Jump to content

Как точно функционира спирачната система?


Recommended Posts

така .. имаме развръзка по случая :blink:

заблудил съм се малко .. защото ..

смесвам товарните с леките .. като си мисля , че нещата са еднакви ..

в уводния пост .. казвам , че колегата "М" който казва , че задните ще почнат да спират първи ако сложим големи дискове греши ,

но не греши .. защо ..

защото ако са достатъчно големи предните дискове наистина ще започнат да спират първо задните ..

какво се установи от допълнителен разговор с големите глави .

установи се , че при леките автомобили системата е същата , но няма такъв клапан ..

тоест функцията на такъв клапан играят буталата .. които забележете .. са в спирачната помпа :)

така че шапката и митака са прави в известен смисъл ..

но разликата в тези бутала .. играе същата функция , която има този клапан за който говоря ..

при товарните се нарича четирипътен кран , който най често се намира в хидратора .

та .. да приключим така ..

истината е , че .. ако сложим много големи дискове отпред ... без да сменим спирачната помпа .. а само сменим спирачните механизми ..

ще спират първо задните .. или в най добрия случай. .. ще започнат да спират и задни и предни едновременно . което пак е равно на самоубийство .

завършваме с това , че .. разликата в буталата на първи и втори кръг .. които са в помпата ..

имат същата функция , като този четирипътен кран .. щото правят различни налягания за различно време ..

и освен това .. хидравличната течност .. в първи и втори кръг е различно количество ..

което също играе роля .. за това колко бързо кои да се задействат .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Течността се мачка,колкото е повече толкова повече се мачка.

Може би вместо "мачка" си искал да кажеш "свива".

Обаче е много трудна работа да се свие дадена течност. На практика течностите се приемат за несвиваеми. Единствената еластичност на спирачната система идва, както спомена от разширение на спирачните мъркучета и спирачните тръбички, но едва ли се разчита на това за неща като момент или сила за спиране на предни или задни спирачки. Всичко е подчинено на обеми (ход, диаметър)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една малко по-различна спирачна система (и интересен спирачен "педал):

4502037305_3daaf31165_z.jpg

Ако на някой му е интересно как работи - спирачките се захранват от общата хидравлика, няма спирачен цилиндър. И спирачните апарати са като хидравлични преси (на 170 бара). Тази кола спира от 100 км/ч до 0 за 32 метра. И говорим за 1970-та. Всички Ситроени с хидравлика имат подобни спирачки, до Ксантия последно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има много видове спирачни системи , които не са се наложили ..

в случая говорим за масово използваните .

още по интересни спирачки имат най модерните коли .. хибридите ..

спирачките им са електромагнитни .. нещо от рода на телма .. но не съвсем .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази си е масова система, и е стандартна, с изключение на това, че налягането не се създава от натискане на педала, а се подава високо налягане от хидравличния акумулатор. Педала само задейства един спирачен кран. За задните спирачки налягането се взима от окачването на задния мост, така се осъществява и регулирането на спирачното усилие на задните колела, това за което е нужен "кантара" при другите коли.

На педала на спирачката има яка пружина, за да имитира спирачно усилие, иначе педала може да се натиска с минимално докосване и излиташ през предното стъкло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно допълнение от мен, отпред по правило се слагат по големи дискове от задните, защото при спиране теглото на автомобила отива най-вече към предния мост и предните колела поемат около 70 % от спирачното усилие ,не случайно предните накладки се сменят 2-3 пъти по често от задните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Забравяте и колко е дълго трасето към задните колела.Течността се мачка,колкото е повече толкова повече се мачка....

...

Поправете ме ако греша.

Течностите са практически несвиваеми!Това е едно от най-важните свойства(и изисквания) към спирачната течност. Не знам какво имаш в предвид под "мачка".

Колкото и дълго да е трасето, каквото е налягането в единия му край,такова е и в другия.Освен това налягането се предава моментално(едновременно) до всички точки на системата.

Не ме поправяйте, защото не греша. :zustimm:

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме поправяйте защото не греша. :zustimm:

Това е сигурно!

Ако грешиш значи всички ще сме без спирачки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не грешите,по скоро загубите на налягане по трасето,от маркучи и клапаните на АБС ,луфта между диска и накладката създават буферното усещане за потъващ педал,единствено вярното обезвъздушаване намалява това усещане.И моля не се надпреварвайте да се хващате за думите,дума дупка не прави.

количеството сп.течност,радуцирана през АБС-а е по малко,при едно и също налягане от пред и от зад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че се хващаме за думите, но ти така го каза все едно под действие на налягането течноста си променя обема (мачка се) или поне аз така разбрах.

Освен това и с това (червеното) не съм съгласен:

За помпите сте прави,две бутала,еднакъв диаметър еднакво количество изпомпвана течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Количеството изпомпвана течност от помпата в двата кръга не е еднакво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Двете части на буталото на спирачната помпа имат различен ход. Кантарчето при необходимост (натоварена кола) редуцира допълнително така или иначе по-малкото количество спирачна течност която постъпва към задните апарати(цилиндърчета).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ограничител на спирачната сила: Точно регулирана спирачна сила

Ограничителите на спирачната сила, като регулатори на спирачната сила, възпрепятстват действието на максималното спирачно налягане върху задните колела. Те ограничават спирачно налягане на задните колела, веднага щом се превиши едно определено налягане.

Ограничителите на спирачна сила са монтирани по принцип директно на главния спирачен цилиндър. При електронни спирачни системи електронното разпределение на спирачната сила EBV е интегрирано в тях. Те ограничават спирачно налягане на задните колела, веднага щом се превиши едно определено налягане.

rgh1321730944l.jpg

значи все пак има джаджа , дето прави тая магария

Редактирано от marsianec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая "магическата" джаджа е най-обикновен дросел. Позиции 10 и 11 на схемата с разреза на помпата на втора страница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гледам и не се сещам на няколко то помпи дето съм отварял с образователна цел,да имат конструктивно нещо общо със снимката на втора страница.Тая помпа от какво е?

При обезвъздушаване само като видя количеството изпомпена течност от пред или отзад.разбирам пълненето на системата как е.Обикновено там са голяма част от проблемите на помпите,в пълнененто на системата.

Изобщо теорията е хубаво нещо.

АКО Е по малко изпомпваната течност в единия кръг, как как ще се осигури еднакво усилие на всички колела, имайки в предвид как работят 1 кръг предно дясно-задно ляво и втори кръг останалите две колела.Тия 10 -11 не се сещам а ги има в помпите на АУДИ.Май имам една помпа останала,ще я потърся и довечера снимки :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де защо спирачното усилие на всички колела да е еднакво (предни/задни)? На задните не ли по-малко?

Въпрос - преполагаме, че количеството изпомпвана течност към предни и задни е еднакво. Ако това е така, при положение, че задните цилиндърчета са с помалък диаметър от предните, това означава, че хода им ще е по-голям (а той не е) и задните ще хванат преди предните (а те не хващат първи). Дори и да е различна конструкцията от тази на схемичката принципа на работа предполагам трябва да е еднакъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еднакво е ве маме ...

Просто поради факта че отзад спирачната система е със по-малки апарати и накладки (респективно силата на триене е по-малка), спирачното услилие е по-малко ...

Засили се назад и спри, и то се усеща че предните хващат мигновенно !

А това дето го е дал марси, си го ползват само онез с ръждите (опел) и седи на самата помпа, на изводите за тръбичките ! Вместо "кантарчето" е :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци,по нагоре съм питал надували ли сте сп.система на АУДИ?

ако не сте да ви кажа какво съм видял аз.АКО развиете захранващите тръбички от към АБС МОДУЛА ще получите две равни като сила струйки сп течност.Ако развиете изхода на АБС-А към предно колело ще получите същата или почти същата като от захранващата тръбичка струйка сп.течност.Но ако разхлабите изхода към задно колело ,струйката е наполовина .Също така ,когато източвам стара сп.течност скоростта на изтичане задните колела е доста по бавна от колкото на предните.АБС-А разпределя на изхода си двата потока сп.течност.Този който имам раз костен има вътре 8 клапана ,приличащи на мини сп.помпи но електрически,с много фини цедки.Никаква идея нямам кога и как се активират,също така от долната част има едни пружинени клапани, които явно сработват когато АБС се активира и осигуряват място където течността образно казано да се разшири и да отпусне колелата.

Кантарчето допълнително намалява натиска на задните колела.По новите коли нямат кантарче ,всичко е в АБС-А.Ако сте забелязали от 97 г нагоре проблемите със изпускащ или не подържащ твърд педал са по чести ,проблема е в АБС-А,особено на ADR motora.

Заради лоша течност и пюрето дето се събира в казанчето клапаните не могат да държат налягането и изпускат и педала е мек,АБС-А сработва мн често,грешки в модула никакви.

:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой има ли идея, защо като се обезвъздушава сп.система, въпреки, че е 2,3,4-кръгова, щом се освободи пробката на един от спирачните механизми и останалите 3 не хващат? Не ли идеята ако се спука един от маркучите все пак да има някакви спирачки :respekt: ? На практика гръмеш ли един маркуч оставаш без спираки, като изключим ръчната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как да се създаде налягане, като имаш един повреден контур, и помпата е една ... Компресираната от помпата течност, излиза оттам, и дефакто вече не може да се създаде налягане ! Мисълта ми е, че щом има "пречка" (а пречката е хода на накладката - затова и нивото намалява с намаляването на феродото), или по-точно казано - има къде да опре, има и налягане ... То затова и колкото и да натискаш, има момент в който самата течност няма на къде да ходи, и вече педала няма ход

И два контура да бяха, пак същата история ...

Проблема е в единичната "линия", захранваща система за апаратите/цилиндърчета !

Евентуално, са могли да измислят АБС модула да затапи този контур, но надали е имало технология която да установи кое точно колело не хваща !

Проблема би се решил с отделен хидравличен кръг (както е при самолетите, но там даже са и повече от 3)

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При двукръгова система педала пропада но спиране има. Двата кръга са независими.

Номера е шафьора да не се шашне а да натиска здраво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Disagreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !

Двугръгова, значи диагонална ... Не отделна ...

Има спиране, защото другото колело (това по диагонал) си хваща ... Ама колко хваша - то си знае ...

Карал ли си кола с отрязан маркуч ...

Аз да, и да ти кажа не е много забавно ... А колкото и да натискаш (нямам предвид опити, а сила), педала си потъва до пода ...

Сети се като обезвъздушаваш колело, и като е отворен клапана ... :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батка, 20 години съм карал жигула комби. 2102.

ЛАДА и викат.

И със спукан маркуч съм карал 2 месеца. И пак спираше.

На Ладата кръговете са преден и заден. Беше ми се спукал преден ляв маркуч и като навия пълен волан изтичаше спирачна течност. И аз доливам. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...