Jump to content

Защо се вкарват маслените пари в смукателния колектор?


зеФс

Recommended Posts

"Значи само тройника за картерните газове остава и всичко след него се разкарва?" :zustimm: А аз защо останах с впечатление че и той се маха ?

Колеги, днес се рових поне 2 часа в Нет-а за Кеч-ове. Мамка му! Четох много през изминалите месеци, но защо досега някак си все оставам с впечатлението, че ще се нашия в някакви филми? :rolleyes: Днес например изчетох поне 20 поста от различни (вкл. и чуждестранни) форуми и накрая ми стана ясно, че всичките тези тенекета дето се предлагат са най-обикновени кутии? Никакъв помен от инженерна мисъл, никакви разделения вътре, пък камо-ли метални телчета или подобни дизайнерски решения :hilezh:

Освен това - може ли някой най-накрая да вземе да нарисува пустата му схема на ръка, ПРЕДИ и СЛЕД интервенцията? Ей така - показно като за деца. Явно съм се объркал тотално. И ако може да предложи ИСТИНСКИ КЕЧ, без значение колко струва, но за който е 100% сигурно че вътре няма да е просто празен обем. Разгледах постовете на няколко съфорумци - евала, измайсторили са ги страхотно! Само че едва ли няма подобни в Нет-а, пък и - неудобно е да молиш някой да ти прави Кеч-а, при положение че може да се купи. Въпроса е - откъде и кой точно модел ще става за тръца. :hilezh:

Редактирано от centrino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@зеФс Ами някои колеги казват че като нямало филтър миришел

-------------------------------------------------

Аз дефакто Кеч кен няма да имам, само ще има тръба до долу, както при зеФс,

Но ако е до долу смърди яко по светофарите, като спреш.

Пъво беше до долу, но после я изкарах някъде назад, покрай кардана. Приключиха ароматите. На моето бубу има място покрай скоростната кутия и кардана, като тръбата изобщо не се вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново. Ето това съм си харесал ( http://www.nolimit-bg.com/product.php?id_product=494 ), но не зная дали има нещо вътре :D Дори една преградка да има - пак ще е нещо. Този пък модел ( http://www.topspeed.bg/view_product.php?pid=43 ) има възможност за разглобяване и се чудя дали ако е празен, сам да си направя нужните модификации ? Моля ви - давайте модели за обсъждане ! Утре ще добавя една много готина схема. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, Брато?

Къде ще го монтираш това чудо? Че и пари струва.. А и като кондензира вътре мазнотиите, сигурно и ще трябва някой път да го отвориш и изчистиш или да го промиеш с кореселин. Само ядове са това. Тези газове ги горят с екологична цел, защото са канцерогенни, но лошото е, че омазват всмукателния колектор. Изкарай една тръба от мотора, чак до отзад и край с драмата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето въпросното изпълнение и схема: http://sclc.net/forum/showthread.php?t=5542 Колега зеФс, бих се навил само че отдолу смятам да си сложа оригиналните пластмасови кори, а те са две. Като втората под ск. кутия е бая голяма - стига чак до средата на купето. Поне за сега не виждам откъде би могъл да мине този шлаух. Но може и да си прав. Не зная - доста мнения изчетох че миришело по кръстовищата, че все пак трябвало да има налягане към турбото и т.н., а и зимно време не зная какво може да се случи - нали е ясно че така с маркуч, все едно човек си е отворил картера в атмосферата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

зеФс дай снимка или линк за тия гъвкави тръби за парно че ми писна да търся кеч кен а мноооого ме мързи а сглобя моя дето почнах да правя от нафтови филтри.

да опъна и аз жартиера и някой зад мен да го диша :zustimm:

Ngoro, вчера се спънах в тръбата и се сетих за теб (първо псувах защо съм я оставил там, после се сетих за теб :gruebel: ), кога ще минеш да я вземеш :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Зефс: пробвай на студен мотор като запалиш сутринта виж дали от маркуча за картерните газове ще вади сив/син пушек. Ако вади, сложи нови сегменти в тоя 8мак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мене има некви такива маркучи и никак не ме кефат как изглеждат и ще требва и аз да сменям и преправам.Ама неколко са мн ебани и май ше се оди у Порш :hilezh:

A има ли в8-ак дет да не лее масло,че и на БМВ и Меро гледам все са течалници

Редактирано от Vorsprung durch Technik 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Появи се отново стара болежка :hilezh: През изминалата раб. седмица се наложи едно ремонтче. На 3-тия ден ... шах с вакуум маркучето :hilezh: Гледам и не вярвам на ушите си ! Откачило се от блоу-оффа. Слагам го и си викам - "аха... е ся тръгнА". Уви, точно обратното се случи. Днес си карам на околовръстното и давам газ да тествам "поправката" ? В момента в който подмина 3500 - 3800 об/мин на 4-та или на 5-та и колата забива така зверски (!) че не ми се говори ! Моля някой запознат с този проблем да разясни, че вече съм потресен. Явно докато е било откачено маркучето, с-мата се е отпушвала към атмосферното (аз затова и нямах тяга над 140 км/ч при рязко подаване на газ). Сега обаче е по-страшно. Преди поне си вървеше, а сега ме е страх да не потроша мотора при рязко подаване на газта :hilezh: Възможно ли е да са ми монтирали блоу-оффа наопка ?..., че големи мърлячи се оказаха от предходния сервиз преди 2 г. (мамка му и държава) :steinigung: Само проблеми създават някои, даже и не се учат...

Редактирано от centrino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страничния отвор на клапана трябва да е към турбото(там да надува),а този който е надолу към филтъра-преди турбото.Аз съм обръщал клапан обратно и колата пак си върви-няма кой знае какви драми и забивания.Според мен имаш проблем другаде.Най-вероятно е клапан Н75,който регулира надува на турбото.Колата ти над 3000об. пренадува и затова забива.Преди да оправиш кът-офф–а е изпускала и просто не е можела да пренадуе,а сега със здрав-вече надува много.Ако е това на ВАГ-КОМ би трябвало да ти излезе грешка-високо налягане.

Клапана Н75 струва мисля под 100лв.Добре е преди да решиш да го сменяш да провериш двете маркучета които отиват до него.Проблема може да идва от тях..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да оправиш кът-офф–а е изпускала и просто не е можела да пренадуе,а сега със здрав-вече надува много.Ако е това на ВАГ-КОМ би трябвало да ти излезе грешка-високо налягане.

Клапана Н75 струва мисля под 100лв.Добре е преди да решиш да го сменяш да провериш двете маркучета които отиват до него.Проблема може да идва от тях..

Хайде подред, да не оплескаме нещо.

"Преди да оправиш кът-офф-а..." Първо тук някои колеги говорят за разлика м/у блоу-офф и кът-офф клапани (ако знаеш в какво се изразява тя, моля те да споделиш). В случая да разбирам че говориш за моя блоу-офф клапан, нали? След това - ако ще се стига до ВАГ-КОМ, значе да се стига до сервиз, до майстори, до мнения, ...и може би до грешки (а аз точно това искам да избегна). Все пак - има кадърни майсторчета и ако се наложи, в краен случай ще търся тях.

И трето - ето схемата, моля те провери я и ми кажи дали е същото което обясняваш http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=95655&view=findpost&p=1471847

Колкото до маркучетета, дали на ВАГ-а може да се отркие ТОЧНИЯ пробив в с-мата (ако има такъв, или ако случайно се окаже мембрана на блоу-офф-а или наистина скапан Н75)

Благодаря ти за единственото мнение! Както виждаш, вече и с 5 мнения човек не може да привлече сериозно внимание и помощ в/у себе си :steinigung:

Редактирано от centrino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за блоу-оффа ти говоря да! В случая кът-офф=блоу-офф.Блоу-офф е клапан който разтоварва турбината в атмосферата(когато върнеш газта се чува спецефично съскане).Кът-оффа е байпасен клапан.Той изпуска налягането при разтоварване в тръбата м/у филтъра и турбото.Аудито ти стоково е обурудвано със кът-офф(baypas valve).Блоу-офф слагат когато колата е тунингована и т.н.

Схемата, която си пуснал е вярна.Ето ти още една за да видиш по-добре как е поставен.

Ваг Кома няма как да ти каже кой маркуч точно е спукан.

Намери колега, който има Ваг и нека види какво ще покаже.

Провери маркучетата които излизат от Н75 и по-точно това което отива в актуатора на турбото.

Също провери и самия актуатор дали се движи..

П.П. Не си написал от къде си и с какъв мотор.Ето ти още една схема. 21-Кът офф ; 20-Н75.

Гледай левия чертеж.

post-38008-0-03387800-1321202651_thumb.j

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аудито ти стоково е обурудвано със кът-офф(baypas valve).Блоу-офф слагат когато колата е тунингована и т.н. ---> Ами ако е пипано преди мен? Или ако аз искам да я направя 180 к.с. ? Тогава кът-офф ли да слагам ?

Схемата, която си пуснал е вярна.Ето ти още една за да видиш по-добре как е поставен. ---> За жалост, точно така е поставен и при мен. Значе е нещо по-сериозно... :steinigung:

Провери маркучетата които излизат от Н75 и по-точно това което отива в актуатора на турбото.

Също провери и самия актуатор дали се движи.. ---> Мога ли да го проверя на ръка, без да разглобявам ?

П.П. Не си написал от къде си и с какъв мотор.Ето ти още една схема. 21-Кът офф ; 20-Н75. Гурково, АЕВ мотор

Гледай левия чертеж.

Редактирано от centrino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си с кът-офф клапан.Колата е направена да работи с такъв.Може да я направиш доста над 180к.с. без да слагаш блоу-офф.

Колата няма как да пренадува от кът-оффа.По-скоро обратно.За това ти казах да търсиш проблема другаде.

Може да го провериш да.Провери си тия вакум маркучетата и мисля ще управиш проблема.По-лошия вариянт е Н75.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ае тоя рециркулационен клапан се слага за да намали лага и понеже АЕБ няма МАП сензор компа следи налягането само по дебитомер. Веднъж измерен въздуха ако го изфущиш в атмосферата инжекциона може да се пообърка за секунда. Ама това се случва само определени случай. Например като дадеш яко газ, след това я пуснеш рязко и пак дадеш яко. Мисля само тогава има шанс инжекциона да се омота а и тогава върнатия пред турбината въздух ще помогне по-бързо да се вдигне налгане отново а и ще задържи турбината в обороти. При коли с МАП е все тая.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... ами не! При мен не забива предницата ако си играя се педала - газ, отнемане и после пак газ. В слуая си карам със 100, подавам рязко газ (разбирай натискам педала до ламарината) и колата ще ме изкара през предния джам :dance: Зная че налягането от турбото се връща в мотора, но не съм 100%-ово сигурен. Може и друго да става, моля корифеите да вземат думата.

...а преди не правеше така :gruebel: Преди на първа бях със 60-70..., а сега съм едва на 40 км/ч :bia:

И най-интересното е - ако е спрял автомобила и го форсирам НЕ прави този номер :dance: Да не би да има някаква връзка м/у 4-та и 5-та предавка и 3500 - 4000 об/мин ??? Някакви сензори ? Много странно защо само на високите предавки и защо само над 70-80 км/ч ? Въздух ли повече влиза през филтъра, не съм с точния филтър ли... :dance:

Редактирано от centrino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди на първа бях със 60-70..., а сега съм едва на 40 км/ч :gruebel:

Това как да го разбирам? Караш с 6800 об на ограничител и си на 40км в час ли? Или не може да се изфорсира на скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това как да го разбирам? Караш с 6800 об на ограничител и си на 40км в час ли? Или не може да се изфорсира на скорост?

Да, стигам до ограничител и едвам съм със 40 км/ч. При форсирането пък се получава друг ефект. За мен си е проблем, а може и само да си въобразявам, но много бавно падат оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си съединителя и ще се видиш в кола.

:hilezh: Точно това направих. Е, ефекта си остана. Дори нещо повече - ако преди е нямала сили като я форсирам да върви, то сега вече може да предава конете от двг към колелата. И именно това изисква от мотора да се представя добре във всяка ситуация. Т.е. ако преди съм имал две "пробойни" в системата (загуба на мощност при високи обороти поради някакъв проблем по турбо-пътищата + съединител), то сега проблема е един и може би затова започна да се отличава толкова ясно. Преди, най-вероятно съединителя е приплъзвал и затова не съм можел да я "изпържвам". Сега обаче той си работи много добре и товара моментално се прояви в другата "пробойна". :stupid:

Редактирано от centrino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говориш абсолютно несвързано!

Обороти Х предавателно число на скоростна кутия Х предавателно число на диференциал = обороти на колелата. Обороти на колелата Х дължина на окръжността на гумите = скорост. Е тва са сметките и никъде тука няма променлива. Само приплъзващ съединител може омота сметката.

Няма нищо общо с мощността!

Всъщност дори не знам дали въобще тръца може да развие 70 на първа, а не ми се търсят таблици и не ми се смята. Вземи реши кви са ти симптомите най-накрая а не ни занимавай глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зевс .. и по твоята тема днес ме образоваха ..

зареди теб питах големите глави .. каква точно е причината за това картерните газове да се вкарват в смукатела ..

причината е една единствена .. еколкогия .. вариантите са два .

единия да се вкарат в камерата да изгорят .. другия е да се отведат в картера ..

няма да повярваш , колко са вредни изпаренията на маслото ..

малко ще кажем за вредните емисии преди да кажем за картерните газове ..

за да може да се получи по ярък контраст ..

та .. най общо нещата изглеждат така ..

ламдата е въведена от екологична гледна точка ..

а не защото трябва нещо да следи сместа богата или бедна е ..

еко нормите казват , че в отработените газове има прекалено много вредни емисии ..

и са разбрали .. че когато отношението гориво въздух е с ламбда .. между 0,97 и 1.03 ..

нивата на вредните емисии са най ниски ..

ето как изглеждат те :musik:

ше ма извините .. ама не съм завършил изобразително изкуство :angry:

opt1321452161d.png

ето и степента на вредно влияние на веществата в отработените газове ..

CO - въглероден оксид .. (1) . неговото вредно влияние е най слабо .. няма пряко действие върху човешкия организъм , но има пряко влияние към озоновия слой ..

той е прави така , че озоновия слой да изтънява ... и съответно .. лъчите на слънцето да става вредни за нас .

HC - въглеводород (10) силно активен .. по активен от кислорода .. за 15 минути в затворено помещение .. си мортос .

не ти свършва кислорода .. както аз си мислех , а въглеводорода за това , че е по активен от кислорода се свързва с червените кръвни телца .. и се транспортира вместо кислород в клетките и те отравя .

NOx- азотен оксид (100) за него забравих какво точно прави ... но в сравнение с въглеродния оксид е 100 пъти по вреден .. и накрая .

PM10- (100)или дисперсни частици .. това са сажди и фини прахови частици .. видими и невидими и т.н .

те причиняват рак на белите дробове и силикоза ..

та .. производителите .. знаят това и са задължени да вкарват нещата в норми ..

които за последните 20 години .. са се повишили с около 98 % .. което е страшно голям напредък от екологична гледна точка ..

изискванията стават все по високи и по високи .. имам тука едни докименти за изискванията , които предстоят да влязат 2013 - че даже и за 2019 ..

за какво изговорих всичко това .. за да кажа само едно единствено нещо ..

че картерните газове са 100 пъти по вредни от всички вредни емисии , които отделя един автомобил чрез изгарянето на горивото си .

или с други думи .. няма как производителя да има претенции за екологично чист мотор ..

пък да пусне картерните газове в атмосферата .. никой няма да му даде типово удобрение в такъв случай ..

защото има една спогодба там .. с която са приели , какви да са минималните изисквания към автомобилите от екологична гледна точка ..

Редактирано от marsianec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...