nedelcho_iliev Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Здравейте колеги,Преди два дни за момент ми се появи един проблем, който не се повтори. Ситуацията е следната: Паля си минавам около 500 метра и спирам. Когато обаче се опитах да запаля отново стартера не пожела да завърти. Вадих ключа, пъхах го, въртях, обаче няма стартер. Ключа си ходи на положение "стартер" и се връща сам, обаче няма ни чук, ни хлоп - в смисъл шалтера не работи. Волтметъра на таблото не помръдва - в смисъл нямам увеличаване на консумацията на ток при положение "стартер". Забелязах, че при положение "стартер" спира вентилатора на парното и гасне дисплея на климатроника(свети само подсветката на бутоните) - може би е нормално. Бутнах, запалих на скорост и се прибрах(около 8 км.). Опитах да запаля отново и всичко си беше нормално.Та въпросите ми са:1. Може ли да се каже със сигурност, че проблема е в клемореда?3. Възможно ли е проблема да идва от патрона(това, което върти клемореда)3. Ако имам износена четка на стартера(такава, която губи контакт с ротора), ще сработи ли шалтера?Имам известни подозрения, че клеморедът ми е сменян при предишен собственик. Подозренията ми се пораждат от следното:1. Понякога, когато изгася колата ми спира тока на радиото. Това при положение, че не съм извадил ключа. Понякога работи.2. Ако не запаля при първо завъртане на стартера, мога да завъртя втори път(без да изключвам контакт) и стартера си върти. В смисъл няма блокировка. Това нормално ли е?3. Понякога когато е заключен волана много трудно го отключвам. Това по-скоро е свързано с патрона си мисля, а не с клемореда.От прочетеното от форума стигам до извода, че нов клеморед само оригинален и то трябва да се сравнява със стария, за да няма разминаване?Предварително благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gerardiro Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 аз пък си мисля че по-скоро проблема ти е в четките на стартера. поне при мен едно време на б4-ката бе в него, не запали еднократно, след старт с бутане, палеше без ядове. четките бяха на гъз. нямаше кора под двигателя и пс: само 1 ключ ли имаш, или вратите се отварят с друг, а не с този за стартера? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мирослав филчев Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 (Редактирано) Аз го имах същия проблем през зимата, и най-вече при студено. Но засега се оправи и работи добре. Също клоня към четки на стартера. А що се отнася до това че ти спира радиото... и тука е същото :hilezh: Успех в решаването на проблема,и като я оправиш кажи къде е ключа за палатката Редактирано 24 Февруари 2012 от Мирослав филчев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 24 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Един ключ имам за всичко.Да разбирам ли, че ако имам проблем с четките, шалтера няма да сработи?И кора имам под мотора, а и не беше толкова студено. На всичкото отгоре стартира нормално, поработи около 5 минути и след като загасих не пожела да завърти отново. Никога не съм имал някакви смущения или притеснителни шумове в работата на стартера. На практика в момента проблем няма - стартера си върти.Колега, не съм съгласен, че е нормално това със спирането на радиото. Според мен би следвало да работи. При мен веднъж работи, веднъж не. Когато спре тока на радиото светва и плафона.А я кажете трябва ли да има блокировка на стартера. В смисъл давам на контакт, въртя на стартер, но колата не пали. За да завъртя втори път трябва ли да изключа контакта? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мирослав филчев Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Блокаж на стартера има. Ако не запали,трябва да върнеш обратно и тогава може отново.А за спирането сигурно се дължи на контакта понеже колите вече са на години и сигурно има луфтове . А и предполагам че и ти имаш поне десет ключа на връзката От това се разбива контакта,и майсторите съветват да е само контактния ключ. Съвети други нямам. Пак казвам,ако разбереш къде е проблема пиши Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 24 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2012 Предлагам да намериш Ауди като твоето и да направиш точно сравнение с положенията на ключовете,ако има разминаване,проблема може да се окаже патрон или клеморед.Включваш фарове, вентилатора за парното и плафона в купето да свети,пробвай да стартираш,ако лампите леко примигнат,значи проблема не е в контактния ключ.Същото може да разбереш и ако имаш уред за волтметър на таблото,ако от 12 волта пада на 8-10, като стартираш,клониш към проблем със стартера Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sashocos Публикувано 25 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2012 Аз залагам на проблем в бендикса,ако ти го направи пак,намери една дръжка от лопата и го чукни 2-3 пъти,може да се оправи,аз така лекувах стария Форд със същите симптоми Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 25 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2012 Възможно е да е клемореда, но може и да е от четките на стартера . Лошото е, че и в двата случая ефекта е същия. За да провериш със сигурност, когато не иска да завърти на стартер подай с отделен кабел +12В директно на шалтера на стартера - ако завърти значи проблема е в клемореда, ако не завърти значи е в самия стартер. Много внимавай колата да не е на СКОРОСТ, когато пробваш с отделен кабел да подадеш ток !!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 27 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2012 На контактния ключ имам закачено само едно дистанционно за алармата, но масата му е пренебрежима.Колата я имам от 3 години и половина и контактния ключ винаги е работил по този начин. Разглеждах темите във форума за подобни проблеми и някъде срещнах коментар, че когато са подменили клеморед(не се сещам на какво Ауди беше)с евтин такъв изчезнала блокировката на стартера. Това ме кара да мисля, че и аз карам с някакъв подобен. До тук един колега, каза че има блокировка на стартера. Искам да чуя още няколко мнения как е при другите колеги.Не мисля, че проблема е бендикса, защото трябваше да има консумация на ток, а при мен нямаше.Май ще трябва да чакам проблема да се появи пак. Първото нещо, което ми дойде на ум, беше да подам директно плюс на шалтера, но се оказа, че достигането му отгоре е трудно. Реших да монтирам един бутон за стартера временно и да чакам. Дано само да не откаже пак, докато се наканя да сложа бутона . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gerardiro Публикувано 27 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2012 всички са с блокаж и не можеш да завъртиш без да върнеш. не съм сигурен обаче доколко клемореда играе въобще на това действие! мисля че си е функция на патрона, нека обаче и другите да изразят мнение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GogiCh Публикувано 14 Март 2012 Доклад Share Публикувано 14 Март 2012 Здравейте колеги,Преди два дни за момент ми се появи един проблем, който не се повтори. Ситуацията е следната: Паля си минавам около 500 метра и спирам. Когато обаче се опитах да запаля отново стартера не пожела да завърти. Вадих ключа, пъхах го, въртях, обаче няма стартер. Ключа си ходи на положение "стартер" и се връща сам, обаче няма ни чук, ни хлоп - в смисъл шалтера не работи. Волтметъра на таблото не помръдва - в смисъл нямам увеличаване на консумацията на ток при положение "стартер". Забелязах, че при положение "стартер" спира вентилатора на парното и гасне дисплея на климатроника(свети само подсветката на бутоните) - може би е нормално. Бутнах, запалих на скорост и се прибрах(около 8 км.). Опитах да запаля отново и всичко си беше нормално.Та въпросите ми са:1. Може ли да се каже със сигурност, че проблема е в клемореда?3. Възможно ли е проблема да идва от патрона(това, което върти клемореда)3. Ако имам износена четка на стартера(такава, която губи контакт с ротора), ще сработи ли шалтера?Имам известни подозрения, че клеморедът ми е сменян при предишен собственик. Подозренията ми се пораждат от следното:1. Понякога, когато изгася колата ми спира тока на радиото. Това при положение, че не съм извадил ключа. Понякога работи.2. Ако не запаля при първо завъртане на стартера, мога да завъртя втори път(без да изключвам контакт) и стартера си върти. В смисъл няма блокировка. Това нормално ли е?3. Понякога когато е заключен волана много трудно го отключвам. Това по-скоро е свързано с патрона си мисля, а не с клемореда.От прочетеното от форума стигам до извода, че нов клеморед само оригинален и то трябва да се сравнява със стария, за да няма разминаване?Предварително благодаря!Проблема който описваш според мен е клеморед. Ако е сменян то значи на винтчетата който го държат няма да има червени пломби. Клеморедите биват два (доколкото зная) типа с "голяма" дупка (последната буква е А във времето тя се заменя с буква С" и с "малка" дупка (последна буква В) за вала от патрона. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 14 Март 2012 Доклад Share Публикувано 14 Март 2012 (Редактирано) всички са с блокаж и не можеш да завъртиш без да върнеш...Не всички, при тези с автоматичните скоростни кутии например можеш да запалиш отново без да връщаш ключа ако си на "P" или "N" на селектора. Моята С4-ка също е така, въпреки че не е автоматик . Редактирано 14 Март 2012 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gerardiro Публикувано 19 Март 2012 Доклад Share Публикувано 19 Март 2012 не знаех Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiuboG Публикувано 22 Март 2012 Доклад Share Публикувано 22 Март 2012 Аз съм с автомат и не мога да запаля повторно без да върна ключа до края. Също така и ако загася мотора и не сложа лоста на паркинг, ключа не се изкарва от патрона. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 23 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2013 Айде и аз за клемореда.Днес отказа да запали, ама не знам дали е клемореда, че имам и допълнителен симптом.Като дам на контакт ми избледнява лампата за акумулатора, а другите са ярки, включително и реотана.Като завъртя ключа на стартер не ми угасват лампите и реотана продължава да свети докато му мине времето.Да не е друго - примерно маса по двигателя. Ей тая лампа +/- не знам дали може да прави така от клеморед.Някой да има схема на тоя клеморед да дам + на клемата за стартер и да видя дали ще врътне, че стартера на АЕЛ е недостъпен отгоре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jamo Публикувано 23 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 23 Февруари 2013 Много често такива проблеми се появяват, когато е нагоряла плюсовата клема на акумулатора под седалката. Разбрах го от личен опит, след като 2 години карах с появяващи се и изчезващи проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 23 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 23 Февруари 2013 При мен беше от масата на мотора.Но и клеморедът беше за смяна - счупен, не че той е причина, но не съжалявам, защото щеше да ме остави някъде. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване