Jump to content

Теч на ГНП


IRON MAN

Recommended Posts

Здравейте колеги,

и моята ГНП протече.От начало само беше малко зацапано с нафта но от няколко дни гледам е мокро,събира се и малко на стойката.

От темите тук и в VW форума разбрах,че има ремонтни комплекти с гарнитури и О-пръстени.И нещата не са сериозни.

Така,но не ми стана ясно

-на коя фирма са тези комплекти?

-под какъв номер да ги търся?

-по ЕТКА имали такъв комплект?

-в ЕТКА виждам само гарнитурата на горният капак на помпата и няколко О-пръстена?

85405238.jpg

Онзи триъгълен болт,на капака с какво се развива?

Имат ли определена сила на затягане тези болтове?

Ако сменя само гарнитурата на капака (и съответно течa спре) ще имам ли нужда от нагласяне с VAG-COM?

Същото важи и за О-пръстените(31,32) на онзи клапан 30?По м/у другото той за какво е?

Знам,че ако искам да сменя всичко ще ми е нужен VAG-COM,но най-скоро ще си го набавя началото на март.И за това се надявам да мина по-тънко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплект само Бош. Има всички пръстени без семеринга на оста. Мога утре да видя номера на комплекта и да ти кажа.

Ако е от електрониката е по-просто. Отбележи си с нещо остро къде е било, за го нагласиш донякъде и после трябва с компютър да се донагласи.

Ако сваляш помпата, отбележи си и ролките как са били. Не развивай големия болт на зъбното колело на разпределителния вал, по-лесно ще ти е.

Но е добре да се смени всичко, а това значи сваляне на помпата и откъм тръбичките е малко опасно. Трябва да държиш под наклон помпата като развиваш разпределителя, за да не испаднат разни чаркове отвътре. Придържа се през дупката под електрониката.

Ако не си поне виждал как става има доста голяма вероятност да повредиш нещо.

За тиръглния болт с вложка 7 с преработка става.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го.

:zustimm:

това е комплекта ,но имай на в предвид ще ти е необходимо след демонтажа а и преди това " vag-com"

един съвет: запиши си преди разглобяване стойностите на помпата.

има тънкости ,ако за първи път се захващаш те съветвам да ползваш "помощ от технически грамотен"

иначе операцията от вещо лице варира от 80 до 150лева. в това число и стенд

успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги,тези дни ще почна да го издирвам този ремонтен комплект и ще видя да си поръчам VAG-COMa.

Процедурата не съм я правил,но нямам и алтернатива.Ако я закарам в АУДИ може и да ми излезе колкото още една кола.

А аз пак да попитам ако сменя само,на горният капак гарнитурката ще ми е необходимо ли настроиване?Защото от темите в братският форум останах с впечатление,че тя е най-лесна и безпроблемна.

А тънкостите ако нямате нищо против ги споделете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ваг-кома няма да ти помогне, доста знания и умения ти трябват за да се справиш сам. Особено ако тече и отстрани от където излизат тръбичките за високото налягане... помпата най-добре да се свали цялата. За стотина лева в Търново можеш да си решиш проблема качествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е.

Обаче останах с усещане, че човекът не е в БГ.

Ако ти тече само от капака на електрониката е най-лесно. Сваляш само него, но не помня дали можеше или ще се размърда и електрониката. Отбележи с ножче къде е стоял блока с електрониката(това под капака), за да може да го наместиш и да запалиш, че ако го изместиш много има драми.

После с ваг-ком гледаш милиграмите на празен ход и го местиш, за да ги нагласиш между 2 и 3.

Това става и без да се сваля помпата.

Но ако разглобиш откъм тръбичките е доста сложно и не те съветвам.

Има голяма вероятност като спреш този теч да протече от друго място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги знам,че е по-лесно при майстор,но не съм в БГ.А и VAG-Com плюс комплекта с гарнитурите сигурно ще надмине цените в БГ.Тази процедура силно се съмнявам,че ще я извършват в АУДИ,нова помпа плюс смяната и сигурно ще ме закръглят на едно 2000ев.

Така тази сутрин обезмаслих всичко перфектно,ще видя от къде ще омаже.

Но най-изцапано беше до прозрачното маркуче което идва от филтъра и от зад(или по точно от страни към мотора) до едно друго маркуче.

Точно този горен капак ме интересува дали мога да мина метър,защото като чета това е една от най-срещаните причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Така,аз смених гарнитурата на капака.Няма нищо специфично,развиваш,сменяш и готово.Теч вече няма,но има малко омазано,така че като си купя ваг-кома ще сменя и гарнитурата на главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Темата е малко старичка но днеска понеже си заварих колата с локва нафта под нея и рекох ясна каква ще е работата, няма философия, само трябва като се слага главата на помпата да се нацели щифта да влезе в дупката на роторчето което се върти свободно на ръка. После се стягат болтовете да залепне гарнитурата , обезвъздушава се системата. Лашват се болтовете на главата на помпата , закача се VAG-COMа се наглася порцията на впръскване като главата се мърда напред назад посока купето , като към купето се обогатява ако не се лъжа, а на обратно се обеднява. Порцията трябва е да е между 4 и 6mg на такт , като хубав ориентир е разхода на час, трябва да е между 0.4 и 0.6л/ч. Тогава колата върви най-добре, поне моята. Не съм пробвал с по-бедна смес как върви. Триъгълния болт е мек мисля че е от желязо и месинг , така че с по-твърда отверка и чук се одялва малко, после се набива камъче 7 и излиза без проблеми. После на шмиргела се оформя главата на стандартна и всичко е 6. Уплътненията на датчиците е малко чекия да се сменят особено тоя дето е под тръбичките за горивото. А най-гадното уплътнение е на капака на ротора отзад, то се вади и се сменя с много търпение, че разбутат ли се там нещата, трябва да се кара на стенд... и става дълга и широка. Та това е, хубаво е да сте 2ма човека, че е пипкава работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 years later...

Темата е доста стара ,но и аз имам този проблем с теча имам майстор познат който ще ги смени обаче няма ваг ком има делпхи . Аз имам ваг ком обаче някой може ли да каже кой канал да гледам за тези стойности да ги оправя и как да ги оправя. Първия старт винаги върти много .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

По всичко личи че и аз скоро ще си имам работа. Забелязах случайно че мирише на нафта около мотора и като вдигнах капака ясно се вижда къде е проблема. Между самата помпа и главата, не е точно теч все още, а морки петна по самите детайли. Колата върти и повече за първо палене. Та питането е някой опитвал ли се е сам да смени уплътнението без да сваля цялото гнп, а с издърпване на главата както го правят в този клип. Единствено ме притеснява вътре нещо да не разместя. А и не разбирам защо отвива централния болт, пъха свредло и вътри гумите на ръка. другото изглежда лесно... развиване на болтове..

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е теч, ама е теч, с тези мазни петна. Със старата кочина го играх точно този филм. Избиха петна първо на едно място, после започна на второ, трето...

При положение, че целият ремонтен комплект на Бош + един семеринг (който го няма в някои от техните комплекти) е около 30-40лв, не виждам защо да се прави по този начин обслужването. А идеята, въпросният о-пръстен да го опъваш така, за да мине от грешната страна на елемента, просто няма да го коментирам.

В клипа ясно се вижда, че се работи трудно така, докато помпата е на колата. Ако ще ти е първа подмяна на уплътнител по помпата, най-добре я свали и си работи по нея на спокойствие. Ако ли не, обслужване на ГНП-то от сервиз не е особено скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ме особено в механиката, затова не искам да свалям помпата. Пипам само когато наистина съм наясно какво правя, и само този вариант ме устройва, а и имам всички нужни инструменти, Като цяло закърпвам положението, ако избие на друго място тогава ще го мисля. Иначе и аз четох че зелените уплътнения на Бош не са много подходящи да минават през главата и съответно няма да купувам такива. Пролетта живот и здраве ще се занимавам с това и съветите относно самата подмяна по тази процедура са ми най-ценни. Така че ако нещо се случи при изместването на главата или пък я сваля цялата може ли да се събере след това обратно всичко на място. има ли как също така нафтата да бъде източена отвътре. Намерих и един pdf.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/2597/0906/files/TDI_Injection_Pump_Head_Seal_Replacement.pdf?15651934029198646224

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...