Jump to content

Странни показания на температурата на водата


emopandov

Recommended Posts

Колеги привет,

Онзи ден температурата на водата в двигателя показа 110 градуса на таблото, при което светна лампата и изписука.

Веднага проверих компютъра на канал 51 на климатроника, където показваше точно 90 градуса.

Оставих колата да поработи на празен ход и стрелката спадна до 90 гр. На канал 51 стрелката не мръдна от 90 гр.

Когато стигна 110 гр. веднага отворих капака и огледах какво става в двигателя и не ми се стори да е прегрял.

По принцип знам, че проблемите може да са много - водна помпа, термостат и др., но ми се струва, че датчика за измерване на температурата не отчита правилно и лъже стрелковия уред на таблото.

Дайте съвет как да го проверя за да знам дали той ми прави проблем. Как да го измеря с мултицет?

Датчика е зелен с 4 кабелчета.

Ако е повреден удачно ли е да го сменя с втора употреба?

Забравих да кажа, че колата е 1998г.

Благодаря!

Редактирано от emopandov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж както каза колегата как е на 49 канал. При мен е там , вървят 1 към 1 със стрелката. 2 употреба датчик не е желателно не го знаеш на какъв хал ще е! Има и една схемичка за проверка на датчика, измерва му се съпротивлението, но като се прибера довечера ще я кача, ако не ме превари някой.

Edit: другия вариянт чрез Vag Com би трябвало да ти даде следната грешка :

Engine Coolatn Temp. Sensor (G62)

Редактирано от StefaK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя датчик е двоен, дава поотделно информация на компютъра и на таблото и обикновено се поврежда точно като при теб - едната му част. На твое място бих го сменил веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш допълнителен датчик за 51-ви канал никога няма да мръдне от 90. Виж на 49-ти както каза колегата, но имай в предвид, че там често показва с няколко градуса повече от реалната температура. А най-добре с ваг-ком.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че има нещо свързано с температурата на 49 канал.

Направих тестдрайв. Ето снимка при пробата от 49 канал.

DSC_0246.jpg

В началото преди да е загряла колата стрелката беше с по-високо показание на температурата отколкото на дисплея на климатроника.

При 90 градуса се изравниха. А след това се вижда на снимката.

Благодаря за схемата.

Има ли някакви особености при свалянето на датчика?

А има ли начин да се разбере дали двигателя е бил прегряван?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,и при мен правеше същият проблем.Стрелката ходеше от 90 на 72-58 пак на 90 градуса.Имаше дни,когато показваше точно 90.Данчо(KCV)ме насочи към датчика.Ще купувам нов.Ходих да питам за цената-оригин-55лв,а алтернативен-32лв.Естествено ще бъде оригинал.Но ми хрумна да го сваля и да го почистя със спрея с който почиствах дебитомера(може да има окисление някакво),защото както казах има дни когато отчита правилно.Днес ще направя това и ако проблема продължи,купувам нов! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за информацията.

Все още съм озадачен.

Първо, свалих датчика и го измерих с омметър съгласно схемата, която stefaK е постнал.

ето някои измерени стойности между крачета 1-во и 3-то:

0 градуса - 5600 ома;

25 градуса - 1750 ома;

75 градуса - 335 ома;

80 градуса - 300 ома;

85 градуса - 240 ома;

88 градуса - 230 ома;

Възможно е да има толеранс в температурата заради термометъра, който използвах.

Учудих се, че на схемата се мерят само 1-во и 3-то краче затова премерих и съпротивлението между 2-ро и 4-то. Там ситуацията е друга:

0 градуса - 2500 ома;

80 градуса - 130 ома;

Не знам дали е нормално да има такава разлика между двойките крачета, затова дайте акъл.

Естествено исках да съм сигурен и да проверя и дали таблото и компютъра отчитат правилно.

Взех един резистор 300 ома и един 140 ома с идеята да ги закача на буксата за да видя какво отчита уреда на таблото и компютъра.

Направих точно това, НО се оказа, че когато свързах резистора 140 ома към 1-во и 3-то краче на буксата НИЩО не се случи, т.е. стрелката не помръдна, а на 49 канал стоеше 30 градуса. Няколко пъти изключвах и включвах контакта и пробвах отново и отново, но без резултат.

След това включих резистора на 2-ро и 4-то краче и веднага започна да се отчита повишаване на температурата. По моите изчисления при включен резистор със 140 ома трябва да се отчетат над 100 градуса, но на уреда на таблото стрелката се закрепи на 90 градуса, а на 49 канал стигна до 79-80 градуса.

Аз мисля, че съпротивленията между двете двойки крачета трябва да са еднакви, в което не съм сигурен. Ако е така то датчика е повреден.

Притеснява ме това, че между 1-во и 3-то краче таблото не отчете нищо, а на канал 49 стоеше на 30.

Дайте още акъл.

Благодаря.

ПП: Датчика е зелен с код: 059 919 501

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са еднакви стойностите на 2-те вериги. Едната е за компютъра и няма нищо общо с показанията на таблото. Тя се гледа в engine на ваг-ком. Другата е за таблото и се вижда и на 49-ти канал на климата. Не си вкарвай филми. Щом отчита нещо на датчика най-вероятно работи а колата реално прегрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро и моята имаше абсолютно същите показания на стрелката. Смених термостата и се оправи. Сега кове на 90 градуса и не мърда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко смених датчика - не е от него.

Стрелката на 90, канал 49 показва над 105.

Забелязах, че при тези градуси не се включват вентилаторите, виското се върти, но го спирам с ръка.

Дайте още съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш да намериш мултицет който мери температура или живачен контролен термометър до 120 градуса мисля че най-добре ще се ориентираш какво става. Аз бих ти услужил но си ми далече. Ако имаш познат който се занимава с електроника може уреда му да измерва температура. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш да намериш мултицет който мери температура или живачен контролен термометър до 120 градуса мисля че най-добре ще се ориентираш какво става. Аз бих ти услужил но си ми далече. Ако имаш познат който се занимава с електроника може уреда му да измерва температура. :zustimm:

Имам такъв термометър, но показанията му не бяха по-големи от 85-90 градуса. Може би не я меря на точното място. Кажи къде е най добре да измеря температурата.

Между другото, когато колата прегря за първи път за да се прибера относително спокойно към Пловдив пуснах парното на максимум, принудително включих малкия вентилатор (този за климатика) на втора степен и карах с 40-50 км в час по пътя от Пазарджик до Пловдив.

Сега когато знам, че датчика е здрав ми намирисва на термостат или водна помпа. А виското май изобщо не ми работи, не знам дали може само той да е причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм....щом имаш такъв термометър и ти показва 85-90 градуса да не си попаднал на датчик менте. Не знам какъв точно е твоя но моя е корабно изпълнение и е точно за температурата на охлаждащата система за дизелгенераторите. Там на всяко движение ( цилиндър) има такъв и през 2 часа се записват данните в машинния дневник. С футляр е и бях го пъхнал на мястото на датчика. А данните от климатроника въобще не съм ги гледал. При мен беше почнала да ми пада температурата по стрелката на таблото като карах извънградско до около 60 градуса а в града ми вдигаше до 95-100 градуса. Но също е важно да е добре обезвъздушена системата защото датчика е на високо място и ако има въздух може да лъже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя термометър е китайски, електронен за температури от -50 до +750 градуса. Не е високо точен, но няма как да го сложа на мястото на датчика.

А как се обезвъздушава системата? И как може да влезе въздух изобщо вътре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На маркучите които влизат в купето за парното , на единия има една малка дупчица след скобата в посока към купето на около 1 см. При загрят двигател и отворил термостат се разхлабва скобата, издърпва се маркуча дотолкова че през дупчицата да може да излиза вода. Вдигаш малко оборотите и когато почне да излиза плътна струйка антифриз набутваш обратно маркуча както си е бил и стягаш скобата. После доливаш колкото е необходимо в разширителния съд. Капачката се стяга. Ако има по голямо налягане - в нея има разтоварващ клапан и той ще го изпусне .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...
  • 2 months later...

Преди малко смених датчика - не е от него.

Стрелката на 90, канал 49 показва над 105.

Забелязах, че при тези градуси не се включват вентилаторите, виското се върти, но го спирам с ръка.

Дайте още съвети.

От събота , след смяна на термостат и капачка на разш. съд и аз съм на тоз хал.

Колега къде се оказа проблема при теб? температура над 90 , вентилатора не се включва , дори на климатроник , а виското и при макс. загряла кола го спирам с ръка... :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и при мен 49 канал е 0 , но явно е от модификацията , моята има 74 чек канала и на 51 ми е температурата на охладителната течност, притеснява ме само това, че варира от 92 до 97 градуса , а по аналоговата стрелка (на таблото) стига малко преди делението за 100 градуса , а не изхвърля вода и не пищи "на умряло" таблото... е ако знам на кое да вярвам?!? :stupid:/>

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 51-ви канал е напълно нормално да играе от 87 до 97-8 без стрелката на таблото дори да трепва.

Редактирано от Vlado_193
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ел. перка на колко градуса би следвало да се включи , че никаква я няма. Бушон 25 е здрав , къде да търся проблем или просто виското си я охлажда достатъчно... Все ми се струва че 96-97 градуса са и множко , та пускам парното на макс и е кова на 88-89 градуса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...