Jump to content

Помпа-дюза или какво е важно да се знае?


Vankata_84

Recommended Posts

Ванка, както виждам нямаш никаква представа как работи ПД. Не разбираш как нагнетява гориво, а за начина по който става пред-впръскването да не говорим.

Абе човек, как ги лъжеш тези будали, да им правиш колите, че и пари да ти дават. Начина на реглаж не бил точен. Ти не разбираш ли, че твоя самоделен начин няма нищо общо с правилния начин за реглаж на ПД. Те за това се чупят тези дюзи, защото не се регулират правилно и помпения елемент се удря в дъното на цилиндъра. Тази глупост дето си я писал за 3Nm и 270 градуса, се отнася за съвсем друго нещо - стягане на болта дето държи дюзата

Колега не мисля, че е много удачно да квалифицираш колегите от форума като будали.

Никъде никой не е агитирал да си кара колата при Ванката.Всеки има право да закара колата си където намери за добре.

След като знаеш как стават нещата сподели с нас все пак това е основното предназначение на форума.

За момента обаче са налице само злобни и обиждащи коментари по адрес на участниците в темата, което е белег на лоша култура и неуважение към колегите от форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 131
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Tакааа...да обобщим.

Ванка, още в първия пост на твоята тема в която уж ще ни обясняваш нещо, искаш да споделиш с нас, че е дошла кола при теб с проблем. После си я гледал тъпо час-два, чесъл си се по главата още час-два и накрая без да имаш представа как работи ПД си почнал да разглобяваш. Видял си нещо счупено, заварил си го и си разкарал досадния натрапник. После сам изтъкваш, че месец два след въпросната проблемна кола набързо си прочел нещо си. Оказало се било, че имало първоначален реглаж. Боже колко мъка има по света...

... Мина месец два, ето отново помпа-дюза мотор със същия проблем пак от нищото :stupid: Седнах разгледах прочетох набързо тук там НИЩО(беше преди време). Оказа се на помпата дюзите се правел първоначален реглаж...

После смело обясняваш как се прави реглажа:

Реглажа се състой в следните стъпки.

-При монтирани инжектори(ПД) и кобиличен вал се регулира напрегнатостта на пружината на ПД-то.

-Сервизната информация беше 3Нм и 270 градуса

Регулира ла се "напрегнатостта на пружината". Ванка, това от къде го измисли?

Сервизната информация била... Ванка от къде я взимаш тази информация. Казах ти по горе - това се отнася за съвсем друго нещо. Не си го разбрал правилно, нещо в превода може би...

После споделяш, че това което си прочел, нямаш представ за кой мотор се отнася, а може би и за коя марка.

И това което съм написал е вярно според мен, но не помня за кой мотор е

След това колегата Азуби ти намеква за причината: пренатягане. И начин на реглаж, в общи линии.

Пренатягането също е много възможна причина...Местиш кобилицта на долната мъртва точка (гадно е когато колата е с ДСГ) и тогава регулираш. Разхлабваш болта до край, после го навиваш докато усетиш много леко съпротивление и връщаш на 180градуса. Стягаш гайката.

В следващия си пост направо ме срази: не можел той да се съгласи с връщането на 180 градуса?

Ванка тук директно ти пиша слаб "2". Ако моя майстор ми изръси подобна простотия ще му разбия зъбите. Трябвало да бъде под напрежение - абе ти си за ареста...

Аз не мога да се съглася с връщането на 180 градуса. Не се съгласявам с никакво връщане най-точно ПД-то трябва да е под постоянно напрежение(поне аз така ги виждам нещата). Технически няма опция да си прав(крайния ограничител достига ли се пружината е толкова силна, че го чупи). Мнението си е мое!

После оборваш инструкциите на производителя...

но тука определено нещо не е така.

И накрая съвсем точни си признаваш:

Начина за реглаж който АЗ съм писал в темата не е точен ...Верния е този който даде колегата в ПДФ-а.

Аз бих допълнил - описаният от теб начин не е неточен. Тои е грешен и може да счупи коли те ви, защото когато дюза е натегната, тя се чупи. Верния е този от ПДФ-а.

Колегите сами да си направят изводите...а ти Ванка ако имаш въпроси - питай, ще помагам.

Редактирано от zili
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи могло да се обърнеш към мен като човек???

Все казваш ако имам въпроси да питам...Е питам те тогава след като си изтърках клавиатурата да обяснявам, кое не ти е ясно??? Това че се занимавам с коли и се уча в движение ли? Това че пуснах темата с образователна цел и за мен? Кое?

Едно нещо няма как да отречеш...Проблем има и е много неприятен!!!

Пуснах темата...ти като просветлен вместо да обясниш като човек взе да разправяш колко неземно трудно е било, в свръх мега секретен стил присъщ на дразнещи юзъри във форумите. И още не мога да разбера защо ти се връзвам на глупостите след като даже не си чел внимателно.

-Грешния метод който написах беше в най-горна позиция на кобилицата се стяга регулиращия винт върху пружината с 3нм, и после пружината се натяга с 270 градуса на винтчето за реглаж!!!

-А мега неземно сложния ВЕРЕН метод който ти така и не пожела да споделиш е следния за (БКП мотор):

В най-долна позиция на кобилицата реглажния винт се натяга до усещане на явно съпротивление(ако не си завивал такъв винт няма да ме разбереш), развива се със 180 градуса и се законтря. Демек при реглаж да се внимава да не се достигне долния ограничител....ЛЕле колко е невъзможно трудно било.

Имам Бош ИзиТроник под ръка, там пише всичко просто трябва да прочетеш. Аз така правя не съм гуру като тебе. Бъркам само с едно понеже съм много зает и в движение 1 на 100 пъти се доверявам на такива като тебе :stupid: Тва ми е най-голямата грешка :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Това че се занимавам с коли и се уча в движение ли? ...

Абе човек не става така - не може да се учиш на колите на хората. И на първите три-четери клиента да им таковаш таковата на колите, ама ко ти пука, така ли? Щото това не е жигула - трябва преди да я разглобиш, да си наясно как работи това чудо, да седнеш да прочетеш малко...

...ти като просветлен вместо да обясниш като човек взе да разправяш колко неземно трудно е било...

Не съм казал, че е трудно, казах, че не е правилно това което правиш.

Не съм просветЛен (http://rechnik.info/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD), просто видях, че пишеш глупости и ми стана кофти за теб.

-Грешния метод който написах беше в най-горна позиция на кобилицата се стяга регулиращия винт върху пружината с 3нм, и после пружината се натяга с 270 градуса на винтчето за реглаж!!!

Абе човек, прочел си нещо, донатакмил си го и се е получило нещо страшно. Казах ти по нагоре, това се отнася за друго нещо. Или по точно за болтовете които стягат самата дюза към главата. Каква най-горна позиция, каква кобилица:

– Carefully screw in securing bolts of unit

injector by hand and without force onto

stop using special wrench, long reach -

T10054-.

– Tighten new securing bolts as follows:

Stage I = 3 Nm

Stage II = 1/4 turn (90°) further

Stage III = 1/2 turn (180°) further

Иначе е похвално, че в края на темата си обръщаш мнението на 180 градуса и си признаваш, че глупостите който писа в началото на темата са пълни простотии. Както виждам, единствената полза от тази тема е, че ти научи нещо.

Можеш да благодариш на колегата KFZ-Azubi, че те изкара от мрака!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата доста се е разгорещила. Винаги има много интерпретации на операциите, които производителя предлага за ремонт. В повечето случаи се изисква и специализиран инструмент, но това е и идеята - колите да не могат да се правят в гаражни сервизи, а да ходят в лицензираните. Рано или късно ще се стигне до там, че в нелицензираните сервизи ще могат да се сменят само гуми и масла. Колите, които излизат сега са достатъчно сложни и има неща, които се оправят само с ъпдейт. От миналата година има само елза про, т.е. сервизите имат парола за достъп до портала на производиделя. Идентично е решението за VAS-PC - всично е на сървъра, т.е. край на кракнатите елзи и вас-пц. Ако искаш достъп- плащаш си абонамента и си мислиш, че имаш цялата информация, която имат и лицензираните сервизи , да ама не - тя е орязана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

То се е видяло че нищо не знам и съм смешник....Ако може някой да ми запали лампата :hilezh:

Някой чувал ли е за проблема на ПД моторите(8 клапановите 1.9) с окопаване леглата на дюзите???

А някой знае ли реално как да се оправи проблема без подмяната на 4-ри нови ПД, и НОВА/друга цилиндрова глава???

zili - Ти си ми надеждата човек :flehan: :flehan: :flehan: :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванката, то не е лошо да си философ, но поне не бъди дървен такъв! Не знам дали подбудите ти за тази тема са били алтруистични или не, но разговорът тръгна в доста нежелателна посока. По-голяма част от критиките срещу теб са основателни, но ти вместо да приемеш грешката си, се изрепчи безмислено. В частност, начинът за реглаж на дюзите, предложен от теб на нашето внимание е погрешен изначало. Това не е проблем, защото те поправиха. Защо обаче трябваше да скачаш като петел срещу това? Урони ти престижа колегата ли? Или попречи на някакъв твой план? Помисли по тези мои думи сериозно, моля! Все-пак всички се учим цял живот, няма нищо лошо в това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Vankata_84

Проблемът се дължи на конструкцията на главата и на кобиличния вал. Когато кобилицата удря пома-дюзата, има тенденция тя да се раклаща, тъй като самия елемент не ляга плътно по отвора (нямам предвид долу от към горивната камера, където е медния опръстен, а горе където са гумените опръстени). Все пак трябва да може да се демонтира. Заради това разстояние, с времето се получава и тоя ефект на вкопаването. Много зависи колко са се вкопали помпа-дюзите, ако е минимално, монтираш нови опръстени и ще изкара още известно време, преди отново да почне да се пълни маслото с нафта или да не пали на студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ KFZ-Azubi - На една кола вече сменихме глава. Като гледам много колеги тук може да "ревнат"....Чудех се дали реално няма някакво решение вече за проблема? Нали "нещо" което да не е смяна на части за 4000лв+++. При мен за сега колите който идват с проблем са толкова вкопани, че новите о пръстени ще се срежат ако опитам да ги монтирам без никакви интервенции :zustimm:

@ vladi_di - Преди да ми правиш критики трябва да си разбрал аз какво грешно/правилно имам предвид :zustimm: Ти не гледай zili той си ме плюва за спорта :hilezh: Всеки "средно" разумен човек който прочете цялата тема би трябвало да разбере че с KFZ-Azubi на предната страница имаме различна информация :zustimm: След като аз си проверявам моята и виждам, че реално бъркам казвам че бъркам какво толкова се пенявите??? Май не зацепвате че ви казвам как да си спестите един много неприятен и скъп ремонт :respekt: И най-хубавото е, че никъде не срещам информацията която аз споделих с вас. Грешката ми е оправена вече, има верен вариант как да се регулират ПД-та. Ама понеже и ти си мислиш че нещо лъжа....Знаеш ли колко модела двигатели ПД имат ВАГ? А знаеш ли че за всеки може сервизната инструкция за реглаж на ПД да различна? А сега разбираш ли защо не исках да говорим за реглажи?(защото те са една друга тема) Аз исках да стане ясно, че както си карате може да олекнете с 2000лв+

ПП - Ей храни куче да те лае :flehan: Аз сгреших признавам си. Просто не си прочетох сервизната инструкция до края първия път, а това защото всички клиенти вечно бързат. Прекалено несериозно е да се обяснявам тука като хлапе, какви реглажи са правени при нас? Едно обаче ще кажа, няма нито един проблем след наша интервенция. Всички на който им се направиха грешни реглажи на ПД-та при нас са оправени за наша сметка, без никакви последици :zustimm:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой чувал ли е за проблема на ПД моторите(8 клапановите 1.9) с окопаване леглата на дюзите???

Нищо ново не каза :zustimm:

Само милионерките страдат от тази болест :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванката, ти заприличваш на един стар скеч за краставицата. Кой, каквото и да ти приказва - ти все за краставицата си знаеш. Винаги съм толерирал хората, които дават информация за полза на четящите, но в твоя случай не мога да те оправдая. Просто трябва да знаеш кога да замълчиш, и сега е точният момент. Надявам се да ме разбереш правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Не се прави периодичен реглаж. Само ако се извършва някакъв ремонт, т.е. примерно при демонтаж на кобиличния вал

А на О пръстените и болтовете на дюзите дават ли някаква смяна профилактично ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Елза не пишат за периодична смяна, само в ТПИ-тата казват понякога, че ако има проблеми с палене или разреждане на маслото, че трябва да се подменят опръстените. Трябвало уж да издържат колкото е живота на двигателя т.е. примерно около 250-300.000 км. Може би след това би имало някакъв смисъл (ако са налични горните условия) да се похарчат 4х83лв. + около 2 часа труд за монтаж ,т.е. около 470 лв. Аз лично съм на принципа: Never change a running system! Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Never change a running system! Поздрави.

Както винаги точно и на място :respekt:

Редактирано от nuvoari
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз залагам на това х2 за живота му :) поне от преки наблюдения върху един-два служебни автомобила

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И друг път е ставало дума за това, колко е средно живота на един-такъв двигател. Производителят прави следното: конструира двигатели, които да издържат до 250-300.000 км. т.е. около 5-6 години примерно в Германия. Смисълът е да си купиш следващия модел, който също излиза през 4 -5 години, защото ако двигателите издържат колкото АФН или 1З или НГ, никой няма да си купи следващата генераця. Защо да го прави, старата кола нали върви?

Ясно е, че двигателите могат да понесат и 500.000км, въпросът е икономически дали има смисъл от такъв двигател, т.е. за да достигне до тези километри колко пари трябва да се налеят за ремонти. Не е ли по-добре да си купиш нова на лизинг?

Европа има нужда и от такива като нас, които да им купуват отпадаците и да си мислят, че спестятват много пари като си купят кола на старо, вместо нова, на лизинг и в гаранция.

На германиския пазар, където се регистрират около 2,2 милиона (нови!) автомобила годишно, хората имат едно неписано правило колата се държи максимум 5 години или 200.000км, което дойде първо. Нямам предвид пенсионери и суденти разни под "хора".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Колегата малко преинами нещата мисля аз! Как да го изчислят кога ще се счупи? При самолетите пак ли е така? Ами ако изчислениеъо е грешно? Хайде без глупости ! Бих ти дал 2356 довода че говориш пълни щуротии

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

На мен един служител от порше запад ми обясняваше ПД техологията била спряна, защото не можела да отговори на новите еконорми и било много скъпо да се вкара в тях. За 1з и подобните ми каза, че били просто и надежно направени, но мен ме съмнява те да могат да изкарат 2пъти повече от пд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тебе те съмняват, но 1Z / AEL / AAT карат 2-3 пъти повече километри без проблеми по горивната система от PD-т...

Моя AEL го продадох на 430 000 на километража (над 140 000 съм го карал чипосан), бащата на един колега още го кара - не знам колко километра му е врътнал ... само един тъп дебитомер сменен

Виждал съм AAT с 773 000 km. на километража ... с оригиналната турбина беше като я свалиха да я почистят малко

Това поколение дизелаци са мнооого корави, няма спор

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

безспорно казват че АФН е най-здравия но но има значение от каране и от кола!!!! Мойта ПД вече настига 270 а аз я купих на 170 така че зависи какво караш и как го караш !!! Верно сменил съм си някои нещица но кола на 270к с 17-ки на дълго си ми пада под 6/100 ;) за мен е повече от доволно !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта ПД вече настига 270

Казваш колко малко или колко много са ти километрите?

Ако са реални,това е нищо.Повечето дизели на над 500,когато дойдат в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...