Jump to content

Моля за съвет - бензин или дизел?


gogo68

Recommended Posts

Престои ми покупка тези дни на Ауди А3...дизел или бензин е дилемата? Едни ми викат само дизел, други - ти луд ли си, само бензин...не знам и аз какво да купя?! Моля за съвет - плюсове и минуси за бензин или дизел. Кои мотори са за препоръчвани - както бензинови, така и дизелови. Знам, че темата е стара и съществува откакто има и коли, и все пак, моля за безпристрастни мнения какъв мотор е за предпочитане и кой?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

То това зависи от няколко неща:

- до сега какъв двигател си карал (или пък това ти е първа кола)

- ТДИ е по- вървежно в ниски и средни обороти, от което много хора се лъжат, че 1.9 110 коня например върви повече от 1.8 125 коня, но бензин

- изразено в пари за гориво нещата са на кантар, ако на бензина се сложи газов инжекцион, закупуването на който изравнява приблизително първоначално дадените пари за тази кола, спрямо дизелова такава...

- най- важното според доста колеги, а и според мен е да се търси максимално запазен автомобил, предполагащ по-малко пари за ремонт по време на последващата експлоатация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това зависи от няколко неща:

- до сега какъв двигател си карал (или пък това ти е първа кола)

- ТДИ е по- вървежно в ниски и средни обороти, от което много хора се лъжат, че 1.9 110 коня например върви повече от 1.8 125 коня, но бензин

- изразено в пари за гориво нещата са на кантар, ако на бензина се сложи газов инжекцион, закупуването на който изравнява приблизително първоначално дадените пари за тази кола, спрямо дизелова такава...

- най- важното според доста колеги, а и според мен е да се търси максимално запазен автомобил, предполагащ по-малко пари за ремонт по време на последващата експлоатация.

Прав си колега! Аз като видях обява за А3 1.6 бензин 2005г на 50 000км. купена в БГ, дори не ходих да я гледам в сервиза. Само проверих VIN номера и дори не се пазарих за сумата.

Ако колата е в отлично състояние то си личи! Няма значение дали е дизел или бензин. Знаеш, че е малко вероятно да ти вземат още толкова за отремонтиране.

"Новият" внос по на 3-4 години са мин. на 100-150км, сдават ги, когато вече трябва да се сменят скъпи части и е по изгодно да сменят автомобила. Ако е кола на десетина години, си прави сметката колко са й километрите, а и за начало регистрация, консумативи и застаховка са ти нужни поне 1 500лв.

Късмет с намирането на кола, но не се води само от цената и напудреният вид. Такива въпроси "кое е по-добре?" ще те объркат повече! ;)

Редактирано от Blue
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дизелите по-често се развалят, по-скъпи са за поддръжка и са по-малко вървежни. Хвалят ми този двигател дето е 110кс., този 90к.с. ако го гледаш, го отписвай на момента. Парите, които ще спестиш от горивото, ще ги дадеш за ремонти. Единствено трябва да търсиш запазена кола на дизел, иначе бензиновите проблеми с двигателите нямат, дори напротив - там има само обслужване дето е стандартно, а 1.8Т е най-добрият двигател за тази кола. Аз лично дизел не бих взел, а да се слага газова инжекция си струва само ако ще се кара много т.е. над 15к на година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля, но все пак искам да чуя мнения! Тази кола ще я купувам на сина си, който сега ще взима книжка и ще му е първа кола! До сега съм карал само бензинови и към дизеловите съм резервиран, но както казах, исках да чуя мнения, ама като гледам всеки си хвали каквото кара май. :) Намерил съм една А3 1.6 105к.с. и една А3 1.8 125к.с...наистина - като е по-голям двигателя е по-добре, ама нали е нов шофьор, дали не е по-добре 1.6...и по-малко ще му гори, ама пък за сметка на друго...не знам?! За това исках мнения - да видя към каква да се ориентирам. Благодаря на отзовалите се! Чакам и други мнения и препоръки! ;)

Редактирано от gogo68
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и един мармот завива шоколад в калник на калибра ... ;)

предполагам по горните постове са подплатени с изминати поне 20 000км на бензинова и пак толкова на дизелова А3-ка ? :)

недейте заблуждава човека с незнанието си

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Тази кола ще я купувам на сина си, който сега ще взима книжка и ще му е първа кола! ......

Като прочетох това се поставих в твоето положение и според мен това е водещото за закупуването на първия автомобил(само споделям каква ми бе първата мисъл).Аз не бих търсил "вървежна" кола.Нов шофьор колкото и да е бил прилежен над листовките си му липсва малко опит.Бих се притеснявал дори с 90 к.с дизел,защото всички от изброените двигатели вървят достатъчно за да изкушават към високи скорости.Лошото е ,че на младите много им се кара и се подвеждат по наборите си с "вървежни" коли да се гонкат,понякога безразсъдно.За дизел не съм на мнение,че се развалят повече от бензиновите,а и особенно за градско май си е най-безболезнено за финансите.

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи по колко караш.Ако караш пшовече извън града(и извън Бг.) дизел според мен е по-добре.Аз карам А3 1.8 с АГУ инж. за около 3 години съм навъртял над 60 000 км. Разхода градско е 10-11 газ (горе долу толкова и на бенз.) извън градско около 8.При бензина недостатъка е по-голям разход.При дизел недостатък (зависи от ДВГ-то)лошата нафта в Бг. следователно помпи и дюзи зимата може да имаш проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай и ти съвет де!

При средна цена 5500лв за бензинова, двуврата, 2000г. А3 не мислиш ли, че тази за която питаш в другата тема не е много оферта?

Инак правилно си се насочил към 1,6 , която е 101 коня при 5600об/мин, т.е. при нормално каране използваш 75-80 коня, далеч от бегачка, но като за първа кола е чудесна. Ако ще гледаш 1.8 , по добре виж за дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай ми телефон и адрес на този сервиз дето ми го препоръча в другата тема! Така и не каза нищо конкретно за колата от обявата? Нали сте градски все пак...ако може поразпитай и кажи, има ли смисъл да бия пътя до Търново! Почерпката ще е от мен! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата поне откъм сервиз и поддръжка е проста:

Бензинова кола:

- няма безбожно скъпи части, които след стотиците хиляди км да са тоталана щета - дюзи, помпа, турбина

- няма специални изисквания към маслата даже и да е с турбина

- филтрите са до 2 пъти по-евтини спрямо на дизел, особено горивния, но и маслените не са за подценяване

- лесно се газифицират и правят живота доста по-лек финансово

- слабо зависими от качеството на горивата

Дизелова кола:

- турбини - скъпи, чупещи се

- помпи и дюзи - страшно зависими от километража и от качеството на горивата

- дебитомерите и те са консуматив

- искат си скъпи филтри и масла

Е кажете ми кое им е хубавото на дизелите - остана само разхода, ама с лоша нафта и той е под съмнение.

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако визираш 1,6 на А3 си прав, но при 1.8 имаш 20 клапана, 4 бубини, дроселова клапа и т.н. "дребни" повреждащи се части

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е кажете ми кое им е хубавото на дизелите - остана само разхода, ама с лоша нафта и той е под съмнение.

Добре добре че няма бензини с 4 ламбди евтинжос или че бензиновите помпи и те не се развалят. Последно като съм гледал бензиновите дебитомери( били и те реално по -издръжливи) са на далеч по- висока цена.

Много си зависи от класа и мотора на конкретната кола за да се прецени през призмата на нуждите на конкретния ползвател btw сещам се за великите малолитражни творения на Ваг ТСи и тем подобни о да тва са едни найстина евтини за поддържане бензини ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако визираш 1,6 на А3 си прав, но при 1.8 имаш 20 клапана, 4 бубини, дроселова клапа и т.н. "дребни" повреждащи се части

И какво да им стане на клапаните? Или дизелите не са с многоклапанно газоразпределение?

4 бОбини - е те са по 70 лв - страшно са скъпи и никога не излезат от сроя всичките наведнъж.

Дросел-клапите са по 400 лв с добра отстъпка и надолу - това не е цифра.

Добре добре че няма бензини с 4 ламбди евтинжос или че бензиновите помпи и те не се развалят. Последно като съм гледал бензиновите дебитомери( били и те реално по -издръжливи) са на далеч по- висока цена.

Дизелите сигурно нямат ламбди, помпа в резервоара?

Говорим за нещата дето са в пъти по-скъпи и трошащи се!

Гориво-нагнетателни помпи, ЕГР-клапани, турбини и вакуумни разпределители за управление.

Най-добрият автомобил е бензинов с добър литраж и без турбини и дивотии.

За А3 зависи наистина от коя година е, но гаранция с дизела неприятностите са в кърпа вързани.

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрият автомобил е бензинов с добър литраж и без турбини и дивотии.

ЕЙ в тая част съм съгласен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕЙ в тая част съм съгласен :)

М5 Е60 5.0 V10 507 BHP :);):)

п.п.Иначе на А3 няма как,затова 1.8Т 4х4

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човека е тръгнал да взема А3-ка за 4-5к лв. , какви S3 , M5 и разни добри литражи спрягате ....

Младежите с бавни печки,ако може да не спамят :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Младежите с бавни печки,ако може да не спамят :hilezh:

Младежа с бързото 1.6

Миналата събота като те видях как ме изпревари и след това неква друга кола в най дясна лента, малко преди Карнобат ми идеше да ти скъсам ушите... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата "gsb" ужасни глупости говориш..... ако не си имал опит с дизелите недей да говориш глупости! Аз карам поредния дизел ТДИ Б4 90к.с , А4 ТДИ 90 к.с а сега А4 116 к.с. не съм сменял нито дебитомер нито помпа нито дюзи да не говорим за турбини !!! Истинския проблем е че се купуват евтини таратайки за 4-5к и се очаква да са коли!!! Защо са ги продали в ИТАЛИЯ? Колко от вашите коли са от Швейцария от Англия? имат ли пълна серивизна история ???? Аз купих преди 2 год А4 116 коня от англия за 2700 лири със ПЪЛНА КНИЖКА и всички касови бележки..... смених и ремъците чак сега 60000 км по-късно .... проблеми никакви със "консумативите" които ти изброи... :hilezh:

п.п - неме разбирайте погрешно но няма как да се купват евтини коли и да се очаква от тях много !!!! "Не съм толкова богат че да купувам евтино!" :hilezh::stupid:

Редактирано от mishleto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Престои ми покупка тези дни на Ауди А3...дизел или бензин е дилемата? Едни ми викат само дизел, други - ти луд ли си, само бензин...не знам и аз какво да купя?!

Понеже става дума за конкретен модел с конкретни двигатели - доказалите се мотори за това купе са 1.8Т и 1.9Д.

1.6 е избор само ако се намери на малко километри. Скоростната кутия е по-ненадеждна, иска ГИ заради колекторите, а не е нищо особено като мотор. Кекава маслена помпа, слаби спирачки, абе компромисен "ентри левъл".

1.8 - много клапани, малко вървене. Всички недостатъци на 1.8Т (скъп маховик, тежка предница, голяма кубатура и разход + по-скъпи бобини), а пък вървене съизмеримо с 1.6.

1.8Т - върви много приятно, с чип става сериозен автомобил, разходът го забравяш веднага, когато опънеш някой на светофара, по-добри спирачки. Човек, качил се първо на А3 1.8Т остава винаги фен на марката :hilezh:.

1.9Д - изборът на реалиста. Незнайно защо и напук на теориите 1.9/90кс изкарва по 300-400к км без видимо износване и ремонти. Разходът е смешен (гоям плюс за студент), има възможност за чип, нисък данък. Недостаци - не може да се намери екземпляр на малко километри и поносима цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...