Jump to content

Смяна на термостат на Ауди 90


BajVUlcho

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Наскоро си купих Ауди 90 2.0 115к.с и се оказа че има проблем термостата. Извънградско ми държи 60 градуса, а градско максимум 70. Въпроса ми е как точно се сменя този термостат. Видях, че е под хидравличната помпа, но отстрани има една пластмасова кора през която минават тръбите на хидравликата и парното и не ми е ясно как точно се сваля тази кора, дали има някакъв пиниз или трябва да откача тръбите и помпата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е при 90 но при 80 В4 се сваля помпата на хидравликата , да знаеш че на тези коли се бъзика много уреда за температурата да не се окаже , че проблема ти е в таблото а не в термостата . Виж като загрее и се пуснат перките колко градуса показва на таблото .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях да пиша същата тема ,че и при мен проблема е идентичен.С радост очаквам развитие.Колега колкото пари струва термостата ??? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, един път успя да загрее до 90 градуса и перката си се включи, затова реших че проблема идва от термостата. А иначе го купих за 33лв от Ауто+ на Wahler.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

също така можеш да пробваш и докато караш и като показва тези 70 градуса да пуснеш парното, ако духа приемливо топло значи е добре, но както ти каза колегата по-горе най добре я остави да работи на едно място и виж на колко градуса ще се включи перката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

също така можеш да пробваш и докато караш и като показва тези 70 градуса да пуснеш парното, ако духа приемливо топло значи е добре, но както ти каза колегата по-горе най добре я остави да работи на едно място и виж на колко градуса ще се включи перката.

Колега, ако съдим по темите, които зариват форума през зимата, парното дали е мерило за температурата на водата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,термостата ти се намира без съмнение на куцо място :flehan: за смяната му ти е нужно да направиш следното : (извинявай за недъгавите снимки нямам други подръка в момента)

...сваляш тази пластмаса ТУК

Там ще видиш маркуча излизащ от долният десен край на радиатора.

Този маркуч води до един "крушообразен" метален елемент ТУК който трябва да свалиш,за да стигнеш до термостата.

Там има ако не се лъжа два болта 6мм(ключе №10),които се развиват и завиват много внимателно.

Сваляш "крушата" и за да ти е по-лесно развиваш скобата и я вадиш от маркуча,че после ше ти трябва да е свободна повярвай ми :dance:

Кората не съм свалял голям филм е тя е хваната за радиатора и още около 50 неща.

Като свалиш "крушата" има гумено оплътнение,новият термостат си има също.

Махаш оплътнението зашкурваш леко боклуците и налепите ,почистваш,сменяш термостата и монтираш обратно.

После проследяваш за течове понеже е малко играчка да нацелиш точното място на гуменото оплътнение на термостата.

Ако всичко е наред караш и се кефиш :bia:

Дано съм бил полезен :hilezh:

Редактирано от paccci
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз ли не чета правилно или колегата пита за 4 цилиндров мотор, а на тея снимки като броя рънерите са всмукателя са 5 бройки??? :flehan:

На 4 цилиндровия е точно под водната помпа под един пластмасов капак на който е маркуча за големия кръг.

Там малко пинисчийската се бърка с вложка №13 и с тресчотка без удължение се отвиват 2 болта.

Капачката се сурва барабар с маркуча и отдолу има 1 гумен О-пръстен и термостата ти пада в ръцете.

Сглобяваш по обратния ред - нов О-пръстен трябва да има в комплекта. Туряш термостата, после уплътнението на пластмасовата капачка, бодваш я така, че да дойде кат хората - наниваш 2-та болта и си в джаза.

Трябва да свалиш кората под мотора само и да легнеш под него. 40-тина минути работа е. Поне при мен беше така.

п.п. Кат се замисля - 200-тицата ми и 100-тицата са 5-таци и там е същото.

Нинам к`ви крушообразни елементи демонтирате.

Моля да бъда извинен, ако съм засегнал някого... :hilezh:

п.п. 2 - Убедете се, че колата е изстинала както трябва... :bia: :bia: :bia: Заради блокирал и ръждив термостат ми се наложи да правя операция по отстраняването на въпросната гадина на Ситняково точно когато купих бялата 100-тица... :dance::bia: :bia: Иначе избутваше водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз ли не чета правилно или колегата пита за 4 цилиндров мотор, а на тея снимки като броя рънерите са всмукателя са 5 бройки??? :unsure:

Аз незнам да има 4 цилиндрова 90-тка.... :lol:

Иначе колега моторът, който съм показал си е 5 цилиндров 2.0 115к.с. с код PS :unsure: И не се безпокой не си ме засегнал ни най-малко ,явно въпросният елемент на твоите коли е различен.

Редактирано от paccci
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

също така можеш да пробваш и докато караш и като показва тези 70 градуса да пуснеш парното, ако духа приемливо топло значи е добре, но както ти каза колегата по-горе най добре я остави да работи на едно място и виж на колко градуса ще се включи перката.

Aко парното е ок откъм клапи и радиаторче, на 70 градуса си духа супер топло - така че това не може да бъде мерило за работещ или неработещ добре термостат. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета закарах я на майстор да го смени и го направи без сваляне на хидравличната помпа. Иначе благодаря за описанието, щеше да ми бъде много от полза ако бях тръгнал сам да го сменям, а нямах много инструмент тука и отделно време. Благодаря пак!

Колата си е 5 цилиндър PS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...