Jump to content

проблем с 1.8 Т - може би маслена помпа?


hellstr1k3r

Recommended Posts

Здравейте, искам да попитам по-запознатите дали маслената помпа на 1.8 и 1.8 Т имат някаква разлика? Извинявам се ако темата не е поставена където трябва и нека се премести, но се опитах да си намеря отговорите с търсачката като напиша - "МАСЛЕНА ПОМПА" и не ми излязоха отговори на въпросите, които търся :( затова се надявам ако някой може да ми помогне. Намерил съм си помпа втора ръка за 1.8, като цената й е драстично по-ниска от тази, която ми обявяват за моята на 1.8Т, а не искам да се хвърлям на първото срещнато нещо, защото "ПОМПАТА" е една от предполагаемите причини да ми свети лампата и да ми трака целия двигател като автомат, но като свалихме капака и я завъртяхме както са открити валовете - изхвърля масло та можеш да се изкапеш с него. на пръчката има, като е запалена колата от там изчезва, от тръбичката на турбото изтича като се разхлаби, с нов филтър, и нов датчик на маслото не спира проблема и сега ми остана да опитам с друга помпа. благодаря предварително :):respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз имах подобен проблем и се оказа маслента помпа - италианеца я беше ремонтирал - пробил беше цедката, с щел да прави по-голямо налягане. Случи ми се да ми премигне лампата на маслото няколко пъти. След смяна всичко е ОК. Цената на помпата с труда беше някаде малко под 200лв. По-добре да не щадиш средтва за това, защото ако проблема е в нея - турбо, ремонт на двг и става много дебело..

058 115 105C - това е vag-номера

Редактирано от donkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би, преди да се сменят части произволно, трябва просто да измери налягането. Ако се е преебал някой основен лагер, пак може да губи налягане. А това, че пръска масло при свален капак, нищо не значи. Щом като се е разтракал мотора, т.е. повдигачите са празни, най-вероятно не достига масло до горните точки. То може да се дължи както на много ниско налягане, така и на много високо налягане (маслото изтича през бай-паса на маслената помпа- до датчика не достига масло и лампата свети. Все пак ,за да не прави налягане има няколко най-разпространени причини:

1 . Колелата на помпата са износени

2. Цетката на помпата е задръстена ( при този случай, в начален стадий започва да присвятка контролната лампа, само когато маслото стане много рядко, пр. при сериозно натоварване. След изстиване, т.е. маслото се сгъстява, лампата не свети до следващото натоварване. Ако не му се обърне внимание, помпата се износва с времето)

3. Между тръбичката и маслената помпа има един гумен опръстен,ако той е повреден, от там помпата смучи въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за жалене на средства и въпрос не може да става - вече правих пълно рециклиране на турбото, нямам намерение отново :) колега на donkov, на теб тази цена с помпа втора употреба ли е?

KFZ - относно маслото точно така се получава като в пример 2 - докато е студена колата няма проблен, след като загрее до към 70-75 градуса започват да чукат клапани, пищи и свети постоянно лампата на маслото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би, преди да се сменят части произволно, трябва просто да измери налягането. Ако се е преебал някой основен лагер, пак може да губи налягане. А това, че пръска масло при свален капак, нищо не значи. Щом като се е разтракал мотора, т.е. повдигачите са празни, най-вероятно не достига масло до горните точки. То може да се дължи както на много ниско налягане, така и на много високо налягане (маслото изтича през бай-паса на маслената помпа- до датчика не достига масло и лампата свети. Все пак ,за да не прави налягане има няколко най-разпространени причини:

1 . Колелата на помпата са износени

2. Цетката на помпата е задръстена ( при този случай, в начален стадий започва да присвятка контролната лампа, само когато маслото стане много рядко, пр. при сериозно натоварване. След изстиване, т.е. маслото се сгъстява, лампата не свети до следващото натоварване. Ако не му се обърне внимание, помпата се износва с времето)

3. Между тръбичката и маслената помпа има един гумен опръстен,ако той е повреден, от там помпата смучи въздух.

4.Блокирал клапан на маслената помпа.Представлява нещо като съчма с пружина,която регулира налягането на маслото.Ако майстора ти е читав, може и да го оправи, и да се разминеш без смяна на помпа...

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и решение да се вземе, трябва да се свали картера и да се огледа. Неприятното, е че е доста работа, и трябва да се оправи от първия път. Ако цетката на помпата е задръстена, почистия и пробвай с нея без да сменяш помпата. Това е много често срещан проблем при тия двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен ;-) Само въпрос: новия маслен филтър читав ли е ?

Подобен проблем имам и аз! Светва лампата на маслото от време на време (няма закономерност) и писва зумера... в същият момент почва един дим ... и мирис на горяло масло. Предложиха да сменя маслото и филтъра, но все пак не съм убеден, че това е проблема, но знае ли човек :) :) Ако някой има идея и по този казус, нека пише, благодарен съм на всякакви съвети!

Поздрави, Емо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, имам вече "диагноза" - днес като разглобихме целия двигател открихме доста стружки метал в картера! Предполагаме, че са попаднали там, от старите части на турбината, защото като я рециклирах ми казаха, че нищо не става от нея и се налага пълно рециклиране. В резултат на което, са подвлекли лагерите на вала и самия вал. Утре отива вала за шлайфане и се започва пълно почистване на всички здрави части и оглед на маслената помпа и на Турбото (да се надявам само, че някоя от тези частици не е влязла в него, че не ми се рециклира пак :steinigung: )

Относно въпроса на колегата Sikich - и двата филтъра са ми читави, явно не е бил проблема от филтъра. Това се случи след около 200 - 300 км след смяната на маслото, затова предполагахме, че може би филтъра нещо не е вред.

Редактирано от hellstr1k3r
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

пич някакво развитие по твоя проблем че и аз съм в подобен филм.само че при мен зумера пищи докато колата е студена при първоначалните 1-2км ако я напъвам иначе ако я карам студена полека няма грижи??:gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

При мен светва само между 1000 и 2000 оборота, най интересното е, че на празен ход не свети. От 2000 нагоре няма проблем. Когато беше с масло 10/40 светеше много рядко ама сега сипах 5/30 и постоянно пищи под 2000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги, аз имам подобен проблем със предупреждението че ми губи налягане на масло, но при мен е по-странно - няма течове,шумове,вибраций, нищо. Но когато я натисна на 2-3 светофара и след това примерно се движа с 40-50 и освободя от скорост (по инерция)и ми светва лампата  :stupid: Другия момент когато ми светва е при спускане по стръмен наклон  :nixweiss:  някакви идей как да процедирам от тук нататък ? 

п.с. Маслото е сменено преди 500 км и със старото правеше същия номер ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляй картера и цедката на помпата и ги почисти.

 

 

Точно така-цедката на маслената помпа сигурно не е пипана-чисти и ново масло.

Има ли възможност да е датчик и как да проверя дали е така или със сигурност ще свалям картер ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли възможност да е датчик

Както го описваш, не се сещам за друг начин да провериш, освен да купиш друг датчик.

Ако ти се занимава може да си купиш още един датчик с уред за налягане - като при хубавите Б4-ки:) и да следиш точно какво става, а не да разчиташ само на праговия фабричен датчик.

 

Иначе аз имам чисто нов оригинален датчик, който го купих при подобен проблем, но така и не го сложих :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Здравейте

Да повдигна малко темата понеже и мен ми се появиха някакви чумове и притраквания.

Искам да попитам някой пробвал ли е с друг тип масло дали има подобрения, например 10W40 или 15W40?

Не мисля, че е проблем да се кара с подобно масло ако се сменя по честичко. Примернона 4000 5000км вместо на 8000км както е препоръчано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахахаха

защо да пробвам тогава?

и защо да си вкарам автогол?

само да спомена, че бях намерил някъде, че този мотор трябва да се кара с масла от типа 5W40 , 10W40 , затова не мисля, че има нещо кой знае колко нередно, това са коли на 20 години, така или иначе сигурно половина детаили вътре в мотора са доста износени и има по големи от нормалните луфтове, които по рядкото масло не може да уплътни. 

Аз така или иначе мислех да пробвам, но исках да знам дали някой е пробвал същото.

Редактирано от zeroheat
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха ха, изобщо не си прочел какво се случва с маслата при нагряване, имаш пълното право да експериментираш с колата си. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, buzzi said:

Ха ха, изобщо не си прочел какво се случва с маслата при нагряване, имаш пълното право да експериментираш с колата си. 

Да, наистина си прав. Разбрал съм на обратно нещата. Сега почетох пак. И реално теста може би е удачно да се направи с 5W50 тъй като маслото трябва да остане по гъстичко при работна температура. Което е и целта. При мен шумовете  на студена кола изчезват след 2 3 сек. което значи че маслото и системата работят добре на студен мотор. Но нещата се променят на горещ мотор. А единственото, което се променя в цялата схема е това, че маслото изтънява когато повиши температурата си. Само да вметна, че тук не говорим за някакви адски температури, от порядъка на 200+ градуса като в състезателните автомобили. На моята кола температурата на маслото обикновено е около 100 / 110 в редки случай може би 115 градуса. Казвам го защото повечето  синтетични и полусинтетични масла от бюджетния клас нямат проблеми с температури до 140 150градуса и не искам разговора да тръгне в погрешна посока. Просно не синтетичните масла по бързо губят свойствата си и затова трябва да се сменят по често. Например на около 4000км.

 

Както и да е, ще си купя манометър за масло и ще премеря налягането да видя в какви граници седи със сегашното масло(Мотул 5W40) и след това ще направя тест с 5W50 ще премеря налягането пак и ще споделя резултатите. После ще покарам 3000 4000км.(на колкото е и сегашото ми масло Мотул 5W40) и ще измеря пак налягането с 5W50 и пак ще споделя тук.

 

Благодаря, че внесохте корекция в идеята ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ще разработваш тестове за мотор спрян от производство....:flehan:

Глей саа. 

Това е малолитражен високо температурно натоварен и бързо-оборотен мотор. 

За капак е турбиниран, с хидравлични повдигачи и обтегач  и с малък картер.

А саа, ми кажи как това масло 15/40, 10/40, 5/50 ще се отрази на работата на студен мотор, и на топъл, как ще достига до турбината, коло ще се промени налягането  хидравличните повдигачи, как ще се промени изпаряемостта, пламната температура(от там кокс, нагар и т.н.). 

Пък кой ти каза, че синтетичните масла имат по-лошо мазане, и се сменяват по-рано...:nixweiss:

Сега, глей какво ще направиш: откарай колата в някой читав сврвиз, да видят защо променя звука като загрее. Също да премерят компресия, да видят налягането на маслото и да ти кажат колко е сдухан мотора. После ще го мислиш, дали ще я продаваш или правиш. А това: с масло да отстраниш износване....даже не си го и помисляй -невъзможно е. А това  как маслото уплътнява....не му е работата на маслото да уплътнява, а да смазва, стигне ли се до момента да се разчита да уплътнява...пиши го тоя мотор за ремонт.

Това поне е моето мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо вЕрно си много лош деба.На тебе ти е лесно щот сам си ги сваляш разглобяваш и сглобяваш на двора.Ама ние неуките къде си плащаме по сервизите, гледаме да уплътняваме с масло доде може и после ги засилваме у кофата :hilezh:

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...