хубав високооктанов бензин :) Колко конски сили е извадило Аудито преди чип тунинг?

Редактирано от devil_vas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Са кат си прегледах лога от 04.10.2013г.

при температура на входящия въздух 36*С

и обороти на двигателя 6560 об/мин

дебиЛомера дава стойности 171,18 г/с.

Турбина К03-029, сток кулер, без катализатор,

права тръба и само крайно гърне.

 

Означава ли това, че е ицедена до максимум?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трите коли на драг помежду си вървят:

Кватрото до 140 е първо, после А4 предняка с 029 задминава и разтегля 4-5 коли.
Голфа е много на зад, след 160 настига А4 кватрото и прави 1 кола и половина.
Чипнатия от вас Маднес 1.8Т Пасат дето счупи мотор преди време на път към софия върви до 140 отзад, после настига и излиза 2-3 коли пред мен. Всичките сме на бензин. Не знам Пасата, но двете А4ки са без катализатори.

Това Дино е от предняка с К03-02910478604_10152492034531628_5579492768073

Редактирано от HEPBAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драга не е мерилка, за това колко силна е една кола. При старт от място има много други фактори. Това според нас не е правилно.

Единствено може да премерите на летящ старт, какво се случва. Старт от място не е показателен. 

 

И в крайна сметка искаш да знаеш дали колата ти е толкова силна, колкото е показало диното, дали не върви като за конските сили, или дали в последствие се е получил проблем? 

 

п.с. иначе по темата с гонките, няма логика пасатчето дето го правихме и извади 180 коня на мотора, да те задминава нагоре. при положение, че ти си с "по-голямата турбина" и си поне 20 конски сили отгоре. Взимаме на предвид, че двете коли са еднакви на килограми и използват една обща платформа :)

Редактирано от devil_vas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да знам дали диното е силно пожелателно. Дали дебиломерите са капут и нормално ли е до 4000 оборота да играе около 0.8 налягането и чак тогава да прави 1.1 hold

Правихме летящ от 50 няма смисъл кватро срещу предняк от място, като всички сме еднакво некадърни шофьори.

Диното е от предняка с 029 която е на приятел. Моята е 005 и е кватро. Предняка е след основен ремонт и тн

Не се заяждам, никакви амбиции нямам такива, освен да разбера това което ме интересува за тоя чип ташак ли е или що така ставя с тея единици на дебитомерите

Редактирано от HEPBAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дино горе е от него - 136 на гуми, 205/60/15 после 176. Сравнението с драга беше с идеята че колите яървят долу горе еднакво с плюс за а4 предно с 029 , което го намирам за нормално предвид че е предно и е по леко с поне 100 кила от моето 4*4 и загубите нали ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

К03 - 029 прави 0,5 бара на 2000об. и 1,0 бар на около 2300-2400 об.

К03 - 005 предполагам(не съм карал такава) прави същите барове стотина оборота по-рано, заради по-малката топла част.

К03 - 073 (в момента съм с такава) прави същото налягане при същите обороти, като 029-ката, но вкарва малко повече въздух. С 029-ката при 1,0 бар вкарваше 165-167гр/с, а със 073-ката при същото налягане 1,0 бар - 170-172гр/с.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

073-ката е с по-голям компресор, затова вкарва повече въздух. Реално 029 е к03-ка с голяма топла част и турбина, 073 е със същата топла част и перка като 029, но е с по-голям компресор. Затова 029 може да се направи на 073, казвам го за хората, които търся 073.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А на К03 - 073-ка може ли да се сложи компресор от някоя К04-ка? Например от 022, 023...от 015 едва ли има смисъл.  Някой правил ли го е?

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно помня на к03-073 и к04-015 комперсорите са или еднакви или с много малка разлика. На 022/023 компресорът е с размери 42мм индусер 56 ексдусер(2275 е като модел, същият се ползва при K04 турбините на RS6 C5), ако някой има 073 може да премери дали има достатъчно място за стържене при индусера. Принципно такъв хибрид би бил малко безсмислен, това е прекалено голям компресор за топлата част на К03, освен ако не се портне чугуна и не се престърже турбинното колело, за да може да изкарва повече въздух. По-интересен хибрид за мен би бил с компресор от К03-ка за 2.0ТФСИ (2080DC се води), размери 41мм индусер 54мм ексдусер, колелото е с ЕТТ и с много по-модерен дизайн от това на К04-022/023.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дино горе е от него - 136 на гуми, 205/60/15 после 176. Сравнението с драга беше с идеята че колите яървят долу горе еднакво с плюс за а4 предно с 029 , което го намирам за нормално предвид че е предно и е по леко с поне 100 кила от моето 4*4 и загубите нали ...

Няма вариант с един чип тая кошница да качи 40коня Елена пък на гуми.

Иди до Хед да те замерят.

Но все пак тук е пипал Брезелчо и всичко е възможно

Тоя с диното без 4х4 като го знам как ги разбира бензините... :hilezh:

Ебаси мапа иначе к03ка до 4000 об/мин да няма 1.0 налягане :hilezh:

Иво

Недей сега така ,много те моля :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като бях 200 коня на мотор мерени на диното на Венци, макс въздух който виждах беше 164 гр/с, което си е съвсем в рамките на нещата и формулата за приблизителни сметки - въздуха делено на 0.8...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак при Венци мерен, Ауди С3 - 192 грама, което по тия сметки се равняват на 240 конски сили. точно толкова извадихме на мотора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ги таваните тия турбини бе :razz: , а пък мен  ме е страх да дойда при вас да ме мапните на 1,2 бара да не си стрОша 073-ката :wall:

Карам си я с чипа на 1,0 бар(пак от вас).

Ама без преден кулер май и стига..

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...