Jump to content

Проблем с охладителната система


mladshy

Recommended Posts

Здравейте колеги. Имам един проблем и незнам откаде да я подхващам. Проблема е следния: надува ми се дебелия маркуч(горния, който е преди разширителния съд, тройния). Като казвам че се надува разбирайте,че ми изхвърля антифриз от тънкия маркуч, който влиза в разширителния съд. Смених капачката на разширителния съд (такава от 5лв), замерих налягането на цялата система с маномерър и всичко е ок (0.5-0.6 бара). С газова съм, несъм правил нищо по нея, но не си е променила разхода и антифриза не мерише на газ. От дългото ровене из форума разбрах, че може да е от гарнитура на главата, но не губя масло и в разширителни съд невиждам балончета(някой го беше дал този съвет). Уредите на таблото са си в норма, без видими промени. Другия проблем е, че това надуване не се получава винаги, но немога да остановя кога го прави. Колата е а6 c4 , а двигателя е ACE. Моля давайте съвети, че направо ша са побъркам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си търсих капачка за разширителното казанче ме посъветваха да си взема оригиналната която беше 28лв и в никакъв случай такива ментаци от 5 кинта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притеснението в случая ми е, че когато ходих при майстора да замеря системата и той ми каза, че маркуча е много твърд и другото което, защо ми изхвърля антифриза ако всичко е наред. Странното в случая е че и майстора каза че незнае от какво може да е, след като манометъра показа, че всичко е наред. Пича все пак е работил в Аутотрейд и ги хапе нещата - малко или много. А за капачката той ми каза че държала, незнам как го разбра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално от тънкия маркуч да връща в разширителния съд при загрял мотор и дори при по-високи обороти се вижда доста силна струя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не съм се изразил достатъчно ясно. Антифриза го изхвърля извън казанчето от маркуча. Като казанчето е здраво, маркуча също е здрав и скобата е сменена и стегната добре. Затова се притеснявам, че налягането е голямо и както писах не го прави винаги, явно не го е направило и при замерването на системата. По празниците минах над 1000км и нямах проблем, а вчера след 10км и маркуча щеше да се пръсне. Просто незнам какво става.

Редактирано от mladshy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да има нещо запушено(маркучето или щуцера на казанчето)? Става дума за по-тънкото маркуче, което влиза в горната част на разширителния съд, нали? Капачката да не е много затегната?(някъде бях чел, че ако се затегне много и клапанчето и неработило коректно) И аз съм с такава капачка от 5 лв. и нямам оплаквания засега. Със оригиналната капачка пак такова ли беше положението?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай малко с разхлабена капачка и виж дали ще изхвърля антифриза. Ако проблема е от главата би трябвало да почне да го изхвърля след като загрее и да ти светне лампата за ниско ниво. Ако не го изхвърля вероятно причината е в капачката - може да блокира клапанчето примерно или да има някакво запушване както пишат колегите по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колга, пробвай слдния метод: махни си термостата и виж дали пак ще го направи този проблем. Преди години и аз имах същия проблем, но интересното, е че термостата ми отваряше, няколко пъти съм го дебнал и сичко си беше ок, но явно точно когато не го дебва, леко затваряше и ми пръскаше маркучите. Колата, която карах тогава беше Опел Кадет GSI и на мен също ми бяха казали, че трябва да отварям мотора, но и аз като тебе не виждах следи от масло в антифриза и затова не го отврих... Просто един път свалих термостата(не си спомням каква беше причината) и след това не го бях сложил и проблема изчезна и тогава разбрах, че е от термостата и явно понягока притваряше лко и почва да прави налягане и ми пръскаше маркучите, сигурно съм сменил поне 4бр. маркучи, но... слава богу, на време разбрах от къде идва проблема и си сменух термостата и сичко се оправи... та съвта ми е, ако е лесно свалянео на термостата, го свали и покарай известно време така и виж дали проблема ще продължи да се появява и тогава мисли за отваряне на мотора, но моя съвет е, отварянето на мотора го остави за последна възможност...

Успех,

П.П. Пиши, когато разбереш какъв е проблема, пиши, за да знаем всички за вбъдеще, ако на някой от нас му с случи подбно нещо, да знае евентуално от какво може да е... :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори. Събота и неделя мисля да и отделя повече внимание и ще споделя какво ще стане. Ако се сещате за още причини моля не се свенете :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ти сцепен маркуча и затова да излиза?

Можете ли да кажете колко трябва да са твърди маркучите. При мен не губи антифриз, но като загрее добре са много твърди. Едвам ги деформирам леко. Дизел АЕЛ е мотора. На студена кола са меки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можете ли да кажете колко трябва да са твърди маркучите. При мен не губи антифриз, но като загрее добре са много твърди. Едвам ги деформирам леко. Дизел АЕЛ е мотора. На студена кола са меки.

Няма ти нищо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ти сцепен маркуча и затова да излиза?

Можете ли да кажете колко трябва да са твърди маркучите. При мен не губи антифриз, но като загрее добре са много твърди. Едвам ги деформирам леко. Дизел АЕЛ е мотора. На студена кола са меки.

Здравей Мишо,

На моето Ауди не са твърди, се са си меки, студена топла, се са си същите... нямам представа дали е нормално, но е факт... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей чета и не вярвам че може да се пишат такива абсурди :hilezh:

Към всички дето си мерят маркуча колко е твърд с пръсти и пощипване....как да разбера колко трябва да е твърд моя маркуч(на колата)? :lol: Отговора сигурно е колко кухата ми глава :lol:

После махни си термостата...Миркоо ще го напиша не за да се мерим колега, а да ти кажа какво се получава на практика. Когато се извади термостата от една охладителна система антифриза започва да циркулира свободно през двата кръга, и парното. Малкия кръг е изграден предимно от елементи който не оказват съпротивление при циркулацията на антифриза(говоря за главата, блока, разш.съд). А пък големия кръг се характеризира с голямо съпротивление при преминаване на охл.течност. През водния радиатор(който е 90% от големия кръг) циркулацията е най-бавна(тука който е разглобявал вод.радиатор(автомобилен) ще се сети за онези малки спираловидни телчета дето го причиняват това съпротивление). Парното на колата е вързано директно към главата, него термостата не го бърка, то също се характеризира с голямо съпротивление на преминаваща охл.течност. Когато махнем термостата отпушваме цялата система. Фактора който определя къде да мине движещия се антифриз е именно съпротивлението за миване на отделните детайли. Антифриза започва да се движи под действието на водната помпа. Понеже в системата участват елементи с високо и ниско съпротивление охл.течност започва да преминава най-бързо, и с най-голям дебит през ниското съпротивление(това са главата и разш.съд). През радиаторчето на парното преминава едва(за това без терм. няма парно), през водния радиатор също(губим и охлаждането на мотора). От това какво следва, ранно или по-късно сигурно прегряване!!! Термостата отваря големия кръг, НО затваря малкия(запомнете го)!!! За това и неговата смяна е абсолютно наложителна, при отклонения в работата му. КАПАЧКАТА в същност има в себе си паро-въздушен клапан. Той също не е случаен, сложен е там точно да ни дърви маркучите(или да създава точно фиксирано работно налягане). Защото ако оставим охл.система на колата отворена значи че тя ще работи с атмосферно налягане. Температурата за кипене на водата при атмосферно налягане е 100 градуса :lol: Когато обаче повишим налягането в охл.система повишаваме и температурата на кипене на водата да кажем че при 1 бар водата вече ще кипи при 115 градуса(това примерно, имаше таблици някъде). Е сега ако някой не разбра защо пък да не кипи, ми за да не разширява обема си няколко пъти бре.... и да не излиза от системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прав си и съм наясно с тези неща, само това, че затваря малкия кръг не го знаех.

Но знам също, че на по-старите мотори като се махне термостата много трудно загрява и далеч не прегрява. Ще погледна на моя термостат какви маркучи отиват, за да си го обясня.

Вместо да квалифицираш хората по този начин можеше само да дадеш някаква информация. Ако всички знаеха толкова кой щеше да ходи по сервизите и в частност при теб. Можеше да напишеш примерно - "нормално е да са много твърди" или пък "не трябва да са изобщо твърди". Или "колеги не махайте термостата, защото .......".

Освен това на различните коли клапанът е за различно налягане.

Също да добавя и аз някои неща - при по-голяма надморска височина ще кипи при по-ниска температура. Освен това ти пишеш за вода, а там е антифриз. Той кипи при по-висока температура от водата при еднакво налягане. Това му е една от функциите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей чета и не вярвам че може да се пишат такива абсурди :stupid:

Към всички дето си мерят маркуча колко е твърд с пръсти и пощипване....как да разбера колко трябва да е твърд моя маркуч(на колата)? :lol: Отговора сигурно е колко кухата ми глава :hilezh:

После махни си термостата...Миркоо ще го напиша не за да се мерим колега, а да ти кажа какво се получава на практика. Когато се извади термостата от една охладителна система антифриза започва да циркулира свободно през двата кръга, и парното. Малкия кръг е изграден предимно от елементи който не оказват съпротивление при циркулацията на антифриза(говоря за главата, блока, разш.съд). А пък големия кръг се характеризира с голямо съпротивление при преминаване на охл.течност. През водния радиатор(който е 90% от големия кръг) циркулацията е най-бавна(тука който е разглобявал вод.радиатор(автомобилен) ще се сети за онези малки спираловидни телчета дето го причиняват това съпротивление). Парното на колата е вързано директно към главата, него термостата не го бърка, то също се характеризира с голямо съпротивление на преминаваща охл.течност. Когато махнем термостата отпушваме цялата система. Фактора който определя къде да мине движещия се антифриз е именно съпротивлението за миване на отделните детайли. Антифриза започва да се движи под действието на водната помпа. Понеже в системата участват елементи с високо и ниско съпротивление охл.течност започва да преминава най-бързо, и с най-голям дебит през ниското съпротивление(това са главата и разш.съд). През радиаторчето на парното преминава едва(за това без терм. няма парно), през водния радиатор също(губим и охлаждането на мотора). От това какво следва, ранно или по-късно сигурно прегряване!!! Термостата отваря големия кръг, НО затваря малкия(запомнете го)!!! За това и неговата смяна е абсолютно наложителна, при отклонения в работата му. КАПАЧКАТА в същност има в себе си паро-въздушен клапан. Той също не е случаен, сложен е там точно да ни дърви маркучите(или да създава точно фиксирано работно налягане). Защото ако оставим охл.система на колата отворена значи че тя ще работи с атмосферно налягане. Температурата за кипене на водата при атмосферно налягане е 100 градуса :hilezh: Когато обаче повишим налягането в охл.система повишаваме и температурата на кипене на водата да кажем че при 1 бар водата вече ще кипи при 115 градуса(това примерно, имаше таблици някъде). Е сега ако някой не разбра защо пък да не кипи, ми за да не разширява обема си няколко пъти бре.... и да не излиза от системата.

При Аудита може да е така, но при кадет не е така и по тази тема кадет, мога да споря до дупка с тебе, щото съм имал няколко кадета и лично аз съм си ги правил и тази кола я познавам до болка... :hilezh: Виж, при Аудитата не знам как точно им е направена охладителната система...

Ванка, досега не съм виждал кола, която при малкия кръг(когато е студена колата) да връща антифриза в казанчето, а само когато е отворил големия кръг и е загряла на макс... и относно по махането на термостата и парното... ти май си противоречиш бре човече... :flehan: Според мене термостата оказва влияние на парното, но не така както ти го описваш "През радиаторчето на парното преминава едва(за това без терм. няма парно)". Да, когато няма термостат парното е слабо, но е слабо, защото охладителната течност не може да загрее, тъй като се охлажда от големия кръг, а когато сложим картон на радиатора и парното си идва... поне при кадета е така, с термостат и без термостат кадета винаги има парно...

До сега не бях чувал кола без термостат да прегрее, но щом казваш... :hilezh: и ще добавя, че при радиаторите на кадета(и двата имам предвид) няма никви спираловидни телчета, но щом казваш, че при всички има, така да бъде... :D

П.П. Ванка, не се заяждам ама някои неща който си написал може да са верни за Ауди, но за кадет със сигурност не са верни, а за останалите модели автомобили, нямам наблюдения... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че добре съм го написал, опитах възможно най-кратко. :hilezh: Като цяло говоря с примери знам че има антифриз и вода в охл.система. Кой характеризирам??? Мисля че само за детайли по охл.система говорех :lol: А това за твърди маркучи го чета навсякъде, мерило за тая работа няма. Това колко ще е твърд маркуча зависи от достатъчно много неща, че да не е НИКАКЪВ фактор за оценка!!! Това исках да кажа. И обсъждането за твърдостта ми се вижда смешно.

ПП - При мен течеше от малкия маркуч(обезвъздушителя) първо смених спуканото казанче. Теча продължи. После подрязах малко маркучето и сложих хубава скоба и спря. Ако е пукнато казанчето в Евро 07 40лв комплект с датчик за ниво. Сега тече от друго място при мен, но нека си лее.

ППП - Малко неточно е, че термостата отваря големия кръг, но затваря малкия. Да го опиша по-точно. Той прави така че топлия антифриз да отива изцяло към водния радиатор с максимален дебит от главата на мотора.

Миркоо - При Ауди точно не знам как е? Аз говоря за повечето коли. Като цяло при много от френските е както съм го описал. Пак ще кажа опитах да обясня най-кратко. Ако трябва всяко нещо да се обяснява подробно няма да мога аз понеже не съм инж. :hilezh: Това да връща и да не връща в разш.съд зависи от самия тип охл.система. Има с по два обезвъздушителни маракуча(за големия, и малки кръг). Когато е студена минава само през единия, като загрее почва и през другия...пък по някога при топъл мотор спира малкия. Всичко зависи най-много от тип на охл.система и нейните персонални особености. :flehan: Това за хартията е така, но и логиката дето съм казал горе също :hilezh:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей чета и не вярвам че може да се пишат такива абсурди :zustimm:

Ей, и аз чета и не вярвам, че може ама и аз да напиша :hilezh:. Тук има доста неща с които не съм съгласен, но да пиша за основните:

..... От това какво следва, ранно или по-късно сигурно прегряване!!!

Това няма как а се получи при свален термостат

..... Термостата отваря големия кръг, НО затваря малкия(запомнете го)!!!

Няма как да затвори малкия кръг, имаш представа какво представлява устройството на термостата, колко тръби влизат - просто отваря и големия кръг. През малкия кръг продължава да минава антифриз. Ако не минаваше то радиаторчето на парното щеше да е ледено. За по-нагледен пример ще ти дам изпарителя на АГУ-то - той се свързва към МАЛКИЯ кръг и по твоята логика като загрее двигателя над 90С и се отвори големия кръг антифриза през изпарителя ще спре да циркулира и изпарителя ще замръзне :zustimm:. Т.е. поставянето на АГУ ще е мисия невъзможна или ще се ползва само докато двигателя работи на малкия кръг - няма логика нали? По-лошото парно при свален термостат се дължи на невъзможността на двигателя да загрее до работна температура и изстиването му от насрещния въздух

..... Температурата за кипене на водата при атмосферно налягане е 100 градуса :zustimm: Когато обаче повишим налягането в охл.система повишаваме и температурата на кипене на водата да кажем че при 1 бар водата вече ще кипи при 115 градуса(това примерно, имаше таблици някъде).....

Това за налягането и температурата на кипене което си написал е вярно, НО при 100С кипва чистата вода, а тук говорим за антифриз и неговата температура на кипене е по-висока от тази на чистата вода.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, Ванка, ето за това ти говорех, че си противоречиш, но спях да пиша повече, щото щеше да решиш, че се заяждам, което не е така... и още по-малко искам да си създавам врагове...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок добре прави сте, ама за някой неща :) Като сменях термостата не съм гледал колко точно тръби влизат. Махайте си термостатите и си карайте. Моя опит е предимно с други коли не с Ауди дето има е такива термостати :)

92199.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая говорим за АСЕ мотор. Там работата на термостата е да затваря/отваря дебелия маркуч, който влиза отдолу на радиатора. Ако проблема на колегата пуснал темата идваше от термостата, би трябвало да се наблюдава покачване на температурата, а той казва, че няма такова. Аз термостата на този етап не бих го пипал, а бих процедирал по следния ред:

1. Капачка

2. Проверка за запушване в тънкото маркуче или щуцера на разширителния съд.

Второто е малко вероятно, защото колегата, казва че проблема не е постоянен, но поне проверката е лесна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за активността, но невиждам смисъл да се карате, все пак всяка кола си е със собствен характер :steinigung: , шегичка. Върти ми се в главата още една възможност, но е възможно да е глупост, затова ще ви помоля да си кажете мнението. Някаде бях чел (възможно е да се заблуждавам), че в дебелия маркуч има някакви клапи. Та идеята ми е ако има дали те не са се скъсали и от време на време да задръстват пътя на антифриза към разширителния съд и от там да се повишава налягането. В етката маркуча не е показан да има клапи, но съм си внушил, че някъде съм го чел. Кажете си мнението и вие все пак. А що се отнася до термостата и аз съм на мнение, че проблема не е в него, защото го сменях миналата година и от тогава всичко си е наред. Възможно ли е да е нещо с водната помпа, защото нея не съм я сменял по простата причина, че всички ми казват че като е външна мога да я сменя когато си искам и да я чакам да се обади. Решил съм да източа цялата система и да я промия само с вода, страх ме е да използвам химия. Засега ще направя това и идейте на колегите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

каза,че си на газ,защо не си направиш експеримента да покараш на бензин известно време.Да видиш пак ли става корав маркуча.

Капачката според мен само оригинална(не искам да споря с никой,това си е мое мнение).

Промивката е добра идея,но няма да ти реши проблема.Внимавай с химиите,че повечето почистват котления камък и може да цъфне радиатора.Най-безпроблемно и добра работа върши праха за пране,казанчето светва,като ново.И ако ти е спукано радиаторчето на парното ще разбереш.Почва да ти мирише на ариел вътре.

Погледни или по-точно пипни да видиш затопля ли се целият радиатор като загрее колата.

И как ти мериха налягането?

Манометъра се завива на казанчето.

Не знам с каква турбинка ти е водната помпа,но ако е пластмасова,може и там да е проблема.За това и при обслужването я сменят помпата.

Термостата се проверява много лесно особено ако го свалиш.На котлона една тенджера с вода и термометър.При 87г. трябва да от варя.

Редактирано от IRON MAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...