Jump to content

Шум подобен на скърцане, пропукване отпред


Kompresor

Recommended Posts

При рязко минаване по неравности например с каране с 30кмч по паваж, легналите полицаи които са като половинки топки минавам през тях на първа на обороти без газ чува се тропане и пукане от предницата най вече отдясно, ;) интересното е че при по бавно минаване не се усеща абсолютно никакъв шум или тропот. Другото което чувам е пропукване най вече отдясно при тръгване или спиране. Тези шумове ги има при сменени амортисьори, сменени тампони на макферсоните, сменени кормилни накрайници, биалетки тези на няма и 500км.:help: Шарнирите и селеновите втулки смених преди около 10 000км. Не съм сменил тампони на стабилизираща щанга и тампони на кормилните щанги към рейката (тампоните към рейката купих днес). Днес си поиграх, тръгвам спирам тръгвам спирам усеща се това пукане отдясно, усеща се най добре при потегляне назад от нанадолнище --> / с пълен ляв, сиреч когато предно дясно колело при потегляне остава с най малък товар. Някакви диагностични мнения? :wall::help:Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви диагностични мнения?

При положение, че това е n-тата тема по тези въпроси, смятам диагнозата за ясна - бе-четворкообразно похлопо-потропване. Хронично е и не се лекува! Някои мерки и действия временно притъпяват симптомите, но не ги отстраняват! Единственото избавление е смяната на абривиатурата Б4 със Ц4. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 седмица сменях амортисьорите колега, пружините щях да ги забележа ако има счупено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имам подобни симптоми. При мен е изразено по-силно при ниски температури. Подменил съм всичко по окачването с изключение на тампоните на магарето и на стабилизиращата щанга. Тампоните на щангата визуално и при прилагане на сила с лост нямат хлабини. Изключвам и варианта от хлопаща рейка - проверена е по описаните начини със затягане на регулиращия винт, а и не се усещат хлабини в нея. Май остава единствено варианта със разбити тампони на магарето, макар че и по тях няма видими дефекти. От прочетеното по всички теми и мнения ми прави впечатление, че голяма част от колегите, оплакващи се от тропаща предница не споменават да са подменяли тампони на магарето. Така че следващото нещо което ще направя, е да ги сменя профилактично. Лошото е, че работата е трудоемка и цената за труд е височка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези симптоми от кога ги имаш, като пробег в км.? Съвпада ли появата им с някой от скорошните ти ремонти? Такива шумове имах аз от разбити кормилни накрайници. Те твоие нищо, че са на 10 000 км., но пак може да са фира. Сега за тях да си сигурен е най-добре да разкачиш всеки от тях, т.е. не както са монтирани към стойката на амортисъора. С ръка се усеща идеално, ако има луфт. Защото при мен напъват с щанга накрайника както е захванат с гайката и не показваше луфт....И заради тази неуредица обиколих четерима майстори и всеки различно казва, чак да се побъркаш.

Та моя съвет е да си прегледаш всички шарнирни връзки по-обстойно- накрайници и биалети. Последните и тях си ги свали и раздвижи с ръка болтовете. :zustimm:

Ще следя темата ти с интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверката на кормилни накрайници не се прави нито с вадене на накрайника нито с напъване със щанга!

"Клати" се волана наляво-надясно със малки отклонения (колкото да помръдват леко колелата), и през това време другия(който проверява всъщност) хваща (пъха пръсти в) маншона на накрайника, като пръстите опират едновременно в хебела и в корпуса на накрайника. Така се хваща и най-лекия луфт на току що "тръгнал" накрайник. Никви щанги, никви вадения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно съм на мнението на г-н Костадинов, защото и аз не съм сменил тампони на стабилизиращата, но пък така колкото я напъвах и оглеждах не откривам никакви луфтове хеп почукнах тук там с чука. Когато тръгвам сутринта на студен двг, или още повече когато беше студено времето наскоро, това пукане отпред е силно изразено. По рейката също изключвам да има луфт защото и аз съм правил процедурата с нейното проверяване. Когато вдигна колата на стенд и започна да опитвам да мърдам колелата в никоя посока не се усеща луфт, то и не трябва защото всичко и е сменено...Накрайниците ми както казах одеве са на не повече от 500 км, миналия петък ги вадих защото сменях амортисьорите (казвам го за трети път) и си бяха перфектни даже си се движеха болтовете стегнато както оригинално, а шарнирите и селеновите втулки са около 10 000км. Знам как е разбития накрайник, то просто старите ми като ги хвана с ръка и се усещаше луфта на болта в накрайника. Както и да е, значи се насочваме към тампони на магарето.:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=30058&st=20

Намерих ето тази тема за смяна на тампоните на предния мост-магарето, ще започна от изработването на скобата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A защо не си ги сменил и тях !?

Всичко бе хора, всичко се изрива с ново ...

Ма няма те изглеждат добре !

Развил си болта - нов !

И после се подиграваме на колегите раздел под нас !

Ама при тях тампоните са 3 пъти колкото нашите !

И толкоз по-скъпи ...

Значи да финализираме - маха се всичко де е гумено по предницата ... Тамппоните на Макферсон, тампоните на носачите, и тампоните на моста !

После ако се налага се подменят биелетки и шарнири, заедно с накрайници ! После от Шиковия тампините на кормилните щанги !

И най-накрая амортисьорите ...

И след половин година, в случай че сте забравили, всичко леко полеко започва от начало ... :zustimm:

И така !

И няма оправия !

Не Боге, не Лемфьордер, не знам ко да се сложи, мачка ги всичките тампони за норматив ...

И винаги се почва отдясно, понеже там настилката е най-разбита, и съответно най-неравна !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На едно от моите бечетворки също имах подобно поскърцване-почукване и постепенно премина само в скърцане и така се усили, че направо ме беше срам да си карам детето на училище с нея. Точно преди да засиля проклетата кола от някой мост, реших да и дам последен шанс и се наврях пак отдолу. Оказа се една от двете пластинки, които свързват задната част на магарето с купето. Има три дупки - една за болта към задния тампон на магарето и други две за малките 8мм шпилки на купето, които даже са направени с продълговати отвори за да може да се регулира така, че магарето да не опира в пластинката. Там, където опираше съм го посочил със стрелкичка. Съвсем невинно на вид, но шумът беше потресаващо силен. Наместих пластинката така, че да не търка и на следващия ден имах чувството, че съм оглушал - никакъв шум, никакво скърцане и пукане.

DSC04650.jpg

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега много ми намирисва моят случай на твоя....онзи ден стягахме един фолксваген голф 2, всичко по предницата се смени без тампони на магарето и днес минавам през легнали полицаи, неравности паважи вътре нищо не се чува няма скърцане няма скрибуцане, аз по моята само това магаре не съм го гледал на какво прилича и скърца та се не трае

Само не разбрах смени ли тампона или просто намести планката?

И скърцането само от допирането на планката в моста ли се е получавало, сиреч желязо в желязо, или просто тампона е разбит и са се доближили ?

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само наместих планката. Скърцането беше метал в метал, на мястото където се бяха допирали имаше фин червено-сив прашец от настърган метал и блестящи повърхности. Мястото на контакта да е било 3-4 квадратни милиметра, но шумът беше нетърпим, защото цялата кола го е усилвала като резонатор.

Тампона беше здрав, но бях свалял магарето за да сменя тампоните на мотора и явно не съм гледал много-много как го закачам. Така се и сетих де, щото скърцане преди интервенцията с тампоните на мотора нямаше. Прецених, че ще е от свалянето-качването на магарето, така се и оказа.

Снимката не е точно от това ауди, дето ми правеше въртели, а от другото ми, но колите са идентични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих снимка във форума, на която се вижда моят носач, той е малко по различен от твоя, колега Бъчи, възможно ли е на някои б4-ки да я няма тази планка за която споменаваш?

Моят носач е такъв

А твоят е плътен, и май нямам такава планка

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, явно е възможно. Виждам, че носачът на снимката е щампован, а на моите са отливки. И планка въобще не се вижда. Моите са 90S и 90CS от 1993.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто кажи че е 2.8, и въобще забравяме за каквато и да е прилика м/у американско изпълнение на 90, и европейско на 80 ! :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко с крак установих разбития десен шарнир, с крак на гумата положих усилие напред назад и чух скърцането на шарнира отдолу. Така първа стъпка шарнири. Тропането е от тампони или на магарето или на носачите, колелата ми нямат ход напред назад надявам се да не са носачи, а всичко друго е ново

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде градски и аз да споделя пък може и малко да те насоча.

Преди 2 седмици подмених селенови втулки на носачите и тампони на макферсона - всичките нови на Лемфьордер /доказан произход уж от Ауто Плюс/.

Преди 3 дни махнах летните 195/60/14 и качих зимните 175/70/14 - едно отиване до София и на връщане ужасно пукане при потегляне и спиране отпред в ляво. Ясен симптом пак на разбита селенова втулка.

Е кво да кажа за новите резервни части, който се предлагат. Последно време пълно разачорование и от Лемфьордер, а им бях върл радетел.

ПП. Все още не съм я вдигал да конкретизирам разбитата нова селенова втулка, имах едно кофти скърцане от биалетата от същата страна, но не бе разбита. Слабо вероятно е разбита биалета да тропа при потегляне и спиране. Така, че провери всичко, което е сменяно скоро.

Редактирано от Kanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега но биалетките хем са ми новички, хем съм ги проверявал за последния месец 2 пъти при разглобяването, а селенови втулки се разбиват бързо при два варианта когато леглото на носача е износено и когато не се затягат в работно положение, сиреч когато колата легне на гумите на пътя тогава се притягат болтовете им

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега но биалетките хем са ми новички, хем съм ги проверявал за последния месец 2 пъти при разглобяването, а селенови втулки се разбиват бързо при два варианта когато леглото на носача е износено и когато не се затягат в работно положение, сиреч когато колата легне на гумите на пътя тогава се притягат болтовете им

Така и бе направено като по книга, НО фактите са налице.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, сменете си тампоните на предния мост (магарето). Както казах малко по-горе, и при мен го имаше това тропане и прискърцване. Само тампоните на магарето не бях сменил. Преди два дена ги смених и всичко се оправи. Оказа се разбит единия тампон от дясната страна, точно откъдето се чуваше тропането. А на външен вид си си изглеждаха добре. Работата е там, че когато вътрешната втулка (тази, през която минава болта) се отлепи от гумата, магарето може свободно да се повдига нагоре и така при потегляне, спиране, дупки и пр. тропа по купето. Когато обаче отидеш на сервиз за проверка, техникът най често пъхва лост между магарето и купето, и натискайки всъщност ги отдалечава едно от друго. Главата на болта е с широка периферия, гумата на тампона се опира в нея и на външен вид тампона е перфектен, ама само на външен вид :bia: . Радвам се, че поне в моя случай успях да намеря причината за досадното тропане. Успех на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо - убедете се, че сервиза в който ще правят ремонта, разполага с преса, ако искате да ви направят качествен ремонт! Трябва да им дишате във врата през цялото време! Ако не го бях направил, щях да карам със тампони, нагрявани със запалка!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...