Jump to content

Колата гасне при включен климатик!


sotirco

Recommended Posts

Като цяло климатика си бачка,на извън градско няма проблем.

Проблема е в градско каране ,когато е включен,като спра на светофар или в задръстване,често колата гасне,прави ми впечатление ,че докато работи климатика компресора(предполагам), се включва и изключва периодично и когато се включи стрелката на волтметъра рязко пада от 14 до към 9-10 Вт. и когато това включване съвпадне с каране по инерция(изключена от скорост ,без газ)мотора задължително гасне.Водил съм я при Сумиста,според него акумолатора е слаб и не поема товара.Според мен би трябвало да има някаква електроника която да "омекотява"(изравнява)рязкото натоварване на системата.

Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен би трябвало да има някаква електроника която да "омекотява"(изравнява)рязкото натоварване на системата.

Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели.

Няма такава електроника. Всички колебания в ел. натоварването се поемат от акумулатора в първия момент. След това ако оборотите са ниски, системата за регулиране на празния ход ги вдига, съответно алтернатора увеличава оборотите си и т.н.

Възможно е да е слаб акумулатора или да има проблем с електромагнитната шайба на компресора на климатика (да черпи много ток).

Аз бих започнал с проба с друг по-мощен акумулатор.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумолатора ми не е първа младост,колата я взех с него преди 3г,та незнам и на колко е....

Лятото нямам проблеми,зимата знам ,че имам едно палене(добре,че пали от раз :zustimm: ),все пак се е случвало да ми дават ток.

В началото когато я купих колата,акумолатора падаше.щото имаше отечка от компресора на централното заключване,но този проблем е оправен и сега е О.К.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прощавайте за дилетантското включване, но такива амплитуди в тоците не ги ли "обират" кондензаторите?

В битовата електроника и в аудиотехниката - да, но в автомобила няма такива кондензатори.

Още повече, че кондензаторите по принцип "обират" много краткотрайни колебания, а случая не е такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако алтернатора е с правилните ампери и е в добро техническо състояние ( четките и регулатора са добре ) , не би трябвало да има такива колебания дори и при по - малък акумулатор . Моят е 52 Ah , а колата е 2.0 бензин АВТ , имам климатик и двете перки са електрически и нямам никакви проблеми с гаснене и тем подобни . Миналата година ми беше малко фреона и компресора ту включваше , ту изключваше , но колата не ми е гаснела . Все пак нищо не пречи колегата , да вземе за няколко дни от някой познат някой по - голям и читав акумулатор и да види как ще се държи колата :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора участва само в първоначалното запалване ,после го забравете.Имаш най вероятно вакум в резервоара,от запушен канистер филтър.Развий капачката на резервоара на загасена кола и ако чуеш свистене :birthday: Има едно малко черно клапанче което след като запалиш започва да цъка.Ако не работи или работи но вентилацията на резервоара е запушена ,нямаш стабилизация на празния ход.отделно при включване на климатика моторчето за празен ход повишава леко оборотите на празен ход, за да обезпечи загубата от около 10 % на въртящ момент ,заради компресора.Всичко това е възможно ако са проходими достатъчно отворите на системите за пр .ход.канистер филтъра и байпасния проход в смукателния колектор.Алтернатора на 2.6 е 120 А,забравете да го натоварите така че да загасне колата,при изправен стабилизатор..По скоро ще приплъзне каналния ремък от колкото да спре мотора.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той мотора явно спира заради якия пад на напрежение, а не че алтернатора може да го спре. Това пък значи, че докато не е сигурно, че алтернатора е в час е безмислено да се търси проблема другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя работи безупречно,не мени обороти,когато е вкл. климатика пак не ги мени ,а направо гасне(при изключена скорост по инерция).

На ВАГ ком е качвана няма грешки.

Ако алтернатора не е наред ,ще ми показва ли 14Вт на уреда когато мотора работи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи,остават другите 2 вариянта,моторче за празен ход и стабилизатора.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в градско каране ,когато е включен,като спра на светофар или в задръстване,често колата гасне,прави ми впечатление ,че докато работи климатика компресора(предполагам), се включва и изключва периодично и когато се включи стрелката на волтметъра рязко пада от 14 до към 9-10 Вт. и когато това включване съвпадне с каране по инерция(изключена от скорост ,без газ)мотора задължително гасне.

Виж какво си написал колега. Комресора не може изведнъж да ти бутне оборотите, по-скоро като включи перката заедно с него или отделно изведнъж пада напрежението и колата гасне. А това може да е проблем на алтернатора при по-големичко рязко натоварване. Ако акумулатора е читав би трябвало да е невъзможно да падне до толкова ниски волтажи и то при положение, че до последно е бил зареждан от алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си,вероятно при включването на перката ми дърпа тоците,явно ще трябва да ида при някой електричар да погледне.

Иначе алтернатора как мога да го тествам дали е изправен,както казах зарежда си нормално 14.4 Вт мерих с мултицет на клемите на акумолатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора участва само в първоначалното запалване ,после го забравете.................Алтернатора на 2.6 е 120 А,забравете да го натоварите така че да загасне колата,при изправен стабилизатор..По скоро ще приплъзне каналния ремък от колкото да спре мотора.

Не съм много съгласен.

120А ама при какви обороти, май от 2000 нагоре?

Пробвай с откачен акумулатор, на празен ход да пуснеш климатик или всички светлини изведнъж.

Двигателя не гасне защото се натоварва (той или алтернатора), а поради големия пад на напрежение. При големия пад на напрежение алтернатора губи възбуждане за кратко (просто при скапан акумулатор няма откъде да го вземе).

Ако щеш от падналото напрежение падат и оборотите на помпата, оттам налягането и т.н.

Така че нека първо пробва с читав акумулатор, пък тогава "вакууми в резервоара", "канистер филтри" и прочие.

Моите уважения buzzi, но ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

,за алтернатора трябва възбуждане,моите уважения ама ,теста с откачения акумулатор не го правете.И и как една кола с паднаднал акумулатор,запалва веднага само като се бутне и всички системи заработват нормално ,включително и климатик и каквото се сетиш,моите уважения втори път нооооо, .Всъшност,преди години запалихме една кола,ауди ,мотор ds,90 коня бензин с климатик,с акумулатор 12 в,за детско скутерче с бутане,че бяхме в един парк, колата си запали ,вечерта и така до другия ден ,когато сложихме нормален акумулатор.Надявам се да имаш обяснение ?

Ако алтернатора е читав,проблем с тоците отпада,остава възможност от лоша връзка,контакт.Ако не се оправи, лично ще му реша проблема ,даже ще заснемем някои тестове с токовете,за да не се уважаваме с постовете толкова. :rolleyes:

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Всъшност,преди години запалихме една кола,ауди ,мотор ds,90 коня бензин с климатик,с акумулатор 12 в,за детско скутерче с бутане,че бяхме в един парк, колата си запали ,вечерта и така до другия ден ,когато сложихме нормален акумулатор.Надявам се да имаш обяснение ?

DS - май е карбуратор ?

Няма ли да запали и с три батерии от 4,5 волта и бутане ?

Няма да споря повече .

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло климатика си бачка,на извън градско няма проблем.

Проблема е в градско каране ,когато е включен,като спра на светофар или в задръстване,често колата гасне,прави ми впечатление ,че докато работи климатика компресора(предполагам), се включва и изключва периодично и когато се включи стрелката на волтметъра рязко пада от 14 до към 9-10 Вт. и когато това включване съвпадне с каране по инерция(изключена от скорост ,без газ)мотора задължително гасне.Водил съм я при Сумиста,според него акумолатора е слаб и не поема товара.Според мен би трябвало да има някаква електроника която да "омекотява"(изравнява)рязкото натоварване на системата.

Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели.

и аз имам същиа проблем. ти оправи ли го. и какво му е било? моля пиши. благодария.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен се получава да се задържат на 400 обр. когато е на свободна.Волтметара показва 10-11 вт.,а когато го изключа цъква някое реле и тогава волтметара се врашта на 14 вт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

колеги дайте да съживим малко таз тема иаз страдам от същия проблем,не разбрах само намерено ли е решение на проблема.... При мене положението е даже по-зле нормално волтметара показва около 12.5 а с климатика направо кам 8-9 и даже ми пищи ауточека за акомулатора(тои е чисто нов на 2 дни) даже и цдто ми се изключва.замерено с мултицет на акомулатора показва 13.8-14

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Здравейте.Виждам,че темата е от миналата година,но за да не пускам нова тема ще използвам тази.Имам същия проблем с оборотите на празен ход при включен климатроник и бих искал да разбера къде всъщност се намира канистер филтъра.Чувам свистене при отваряне на капачката на резервоара и от прочетеното дотук си правя извод,че трябва да проверя дали е запушен.Сменил съм стъпков мотор и ламбда сонда,но....никакъв резултат.Колата е Audi Coupe,a мотора ми е същия като на колегата 2.0 16V ACE.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намира се в десният преден калник и от сега мога да ти кажа,че проблема с оборотите не е в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм....ами и аз незнам къде е проблема вече. Без включен климатроник оборотите са бетон. Има ли някакъв начин да се диагностицира проблема.Виждам,че доста колеги се оплакват от същите симптоми, и би било полезно да се намери някакво решение. Лошото на тези двигатели е ,че вече на никой не му се занимава с тях и всички  „майстори" обикновено казват, че е нормално системата да се товари от едновременното включване на фарове,клима и перките за охлаждане.Да,но аз не вярвам братята германци да не са предвидили това,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...