Jump to content

проблем с 1.8 Т - може би маслена помпа?


hellstr1k3r

Recommended Posts

Да бе кофата, така ли викате на мобиле.бг, карс.бг, ауто.бг,

а не е като да не преливат от такива регистрирани, че и напълно обслужени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

18 hours ago, loshdancho said:

Щом ще разработваш тестове за мотор спрян от производство....:flehan:

Глей саа. 

Това е малолитражен високо температурно натоварен и бързо-оборотен мотор. 

За капак е турбиниран, с хидравлични повдигачи и обтегач  и с малък картер.

А саа, ми кажи как това масло 15/40, 10/40, 5/50 ще се отрази на работата на студен мотор, и на топъл, как ще достига до турбината, коло ще се промени налягането  хидравличните повдигачи, как ще се промени изпаряемостта, пламната температура(от там кокс, нагар и т.н.). 

Пък кой ти каза, че синтетичните масла имат по-лошо мазане, и се сменяват по-рано...:nixweiss:

Сега, глей какво ще направиш: откарай колата в някой читав сврвиз, да видят защо променя звука като загрее. Също да премерят компресия, да видят налягането на маслото и да ти кажат колко е сдухан мотора. После ще го мислиш, дали ще я продаваш или правиш. А това: с масло да отстраниш износване....даже не си го и помисляй -невъзможно е. А това  как маслото уплътнява....не му е работата на маслото да уплътнява, а да смазва, стигне ли се до момента да се разчита да уплътнява...пиши го тоя мотор за ремонт.

Това поне е моето мнение.

 

Точно такива спорове исках да избегна. Просто исках да попитам дали някой е пробвал преди мен да ползва различно масло на този мотор. Но типично по български, всеки мислещ или мислещ малко по различно биде наказан подобаващо. Мен ми е пределно ясно, че колата е най-добре да се закара на сервиз, да се тества и да се отвори мотора и да  се види какъв е конкретния проблем и с няколко торби пари да се оправи. Трябва да си малоуменза да не го знаеш това. Идеята ми е съвсем друга. Колата я имам от много време и тя си е изпяла песента. Свършила си е работата. Минал съм с нея над 80 000км. и каквото съм искал от нея изпълнила го е. Доволен съм от нея. Но и идва и времето. Но не искам да я давам в Надин все още. Все още има хубава стойка, запазена е за 20 годишна кола, върви хубаво, не харчи масло, на газ разхода е около 12лв./100км. И затова искам да и удължа живота максимално. Не искам и да я продавам на никой, защото повече от 2000лв. не мога да и взема нищо че е quattro. А и ако има проблем .... само да го прикрия и да я пробутам на някой .... не е в мой стил. Само си навличам лоша карма както се казва :) с тези 2000лв. няма да си оправя живота и да се пенсионирам. В днешни дни това не са кой знае колко пари. Може би една хубава почивка в Гърция, макар че са на кантар нещата, на някои хора може да не им стигнат. :)

Просто не е разумно да вкарам 1000+ лева за части и ремонт по мотора(в София цените са доста солени, а качеството доста ниско).

 

А и също така моля поне като критикувате какво пиша, четете го по внимателно. Никъде не съм написал "  синтетичните масла имат по-лошо мазане ".

Второ,  отговор на тези въпроси "как това масло 15/40, 10/40, 5/50 ще се отрази на работата на студен мотор, и на топъл, как ще достига до турбината....." - ами тук не знам какво имаш предвид. Самият ти знаеш ли каква е разликата м/у 5W40 и 5W50(говорим за една и съща марка/модел масло)?

 

Не искам да звуча грубо, но нека да спрем с безмислените писаници от рода "отиди на сервиз ...". Мисля, че всеки знае, че автомобилите ги оправят в сервиз, а не в сладкарницата  :)

Аз имах конкретни питания. Който има интересни предложения нека ги сподели, който няма .... нека подмине и се насочи към друга тема. Напълнихме темата на човека с глупости. 

Даже може би е добра идея някой от модераторите да изтрие всичко писано от 1вото мое мнение нататък, защото реално няма никаква полезна информация. Освен ако "отиди на сервиз" вече се счита за полезна информация :)

 

 

 

Редактирано от zeroheat
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колко мислиш, че ще ти вземат за мерене на компресия и налягане на маслото.....300лв или даже 1000.... В Д-брос ми искаха 50лв за да ми премерят компресията на душегуба. С подробността, че гарантирах за подгревните свещи, че не са клеясали.

 

А ако проблема е в хидравличните повдигачи и с 200-300лв върнеш колата в кондиция...

А ако проблема е във вариатора или в  ангренажа....как с това масло ще го "уплътниш".

Ако са заминали биелни лагери, гъстото масло само залъгва, после изкача биелата през блока.

А  колко ще е хубаво това гъсто масло зимата  попаднало в турбината....или поне до попадането....щото ще е станало на грес и турбината е последното място където ще отиде.

За байпасирането по мазилната система няма да ти казвам...нека си остане тайна.

5човека преди мен ти писаха да не си правиш експерименти, защото тоя двигател не позволява, ама ти си мераклия да счупиш колата на сила....е кво д а се прави, това си е твое право. 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Забавен си.

Но не сподели каква е според теб разликата м/у 5W40 и 5W50  .

За хидравличните повдигачи може и да си прав, че струват към 300лв. всичките. Но звучиш малко като автомонтьор или собстеник на сервиз и леко премълчаваш другите разходи, като за труд(не ми се вярва някой да се навие да смени 20те повдигача за под  100лв.), освен това самата гарнитура на капака на кллапаните е към 100лв.(пълния комплект) по спомен. И ето как наистина на практика едно просто и малко ремонтче може да отнеме 500лв. Освен това не е сигурно, че е това. Може да се окаже, че и маслената помпа е за смяна, което като цена за самата помпа + гарнитури + труд сигурно е пак минимум 300лв. И ако не се окаже това, а се окаже обтегача на веригата или самата вегира или и двете ще отидат пак м/у 300 и 500лв(тук слагам още 100тина лева за комплекта гарнитури за капака на клапаните). И сега като се замисля сумата може дори да надскочи доста 1000лв.

 

Пак искам да се извиня, защото вече споменах, че точно този спор исках да избегна, тъй като знаех, че ще се появят веднага хора, които да ме посъветват да ходя на сервиз и да си врътна един основен или полуосновен ремонт на двигателя и до като съм там може да сервизирам и климатика и рейката и скоростната кутия. :)

Още веднъж искам да помоля админите да зачистят темата на човека, защото няма нищо конструктивно в това хора да се заяждат с мен после аз да трябва да им отговарям и това да продължи безкрайно. Аз имах простички въпроси, някой да сподели отзиви ако е пробвал различни масла и какви резултати наблюдава. Нито съм питал за ремонт на хидравлични повдигачи, нито за валове .... тези неща са ми пределно ясни.  Не ми се вярва да има трезвомислещ човек който на колата си от 98ма струваща 2000лв.(или по-малко дори) тепърва да тръгне да купува нови валове биели и тн. и да ремонтира мотор освен ако не планува да я кара още 10 20 години разбира се.

 

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повдигащите можеш да намериш на цена доста под 300лв, около 200, че и по-малко.

И  понеже питаш, дали някой   сипвал  масло с по-голям вискозитет.... Аз!!!на лада 20w50, познай от  три пъти какво стана след  2-3месеца.:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахахаххахахахаха

Хахахахахахаххахахахахахахаа

Ти си страшен!!!

Изобщо не четеш какво пиша. Аз питах дали някой е пробвал конкретно на този мотор 1,8Т Но както и да е

Ти все още не си разкрил каква е разликата в маслата, но за сметка на това продължаваш да бълваш глупости, които изобщо не са по темата.

 

Въпреки всичко аз искам да споделя тук във форума един феноменален линк, който открих:

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY

 

На мен ми беше адски полезен, изясниха ми се много неща, включително и защо не се препоръчва да се ползва 5W50 на този мотор. Но човека го е обяснил кратко и ясно и научно, а не с някакви филосовствания и заяждания.

 

Информацията вътре е много добра, има и снимки, изобщо много професионално направена тема. Според мен би била полезна на всички, включително и на автомонтьорите, които си мислят, че са хванали Господ за ..... и разбират всичко след като са успяли да разглобят и сглобят обратно някой 20 годишен мотор.

 

Успех! :)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с маслото при мен така и не успях да го реша и колата замина за части. Смених - маслена помпа, тяло на маслен филтър, колянов вал, основни и биелни лагери. Накрая смених и мотора, който премина ревизия и колкото и смешно да звучи, отново нямаше налягане. За мен този блок  АЕБ (058) има проблем с вала който върти маслената помпа, или по-точно леглото (лагерите) в които лежи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, точно това имах предвид. Браво! Мерси че писа пич!!! :)

Точно от това ме е страх и мен. Влизането при някакви псевдо майстори, на които единственото им умение е да отвиват и завиват болтове и гайки. Демек като отидеш при тях почват да те карат да сменяш наред, без дори да имат представа как работи тоя мотор и маслената му система. Именно затова искам да опитам всичко възможно, което мога да направя аз преди да отида на сервиз, ако изобщо отида, защото ако се наложи ходене, мисля, че и на мен ще ми кажат същото като на теб - да сменя всичко. Може би е по смислено ако нещата се влошат много директно да мина към последната стъпка, която си предприел ти - да замине на части.

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах сте свалили картера. Вижте хубаво основните и биелните лагери (главно на 4-ти цилиндър). Ако можете да занесете вала да го замерят, ще е добре. Сложи една НОВА маслена помпа (като преди това и сипеш малко масло и преди да запалиш да повъртиш да се напълни ). Ако след това продължи да свети направо си се мести в сектора продава. Другият вариант е цял мотор от по-новите. Там помпата е на коляновият вал с верига и задвижването и е доста по-адекватно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се това не го адресираш към мен? :) 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да замине маслена помпа е оставяна без масло запушена цедка или е имало стружки в картера причини за стружките много...от филтър до  лагери, силикон, парчета изпаднали от някъде и т.н.

А  маслена помпа аз си проверявам така: когато е свалена и се завърти вала с ръка и запушват последователно отворите, трябва да прави вакум на смукателния отвор и то не малък, а на  нагнетателния , да се усеща налягане. Ако това се случва няма причина да се притеснявам. Ако има износване на зъбите  няма как да засмуче и нагнети. Ако има пропуски ще почне да "диша"през тях (лагери, втулки,ос)и да съска. Всичко това разбира се докато е още мазно в помпата. Самата маслена помпане доста корав и непретенциозен агрегат, който е на първо място в мазането, там маслото като обем температура и налягане е най, най-благопрятно. За да се стигне до износването на каквото и да е в помпата....причината не е в нея.

Тука се търси проблем в маслената помпа, ама никъде не се казва колко е налягането на маслото, мерено с механичен манометър. Отделно 1.8т има индикация за ниско налягане в обороти  (по спомен 3000об/м 2.0бара)  сензор няма,  а самото табло следи.

Тоест  гадае се с надежда да е нещо предполагаемо, получава се като гледане на карти.

Оплакванията и симптомите са: влошена работа и звуци на загрял мотор. 

За разликата между5/30(5/40) и 5/50(10/40) съм ти обяснил още в началото: ще байпасира когато е студено. На студен мотор и на студено време. Обаче няма да разбереш, даже напротив, ще се залъжеш че  вдига повече налягане, но дефакто ще стига по-малко масло до нужните места....лагери и турбина. Отделно заради по-големия вискозитет ще се увеличи хидравличното налягане/съпротивление в повдигачите. 

На ладата, на която сипахме 20/50 се вдигна наляганетонс 1-1.5бара (имаше оплаквания от тропане на лагери на топъл мотор....за това сипахме 20/50)но това не попречи след 2-3мес.да изхвръкне биелата през блока.

П.П. никой не спори с теб, просто се опитваме 5човека да те спрем да извършиш шуротия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак си изписал една торба глупости.Ладата ти е хвърлила биела заради всичко друго,дори земното притегляне ако щеш,но не и заради маслото 20w50.Проверка на свалена маслена помпа се прави с ЛУФТОМЕРНИ ПЛАСТИНИ,струват между 5 и 10лв за цял комплект от 0.02 до 2мм.Помпата ще "байпасира" дори нафта да налееш в картера,разтоварващия клапан работи постоянно,понеже дебита и налягането,които създава помпата са в пъти по-големи от нуждите на мотора.На мотора нищо няма да му стане от 10w40 маслото,бях сложил снимка от една известна програма,създадена от глупави немци,които не са чели форума,те твърдят че върви с 10w40.


Лошото е,че и шума на колегата няма да се оправи от маслото.Най-добре закарай колата на сервиз,пробвайте да я запалите без двата пистови ремъка,това ти отделя 50% от агрегатите,които шумят,после измерете налягане на маслото на празен ход и на 3000 хиляди оборота при топъл двигател.Ако тропането ти е само 2-3 секунди само след първото палене е почти сигурно че това са повдигачи и ако не тропат на умиране,можеш да изкараш доволно много километри независимо с 5в40 или 10в40 я караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те немците и лонг-лайф програма имат.... А да върви може и олио...въпроса е колко.

Луфтомера ще ти покаже ли, че налягането пада през оста на привода?

Или, че клапана за дебита има счупена пружина?

Това, че помпата има по-голям дебит от нужното не означава, че маслото ще достигне в нужните количества и налягане там където е нужно.

А за ладата не ми обяснявай, аз съм го правил, и съм видял. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zeroheat Почни първо с варианта, че може да си сипал Мотул ментак, много вероятно като позагрее да става на водичка.

Sent from my LG-V500 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслените помпи и приводът им при моторите преди и след 2000г нямат общо.

При кола на предно нормалната температура на масло Мотул 5/40 е около 90 градуса. 

 

Едит: Нормалните масла 10/40 унищожават 1.8т....освен ако не се сменят на 4-5к км.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, gemballa.bg said:

 

@zeroheat Почни първо с варианта, че може да си сипал Мотул ментак, много вероятно като позагрее да става на водичка.

 

Sent from my LG-V500 using Tapatalk

Може и да си прав. Сега ще си поръчам друга марка масло. Но мисля, че както и Мотула така и другото масло ще е ОК 1вите 1000 2000км. Само да споделя, че шумовете не са силни. Рядко се чуват на затворен капак. Иначе вчера си измерих налягането на маслото и на топъл мотор на празен ход(когато по принцип чувам притракването(в обороти нещата са много по-добре)) е 15psi, което мисля е малко над 1bar и доколкото четох това е абсолютния минимум. Така че ще си действам по плана. Сменям маслото. Карам, замервам и така. Ако пак се разшуми след 2000 3000км. с новото масло, демек пак налягането е само 15psi, пак сменям маслото и мисля да сложа една руска добавка Римет. Един колега постигна чудеса на Ксарата си с нея, но е временно решение. Но и аз не целя нещо друго. Да покарам още 1 2 години,20 30000км и после ще я дам в някоя морга за части.

 

15 minutes ago, robobug said:

Маслените помпи и приводът им при моторите преди и след 2000г нямат общо.

При кола на предно нормалната температура на масло Мотул 5/40 е около 90 градуса. 

 

Едит: Нормалните масла 10/40 унищожават 1.8т....освен ако не се сменят на 4-5к км.

Само да те попитам как си измерил температурата? Аз ползвам уреда на таблото на Аудито, не знам колко вярно мери той. И при мен със същото масло"уж" :) температурата нормално седи на малко над 100 градуса, при каране на магистрала редовно минава над 110, а ако карам продължително с над 140км/ч се вдига почти до 120. Преди два дни тествах на северната дъга в София да я мина със 160км/ч цялата и стрелката беше една идея преди маркера за 120 градуса.Никога не е минавала след това деление, демек над 120 градуса. После като се качих на ботевградско и си карах нормално със 70км/ч температурата си падна м/у 100 и 110, по скоро към 110. Температурата на антифриза също ми е висока. Поне 5 градуса над нормалното(един колега има същото ауди като мойто и сравних с неговото). Температурата на антифриза ми варира в границите 95 101 градуса. При колегата ми е 90 - 94. Но той е с AEB(150 коня), а аз съм с AJL(180коня), не знам дали това е от значение.

 

Относно втория ти коментар "Едит: Нормалните масла 10/40 унищожават 1.8т....освен ако не се сменят на 4-5к км." И аз имах предвид точно същото. Че смазочните им свойства бързо се изчерпват, но не би трябвало да има проблем да караш с тях стига да не е много. 4000км. мисля, че е ОК. Даже не знам дали по честата смяна на масло не дори по-хубав вариант. За мен това не е проблем, защото си имам гараж с канал. Правя си го сам и ми отнема 30 40 мин. Даже се понаучих и не се цапам почти и дет се вика мога да си сменям маслото всеки 6 месеца. Цените вече станаха толкова ниски. За 50 60лв може да си намериш туба нормално масло среден клас, което ще върши работа за поне 3000 4000, а защо не и 5000км.

 

Благодаря за конструктивните идеи. Аз ще си действам по плана и ще споделя резултатите.

Тъй като моята кола явно е към края на живота си, мисля, че тестовете ми ще са полезни за други хора, които тепърва трябва да преценяват дали да реставрират или да се опитат да закърпят временно положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с АЕБ и софт на AJL, магистрално 150-160км/ч, темп на масло около 105-110 градуса. Маслото е Редлай.

Със същата скорост 2.7т ми държи 110-115 градуса по уред на табло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

36 minutes ago, zeroheat said:

Само да те попитам как си измерил температурата? Аз ползвам уреда на таблото на Аудито, не знам колко вярно мери той.

С този уред. Колите с куатро и по-къси кутии държат до 10 градуса по-висока температура.

 

Проблемът на 10/40 не е толкова смазочните им свойства и загубата на вискозитет, колкото изключително лошия състав, заради който образуват много нагар. Просто не са за турбо мотори. Допълнително моторите до 99-та имат тясна маслена магистрала за турбината, която е склонна към запушване, а самата турбина е с по-малка топла част, което води до по-високи температури.

 

Едит: Махането на кората под мотора може да свали температурата на маслото.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вагком нямаш ли?

Толкова е коментирано, че показанията на уредите са само информативни зависи как е боцната стрелката, отделно водата седи на 90градуса докато реалната е съвсем друга и показания над 90 са повод за притеснение. Реалните температури се гледат през VCDS инструментс и мотор.  Даже по спомен в инструментс 4канал е налягането на маслото.

Също ми се струва, че е доста висока температурата на маслото. Не си ли мислил за вариант 0w/40. 

Точно поради такава висока температура същевременно дълга работа на студено минах на такова масло( е двигателя е друг 2.5) инсъм доволен, рядко е като студено за да стига бързо където трябва, същевременно си запазва свойствата в по-голям температурен диапазон. Пълна синтетика.

 

Това към @zeroheat

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

19 hours ago, loshdancho said:

Те немците и лонг-лайф програма имат.... А да върви може и олио...въпроса е колко.

Луфтомера ще ти покаже ли, че налягането пада през оста на привода?

Или, че клапана за дебита има счупена пружина?

Това, че помпата има по-голям дебит от нужното не означава, че маслото ще достигне в нужните количества и налягане там където е нужно.

А за ладата не ми обяснявай, аз съм го правил, и съм видял. 

Е точно за това ремонта на двигатели не е за всеки.Да се стигне до проверка на вече разглобена маслена помпа без да е измерено налягане преди това е връх на глупостта.А луфтомерната пластина на мен може да ми покаже всичко за една маслена помпа,поразсъждавай малко над въпроса как с 5 стотни луфтомерна пластина може да се хване луфта между оста на привода и корпуса.За ладите не знам дали си виждал толкова по пътя,колкото са ми минали през ръцете и съвсем отговорно мога да ти заявя че тези двигатели вървят с всичко от 0w40 до М16Д (SAE 40) и точно лагерите им не дават фира,понеже са презапасени в пъти.Ако имаш каталог за авточасти обърни внимание че лагерите на жигули 1200 60кс и фиат 2000 кубира турбо 150кс са взаимозаменяеми.А съвета към колегата с износената маслена помпа и евентуално износени лагери да мине на 0в40 е сигурна смърт за мотора особено при студен мотор и ниски обороти ще си има масло с отлични присадки,отлични миещи качества,много по-стабилно при висока температура,само дето ще минава като малка гара през помпата и лагерите.

Редактирано от Gostrex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахахаха

Взе ми думите от устата. Тоя човек колко пъти го питах да обясни каква е според него разликата м/у 5W40 и 5W50 и сега с това 0W40, направо се оля, да не кажа нещо по лошо. Да не говорим, че има още много параметри по които може да се сравнят маслата. Който е чел етикетите е видял за колко метрики и стандарти иде реч. Дано наистина не е автомонтьор, на който хората оставят колите си. :) 

Аз взех новото масло Mobil 1 5W50 и огромен филтър както препоръчват в темата в американския форум, мисля, че е от VW LT, но наистина изглежда огромен. Утре ще сменя маслото и ще замеря налягането, да видим какви стойности ще излезнат с ново масло. После ще замеря пак след около 500 700км, за да видя дали има изменения и мисля тогава да сложа добавката Римет и да видим дали ще има ефект. Добре, че имаме такива 20 годишни коли, на които може да си по експериментираме. :) Винаги ми е било любопитно дали добавките имат някакв реален ефект, но е факт че колата като я взех от автокъщата преди 6 години работеше идеално. А след като смених маслото, почна да пуши като локомотив. Нищо не се виждаше зад мен като спра на светофар.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От толкова ИЗМЕРВАНЕ ще окотиш двигателя в крайна сметка.

Ясно е какво трябва да направиш, правено е на хиляди коли от 15-20 години насам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заложи на 5в-40, 50 индекса е за по високи работни температури на маслото -120 и нагоре градуса. Колко процента от пробега ти е при такива температури?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...