Jump to content

Постоянно кривя преден ляв спирачен диск


O_X_I_G_I_N

Recommended Posts

Колеги, проблемът е следния: преди година смених предните дискове, защото левият беше крив, а и бяха поизносени и не ставаха за престъргване. Обаче след известно време отново започна да ми бие на волана като започна да спирам. Занесох на стругар кривия диск и всичко заспа, след 2-3 месеца отново се изкриви пак го занесох и пак се оправи. Сега отново започва да бие и ме интересува дали може нещо по колата да е проблема, за да криви само левия диск и то постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 99
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Много е вероятно ,причината да е в спирачния апарат.Ако задържа и прегрявава диска.Аз имах подобна история,и минах на вентилирани дискове.С престъргване точно два или три месеца траеше ефекта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да задържа апарата и да го прегряваш системно друго не се сещам.

Или все да целиш локвите с лявото колело когато се е нагрял не ми се вярва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпазната ламарина там ли е? Разглоби колелото и виж цилиндъра дали работи нормално. Напомпваш леко, за да излезе малко и с тръбен ключ го връщаш внимателно. Другия вариант е да има блокирал супорт, или да е прекалено износен. При повдигане на колата на крик и завъртане на гумата, шумове чуват ли се?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диска трябва да ляга много плътно към главината.Главината трябва да бъде идеално почистена преди да се сложи диска.Една коричка ръжда и диска почва да бие.Почисти главината и площа където ляга диска хубаво с телена четка или шкурка.Може лесно да се разбере къде е проблема с микрометърен часовник.Мери се диска,после и главината.

Ето интересно клипче за престъргване на дискове.Мисля че на константин величков имаха такава машина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпазната ламарина там ли е? Разглоби колелото и виж цилиндъра дали работи нормално. Напомпваш леко, за да излезе малко и с тръбен ключ го връщаш внимателно. Другия вариант е да има блокирал супорт, или да е прекалено износен. При повдигане на колата на крик и завъртане на гумата, шумове чуват ли се?

Ламарината е там. За другите ти предложения - ще пробвам при първа възможност и ще пиша.

Диска трябва да ляга много плътно към главината.Главината трябва да бъде идеално почистена преди да се сложи диска.Една коричка ръжда и диска почва да бие.Почисти главината и площа където ляга диска хубаво с телена четка или шкурка.Може лесно да се разбере къде е проблема с микрометърен часовник.Мери се диска,после и главината.

Ето интересно клипче за престъргване на дискове.Мисля че на константин величков имаха такава машина.

Почистихме главината след престъргването, нямаше биене на волана и оттогава колелото не съм го свалял, а вече започна да се появява биенето. По главината не вярвам да има проблем, защото няма тръпнене освен ако не съм натиснал спирачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефектен диск?

Ако ти се занимава размени местата на двата диска!Ще е интересен резултата!

Редактирано от dominator
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си е до самите дискове. Моите ги сменях в началото на зимата с Цимерман в комплект с накладки АТЕ. Идеално почистих главините с бормашина и телена четка. Няколко месеца докато не почна лятото всичко беше ОК. Като почнаха жегите се изкривиха веднага. Сега при скорост 80-120км при леко натискане на спирачката почва яко да вибрира волана. При по-рязко натискане не се усеща. Проверих всичко - баланс на гумите, изправяне на джанти. Няма спасение, бият и това си е. Явно са калпави дисковете. Мисля си дали да не ги престържа, но при тези цени не знам дали си струва при положение, че пак ще се изкривят.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впрочем, с какви дискове сте в момента?Имам впредвид плътни или вентилирани.Струва ми се че,вентилираните би трябвало да издържат повече от нормалните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите са плътни. Старите също бяха плътни и се бяха износили до 7-8мм дебелина (срам ме е, че съм ги изпуснал толкова), но не биеха изобщо. Колата спираше много добре. Имаха си щампа 92г., явно никой не ги е сменял преди мен :gruebel:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впрочем, с какви дискове сте в момента?Имам впредвид плътни или вентилирани.Струва ми се че,вентилираните би трябвало да издържат повече от нормалните.

Разбира се че издържат повече от плътните.Но и със вентилирани дискове ако спреш 1-2 пъти юнашката от 160-180 до 0 и те почват да играят кючек и да ти ритат на пИдала.

Не случайно има вентилирани дискове на които и главината има също отвори за охлаждане.

Общо взето рязките темппературни промени от топло към судено таковат майката на диска.Не случайно се загряват гуми и спирачки преди състезание...

Всяка една система си има температуран диапазон в който работи най-добре. Също така и спирачната течност се влиае от температурата и има граница на кипене.

И побеже сме заговорили за дискове никога няма да си сложа повече Брембо(явно съм попаднал на менте) уж двойно вентилиран и надупчен (за едно уно турбо което имах с 280 мм дискове) е на връщане от калояново се изметнаха...

Редактирано от HCOHCO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е заради това предприех смяна от плътни на вентилирани.И заради един авер си купих Брембо,много стара опаковка с етикет от 90-те години.Дано не ме е подвел,че само лоши коментари чувам.Притесняваме и поста на колегата по-горе с оплакване от АТЕ ,май заводските са карали по 15 години а сега едно лято ако изкарат е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, моите са Цимерман, а накладките са АТЕ. И да, дисковете служат за да спираш дори и рязко, когато се налага без да стават на кашкавал. Просто качеството в БГ не е добро ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше тестове на накладки и дискове в един руски форум.Ще се постарая да се разровя и да намеря темата.

Това че накладките свършват бързо е добре.От мек материал са и не апат дисковете.Прави ли яко прах по джантата е добре.Виждал съм и случай на 1к-т накладки изяждат 2 к-та дискове... Баси то по добре да обърнеш накладката от другата страна :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази процедура с почистването на главините я правих и аз онзи ден на едно ауди. Тресенето при спиране изчезна, но при завой около 80 км. остана. Не е от дисковете, по предницата всичко е прегледано, реглаж е правен наскоро, лагери не вият, балансът е по конец, джантите са струни....

Ще видя как са задните гуми и остава да има разбити тампони на задния мост. Друго не се сещам. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маме , аз имах едно тресена между 60-80 км/ч . Всичко право джанти гуми,здраво окачване.На един светофар с наклон на симеоновско шосе.Гледам другите коли тръгват надолу... аз пускам кучките и колата седи нато побит камик. Слизам пред работата и почвам да опипвам жантите 1 по 1 и задна лява котлон 2000w . Задържаше апарата, айде ремонтен комплект и тресенето изчезна.Не шах с пешката а незнам какво гледах е така :gruebel:

Виж дали не задържа апарат или дали не са износени водачите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също кривнах нови дискове за 600км. като през това време съм изпозвал спирачката съвсем интелигентно.

Отначало нямаше нищо,но постепенно волана започна да тресе при спиране от 50-60км.

Старите дискове тресяха при спиране между 100-120км.Накрая взех и ги остъргах на струга и ги монтирах пак на колата и се оправиха нещата.

Сега предстои същата процедура и с новите дискове.Стругаря сподели,че има вероятност и след престъргването им пак да се изкривят.

Разликата в дебелината между новите дискове и остърганите е 2мм.което не е никакъв проблем.

Става въпрос за вентилирани дискове,така че не само плътните се кривят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно е при смяна на дисковете да се сменят и водачите заедно с гумените им маншончета, дори и да не са още блокирали водачите.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, моите са Цимерман
Моите дискове са същите, а накладките Паджид. Започнаха да бият за около 3000 км., а сега вече не се траят. При скорост до 80 км./ч. няма проблем. При 130 тресат яко. Не съм се набивал в локвите, не съм ги прегрявал. Единствено имам 5-6 по-екстремни спирания от около 160 до към 80 км./ч. Освен толкова да им е живота :zustimm:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ знам как все се разминавам от такива дивотии, но съм си прегрявал редовно дисковете, на всички коли до сега - без последици. Сигурно съм късметлия. Последно преди няколко седмици на слизане от Златните мостове феродото се вмириса на А6 цата, а пък на старата ми 90 ка блокира сервото на спирачките и буквално запалих четирите колела, придружено със задушлив синкав пушек. Пак нямах последици.

Дали това да не е свързано нещо с монтажа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да,хигиената на монтажа е определяща около 70% за правилната работа на спирачната система.Колкото и тъпо да звучи, на 2 години свалям диска и почиствам вентилационните отвори,свалям всичката ръжда .

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам.Служебните ги паля съвсем редовно,никакви ядове.Дисковете ги снених на 150К,сега има 40К с новите ,пак зверски прегрявани последно преди месец в родопите.Спирах на два пъти да изстинат и пак нищо им няма.Ако така прегрея спирачките на Аудито и лагерите ще кривнат :).Много внимавам с него ,има около 15к от интервенцията им,за сега са супер,но несъм ги третирал така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите дискове смятам, че съм ги монтирал повече от перфектно, пазил съм ги като "рохко" яйце да не се прегряват и въпреки всичко се изкривиха. Утре смятам да мина да ги престържат и дано се оправят. Със старите дискове ми се е налагало да спирам многократно екстремно, включително и на магистрала и през локви (въобще не съм ги мислил, все пак за това са монтирани) за около 60000км пробег от както взех колата - никакви проблеми, спираше безупречно без никакви вибрации. Вече почнаха да тресат и при 50-60км/ч - направо е отврат да се кара, да не говорим тези вибрации как се отразяват на окачването. Дано утре успея да мина на стругар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откак смених накладките и при мен почна да тресе. Снощи си играх да вдигна колата на крик първо от едната после от другата страна. От лявата страна (шофьорската) като врътна колелото се чуваше жжж---жжж---жжж---жжж през известен интервал при рязко заврътане. От другата страна пък това жжж се чуваше постоянно. От София до Приморско до плажа на ММЦ карах без спиране с не по-малко от 120-30 км/ч по магистралата и 90-100км/ч на извънградско и не видях нито да пуши нещо нито да има проблеми. Най-много се усеща като спирам от 90 нагоре. Волана има леко треперене, което липсваше преди това. Може и да съм скапал скапаните дискове, щото до сега не съм успял да нацапам джантата с феродо от накладките а със старите направо ставаха черни. По-интересното е, че със старите свиреха яко дисковете като спирам а сега се чува леко скръцане като спирам с малка скорост и леко докосната спирачка. Какво се случва не знам, ама и аз съм в клуба на подскачащите волани, тропащите предници и подскачащите муцуни при пълен завой...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...