Jump to content

Грешки 16515 и 16518 на А4 Б5


Recommended Posts

Колеги,

Историята е дълга, но е към своя край :dance:

Та проблема е такъв - имах проблем с ламбда сондата и я смених с нова такава (универсална). Ламбдата си работи добре, всички стойности в норми и т.н.

Проблема е че когато карам на газ веднага има проблеми. Първо се появява следната грешка :

16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low

А след време и тази :

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134

Превключвайки на бензин и карайки само на него грешки в последствие няма. Та въпроса ми е дали има смисъл да се боря с този проблем или това си е така и спасение няма. Колата е с ГИ Тартарини Етагаз. Може и самия ГИ да си е боклукчав (дава ми сериозен разход на газ - около 11-12/100 смесено) или просто технологията е стара и проблема е оттам. Вие които карате на газ имате ли подобни проблеми.

И още един въпрос. Като си направи тази грешка после когато карам на бензин ако не съм изтрил грешката има ли проблем. Дали игнорира компютъра на колата стойностите на ламбдата или ги взима впредвид и всичко е ОК?

Редактирано от kostaIliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, карай си и не се притеснявай! На другия ми автомобил - БМВ 520 i с ГИ ги прави същите номера, но вече свикнах. Сега зимата тази индикация почти не светва - вероятно от различното съотношение пропан/ бутан.

Забелязах и друго - от определена верига бензиностанции почти не светва, но сменя ли я , веднага лампа. Сигурно е калпава и газта.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се настрои грамотно ГИ няма да свети нищо, прекалено са голями разликите между бензиново и газово впръскване. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имал съм твоя проблем.

И аз съм с Тартарини, колата ми е Б4 1.6, АДА. И аз забелязах, че когато колата работи на газ се записва грешка за работата на ламбдасондата. За да диагностицирам каква е причината пробвах разни варианти, единия от който беше да откача допълнително добавения кабел от ГИ-то, вземащ сигнал от ламбда сондата. Грешките веднага престанаха да се появяват. Двигателя продължи да си работи нормално, разхода на гориво си беше нормален. Имам монтиран AFR уред, с който следя показанията на ламбда сондата и от него се вижда, че сместа се регулира оптимално от ЕКУ-то на двигателя. От сервиза на Тартарини в Пловдив ми казаха, че няма никакъв проблем да карам така, показанията на ламбдасондата се ползвали само при настройката на ГИ-то, а корекцията на сместа при работа на газ се пак вършела от ЕКУ-то на колата. Така че ти препоръчвам да откачиш кабела на ГИ-то, вземащ сигнал от ламбдасондата и да провериш как ти работи колата и дали се записват грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението и съвета <_<

Ламбда сондата ми си е с оригиналния кабел и влиза после в буксата която е за ЕКУ-то на колата. Не виждам къде е сложен допълнителния кабел за да го прекъсна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен точно там до буксата бяха запоили допълнителния кабел за ГИ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо. Ще го гледам по-нататъка и ще споделя. Иначе не ми се ходи до Пловдив само да махнат едно кабелче :hilezh: .

А дали изобщо тази грешка която ми записва карайки на гас има някакъв негативен ефект върху вървежа на бензин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми интересно и на мен защото имам същия проблем. Периодично светва чек-а и след това установявам че е същата грешка

16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low

А след време и тази :

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134

Грешката се появява съвсем незакомерно, в едни случай минавам по 3000км без да светне чек-а, в други на 500км светва. Ще следя с интерес и утре отивам да търся къде може си ми боцнали и на мен такъв кабел.

Заинтересувах се от софтуерно изолиране на въпросната сонда и отговора в сервиза беше

"Има едни момчета в младост дето я предлагат тая услуга с/у 300-400 лв." :hilezh:

Не се бях замислял , но възможно ли е различните места от които зареждам да оказват влияние ?!

Редактирано от Rad0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли. Проблема идва от самото каране на гас. А не от това на бензин.

При мен проблема е че не виждам никакви жици които да не са оригиналните такива. От Електрониката на ГИ влиза един сноп в ЕКУ-то на колата. В ЕКУ-то сигурно е взет сигнала. Но сега Аудито е в гаража, затиснато от много сняг . Карам си Опел-а. Като се стопли след седмица-две го почвам.

Очаквам и развитие по темата. Най-вече дали наличието на тези грешки влияе зле на вървежа на БЕНЗИН. Ако не влияе няма да се занимавам с разглобяване.

Весело посрещане на КОЛЕДА. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16515/P0131/000305 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low

Possible Causes

* Wiring to Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 1 faulty

* Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 1 faulty

Possible Solutions

* Check Wiring to Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 1

* Check Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 1

o Perform Aging Check

Също така можеш да провериш дросела и МАФ дали са чисти . Нямат пряка връзка но има случай когато от тях ги е давало тези грешки.

Редактирано от Rad0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го знаеме. Не бензин грешки няма когато се кара. :hilezh: Само на газ.

Редактирано от kostaIliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Наскоро при натискане на педала на газта колата започна да ускорява мудно и в един момент сякаш се "отпушва" и започва да набира както си трябва.Колата е ГИ. Като превклюва на бензин не го прави(или поне не го усещам). При диагностика излизат грешките:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

             P0134 - 35 - 00 --

17916 - Shareware Version. To Decode all DTC's

             P1508 - 35 - 10 - Please Register/Activate - Intermittent

Преди близо 2 месеца сменях ламба сонда с нова БОШ, която уж е за точния мотор, а не е универсална. Колата е А3 1.8 AGN.

Някой може ли каже какво означават тези грешки и какво трябва да се ремонтира? 

Редактирано от Xpl0d
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ламда сондата с фабрична букса ли е или свързвахте проводниците и?

Ето една тема за &nbsp;17916

16515

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе как никой не попита какъв е мотора на колегата ?? Има ли турбо, няма ли. Това едно на ръка. Второ - диахностика на Тартарини има и в г. Сливница, на който не му се ходи до Пловдив. На мен там ми настройха супер колата след намесата на един люлински тарикат. Дори след чипа (1.8 Турбо) нямам никакви ядове, освен, че след 5000 оборота пускаме бензин :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AGN е 125 кс, напречно разположен ADR. Няма турбо 

Преди 1 час, James написа:

 Дори след чипа (1.8 Турбо) нямам никакви ядове, освен, че след 5000 оборота пускаме бензин :)

Това са си направо ядове. Защо обръща на бензин?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чак пък ядове.. Аз не карам в тези обороти :) не искам да горя клапани след чипа все пак, газаджията я направи така, не знам подробности :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускаме бензин май не означава Минаваме на бензин?

Изпратено от Мобифоня с любезното съдействие на Мобиком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Означава, че на показанията вътре си пише, че карам на газ, но газаджията каза ,че си вземала и бензинец тогава, къде е истината, н не обръща на бензин все едно, а си смуче по-малко.. дали и на двете върви тогава, кой ти казва :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са врели-прекипели. Трудно ми е да повярвам, че на моменти впръскват пропан-бутан газовите дюзи и в същото време да се впръсква гориво през бензиновите дюзи.4 цилиндров двигател да работи с 8 дюзи и два вида гориво/^$×,^÷$;"#_^÷//&*÷×/&;'

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не "смуче", а газовият компютър допуска допълнително довпръскване на бензин във високите натоварвания на високи обороти. Това се прави, когато с наличната конфигурация не може да се нахрани мотора. Обикновенно тази функция се използва при големи мотори или при турбинирани такива с чип.

Изпратено от Мобифоня с любезното съдействие на Мобиком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...