Jump to content

Проблем с температурата на А4(Б5)


Recommended Posts

Здравейте,

От вчера при каране на колата температурата е 90-92, което е горе долу ок. Проблема е че при спиране и повторно палене е към 110, което според мен не е нормално. Когато покарам малко пак се нормализира.Мислих, мислих...Термостата е ок. Отваря кръговете и при каране нямам проблем.

Някой знае ли как работят вентилаторите? Имам два. Един голям и един малък на климатика. При мен големия работи непрекъснато, но не забелязвам малкия да се пуска. Имам спомени, че преди се пускаше сам. Мога да го пусна принудително през климатроника, но мисля че трябва да има и температурен датчик, който да го пуска при определена температура. Предполагам че проблема ми е или в датчика или в предпазителя. Има ли отделен предпазител за този вентилатор и кой е?

Последните пъти я оставях да работи на място с набичен на макс климатик, само и само да се охлади :(

В Неделя ще се ходи на маистор, но незнам дали ще ми свърши работа :wall:

Благодаря предварително :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да стига до 110 градуса със сигурност.Мисля,че е на 102 градуса 2-рата стемпен на перката.Друг е въпроса ако просто уреда не ти показва вярно на таблото и само се шашкаш, което също е възможно

Аз си мисля,че може да имаш проблем с виско съединителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виското е добре. Тествах го както бяха описали колегите. Първоначално върти бавно, а като загрее по-силно и докато колата работи температурата е закована около 90.

Когато качи на 100- 105 градуса беше след 200км каране по магистралата. Затова се чудя дали нямам проблем с втората перка.

Иначе колата е добре, но те първа идват големите жеги и се притеснявам да не гризна дървото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай следващия път като забележиш, че температурата е стигнала 110 градуса да угасиш колата и да запалиш пак. При мен имаше лятото такава аномалия на 2- 3 пъти. Като спра на място и след 5- 10 мин запаля колата пак температурата е 110 градуса. След това като върна ключа и запаля пак е на 90 :) . През останалото време температурата е 90 градуса без значение задръствания или не.

П.П. За сега съм набелязъл температурния датчик...

Редактирано от d`a`n`n`y
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се е случвало така като загася и след това дам контакт да отиде на 107С. Ако запаля почти веднага се връща пак на 90С. Даже веднъж закачих ВАГ-КОМа да видя точно каква е температурата и показа точно 107С а в момента като запалих веднага отиде на 94С. Трябва някой път да се захвана да я разнищя тази история от датчика ли е, въздух ли има, от главата ли надува. По ми се вярва да е от датчика и по-точно буксата му. Понеже е стара и вероятно контактите са окислени може да вдига съпротивлението и така да лъже компа. Иначе с това виско няма начин да загрее като я караш на обороти на магистралата ако е в ред. Даже действа малко като жигулка - колкото повече я гърчиш толкова повече изстива :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен пада температурата моментално след като се запали колата. Аз при мен съм забелязъл и друго и това ме навежда на мисълта, че е датчика. Сутрин при идентични температури, понякога е на 1200 оборота, друг път на 1000. Та си мисля, че този датчик лъже нещо :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи почти същата работа се получава и при мен. Само че датчика е сменен преди половин година. При повторно палене понякога наистина температурата е малко по-ниска. И преди съм имал колебания но чак над 100 не се беше качвала.

Todir ти с AEB ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за втората перка можеш ли да кажеш нещо? Трябва ли изобщо да се включва. Изобщо какво става с тоя мотор след като изгасиш двигателя и спре голямата перка?

Имаш ли проблеми с паленето, защото на мен като ми загря палеше и гаснеше, докато не и подадох малко газ. Тоя датчик нали отговаря и за студения старт. При мен в момента на студено пали перфектно, докато на топло малко се мъчи.

Предния път взех тъмно зелен датчик от Авто плюс 35лв, макар че трябва да е син. Имаше по-ефтини. Сега май ще пробвам от тях :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея си нямам за електрическата перка. Всъщност като се замислих в жегите винаги съм карал на климатик и за това не знам дали ако не е включен перката ще се пусне. Като е по-студено никога не ми се е повишавала температурата на двигателя толкова, че да има причина да се пусне. Пали си от 2-3 завъртания което си е нормално за АЕБ, без значение колко е загряла. Сега по празниците ми направи проблем 2-3 пъти като палеше и гаснеше докато беше студена. Откачих и почистих къде що видях букса по двигателя и се оправи. Не разбрах точно от къде беше яда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една идея и от мен. Смени акумулатора с някъв със сигурност читав, и пробвай пак. :2gunsfiring_v1: Нямам предвид да купуваш, а примерно някой авер който е с що годе нов акум.

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина може и от това да дава ядове. Моя акумулатор ми е набор а и има не една тема с проблеми идващи от там. Трябва да се пробва и това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На много коли температурата се качва доста като угасиш двигателя, примерно една ланчия на мой приятел качва до 110 градуса от 90-94 нормална работна температура. Градусите падат много бързо като се запали отново колата.

На мойта кола обаче, въпреки, че го има същия момент никога досега не е прескачала 90градуса. Ако примерно карам малко и стигне 70, при следващото палене ще е 80 примерно, но стигнала ли е 90 повече не показва. Незнам каква е логиката и дали има разлики с мястото на датчика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То просто няма логика ;) Това със 70-80 е така. Вечера гледах цял ден и като я изгася на 90 и я запаля или дам на контакт след 2,3 минути е на 95 примерно, след което бавно пак става 90 при работещ двигател. Датчика за температурата на таблото не ми прави никакви аномалии. Според мен това е съвсем нормално.

Може би trigger е прав. Просто нашите са решили че 105-110 градуса не са фатални за тези коли. Еб@ ли го :)

На Б3-ката перката се включваше винаги когато спра и загяся двигателя. Но там технологията явно е друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е горе-долу същото...

Няма значение зимно време или лятото:

* Докато карам, няма значение с каква скорост температурата си стои на 90 градуса закована. Колата НЕ прегрява.

* НА климатик си стои твърдо на 90 закована. И 2те перки работят на 1ва степен.

* Като почна да я юркам по някои пресечки в центъра, газ, спирачка, газ, спирачка, след 5-10 мин такова каране, отива малко към 95, после пак пада и после пак до към 95.

* БЕЗ климатик като стои на едно място вдига до 95 и после пак пада на 90, после пак вдига и после пак пада.

* Като карам и я изгася с работеща перка, после дам на контакт - температурата е над 100C (реална по VAG-COM, сравнено с на tox бившето Audi)

* Kато я спра, изгася и изчакам 5-10 мин - температурата е на 100C и после слиза бавно надолу (помпата върти).

* сменил съм датчика-ключ на радиатора с такъв на BEHR (1ва и 2ра степен в едно) - разлика почти няма.

* сменил съм термостата с такъв на BEHR - разлика почти няма.

* сменил съм водна помна с такава на HEPU - разлика почти няма.

* и 1ва и 2ра степен на перките си работи (пробвано с шунтиране на датчика-ключ).

За хората които си мислят, че колата не им вдига повече от 90 градуса :wink: ето и стойностите на ключа за перките:

95-90 102-97

1ва степен - на 95 включва перките, на 90 изключва.

2ра степен - на 102 включва перките, на 97 изключва.

Стигнах до извода, че е от таблото или релето за управление на перките (около 200лв) под акумулатора. По VAG-COM датчика си отговаря на стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че ако още двама, трима колеги кажат, че и при тях е така и приключваме с темата :bia:

Вчера говорих с двам майстори, но и те не ми казаха нищо съществено. "По-добре било да отида на диагностика при някой, който е наясно с тея неща"

Можеш ли да изкопаш от някъде тези стойности и за AEB? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да споделя моите преживявания със загряването. Докато беше хладно времето нямаше никакви проблеми, колата поддържаше 90 градуса. След като се постопли започна да върви на 95 градуса в града /на включени перки/. Извънградско също се колебаеше около 95 а при по-висока скорост охлаждаше. Разсъждавам така: загрява си нормално, значи термостата работи; парно има, значи и водната помпа върти, остава да е зацапана охладителната система вътрешно. Когато купих колата преди 3 години съм правил промивка на охладителната система с препарат на "лики моли", излязоха някакви мизерии, но нищо фатално. Сега реших да опитам нещо друго-разкачих всички маркучи, източих стария антифриз, промих със силна струя вода /с маркуча от чешмата/ радиатора в двете посоки, блока, радиаторчето на парното, след което свързах всичко по местата и налях една бутилка обезмаслител "меглио" и допълних с вода. Запалих, оставих колата да загрее, отвори големия кръг, пусна перките, охлади пак до 90 градуса общо 30 минути работа на място. Оставих малко да се охлади, разкачих пак маркучите, второ промиване с вода, налях нов антифриз и проблема изчезна, всичко работи нормално. Извънградско поддържа 88 градуса /по табло/, в града когато се движа много бавно перките поддържат температурата на 92. А преди много пъти съм чувал че аудитата вървяли на висока температура :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виско перката би трябвало да поддържа доста по-лесно постоянна температура? Тази на климатика дали се включва някога изобщо, досега не съм я чувал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

can4o. Това е много добре идея. Незнаех че Мегльо-то може да свърши работа. Хубаво е да се прави профилактика на пределено време. Лошото е че почти никой не го прави.

Виско перката би трябвало да поддържа доста по-лесно постоянна температура? Тази на климатика дали се включва някога изобщо, досега не съм я чувал?

Виското ако е изправно си държи температурата, само че когато двигателя се спре и то спира. При мен перката на климатика се пуска винаги когато пусна компресора независимо на студено или топло. Тя бучи много, така че ако се пуска няма как да не я чуеш :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Две полезни теми :hilezh:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=24384&hl=

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=29598&hl=

Редактирано от hellix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че няма циркулационна помпа и нагорещената глава отдава температурата си на антифриза , а датчика е навит там. Оттам идват и тези показания над 100 градуса. Системата работи под налягане, съотватно се измества точката на завиране и 105-110 градуса не са толкова опасни. Проблеми вече има над 110 градуса , а именно 115 или 120 градуса. За избягване на този ефект в някои автомобили се слага принудителна циркулационна помпа, която прекарва водата през радиатора до 12 мин. след гасене или за да пали лесно ( горещия старт ), се слага термодатчик до главата или на горивната рейка и се включва обдухване чрез перката на мотора или насочена струя чрез дифузьор към главата. На 1,8 Турбо на ТТ, S3 се практикува циркулация на водата чрез принудителна помпа. На AEB нямаме нищо от споменатите неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато карам (в задръстване примерно и тн... ) сед твърдо на 90, когато спра загася и след 2-3 минути тръгна пак понякога е отишла на 100+ и за 1-2 мин пак застава на 90. Нормално е - загряла кола, гасиш - няма охлаждане, отчита за момента по-висока стойност. Палиш врътва - охлажда и застава пак на 90 :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...