Jump to content

Странно прекъсване ADA


didZ

Recommended Posts

Здравейте колеги. Колата ми е B4 avant ADA (1.6i 101hp). Когато си карам и колата достигне 3000 оборота, до достигане на 4000 прекъсва страшно много (под 3 и над 4 няма грешка). Все едно направо притока на гориво секва и отново потича. Малко уточнения. Колата се кара на бензин (няма газова) платих сума ти и пари за ултразвук на дюзи, къпане на стъпков мотор и дебитомер. Промяна - никаква. На колата педала на газта е на две степени - първа и втора клапа на дросела - прекъсването е и на двете от тях, като на втората брутално. Смених горивен филтър, свещите са хубав 3 полюсен BOSCH, кабелите някакви силиконови немски. Смених дори четки на динамо.. И цък.. Тааа.. Идейки? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите БОШ често са менте, но подобен проблем при тях по-скоро май ще е в ниските обороти. Бобината гледахте ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За голфа ми бяха продали от Автоплюс едни "хубави триполюсни Бош".Минах 2000км и им се разпадна изолатора по средата и изглеждаха като на 100 000кмbiggrin.gif.Провери да не си попаднал и ти на такива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че не ...

Проблема ти е в ТПС датчика - датчика който отчита колко са отворени дросел клапите !

Сваляш го и гледаш дали има пропукани писти и т.н. !

Помпата дали е мерена какво налягане дава - ти как я чуваш да работи !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премерете налягането на горивото.

Също така виж дали помпата си е на място.Имах случай с ADA мотор ,горивната помпа в резервоара беше излязла от "кошницата" и се разхождаше в резервоара и колата не вървеше с под 20 литра бензин.Като симптомите бяха подобни на твоите.

Тпс-а се намира под дроселовите клапи.Като свалиш гофрирания маркуч и надникнеш ще го видиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се случи нещо подобно заради лош контакт на буксата на датчика на Хол (този на делкото). Извадих я, напръсках контактите с WD и се оправи. Би трябвало да ти е записана и грешка. Направи си диагностика с Ваг-Ком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти и аз имам такав проблем с моито АДА 1.6 на газ.Като стигна 3200 оборота колата започва да пресецва ,като стигне 3400 още пове4е.струва ми се че започна да го прави откакто смених гумичките на клапаните,гледах центровката няма разминаване ,смених си свещите BERU-триполюсни датчика на хол палеца капачката на делкото нема оправия,а като я карам на газ и като започне да тресе на3200 на 3400 грамне.Беше перфектна гореше ми газ 8-8.5 варвеше страхотнол.Уреда на таблото за температурата започна да показва 98-100 градуса и всичко това наведнъж.Помогнете искам си старото AUDI :help::wall::flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги проблемът е решен - една шкурка на палеца и всичко си дойде на мястото. Поздрави на разградските автомонтьори (балъци) !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 years later...
На 6.04.2012 г. at 8:14, Vitcig написа:

Разбира се че не ...

Проблема ти е в ТПС датчика - датчика който отчита колко са отворени дросел клапите !

Сваляш го и гледаш дали има пропукани писти и т.н. !

Къде по-точно се намира този датчик и възможно ли е да прекъсва от него от време на време? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Petrov™намира се отдолу на дроселовата клапа. Реално се намира на оста, която се управлява от жилото на газта, ама от долу.

Ако имаш такива симптоми като в темата - при мен драмата се оказа датчика на Хол (на делкото се намира). Покрай това смених ламбда сонда, че и тя даваше проблеми и бензиновата помпа - и тя се предаде. И резултата беше впечатляващ. Направи една диагностика, вероятно ще си покаже дали има някакви проблем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
На 24.02.2020 г. at 21:48, head_up написа:

@Petrov™Ако имаш такива симптоми като в темата - при мен драмата се оказа датчика на Хол (на делкото се намира). 

Симптомите са сходни, като се проявяват спорадично... При нормална температура на двигателя, понякога при достигане на 3200 оборота се усеща "пресецване", което се появява пак на 3600 оборота и 3800 оборота, като последните две са по-осезаеми, като когато колата е на газ гърми в кутията на въздушния филтър. На бензин просто прекъсва, като подмине тези обороти проблем няма. На газ след като гръмне на 3800 оборота и ги подмине също няма проблем. Прави ми впечатление, че винаги когато ѝ скимне да прекъсва и гърми, когато освободя от скорост оборотите са 1200... затова мислех, че е от стъпковия мотор, но цели два пъти го махах, почиствах и смазвах и няма подобрение. Сменени са кабели, свещи, капачка, палец, син датчик (оригинален)... Вадих да почиствам и датчика на коляновия вал, с този в делкото не съм се занимавал, но съм карал доста километри с негова извадена букса и нямаше никакъв проблем... 😲 Иначе от доста време ми дава грешка точно за него - Camshaft position sensor, open or short to plus-intermittent, която като се изчисти, ту се появява, ту - не. При последен тест с вагком пак я хвана, та накрая май ще го сменя и него... Стигнах до ТПС датчика, но не смея да го махам, че доколкото четох тук, не е толкова лесно. 

Редактирано от Petrov™
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй датчика на делкото! Дори и с повреден такъв - колата пали и върви, така е. Но в тези граници на оборотите, за които споменаваш компютъра го ползва доста активно и като няма коректна информация - хълца, присецва, тресе се.. Сменяй, не го мисли, щом дава грешка.. пък и не е скъп. Само си намери шибаната шпонка, ако можеш - аз не успях.. избиването й понякога завършва с разпробиване и побългаряване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове



Само си намери шибаната шпонка...


Това предполагам е нещо в делкото, защото знам, че се разглобява, за да се смени датчика, но така и не открих темата във форума. Може ли да разясниш?
А иначе цената на датчика доста варира, ти какъв сложи?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря малко по спомени: Смъкваш делкото, като предишния ден пръскаш с някакъв проникващ спрей по периферията му - мисля ползвах вд40. Иначе не можеш го извади, обикновено е спечено яко.

След като си извадил делкото с почукване, напъване и псувни ще видиш, че има зъбчатка на оста отдолу. Тя предава движението към оста, като се крепи на въпросната шонка. Та без да извадиш зъбчатката - няма как да стигнеш до сензора - той е под нещо като "капачка" на горния край и цялата сглобка се разглобява като започнеш от зъбчатката.. Шпонката би трябвало да може да се избие (не се притеснявай, иска си блъскане), но моята просто не поддаваше, а и е трудно, защото се врътка при удър. Има леко конусовидна форма и минава напреко през оста, т.е. виждаш я от двата края, биеш от страната на по-малкия диаметър, разбира се. Иии тъй като боя не помогна - бургията. Тъй като е конус, а бургията - не.. следва побългаряване от дебел лист закалена стомана, огънат в цилиндрична форма, диаметъра се получава нещо като 4.5-5 мм (пак по спомени и на око), стругаря я измъкна от някъде, жив и здрав да е. Така хубаво заклини, а би трябвало и да се вади вече лесно при следваща смяна - пак с бургията, от раз. Като разгледаш делкото ще видиш, че усилие почти няма - върти една "лека" ос и палеца накрая. За мен оригиналната шпонка си е престараване от страна на ауди. До колкото знам са се продавали такива шпонки, за да сложиш нова при смяна на сензора, но уви - дърти кошници, не намерих по магазините. Така карам повече от година - няма ядове.

Другото е лесно, сглобяването по обратния път.

Колкото до самия сензор - цената беше от порядъка на 55-60 лв без отстъпките, някаква средна хубост, марка не помня вече. Доставчика на частите е приятел и сподели, че рекламациите са еднакви и за скъпите и за средната хубост, та не се изсилих. 

Ако няма да го правиш в сервиз - намери си стругар да ти изработи тая гад и успех!

 

Едит: имаш белег на делкото, загледай се преди да го свалиш, да го върнеш пак там! 

Редактирано от head_up
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната шпонка/щифт излиза по-лесно ако в дупката се сложи бургия която да влезне плътно в отвора с опашката ѝ към шпонката/щифта и се удря по върха на бургията с чук. Няколко по-резки удара помагат за първоначалното мръдване на щифта и по-лесното му избиване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI, а след избиването може ли да се ползва повторно? Защото по спомени беше "цъфната" от по-широкия край, за да заклини добре. След като не успях да я изкарам с никакъв център.. не знам дали бургията щеше да помогне, ама защо не - моето си беше краен вариант :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, пак се слага обратно, аз съм правил 5-6 делка на АСЕ / AAD и съм си ползвал старите щифтове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за разясненията! Ще го сменя този датчик, но просто се съмнявам дали той е виновника. Минах още 1000 км (почти) без проблеми! Странно е, защото когато усетя лекото придърпване на газ, минавам на бензин, за да не гръмне и да видя дали точно на тези обороти 3600 и 3800 ще прекъсне и да, отново точно на тях, като отново на свободна държеше 1200 оборота. И какво направих, както си карам завъртях ключа, изключих двигателя и го запалих отново - никакъв проблем след това!!! Това се случи само на два пъти за тези километри... Бях чел тук, че стъпковия мотор играе съществена роля при ускорението и ако не затваря добре може да има прекъсвания и детонации... Друго мнение пък беше, че той има роля само когато педала на газта не е натиснат, като стабилизира оборотите... Да пробвам ли да търся някой друг, като го почистя и смажа и него или да наблегна на датчиците?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Не съм имал проблеми за малкото време през което я карах, затова и още не съм се занимавал... Оглеждам се за друг стъпков мотор за проба.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Пробвах с друг стъпков мотор, нямаше подобрение. Гася и паля в движение и продължавам [emoji3] А датчик на Хол купих преди няколко месеца - Бош, по каталожен номер. Сега се захванах да разглобявам и стигнах до махането на болта, с който самото делко е захванато за блока. Развих болта, но самото делко не помръдва откъдето и да го почуквам. Пръсках със спрей предварително уж...

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...