Jump to content

Нова придобивка, въпроси - S6, C5


Net_Master

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Имам нова придобивка от днес - 2001ва S6 avant. Мотора е ANK, автоматик. Имам няколко питанки като нов в Ауди клуба.

Температурата нормално трябва ли да стои по средата на 90 градуса или е нормално при висене по задръствания сега в жегите да мърда малко към 100. Засега по-нагоре не съм я виждал. Намясто ако работи колата 15-20 мин също има тенденция за повишаване леко на температурата. За мотор с виско /работещо/ и още две перки, които също работят ми се струва странно. Иначе ако съм в движение, си стои на 90 няма грижи. Питам понеже досега съм карал бмвта и там стрелката си стои закована в средата, ако мръдне нагоре вече се явява проблем.

Другият ми въпрос е за скоростите. Моята кутия е с 2,3,4 и D, няма S режим. Всички ли са такива или съм уцелил аз такава :) Това е засега, ако се сетя нещо ще питам в процес на темата.

Благодаря предварително! Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравей и честито за придобивката.

Относно температурата, която показва уреда на таблото: може да показва 90 градуса, но в същото време да е малко отдолу или малко отдолу. ДОколкото съм запознат, направено е така за да не се шашка водача.

Случвало ми се е обаче да качи до 100 градуса на табло при жега, пуснат климатик и в задръстване. Това май е най-натоварващия режим, при който най-трудно се охлажда мотора. Не съм се притеснявал особено, защото ако има проблем, ще светне лампата.

За всеки случай можеш да провериш дали вентилатора работи нормално.

 

За автомата - след 2001 автоматите получават и функция "S" или така наречения спорт-режим. Моята е такава, но говоря за дизел. Не съм сигурен как е при S6 С5 - всички, които съм разглеждал, са с такъв автомат като твоя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и така зачекнахме температурите да попитам за темп.на маслото нормално ли е да стой на 100 градуса и малко над 100.маслото е ново 5в40 505.01 спецификация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в тези жеги е нормaлно мaй.моето мaсло(5в40 кaстрол)сегa е нa 7хил км и онзи ден по мaгистрaлaтa зa морето при 150км\ч ми държеше 110 до 115 грaдусa инaче при нормaлно кaрaне от 100 не мърдa

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 120 гр. е нормално.

 

Иначе за темп. на охл. течност точно така дтрябва да е, температурата да е закована на 90гр. При мен само веднъж е подминавала тази стойност, но не стигна сто - карах си спокойно по Струма с 200 и се наложи бързо да намали и спра тъй като отпред се беше образувало задръстване. Този ефект с температурата съм го наблюдавал и при Тойота, но там никога не ми е мърдала. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми това казвам, че подминава малко, не стига 100 по показания де, перките си въртят, не знам.... Може ли защото собственика махал разширителното казанче, за да купува ново и после налага ли се някакво обезвъздушаване или тоя мотор си го прави сам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има начин да наблюдаваш точно температурата на охл. течност в реално време на дисплея на климатроника. В някоя тема беше описана последователността от бутони, които трябва да натиснеш на панела на климатроника, за да ти изкара температурата. Мисля че мотора трябва да се самообезвъздушава (ако не духа), но е много важно капачката на разширителния съд да ти е в ред ( те са си евтин консуматив). При обслужването може би е добре да се подмени и водната помпа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо честито за придобивката.

За температурата: Не бива да мърда от 90гр по стрелка ако колата е изправна. Виж на 58-ми канал на климатроника колко е реалната стойност. Аз си мисля, че при показание на стрелка 95, реалната ще е по към 105-110 ! Може и уреда на таблото да не отчита вярно поради някаква причина, датчик или каквото и да било. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря, колеги! Ще го погледна това с температурата на климатроника. А друго да питам: Карал съм и други коли с автоматична кутия, те правят същото ама не знам дали е нормално. Забелязах го особено тази сутрин като е "студена" колата, кутията "увлича" по-силно, с други думи налага се да натискаш по-силно спирачката за да спреш, както и колата подскача повече при смяна предавките. Някакво мнение?

Редактирано от Net_Master
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спорен е този въпрос и не може така само по написаното да се тълкува кокретно за твоята кутия, но най-общо казано - кутията има нужда да загрее малко за да заработи оптимално. Съответно съпротивлението в една студена кутия е много по-голямо и е нормално да тръгва с повече газ и да задържа повече от загрялата при отпускане на газта.

Удари не трябва да има нито при студена, нито при "загряла" кутия. Например като местиш селектора от "P" на "D" или на "R", както и от "D" на "R" и обратно, новата предавка не трябва да влиза с удар, чукане - редно е да се усеща само леко напрягане в новата зададена посока.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ми да субективно е кое е удар и кое не, освен ако не е много силно. Да кажем, че се усеща по-голямо напрягане при студена кола и да кажем, че е в рамките на нормалното или поне така ми се иска  :hilezh:

Редактирано от Net_Master
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, сега пробвах това с климатроника и канал 57 - колата си стига 90 градуса намясто и не мърда нагоре нито по стрелка, нито по показания. Работи само виското - Ако включа климатика, тръгва и неговата перка. Другата вътрешната - не. Предполагам, че тя се включва при по-висока температура, но дори и на климатик колата си запази 90 градуса, може би за 20 мин на място без клима и после със. Ще пробвам тия дни и в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На климатроника НЕ трябва да стои само на 90градуса, по спомени има два канала за температурата и съм виждал на някои по-стари коли единия не работи или просто стига по зададена таблица до 90 и спира така.

Както са казали по-нагоре на изправна кола стрелката не трябва да мърда при никакви условия, 87-98 на климатроник е все още 90 на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ахаа.....някой може ли да изрови къде е написано, щото с тая търсачка във форума нищо не мога да намеря, май не е мн читава. А и те нагоре са казали и други неща, че понякога се случва да мърда.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също забелязах че в задръстванията при температура отвън 34-5 градуса и със засилен климатик стрелката на температурата отива към 100 градуса, а на маслото до към 110-120 градуса, което според мен е нормална температура. Един приятел има А8 4.2 и каза, че и при него го има този момент в жегите.

 

П.С.

Аз съм с 2.5 TDI автомат.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами освен да се опитам да забележа дали работи и втория ел. вентилатор вътре, който е на големия радиатор..и ако и той работи, значи или нямам проблем или е другаде.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Аз имам само 1 ел. вентилатор, който е отвътре и виско перката. При теб с пуснат климатик този вътрешния в жегата би трябвало да работи постоянно.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз имам един отвън, един вътре и виското. Тоя вътрешния днес не тръгна при тестовете, но те бяха за около 20-тина мин намясто, затова не съм сигурен, че е било необходимо включването му. Затова ще се опитам да го засека при движение, когато колата покачи малко температурата над 90...

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат при теб как е системата, може външния да ти охлажда радиатора на климатика, а вътрешния да се активира после. Някой вещ може да каже как стоят нещата при S6 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой има ли листа с всички диагностични канали на климатроника за тоя модел. С много ровене успях да намеря само това: http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml#DiagCodes

Но не съм сигурен дали е за тоя модел, щото примерно канал 57 не отговаря на написаното по-горе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aз нaмерих товa но имa знaчение зa някои модели дaли е фейс или не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...