marsianec Публикувано 18 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2011 така .. имаме развръзка по случая заблудил съм се малко .. защото .. смесвам товарните с леките .. като си мисля , че нещата са еднакви .. в уводния пост .. казвам , че колегата "М" който казва , че задните ще почнат да спират първи ако сложим големи дискове греши ,но не греши .. защо .. защото ако са достатъчно големи предните дискове наистина ще започнат да спират първо задните .. какво се установи от допълнителен разговор с големите глави . установи се , че при леките автомобили системата е същата , но няма такъв клапан .. тоест функцията на такъв клапан играят буталата .. които забележете .. са в спирачната помпа така че шапката и митака са прави в известен смисъл .. но разликата в тези бутала .. играе същата функция , която има този клапан за който говоря .. при товарните се нарича четирипътен кран , който най често се намира в хидратора . та .. да приключим така .. истината е , че .. ако сложим много големи дискове отпред ... без да сменим спирачната помпа .. а само сменим спирачните механизми .. ще спират първо задните .. или в най добрия случай. .. ще започнат да спират и задни и предни едновременно . което пак е равно на самоубийство . завършваме с това , че .. разликата в буталата на първи и втори кръг .. които са в помпата .. имат същата функция , като този четирипътен кран .. щото правят различни налягания за различно време .. и освен това .. хидравличната течност .. в първи и втори кръг е различно количество .. което също играе роля .. за това колко бързо кои да се задействат . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 18 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2011 Течността се мачка,колкото е повече толкова повече се мачка.Може би вместо "мачка" си искал да кажеш "свива".Обаче е много трудна работа да се свие дадена течност. На практика течностите се приемат за несвиваеми. Единствената еластичност на спирачната система идва, както спомена от разширение на спирачните мъркучета и спирачните тръбички, но едва ли се разчита на това за неща като момент или сила за спиране на предни или задни спирачки. Всичко е подчинено на обеми (ход, диаметър) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D.H.V. Публикувано 18 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2011 Една малко по-различна спирачна система (и интересен спирачен "педал):Ако на някой му е интересно как работи - спирачките се захранват от общата хидравлика, няма спирачен цилиндър. И спирачните апарати са като хидравлични преси (на 170 бара). Тази кола спира от 100 км/ч до 0 за 32 метра. И говорим за 1970-та. Всички Ситроени с хидравлика имат подобни спирачки, до Ксантия последно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marsianec Публикувано 18 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2011 има много видове спирачни системи , които не са се наложили .. в случая говорим за масово използваните . още по интересни спирачки имат най модерните коли .. хибридите .. спирачките им са електромагнитни .. нещо от рода на телма .. но не съвсем . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D.H.V. Публикувано 18 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2011 Тази си е масова система, и е стандартна, с изключение на това, че налягането не се създава от натискане на педала, а се подава високо налягане от хидравличния акумулатор. Педала само задейства един спирачен кран. За задните спирачки налягането се взима от окачването на задния мост, така се осъществява и регулирането на спирачното усилие на задните колела, това за което е нужен "кантара" при другите коли.На педала на спирачката има яка пружина, за да имитира спирачно усилие, иначе педала може да се натиска с минимално докосване и излиташ през предното стъкло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emsi_audi Публикувано 18 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2011 Едно допълнение от мен, отпред по правило се слагат по големи дискове от задните, защото при спиране теглото на автомобила отива най-вече към предния мост и предните колела поемат около 70 % от спирачното усилие ,не случайно предните накладки се сменят 2-3 пъти по често от задните. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GLS Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 (Редактирано) ....Забравяте и колко е дълго трасето към задните колела.Течността се мачка,колкото е повече толкова повече се мачка.......Поправете ме ако греша. Течностите са практически несвиваеми!Това е едно от най-важните свойства(и изисквания) към спирачната течност. Не знам какво имаш в предвид под "мачка". Колкото и дълго да е трасето, каквото е налягането в единия му край,такова е и в другия.Освен това налягането се предава моментално(едновременно) до всички точки на системата. Не ме поправяйте, защото не греша. Редактирано 19 Ноември 2011 от GLS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 Не ме поправяйте защото не греша. Това е сигурно! Ако грешиш значи всички ще сме без спирачки! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 не грешите,по скоро загубите на налягане по трасето,от маркучи и клапаните на АБС ,луфта между диска и накладката създават буферното усещане за потъващ педал,единствено вярното обезвъздушаване намалява това усещане.И моля не се надпреварвайте да се хващате за думите,дума дупка не прави.количеството сп.течност,радуцирана през АБС-а е по малко,при едно и също налягане от пред и от зад. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 Не, че се хващаме за думите, но ти така го каза все едно под действие на налягането течноста си променя обема (мачка се) или поне аз така разбрах. Освен това и с това (червеното) не съм съгласен:За помпите сте прави,две бутала,еднакъв диаметър еднакво количество изпомпвана течност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 що,два кръга ,еднакво захранване ,различно разпределение.Каво не ти харесва Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 Количеството изпомпвана течност от помпата в двата кръга не е еднакво. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin993 Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 Заради кантарчето? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 Не. Двете части на буталото на спирачната помпа имат различен ход. Кантарчето при необходимост (натоварена кола) редуцира допълнително така или иначе по-малкото количество спирачна течност която постъпва към задните апарати(цилиндърчета). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marsianec Публикувано 19 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 (Редактирано) Ограничител на спирачната сила: Точно регулирана спирачна силаОграничителите на спирачната сила, като регулатори на спирачната сила, възпрепятстват действието на максималното спирачно налягане върху задните колела. Те ограничават спирачно налягане на задните колела, веднага щом се превиши едно определено налягане.Ограничителите на спирачна сила са монтирани по принцип директно на главния спирачен цилиндър. При електронни спирачни системи електронното разпределение на спирачната сила EBV е интегрирано в тях. Те ограничават спирачно налягане на задните колела, веднага щом се превиши едно определено налягане.значи все пак има джаджа , дето прави тая магария Редактирано 19 Ноември 2011 от marsianec Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 Тая "магическата" джаджа е най-обикновен дросел. Позиции 10 и 11 на схемата с разреза на помпата на втора страница. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 20 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2011 гледам и не се сещам на няколко то помпи дето съм отварял с образователна цел,да имат конструктивно нещо общо със снимката на втора страница.Тая помпа от какво е?При обезвъздушаване само като видя количеството изпомпена течност от пред или отзад.разбирам пълненето на системата как е.Обикновено там са голяма част от проблемите на помпите,в пълнененто на системата.Изобщо теорията е хубаво нещо.АКО Е по малко изпомпваната течност в единия кръг, как как ще се осигури еднакво усилие на всички колела, имайки в предвид как работят 1 кръг предно дясно-задно ляво и втори кръг останалите две колела.Тия 10 -11 не се сещам а ги има в помпите на АУДИ.Май имам една помпа останала,ще я потърся и довечера снимки Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 20 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2011 Добре де защо спирачното усилие на всички колела да е еднакво (предни/задни)? На задните не ли по-малко?Въпрос - преполагаме, че количеството изпомпвана течност към предни и задни е еднакво. Ако това е така, при положение, че задните цилиндърчета са с помалък диаметър от предните, това означава, че хода им ще е по-голям (а той не е) и задните ще хванат преди предните (а те не хващат първи). Дори и да е различна конструкцията от тази на схемичката принципа на работа предполагам трябва да е еднакъв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitcig Публикувано 20 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2011 Еднакво е ве маме ...Просто поради факта че отзад спирачната система е със по-малки апарати и накладки (респективно силата на триене е по-малка), спирачното услилие е по-малко ...Засили се назад и спри, и то се усеща че предните хващат мигновенно !А това дето го е дал марси, си го ползват само онез с ръждите (опел) и седи на самата помпа, на изводите за тръбичките ! Вместо "кантарчето" е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 20 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2011 Момци,по нагоре съм питал надували ли сте сп.система на АУДИ?ако не сте да ви кажа какво съм видял аз.АКО развиете захранващите тръбички от към АБС МОДУЛА ще получите две равни като сила струйки сп течност.Ако развиете изхода на АБС-А към предно колело ще получите същата или почти същата като от захранващата тръбичка струйка сп.течност.Но ако разхлабите изхода към задно колело ,струйката е наполовина .Също така ,когато източвам стара сп.течност скоростта на изтичане задните колела е доста по бавна от колкото на предните.АБС-А разпределя на изхода си двата потока сп.течност.Този който имам раз костен има вътре 8 клапана ,приличащи на мини сп.помпи но електрически,с много фини цедки.Никаква идея нямам кога и как се активират,също така от долната част има едни пружинени клапани, които явно сработват когато АБС се активира и осигуряват място където течността образно казано да се разшири и да отпусне колелата.Кантарчето допълнително намалява натиска на задните колела.По новите коли нямат кантарче ,всичко е в АБС-А.Ако сте забелязали от 97 г нагоре проблемите със изпускащ или не подържащ твърд педал са по чести ,проблема е в АБС-А,особено на ADR motora.Заради лоша течност и пюрето дето се събира в казанчето клапаните не могат да държат налягането и изпускат и педала е мек,АБС-А сработва мн често,грешки в модула никакви. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kapitango Публикувано 20 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2011 А някой има ли идея, защо като се обезвъздушава сп.система, въпреки, че е 2,3,4-кръгова, щом се освободи пробката на един от спирачните механизми и останалите 3 не хващат? Не ли идеята ако се спука един от маркучите все пак да има някакви спирачки ? На практика гръмеш ли един маркуч оставаш без спираки, като изключим ръчната. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitcig Публикувано 20 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2011 (Редактирано) Е как да се създаде налягане, като имаш един повреден контур, и помпата е една ... Компресираната от помпата течност, излиза оттам, и дефакто вече не може да се създаде налягане ! Мисълта ми е, че щом има "пречка" (а пречката е хода на накладката - затова и нивото намалява с намаляването на феродото), или по-точно казано - има къде да опре, има и налягане ... То затова и колкото и да натискаш, има момент в който самата течност няма на къде да ходи, и вече педала няма ход И два контура да бяха, пак същата история ...Проблема е в единичната "линия", захранваща система за апаратите/цилиндърчета !Евентуално, са могли да измислят АБС модула да затапи този контур, но надали е имало технология която да установи кое точно колело не хваща !Проблема би се решил с отделен хидравличен кръг (както е при самолетите, но там даже са и повече от 3) Редактирано 20 Ноември 2011 от Vitcig Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 20 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2011 При двукръгова система педала пропада но спиране има. Двата кръга са независими.Номера е шафьора да не се шашне а да натиска здраво. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitcig Публикувано 20 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2011 Disagreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !Двугръгова, значи диагонална ... Не отделна ...Има спиране, защото другото колело (това по диагонал) си хваща ... Ама колко хваша - то си знае ...Карал ли си кола с отрязан маркуч ...Аз да, и да ти кажа не е много забавно ... А колкото и да натискаш (нямам предвид опити, а сила), педала си потъва до пода ...Сети се като обезвъздушаваш колело, и като е отворен клапана ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 20 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2011 Батка, 20 години съм карал жигула комби. 2102.ЛАДА и викат.И със спукан маркуч съм карал 2 месеца. И пак спираше.На Ладата кръговете са преден и заден. Беше ми се спукал преден ляв маркуч и като навия пълен волан изтичаше спирачна течност. И аз доливам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване