Jump to content

QUATTRO или не?


Recommended Posts

Голям фен съм на куатро, ама съм чувал, че вдига разхода с около 2 литра на 100 в сравнение с автомобил със същия мотор но без куатро...

Дали това е така? Искам да си взема куатро обаче като знам, че качествата му ще ги ползвам от време на време а на практика постоянно ако ми гори 2 литра отгоре, няма да има смисъл.

Някой който има опит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

точно един литър повече е и при моята кола!

щом си фен, няма какво да се чудиш, този литър е смешна работа в сравнение с предимствата на квадрото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако е само литър е ОК... всъщност тя и самата кола си тежи доста повече и е по-масивна смятам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах случайно това видео ТУК. Нещо ми се струва че XDrive има по-добро поведение от колкото QUATTRO. Според мен нещо блокировката на третия диференциал не сработва при QUATTRO.

Имали ли сте такава случка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах случайно това видео ТУК. Нещо ми се струва че XDrive има по-добро поведение от колкото QUATTRO. Според мен нещо блокировката на третия диференциал не сработва при QUATTRO.

Имали ли сте такава случка?

Ееее тия направиха куатрото на салата B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям фен съм на куатро, ама съм чувал, че вдига разхода с около 2 литра на 100

Колега явно не си толко голям фен на куатро,ако проблема е в тези 2 литра B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах случайно това видео ТУК. Нещо ми се струва че XDrive има по-добро поведение от колкото QUATTRO. Според мен нещо блокировката на третия диференциал не сработва при QUATTRO.

Имали ли сте такава случка?

B)B)B)

Ехее това не го вярвам и турско да стане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1л. по-висок разход на 100 км.

1л. = 1.65 лв.

значи всеки 1км. излиза по-скъп с 1.65 стотинки, но мога да кажа че всеки километър си струва въпросните стотинки, като в някои особени случаи удоволствието от quattro-то е priceless.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако е само литър съм навит. Ако е около 2 литра и нагоре бих се замислил. Но ако ми попадне читаво КУАТРО даже и да гори 3 отгоре бих го взел :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това видео е много странно, наистина, може да е нещо специфично за А8, знам ли, изглежда глупаво, все едно е кола със задно :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен на тая кола няма никаква блокировка на централния диференциал за да го направи това - а за куатрото мисля че това трябва да го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това видео е пълна порнография.Имам А6Quatro 16V 140к.с.-1996г. Колата се държи перфектно на пътя.А пък в снега е удоволствие да я караш.Ходя редовно по ски-курортите и нямам никакви проблеми с изкачването и спускането по склоновете.Харчи 1,5 от горе.Quattro-то е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да си взема куатро обаче като знам, че качествата му ще ги ползвам от време на време а на практика постоянно ако ми гори 2 литра отгоре, няма да има смисъл.

Някой който има опит?

Ахаа........................................... :) Само да те помоля да ми обясниш - кога точно са тези моменти, когато quattro-то ще го използваш и кога няма? Че ми звучи все едно да си го оставяш в къщи в гаража когато няма да го ползваш и обратното :bia:

Този последният ред от първият ти пост нарочно го цитирах. Опита и практиката показват абсолютно еднозначно, че който се е качил на Ауди с quattro не е поискал да чуе за вариант БЕЗ quattro.

Според мен нещо блокировката на третия диференциал не сработва при QUATTRO.

Имали ли сте такава случка?

БМВ xDrive се включва при потегляне и когато колата има нужда от него. През останалото време колата си е с "откачено" предаване към предната ос за да осигури онова прословуто усещане за шофиране на БМВ с класическо задно предаване. Тази политика я играха и Мерцедес в ранните си години на 4матик-а, но след това видяха, че постоянното 4х4 е истината.

Третият диференцял от ляво на дясно или обратно? :bia: Предполагам говориш за задният...

Задният диференциал на Ауди е оборудван с EDS система (Elektronische Differencial Sperre), което ще рече, че компютър определя кога да бъде блокиран. Така че бъди сигурен че "сработва" когато е нужно :stumm: btw при БМВто е по същият начин :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее тия направиха куатрото на салата :stumm:

Това филмче е механично невъзможно, ако торсионния диференциал е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aa възможно е, аз съм вдигал на моята 1 гума и пускам съединителя, гумата върти без проблеми...

Дори така да е... пак немога да се съглася! Тая А8-ца разви поне 20-30км/ч а предното изобщо не реагира :bia::):bia: брада ... Не разбирам от много от коли но от това което съм виждал и чел във форума ме навежда на тия мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но твойта е с ръчна блокировка на задния диференциал нали? Няма блокаж на предния мост. При това положение ако едното колело е във въздуха колата си остава на място. При следващото поколение куатро от 96та насам се използва EDS, който оказва влияние върху 4те колела(чрез ABS-а) и това неможе да се получи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе т'ва Ауди от клипчето нещо е фалше. Не го вярвам!!!!

... отивам да уговоря Далаверимен-а да ми качи една от тяхните А8ци на такива валяци и ще снимам с моята камера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aa възможно е, аз съм вдигал на моята 1 гума и пускам съединителя, гумата върти без проблеми...

Идеята на ТОРСЕН диференциала (средният) е че ако вдигнеш 2 колелета от различен мост ще остане на място. Т.е. ако вдигнеш предния или задният мост във въздуха колата ще тръгне. Ако вдигнеш обаче двете десни (или леви) едновременно колата няма да тръгне. Същото важи по диагонал. Все пак (ако няма блокаж говоря) предния и задния диференциал са стандартни. Т.е. свободното колело ще превърти. Централния ТОРСЕН прехвърля предн/заден мост а не пипа локалните диференциали (които обикновенно са стандартни). Ако няма блокаж ще се въртят две колелета от различни мостове (две задвижващи колела). Ако включиш блокаж на задния може да превърти едно от предните но имаш три точки на задвижване (три задвижващи колела).

На филмчето аудито се държи все едно няма централен торсен. Може и да има такива. Модификации бол. Ама за мен това не е истинско QUATTRO.

ТОРСЕН = TorSen = Torque Sensing (а не име на холандец :bia: ) = диференциал който подава въртящ момент към оста която няма обороти. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята си е с торсен посредата и няма блокаж. Има само на задния диференциал. С изключен блокаж вдигам задна лява примерно и пускам съединителя. Върти си без ядове...

За новата осмица сигурно има такава джиджавка с АБС-а и не би трябвало да се държи като на клипчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лорде, бъркаш се малко. :hilezh:

Торсен-а е среден диференциал. Торсен-а НЕ може да разпределя до 100% => задължително ще има ПОНЕ 25% въртящ момент към предната или задната ос. От там вече следват още два диференциала, единият е братовчед на Торсен и се казва Куайф (Quaif) - също механичен и също не може да разпределя до 100%. Той за щастие седи отпред, а отзад си имаш блокировка, така че си връзваш гащите при всяка една ситуация. Ето защо си мисля, че няма никакъв начин Ауди с Торсен quattro да спре да движи едновременно и 4те си колела. А това от клипчето спря не една, ами цели две колела от движение! <_<

Такааа... Има един тънък момент при старата А8, който не знам дали е същият и при новата. Силно се надявам да не е, но като гледам клипчето не измислям алтернатива :hilezh: Виско съединител се инсталира на А8 с автоматични скоростни кутии за среден диференциал, защото скоростната кутия е готов източник на визкозитет и е много удобен да се използва. А всички знаем какъв боклук е Виското и че не предава назад, ако някое от предните колела не пребоксува. Следователно се случва точно това, което се вижда на клипчето. :rolleyes:

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виско съединител се инсталира на А8 с автоматични скоростни кутии за среден диференциал, защото скоростната кутия е готов източник на визкозитет и е много удобен да се използва. А всички знаем какъв боклук е Виското и че не предава назад, ако някое от предните колела не пребоксува. Следователно се случва точно това, което се вижда на клипчето. :rolleyes:

Според мен това е случая, просто Куатро, стоящо с 4-те колела няма начин да превърти така отзад, освен ако едно колело не е във въздуха или споменатият случай със Виското...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...