Jump to content

Смяна радиаторче на парното


MeThTiCaL

Recommended Posts

Привет колеги, ще започна с малко предистория.

Миналата година ми протече радиаторчето и се наложи да го подменя. Отидох при мой познат майстор и ми подмени радиаторчето. Нещата минаха добре, но момента в който свалихме таблото той се изпсува, че ако иска да отдели климатика от парното трябва да ми източи фреона, та се напъна и изобщо не сваля парното ами наниза новото радиаторче. Да, обаче това радиаторче разбира се бе неясна за мен марка и за жалост след много кратък период от време протече (цял зима ми се замазваха прозорците от изпаряващият се антифриз). Накрая отново протече изключително злобно и се наложи да го шунтирам. Така и така беше топло та си го оставих като аванс да го направя преди зимата. Е, вече дойде този момент и се налага да го подменя (тук споменавам, че човека работещ по колата ми каза, че ще ми смени радиаторчето безплатно, защото видимо проблема е в избора му за радиаторче и ми каза единствено да си купя аз каквото реша). Та, в този ред на мисли, при идната смяна ме интересуват следните неща. Възможно ли е да се отдели парното от климатика без да се налага източването на фреона, защото искам да претапицираме и клапите, както и да ревизираме постановката с жилата за посока на духане, че до последно колата едва едва духаше на предния прозорец. Климатика ми така и не разбрах дали е монтиран допълнително от талянецО или е фабричен, но ако това е мерило, на предния капак имам сива лепенка гласяща, че климатика работи с фреон R134 и разбира се допустимите норми за масло и фреон. Видях допълнително насаждан климатик на Б4, но беше дизел и не знам дали по него мога да съдя за разликите. Моля единствено да ми кажете как да разбера дали е насаждан или не и дали е възможно без да се точи да се отделят двете тела без да губя фреона. Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой роднина, с B4 ADA с климатик, миналата зима сменя радиаторчето. Тъй като и на мен ми предстои смяна, обаче на Б3 с климатик, го разпитах отгоре отгоре как се е справил с таблото. Не ми каза нищо за климатика, още повече за фреона. Предполагам, ако се е налагало да го точи, щеше да ми спомене за този "тънък" момент. Доста теми има тук с материал по смяната, но никъде не е ставало въпрос за източване на фреона.

По принцип мислех да слагам радиаторче за 30лв., но не спирам да чета, за проблемни, а и като си знам късмета ... Ти какво радиаторче ще слагаш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щипките са свалени и вече ги няма там т.е. не са слагани.

По въпроса за радиаторчето за 30 лева, ми мойто май е подобно, съдейки, че ми взеха 90 лева за труд и радиаторче няма какво друго да е. Сега съм се насочил към Бер/Хела/Нисенс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сте подхванали темата, моля кажете и място (майстор/сервиз), който има опит в тази сфера.

Тука един колега гледам си е направил къртовския труд да снима и описва всяка стъпка от смяната и хамалогията си е огромна.

Вярно, че най-добре си го правиш, като си е за теб, ама съм почти сигурен, че ако се хвана, като затворя таблото и фаровете ще ми светят назад, а радиото ще е в багажника.

Също така, ако споделите и монтажа на климатик колко струва ще е супер. Аз съм с обикновена уредба, която просто духа топло, а лятото съм на отворени прозорци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да се източва фреона,при смяна на радиаторчето на парното.Просто трябва да се сцепи въздуховода на правилното място.Едната част с радиаторчето на парното и клапите пада,а другата с изпарителя на климатика,вентилатора на купето и REC клапата остават в колата.На снимката е показана частта от въздуховода,която ще си остане на колата.Вижда се и къде трябва да стане сцепването.

025192465.jpg?r=0

Преди да се сцепи въздуховода се демонтират закрепващите щипки отпред,отгоре и отдолу на въздуховода.Отзад,откъм щита на купето остават две щипки,които не могат да се достигнат,но дори с тях въздуховода се разцепва и се сваля.После при монтажа тези две щипки не се слагат,но другите си държат здраво.На снимката съм ти означил къде се падат двете щипки,които после не се монтират.

025192462.jpg?r=0

Задължително си тапицирай качествено клапите и си сложи радиаторче Berh/Hella.Не е лошо да почистиш около изпарителя на климатика и да продухаш дренажната тръбичка.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е по-добре да отидеш при друг майстор - с оглед на така описаната ситуация. :)

Вземи си хубаво радиаторче - Бер, Ниисенс - нещо такова - и отиди при някой, който знае какво прави.

Принципно, само за труд цената е 120 лева - в София това - даже някои и повече искат - радиаторчето отделно - тоя с 90 лева с радиаторче включено не знам какъв ще да е бил. :rolleyes:

Бягай далече от него! :)

Как ще отвори таблото и няма да ти претапицира клапите и да оправи жилата - ми то значи нищо не е направил... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-849-0-22853500-1317580659_thumb.jpg

така изглежда като махнеш всичко

post-849-0-60346800-1317580750_thumb.jpg

а така след като го сглобиш, тези щипки които ги виждаш ги има и отзад и много шибано се свалят и слагат

хамалогията е много и се прави за един ден, клапите се облепват с дунапрен или с нещо друго като алуминиево тиксо/и от двете страни/ или с изолацията която се слага зад радиаторите/с алуминиево фолио е/ или каквото ти дойде на ум стига да е топло/студено устойчиво и да не пропуска въздух

аз я правих преди 2 год. и си купих радияторче от тук http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=65220

п.п. на първата снимка дадена от колегата jordanik от ляво се падат тези щипки които се махат трудно икутията се цепи на две горна и долна част, трудно се вади но не е невъзможно

п.п. ако нямаш филтър на купето ще трябва да почистиш хубаво/с обезмаслител/ радиятора на климатика, ефекта е голям

Редактирано от zorba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е по-добре да отидеш при друг майстор - с оглед на така описаната ситуация. :hilezh:

Вземи си хубаво радиаторче - Бер, Ниисенс - нещо такова - и отиди при някой, който знае какво прави.

Принципно, само за труд цената е 120 лева - в София това - даже някои и повече искат - радиаторчето отделно - тоя с 90 лева с радиаторче включено не знам какъв ще да е бил. :hilezh:

Бягай далече от него! :dance:

Как ще отвори таблото и няма да ти претапицира клапите и да оправи жилата - ми то значи нищо не е направил... :rotcol:

Клапите ми бяха супер и грам не изглеждаха и да са тръгнали. Нямаше пропуски никакви а майстора като цяло си е мой човек. Диагностики и т.н. винаги си ми гледа колата като неговата собствена, която е същата между другото. За това се доверявам така на него, защото кара същото шлеп като мен. До последно проблеми с топло/студено не съм имал. Единственото беше посоката на духане, която според мен се появи след като сменихме радиаторчето първия път. Просто врътката от позиция крака => прозорец се въртеше леко и сякаш не обръщаше клапата да духа към джама. Проблеми ми е във фреона и ситуацията около него. Твърдо ме интересува как да разбера дали е монтиран допълнително или е фабричен, за да си нагъзя майсторчето да бачка повечко а не да ми скатава и спестява.

На тази снимка съм снимал колата разколачена при първата смяна.

Image%28078%29.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш лепенка на капака за фреона и като гледам на снимката ,която си дал не ми изглежда да е дослагван климатика . Според мен си е оригинален . А клапите на по - новите Б4 - ки ги правят от някакъв по - хубав материал и затова твоите са в добро състояние а не ти залепва за пръста , като я пипнеш .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все ми се струва, че на 16++ годишна кола клапите трябва да се ревизират, независимо как изглеждат на пръв поглед - със сигурност материалът, който ги покрива, се е поопекъл през годините. :hilezh:

Като се свалят клапите, се правят и жилата - то си е един "блок" - затова смятам, че "майсторът" нещо не е бил изцяло в час с нещата...лично мнение. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все ми се струва, че на 16++ годишна кола клапите трябва да се ревизират, независимо как изглеждат на пръв поглед................................

Абсолютно вярно!Моите клапи също бяха в идеално "заводско" състояние,но тъй като реших това разглобяване на парното да е за последно,почистих дунапрена и си ги тапицирах.По същата причина махнах напълно здраво заводско радиаторче на парното и монтирах ново Hella.

Най-сигурният признак за заводски монтиран климатик на B4 с 4 цилиндров мотор,според мен,е размера на водния радиатор/монтира се най-големия вариант с променено местоположение на датчика за включване на перките и кранче за източване/и формата на гредата под него.Трябва да е такава:

021314658.jpg?r=0

Досега не съм виждал жабарско изпълнение,което да е спазило условието-по-голям воден радиатор,заради климатика и свързаното с него монтиране на нова предна греда.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В каталога на Еuro07, ми излиза само едно радиаторче с марка AVA, някой монтирал ли е такова ?

Цената му е 45,84лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, ако искаш и решиш да претапицирваш клапите мога да ти дам от това което сложих на моете - мисля, че стана много добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако не е късно ...На клапите махаш дунапрена даже и да ти се струва здрав.След като почистиш хубаво режеш две ламарини най тънките и ги занитваш на мястото на дунапрена.Това е вечно от опит ти го казвам послушай съвета само ламарина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подложка за ламиниран паркет също е много добър вариант. Залепва се двустранно около клапата с хелметекс, после се изрязва с ножче. И да прегори, ще е след 10 год. сигурно. Мойте клапи съм ги претапицирвал така, вече карам трета година и нямам ядове. rolleyes.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като почистиш хубаво режеш две ламарини най тънките и ги занитваш на мястото на дунапрена.

Това е вечно от опит ти го казвам послушай съвета само ламарина.

Стига с тези ламарини, мислите ли, че производителя е спестил материал като е направил отвори на капите или просто е искал да ги олекоти и си е усложнил работата с дунапрените.

Правили ли сте въпросната процедура и виждали ли сте какво представлява кутията в която са клапите.

---- Аз съм го правил и също ми мина през ума да сложа ламарина, наистина ще е вечно - ама вечно да си премахнеш фабричните отвори на клапите и само толкова.

Разгледайте добре клапите както са монтирани в кутията и ще видите че и на трите клапи има различно разстояние около въздуховода който затварят, тоест те не уплътняват въобще. Едната клапа мисля, че от едната и страна имаше около 1 см луфт. Това винаги ще стои отворено и въобще няма да е уплътнено. Затова като си включите примерно парното да духа на прозореца и установявате, че духа и съвсем леко и по средата.

Моите ги облепих двустранно с материал който е като основата на мокета и ги залепих със силикон издържащ на 360 градуса по целзий. Също така ги заших във технологичните отвори. Поне по 3 мм излиза от всяка страна на клапата тази изолация а на едната клапа имаше над 1 см. Това което стърчи - то уплътнява. Аз даже направих .по няколко тигелра на машина в участъка който излиза от габарита на ламарината. В момента клапите уплътняват на 100%.

Така, че сега почвайте да говорите как е по добре и по зле --- аз ви казвам не слагайте ламарина - просто като го правите го направете както трябва и повече не се занимавайте с това.

ПП - Елементарно се правят и двете крайни клапи на решетките които духат отпред и трите по средата. Ако някой иска мога да му демонстрирам - прави се за 5 минути особенно страничните клапи на таблото и без да се лепи нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако споделиш как се казва този лепящ силикон издържащ на 360 градуса и качиш снимки на всичко онова, което си описал по-горе, то ще е повече от супер. :zustimm:

Как се уплътняват страничките клапи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами силикона мисля че точните му параметри са, че издържа на около 250 - 260 градуса и пикови моменти до 360 градуса. Около 8 лева струва и има на него нарисувана печка на дърва ама не съм сигурен дали печката беше нарисувана или кюнците.

Когато се облепи клапата, двете парчета от двете страни на дупките на клапата направо се сливат една в друга. Естествено като се лепнат се стягат примерно на менгеме и така стои поне 1-2 часа. След това като се махне се вижда че на местата където са отворите на клапата силикона е попил и в двете части, тоест са се залепили перфектно.

Това се прави с парчета по големи от клапата поне с 1 см. След като изсъхне перфектно започва да се пробва и да се поизрязва по малко от всички страни. На едната ми клапа за да затвори перфектно и трябваше от дългата страна да и оставя поне 1 см.

Колкото повече остава толкова е по добре, защото ако се случи така, че остатъка извън клапата е повече от примерно 4 мм то това разстояние спокойно се поддава на зашиване на машина. Става уникално стегнато, здраво и уплътняващо. В момента като си врътна клапата на някъдо то тя духа само там и никъде другаде. Даже при много тишина се чува как затваря и уплътнява. Прави едно пляк като стигне в крайна позиция и се опре в стената където и е края на хода. Ако не се изреже същевременно добре то няма да се затвяря докрай и пак няма да уплътнява добре.

След цялата манипулация и след като се сглоби всичко в колата 2-3 дни понамирисва малко на силикон но после вече изчезва миризмата.

Страничните клапи се правят много лесно. Свалят се решетките, след това се сваля клапата с това дето я движи. Самата клапа е елипса като на нея е нанизан елипсовидно изрязан дунапрен. Дърпа се и се къса дунапрена и от това което съм взел /нещо от рода на основа на мокет/ се изрязва същата и се нанизва. След това започва външната елипса да се изрязва докато клапата започне да се затваря на 100% и така става абсолютно като оригиналното и нито се лепи нито има вероятност да падне. не знам как да го обясня. Сега не ми се разваля колата да го снимам. На някоя среща ако някой има такава клапа да я донесе и ще му покажа как става за 5 минути и с една ножица само.

Това е все едно гривна която като я разтегнеш и си я слагаш на ръката и после не може да падне освен ако не я разпънеш пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложението ти колега звучи много добре, но това не значи, че останалите предложения автоматично отпадат. Всеки има право на собствен избор! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...