Jump to content

Как се кара TDI?


HELLBOY

Recommended Posts

Колеги ,пускам тази тема за да видим ,кой как си търкаля печката,

в какви обороти от 1 ва до 5та ,6 та сменя скорости, до колко ги задържа,

как ги връща надолу?

С две думи, жалите ли ги печките, пушат ли ви кюнците, при яко юркане какви са

последствията и проблемите след това?

Корави и вървежни ли са ,наистина тея TDI та?

В последно време много взех да го напъвам мойто, ма нещо ми слабее, имам чуството ,че ич не върви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 230
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз я карам, като бензинова, даже по-скоро, като бензинова бегачка. :respekt:

Който ме познава, знае. Почти непрекъснато 1ва и 2ра стигат 4500, не рядко и 3та.

От както взех тази кола не представа да ме удивлява с вървеж и малък разход и некапризност. :hilezh:

Безкрайно съм доволен от моя мотор АФН. :hilezh:

Може би и това е една от прчините да не искам да сменям колицата, макар да е на годинки.

По-новите помпи дюзи върват повече, но не знам какво ще народят при подобно отношение от моя страна. :hilezh:

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на студен мотор от първа цедиш ли я?

В смисъл чакаш ли да загрее и после ,упсс..........

Защото чувам много противоречиви мнения.

Едни казват, трябвало да загрее, други казват това е TDI, не е като старите турбодизели, палиш и направо газзз.

Аз вече взех мойта да не я бавя въобще, набивам и конйете от първа, не я чакам да загрява въобще.

А как само гали ушенцата ми турбината ,като е студен мотора.

Единственото ,което правя е след здраво юркане ,да я оставя да поработи две три минути преди да я изгася.

Прави ми впечатление обаче ,че след това ,ако искам да я запаля веднага по трудно пали.

В градско я карам мах на 3 до към 3000 оборота и скорост от 50 до 80.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В продължение на Corso:

Помпа-дюзата е малко по-пъргав двигател,със сравнително висок въртящ момент(310 Nm в моя случай)което го прави много приятен за каране.В всеки един момент,на какви и обороти да си ускорява прилично.

Е сега аз съм и със 6 скорости,което от една страна е плюс а от друга минус.

Минуса е това че първа и втора предавка са много къси и се налага повече превключване при градско каране.

Плусовете на 6те предвки са икономията.При165-170км/ч си на 3000об./мин.И при тази скорост разхода достига 5.5-6л/100км.

Доста е еластичен.На извънградско,можеш да караш на 6та скорост от 60-200км/ч. при това със много добро доускорение.

Иначе конкретно към въпроса ти,карам винаги околу пика на въртящия момент,или 1800-2500об./мин. без значение на коя предавка съм.Тогава двигатела е най-еластичен и в същото време най-икономичен.Много редко ми се налага да го юркам в червеното,обаче когато продължително съм го настъпвал,преди да загаса го оставам да поработи малко на място.

Пушеци почти няма.Единствено когато натисна рязко до долу,припушва леко и спира.

Същото важи и за Митсубиши-то.То е с КР двигател,поголям като обем и по-мощен.

Разликата е само в това че при него има по-изразена турбо дупка и по-тихо работи на място,останалото е същото.

В никакъв случай на бих заменил съвременен дизел за бензинка!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я карам, като бензинова, даже по-скоро, като бензинова бегачка. :respekt:

Който ме познава, знае. Почти непрекъснато 1ва и 2ра стигат 4500, не рядко и 3та.

От както взех тази кола не представа да ме удивлява с вървеж и малък разход и некапризност. :hilezh:

Безкрайно съм доволен от моя мотор АФН. :hilezh:

Може би и това е една от прчините да не искам да сменям колицата, макар да е на годинки.

По-новите помпи дюзи върват повече, но не знам какво ще народят при подобно отношение от моя страна. :hilezh:

И аз точно тъй (1- 2)-(2- 3)-(3- 4)-(4-5) -до 4500 оборота вече пета година.......преди гасене се чака да донамаже,иначе сутрин газ веднага-100-ААТ-2,5ТДИ-116к.с.-6ск.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам ,мойтЪ печкЪ влиза до към 4000 оборота на 1 и 2.

3,4 и 5 ,повече от 3200 оборота не ще.

Дали изпушва като сменявам скоростите, не знам ,не мога да видя, некой требе да

кара зад мене та да ми каже.

Има едно нещо обаче което много ме дразни, електронния педал, предпочитам да си беше жило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като неще повече от 3200 об. излизаш на магистрала и караш около 20 минути между 3500-4000 об. имаш сигурно нагар на турбото ако караш предимно градско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с HDI и по същия начин от постоянното градско каране се образува нагар и трябва да се поиздуха малко, и после лети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно е сигурно - ако не вдигаш повече от 2500 оборота преди да загрее на колата няма нищо да й стане, на теб също, но ако правиш 4000 на студен мотор, особено, ако е -10 гр., има вероятност да умориш мотора.

Единственото в тази връзка, което съм чел е, че няма полза да чакаш на място да загрее, но като тръгнеш, малко по-меко каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към 2 ,3 километра го спазвам това правило на студен мотор и след това

татата......печка rilez на здрава ръчка.

ПП. Ей голем рацер съм станал бре.

Полудевам нещо май.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта в града я карам като колегата горе, където са най-многото Nm...демек 1800-2200...сутрин докато маслото не загрее не и давам зор, да не се гътне турбото най-вече. Все пак студеното масло е по-гъсто, а маслената магистрала до турбото я знаете ква сламка е. Инак като загрее и като има мегдан на пътя и давам яко ръчка....дет се вика фитнес за променливата геометрия....че боклуци и нагар се трупат навсякъде:bia:. Обаче напоследък нещо имам чувството, че не върви както преди - или съм свикнал вече или дебиЛомера нещо ...искам още POWER :). А....кат стана въпрос за боклуци и гняс та се сетих че в колекторите се образува един туткал отвратителен благодарение на EGR-а и трябва да се чисти чат пат...щот иначе започва да се души колата. В комбинация с това интеркулера също трябва да се позачиства отвън и от вътре....въпроса е на какъв интервал от време...някъде бях чел за 50к километра...ма знам ли.

ПС: Някой гледал ли е с Vag-com кво му показва дебитомера на място при напълно загрята кола да сподели за сравнение?

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A3 ката няма такава маслена магисрала ,кам турбото.

EGRа съм го откачил(само вакуум маркуча)но ми се срува, че сега колата

по бавно ми затрява.

Не ми се вярва да е термостат.

След като сме откачили EGRа ,няма ли малко от малко сама да се продуха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си за магистралата....тогаз от къде се смазва оста на самото турбо? Колкото за откачането на вакума на EGR-а без затапване...сигурен ли си, че самия клапан затваря добре....щот има вариант да пропуска по малко гадост:respekt:. А дали може да се продуха от самосебеси....ми знам ли...според мен е малко вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ,че не съм го затапил както рябва ,защото по принцип трябва

между клапана и генерацията да се сложи една метална планка,

да му се направи байпас както трябва.

Не съм сто процента сигурен за маслената магистрала, но поне при мен

не виждам такава тръбичка,маркуч.

Асъщо така четох тука в форума ,че било добре да се изведе и маркуча

за картерните газове отдолу под купето.

Така мотора почти не пипал маслото ,пушенето при форсиране намалявало а и предназначението му така както

е варзан било същото като на EGRа.

Демек екология.

Редактирано от HELLBOY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не я юркам студена, не че я жаля просто звука не е същия.

Паля и я подгрявам само докато си сложа панела и колана, но докато не мръдне стрелката на температурата не я пришпорвам.

Мине ли 50 60 градуса вече няма проблем. Довоолен съм от този двигател малък но като е в обороти е добре.... доволно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я карам, като бензинова, даже по-скоро, като бензинова бегачка. :hilezh:

Който ме познава, знае. Почти непрекъснато 1ва и 2ра стигат 4500, не рядко и 3та.

От както взех тази кола не представа да ме удивлява с вървеж и малък разход и некапризност. :flehan:

Безкрайно съм доволен от моя мотор АФН. :flehan:

Сякаш аз съм го казал,само че за 1z :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят AFN го карам по следния начин. Сутрин като я запаля изчаквам около минута да поработи на място. След като потегля не вдигам повече от 2000 оборота докато не загрее маслото (с таблото с многото уреди съм и си я следя там температурата на маслото). Колеги обърнете внимание, че когато е студено охладителната течност е достигнала работна температура, съответно стрелката на таблото е на 90 градуса, но маслото е още студено. Докато не загрее маслото не и давам газ. Няма такъв филм, че TDI не са като старите дизели и че могат да се юркат на студен двигател. Това може би е най-вредното и по този начин скъсявате живота на двигателя. Иначе след като водата и маслото са си достигнали оптимални температури си я карам здраво, 2-3 редовно си ги изцепвам до червено, особено когато изпреварвам. На магистралата също не я жаля, под 160 не падам и в продължителни периоди от време си я карам с 180-200. За 1 година и 30000 км не съм имал абсолютно никакви проблеми, за 4 смяни на маслото съм долял 200 грама. Дано съм бил полезен. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карам и не я юоркам,до 2000 оборота, градско по 10 километра на ден,почти винаги студена,ма нашия град позволява дори и по инерция да мине6 некои километър,с цел икономия,докарвал сам до 5 на сто грацко,иначе като загрее карам между 2000-3500,именно щото е топла,студена не я зоря НИКОГА.доволен сам.и между 1400-2000 си върви по добре и от некой бензини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колеги аз сам с б4 тди и забелязах че карах извесно времв бавничко и изван градско 100-120 км/ч.Наложи ми се обаче път да София и на връщане по магистралата 170 180км/ч около 60км пробег и колата е друга сега.Изглежда и аз сам имал нагар нещо на турбото :hilezh: .Затова извода е профилактика на машините :flehan: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я карам, като бензинова, даже по-скоро, като бензинова бегачка. ;)

Който ме познава, знае. Почти непрекъснато 1ва и 2ра стигат 4500, не рядко и 3та.

От както взех тази кола не представа да ме удивлява с вървеж и малък разход и некапризност. :hilezh:

Безкрайно съм доволен от моя мотор АФН. ;)

;) ;) ;) Е-й-й-й отдавна не съм се смял така, а този другия смехурко с 1Z -а ме довърши. :flipoff:;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol: :lol: :) Е-й-й-й отдавна не съм се смял така, а този другия смехурко с 1Z -а ме довърши. :bia::D;)

Като дойде 6-ата на годинките и км. на 1z,ще се посмеем пак :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...