Jump to content

Използване на реотаните на задното стъкло за антена!


Recommended Posts

Здравейте, колеги. Реших със тази тема да разреша веднъж завинаги въпроса със използването на нагревателите за задното стъкло за антена за радиото. Правя това, защото самия аз не намерих хубава тема във форума, която да ми помогне да си сложа усилвател и радиото да работи добре . Тъй като когато купих моята кола Ауди Б4 2.0 90 к.с моно преди 4 години от човек от София, той ми каза че са му счупили оригиналната антена на задния ляв калник и си е купил антена от битака, аз през това време работих със нея, естествено не хващах много добре станциите, но ми писна и реших да направя нещо по въпроса. Още повече ме подтикна това, че аз от 18 години се занимавам с ремонт на УКВ радиостанции на автомобили, на техния монтаж и настройка на антените. Нали знаете, че на обущаря винаги обувките са скъсани! Е при мен нещата стояха точно така. Срамота! Тогава се разрових из форума и разбрах, че някои 80-ки имат за антена нагревателя на задното стъкло. Доста елегантно решение, ако върши работа. Започнах да търся теми, които коментират този въпрос, разбрах горе - долу нещата, но не съвсем. Включваха се хора, които си нямат понятие от тези неща, но дават акъл. Който естествено на никой не помага, само правят калабалък. А сега - по същество:

Нещата стоят така: За да се използва нагревателя на задното стъкло за антена, трябва да има усилвател в задната колонка зад шофьора. На моята кола нямаше усилвател. Махнах кората на задната колонка. Хваща се в горния край близо до тавана и се дърпа здраво на тласъци, като се откопчае, се хваща на 30 см по-надолу . Като се откопчае и отдолу, се издърпва нагоре, защото в долния край има фиксатор. На моята колонка имаше между двете щипки място за още една, но я нямаше, не знам оригинално две ли са или три. Нямаше усилвател, но имаше отвори за закрепването му. Намерих си такъв усилвател и реших да го сложа. Тук трябва да направя едно уточнение. Има 80-ки, на които в горния край на задното стъкло има две-три нишки (и аз незнам точно колко са, защото не съм ги виждал), които са антена за средни вълни!!! На усилвателя си има извод, който се закачва за нарочно направеното перо на горните нишки на стъклото за тази цел.

post-13815-0-27081200-1307435164_thumb.j

Това е извод 3 - тънък червен кабел, който завършва с червена обувка. Това не е въпрос, който вълнува много хора сега, защото никой не слуша средни вълни. По тази причина този извод остава в небитието! Същинската антена за УКВ е нагревателя на задното стъкло! По тази причина белия дебел кабел - 2, който по принцип си е включен в нагревателя и го захранва, трябва да се изключи от него и да се включи в усилвателя в клемата под фишката. Тази клема е с черна обувка. От усилвателя излиза един дебел черен кабел с черна обувка - 5 (долу вляво излиза направо от корпуса), който трябва да се включи в перото на стъклото. По този начин захранването на нагревателя минава през усилвателя буквално и със кондензатор вътре се отнема от него сигнала за радиото. И остана още един извод на усилвателя в дясно - 4 - там се подават 12 волта от радиото. Не се обърквайте - кабела излиза директно от корпуса горе вдясно, но на снимката е омотан около усилвателя. Всяко съвременно радио има извод, на който излизат 12 волта при включване на радиото. Този кабел трябва да отиде до усилвателя и да го захрани. Аз го пуснах, защото го нямаше. Фабрично той е бял - тънък. Аз го взех от 8-мо перо на 14 пиновата бяла букса на миничека на километражното табло (бял). Всички може би се досещат, че извода 1, който е на резба отива в антенния вход на радиото - това е изхода на усилвателя. На моята кола на колонката имаше отвори за закрепване на усилвателя. Става с рапиди, такива, за да се навият по-трудно, за да се осигури добра маса на усилвателя, на който едното ухо е метално и на него се разчита да осигури маса. Фишката също осигурява маса, но нейната роля е друга. В крайна сметка усилвателя тръгна. Не бързайте да затваряте колонката, можете да правите проби, като изключвате и включвате захранването на усилвателя 4 (кабела, който аз пусках). Така ще разберете ефекта от него. Тук има една подробност: за да се разбере ефекта трябва да се намери слаба станция. Обикновенно това трябва да е станция от съседен окръг. Във вашия окръг повярвайте са взели всички мерки сигнала да е силен. Но това сега не ви трябва. Хванете някаква слаба станция (трябва да сканирате ръчно, иначе не се хваща!) и изключете захранването на усилвателя. Би трябвало да я изгубите. Ако е така, значи усилвателя работи. Ако е същото, значи е дефектен, но трябва да сте сигурни, че идват 12 волта до него, за да го захранят. Имайте в предвид и следното: ако разполагате с няколко усилвателя, може да се окаже, че някой от тях е доста ефективен и резултатите с него са много добри. Просто той е с по-хубави транзистори. Това не е изключено! Ако имате възможност да избирате - направете го и може да се учудите на резултатите.

Тия теща важат не само за Б3 и Б4, а за всяка кола, която има нагревател на задното стъкло, може да се сложи усилвател и да се опита, може да се получи добър резултат! Естествено аз не се съмнявам че немците едно време, като са правили тези коли, сигурно са направили и някои сметки за нагревателя относно неговата конфигурация, така че да става и за антена, и то не лоша! Те са гениални! Но само тези немци от Инголщад!

Сега на мен ми остава висящ въпроса, как най-добре да запуша дупката на левия калник от старата антена, защото вече не ми трябва.

Тук трябва да спомена, че на аванта оригинално антената е външна в задния край на покрива. Тя също има усилвател, но той е поместен в конусната основа на антената. Тъй като това е идеалното място за монтиране на антена на кола, предполагам че резултатите с такава антена може да са по-добри. Тук трябва да се знае че за доброто приемане голяма заслуга има тунера на радиото (входния усилвател). Твърди се че новите радиа имат слаби тунери - логично е, сега станциите са много и мощни. Ако радиото е старо - поне на 15 год., може да попаднете на уникален тунер, с който да учудите всеки.

Надявам се да съм бил полезен. Приемам всякакви въпроси за доизясняване.

Сега се надявам всеки зъболекар, адвокат, учител, аптекар, поп, певец, и т.н. да може да си оправи радиото в Аудито и да пътува със кеф!

post-13815-0-27081200-1307435164_thumb.j

post-13815-0-27081200-1307435164_thumb.j

post-13815-0-27081200-1307435164_thumb.j

post-13815-0-27081200-1307435164_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Едно уточнение ,усилватела може да се провери и по консумация която трябва да е от порядъка на 30-50 мА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Този усилвател колко е голям като размери, оригинален ли е за Б3 и Б4, имаш ли възможност да го снимаш както е монтиран под кората колега "коко60"

:hilezh:

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усилвателя е оригинален не знам само че на кои коли точно го слагат, мисля че на 80 Б3 и 90, Може и на някои Б4, но не съм сигурен. Сега съм на работа , а у дома имам хубави снимки монтиран на колонката, ще ги пусна довечера. Размерите по памет са горе-долу 10см на 4см грубо. Дебел е около 10 мм. Дъното му не е плоско, а извито и ляга идеално на колонката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усилвателя е оригинален не знам само че на кои коли точно го слагат, мисля че на 80 Б3 и 90, Може и на някои Б4, но не съм сигурен. Сега съм на работа , а у дома имам хубави снимки монтиран на колонката, ще ги пусна довечера. Размерите по памет са горе-долу 10см на 4см грубо. Дебел е около 10 мм. Дъното му не е плоско, а извито и ляга идеално на колонката.

Слага се на А4 Б5 седан, преди и след фейса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам го на моята б4,"оргинал" ,Утре може да го разкостя за снимки,Преди време му пуснах ток и радиото почна малко по добре да фаща ,но като цяло не съм много доволен.Като прочетох темата на автора ми хрумна да проверя кой жици къде са включени защото преди 3 години изобщо не ми е хрумвало че реотаните са антена :hilezh::)

Евала ,колега. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още снимки. Моята фишка не е оригинална защото нямах, правих си я сам. но стана, малко е по-голяма, но има място. Скоро го сложих и не съм го тествал на дълъг път, но щом на някои места във Велико Търново хващам Шуменския Фокус доста добре, значи добре работи.

post-13815-0-99249300-1307465567_thumb.j

post-13815-0-45466700-1307465590_thumb.j

post-13815-0-02197000-1307465592_thumb.j

post-13815-0-49688200-1307465625_thumb.j

post-13815-0-99249300-1307465567_thumb.j

post-13815-0-45466700-1307465590_thumb.j

post-13815-0-02197000-1307465592_thumb.j

post-13815-0-49688200-1307465625_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още снимки. Моята фишка не е оригинална защото нямах, правих си я сам. но стана, малко е по-голяма, но има място. Скоро го сложих и не съм го тествал на дълъг път, но щом на някои места във Велико Търново хващам Шуменския Фокус доста добре, значи добре работи.

ееее най-накрая :hilezh:

Мерси за снимките, колега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес проверих кабелите,Всичко е вързано както го е описал колета в началото.Захранването ми идва от управлението на плеара.

Но все пак ми се струва че с външна антена ще е по добре. :rolleyes:

Или тунера ми е смотан :zustimm:

Редактирано от bagera979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, понеже си писал, че се занимаваш от доста време с УКВ приемници. Имам един относно усилвателя, а именно: Смятам да използвам въпросния усилвател на ФВ Пасат В3, но най-лесното място от което мога да хвана захранването на нагревателя е бутона за включването му. Та въпроса ми е, ще пречи ли дължината на кабела от усилвателя, до нагревателя?:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ще пречи. Не случайно от Ауди са решили усилвателя да бъде непосредствено до задното стъкло. Всяко удължаване на кабела от нагревателя до усилвателя би влошило приемането. Дължината на антената е пряко свързана с дължината на приеманата вълна! Това е много важно. Когато антената е дълга колкото трябва, най-силен сигнал влиза в радиото. Всяко удължаване или скъсяване влошава сигнала. Така че се опитай да го закараш отзад, по-трудно е защото ще се пускат кабели, но после кефа е по-голям. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ще пречи. Не случайно от Ауди са решили усилвателя да бъде непосредствено до задното стъкло. Всяко удължаване на кабела от нагревателя до усилвателя би влошило приемането. Дължината на антената е пряко свързана с дължината на приеманата вълна! Това е много важно. Когато антената е дълга колкото трябва, най-силен сигнал влиза в радиото. Всяко удължаване или скъсяване влошава сигнала. Така че се опитай да го закараш отзад, по-трудно е защото ще се пускат кабели, но после кефа е по-голям. Поздрави!

Здрасти коко60,

Аз вчера се сдобих с такова усилвателче, но е малко по-различно от това което показваш ти и на другите снимки колегите, като казвам малко наистина е малко - черния кабел излизащ от усилвателчето е по-къс и усилвателчето е като на това на което колегата КРАСЕН е сложил снимки, и за да го закача към реотаните ще трябва да го удължа с 5-10 см, дали ще окаже влияние или като се направи чак тогава ще си проличи, съмнява ме че усилвателчето е от А4 и затова има лека разлика.

И тъй като съм малко бос в електрическите и електронните среди, как мога да замеря усилвателчето дали работи след като го захраня с 12 волта.

Поздрави

:zustimm:

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тъй като съм малко бос в електрическите и електронните среди, как мога да замеря усилвателчето дали работи след като го захраня с 12 волта.

Колегата го е обяснил още в първия пост. Закачаш към радиото намираш някоя слаба станция и пускаш и спираш тока до усилвателчето и така :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата го е обяснил още в първия пост. Закачаш към радиото намираш някоя слаба станция и пускаш и спираш тока до усилвателчето и така :)

Но със сигурност е по-лесно докато е свалено и не си се занимавал да прекарваш кабели като луд да го провериш, примерно съпротивления и ако не работи или да го върнеш, от когото си го купил, или да го разглоби майстор и да намери къде е пробелма и евентуално да го оправи, прав ли съм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че закъснях, сега се прибирам. Удължавай кабела, няма да има проблем, нали моя е по-дълъг. Важно е усилвателя да е на колонката. Като захраниш усилвателя ако имаш мултицет му премери консумацията, трябва да е 30-50 ма, ако не разбираш, помоли някой, който разбира , става за 1 мин. Захранващия кабел за проба, ако нямаш пуснат, го пусни за пробата отвън и като видиш че работи ще го намъкнеш после лесно, иначе е неприятно, трябва да се вкара добре под корите да не даде накъсо. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Коко ;) , ще пробвам сам, сигурно няма да успея, но имам един познат когото мога да помоля да замери :).

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз най-вероятно нямам усилвател в колоната/не съм проверявал/ имам антена на покрива, а дупката на калника ми е запушена с гумена тапа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато слагах на моята такъв усилвател, установих че реотана " хваща" много по-добре от всички външни антени които бях слагал, дори и без захранване и така си и остана.:birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още снимки. Моята фишка не е оригинална защото нямах, правих си я сам. но стана, малко е по-голяма, но има място. Скоро го сложих и не съм го тествал на дълъг път, но щом на някои места във Велико Търново хващам Шуменския Фокус доста добре, значи добре работи.

Колега, а този конектор, който си ползвал за коаксиалния кабел дето се връзва към усилвателчето, какъв е, че по магазините ме гледат като извънземни като ги питам за подобен на този конектор :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

И аз съм в задънена улица. Първо, кабела ми е резнат и трябва да си търся конектор. Не открих. Реших да поразпитам за преходник, тъй като имам оставено 20 см кабел, но и преходник не открих. И отгоре на всичко като реших да сваля пластмасата да видя все пак какво има отдолу напъвах, напъвах отгоре. Накрая си прещипах едно хубаво пръста. Теглих му една. И така :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...