audiceco

Проблемът TSI

Recommended Posts

На 24 май 2012 година любимото списание на VAG (постоянно обвинявано, че е пише в полза на VW) излезе с една доста важна статия относно проблемите с ангренажната верига при TSI моторите. Мисля, че ще бъде полезна за всички във форума, за това реших да сканирам четирите страници и да ги сложа, за да знаят бъдещите купувачи на такива мотори, какво могат да очакват.

image-192A_4FC84945.jpg

image-6F2A_4FC84945.jpg

image-A034_4FC84945.jpg

image-C494_4FC84945.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дам ,четох го това и доста неприятен проблем се оказва.Общо взето правят само простотии.Почва да ми се налага неприятния извод,че след 2000 г. почти не останаха читави мотори от масовката на ВАГ май .Не мога да разбера,защо вместо да подобряват вече съществуващи добри и работещи неща ,прибягват до разни неуместни технически решения и си забиват репутацията на производител на сравнително надеждни автомобили.То не беше пукнати глави,заминали дюзи,балансшафт модули при 2.0 ТДИ-ПД почти до края на производсвото ,не бяха странни необясними шумове от революционния 1.4 ТФСИ,валове и алусилови покрития на 3.0 ,необяснимо горящ масло на поразия 2.0 ,сега и осрани вериги за капак на почти цялата гама мотори на практика. Баси алчността,то хубо стремеж към ниски разходи за производство и по-честа смяна на моделите ,планирано остаряване и т.н.,ама взеха се олива ,те взеха да не могат да си изкарват гаранциите и безпроблемното минаване на 100 хил. км взе да стават непостижим блян за немалко пари при това.Накрая кво излиза ,квото и да вземеш все кенеф ,върти тогава там някъв хюндай или кия ,като ще е за 2-3 г., поне да не си наврян с парите и излъган с очакванията . :wall:

П.П.Ауто билд вече не е толкова проВАГ ориентирано,като преди години,а си рекламират Хуйдай вече и е възможно и заради това ФВ да почна да се разваля толкова често :hilezh: .Нали помниш за туран-моят дом бе сервиза и т.н. B)

Edited by 4ring avus

Share this post


Link to post
Share on other sites

хубава статия, но малко пресилено ми звучи. Че всеки следващ модел има недостатъци в новите разработки е факт, но да се оплюва марката ми е малко пресилено. То голф 3 без дърво спрямо голф 3, после стана великия голф три и скапания голф 4, после петицата стана много зле, сега 6-цата и така ще е винаги. Винаги първите произведени модели ще са пътя на чистене на евентуални грешки и т.н. Но лошо впечатление прави това, че разходите не се покриват на 100%.

Но пък съм с две ръце за тези "калпави" нови технологии. Защото като карах 1,4tsi с цел да го купувам бях очарован. Икономия, динамика, никакъв звук в купето въпреки веригата. Ще го поизгладят и ще го хвалим много гарантирам Ви, после ще почнем да плюем следващия мотор и така.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Но пък съм с две ръце за тези "калпави" нови технологии. Защото като карах 1,4tsi с цел да го купувам бях очарован. Икономия, динамика, никакъв звук в купето въпреки веригата. Ще го поизгладят и ще го хвалим много гарантирам Ви, после ще почнем да плюем следващия мотор и така.

Къде я видя тая икономия :gruebel: Туаран чистак бърсак днес е на 70 х километра и кви неща му се случват не благодаря..

Разхода е 13-4 градско селско пада с много зор под 10 140 кс с дсж.... Тва са гарантирано проблемни мотори Ваг да си ги предлагат но ще има много изревали не толкова състоятелни клиенти на автомобили секънд хенд каквито сме повечето в Бг <_<

Старите по-конвенционални двигатели са къде по-добре

Share this post


Link to post
Share on other sites

Къде я видя тая икономия :gruebel: Туаран чистак бърсак днес е на 70 х километра и кви неща му се случват не благодаря..

Разхода е 13-4 градско селско пада с много зор под 10 140 кс с дсж.... Тва са гарантирано проблемни мотори Ваг да си ги предлагат но ще има много изревали не толкова състоятелни клиенти на автомобили секънд хенд каквито сме повечето в Бг <_<

Старите по-конвенционални двигатели са къде по-добре

7 степенна DSG с 1400сс 122к.с. ми даваше разход градско 7-8 бензин извънградско падна на 5,5л/100 като не сме карали като на състезание, но определено не ни е била икономията приоритет. Не говоря за консумативи и ремонти , а за разход. Иначе нямам преки наблюдения, но пък и автомобила който карах беше на над 60хил км и не беше влизал в сервиза за нищо, беше неразличим от нов.

Къде я видя тая икономия :gruebel: Туаран чистак бърсак днес е на 70 х километра и кви неща му се случват не благодаря..

Разхода е 13-4 градско селско пада с много зор под 10 140 кс с дсж.... Тва са гарантирано проблемни мотори Ваг да си ги предлагат но ще има много изревали не толкова състоятелни клиенти на автомобили секънд хенд каквито сме повечето в Бг <_<

Старите по-конвенционални двигатели са къде по-добре

7 степенна DSG с 1400сс 122к.с. ми даваше разход градско 7-8 бензин извънградско падна на 5,5л/100 като не сме карали като на състезание, но определено не ни е била икономията приоритет. Не говоря за консумативи и ремонти , а за разход. Иначе нямам преки наблюдения, но пък и автомобила който карах беше на над 60хил км и не беше влизал в сервиза за нищо, беше неразличим от нов.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не се зареждат сканираните картинки. И аз чувах за тоя проблем на скоро, много кофти, щото ангренажните вериги би трябвало да са добро нещо/

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен картинките са си ОК. Нека кажат другите :gruebel:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поради някакъв проблем със сайта където са качени снимките, те не се виждат. За това давам на ново от друг.

631340817772.JPG

901340817801.JPG

401340817824.JPG

251340817870.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

И какво излиза - ако искаш 4-6 годишен ВАГ с масов мотор - ами то няма такъв за препоръчване. Един масов мотор не могат да направят като хората, все дефекти, драми и кво ли не на коли на по 100к км.

После ми ги хвалете - не, мерси:) Уж огромен концерн, уж традиции, уж трябва да имат know-how, а те вместо да доразвият читавите 1.9 ТДИ и 1.8Т правят някакви дефектиращи мотори. С кутиите - същото положение. Мултитроника уж оправен, ама не баш така. В Автобилд и него оплюха, други пък от форума го сменяха гаранционно.

Тръгнах да гледам преди няколко месеца за чисто нов Супърб 4х4 автоматик - почетох тук там из техните форуми - само проблеми. 1.8ТСИ се чупел яко, горял масло, 7 скоростното DSG се предава на по няма и 20 000 км. Набързо се отказах.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И какво излиза - ако искаш 4-6 годишен ВАГ с масов мотор - ами то няма такъв за препоръчване. Един масов мотор не могат да направят като хората, все дефекти, драми и кво ли не на коли на по 100к км.

После ми ги хвалете - не, мерси:) Уж огромен концерн, уж традиции, уж трябва да имат know-how, а те вместо да доразвият читавите 1.9 ТДИ и 1.8Т правят някакви дефектиращи мотори. С кутиите - същото положение. Мултитроника уж оправен, ама не баш така. В Автобилд и него оплюха, други пък от форума го сменяха гаранционно.

Тръгнах да гледам преди няколко месеца за чисто нов Супърб 4х4 автоматик - почетох тук там из техните форуми - само проблеми. 1.8ТСИ се чупел яко, горял масло, 7 скоростното DSG се предава на по няма и 20 000 км. Набързо се отказах.

Само се успокой малко :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм си спокоен :zustimm:

Само дето цялата им гама от бензинови модели, които са по-достъпни като цени са оборудвани с тези моторетки...нямам нищо против тях, дори ги разглеждах като опция преди няколко месеца и съжалявам, че не могат да предложат нещо надеждно, защото това стеснява и без това ограниченият избор на леки коли 4х4.

Edited by didoya

Share this post


Link to post
Share on other sites

За сметка на това БМВ са изкарали широка гама от редови 4 и 6 цилиндрови турбо мотори, Форд са изкарали турбо мотор без никакви "изгъзици" (като водна помпа с 10 кръга).... грехота е наистина, когато имаш мотори като 1.8Т/20V и 1.9ТДИ да вървиш все надолу..... и все нагоре откъм тегло....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tъжно ми е настина, но съм склонен да се съглася с колегите - какво направиха тия от ВАГ незнам ама аз лично не мога да си избера двигател за 5-6 годишно ауди! Може би мислим грешно ама понеже мой познат продава корейски коли и знам за какво става въпрос...ами някои модели са големи кучета, на по 300к с минимални драми! Вярно колите са далеч от класата на ауди, технически може не предлагат нищо, но са супер корави. Един познат кара адна киа за такси, направо и разказа играта за 4-5 години, милионник стана сигурно вече и още се държи нормално мотора. Като се сетя и за дизелите... :wall: 4 цилидров двулитров дизел на киа работи 100 пъти по-спокойно и без вибрации на место от хай-тех турбо три литра печката на А6! Това е А6 по дяволите, недопустимо е да се сравнява с някаква "китайска" кола!

Единственто ми успокоение, е че МОЖЕ БИ бъдейки по-навътре с лубимата марка виждаме и сме запознати с повече от проблемите й, пред тези на БМВ, КИА и т.н.

Share this post


Link to post
Share on other sites

МОЖЕ БИ бъдейки по-навътре с лубимата марка виждаме и сме запознати с повече от проблемите й, пред тези на БМВ, КИА и т.н.

Това е отговора :zustimm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма да се притеснявате, 1.9Д и 1.8Т ще ви изкарат до електромобилите....

:bia:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега кажи, че е ок такива дефекти в масови мотори и то на смешни км. И то в компонент като верига, който се прави от столетие.

Само за справка - на някои японски автомобили веригите са лайфтайм и в сервизната документация изришно е упоменато, че дори не трябва да се проверяват хлабините им.И това на мотори далеч по-силни от 1.2 или 1.4 tsi, такива ми ти работи.

Edited by didoya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е трудно да се направи голям и мощен мотор, нито вечен мотор. Трудното е да е малък, мощен и вечен:) (и евтин).

Ключови характеристики на последното поколение 1.8Т за А4:

125кв/320нм при Евро 6;

"два реда дюзи" - ФСИ + стандартни дюзи;

алуминиев изпускателен колектор с водно охлаждане;

отпадане на термостата, вместо него има водна помпа от фибростъкло с няколко клапана;

турбина ИХИ с електрически управляем гейт;

цел 184кв(244кс);

От гледна точка на надеждност аз не искам нищо от това в колата си....но пък ще върви повече, ще харчи по-малко и ще е по-чист....

Новият 2.0Т на БМВ е 350nm/1250 оборота, харчи колкото дизел, но е по-чист. Тези показатели искат нови технологии, няма как да избягаме от тях.

И това са едва ли не базови мотори на базовия "премиум клас".

Има какво да догонват 47-те самурая....само със здрави вериги няма да стане.

Edited by robobug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Миналата седмица взех под наем една костенурка от новите 1.2тси на 3000км, и ме остави на път - накрая си я откараха с репатрак. Вчера карах чисто нов Туарег на 50км и му хлопаше нещо отзад, ама яко хлопаше. На един приятел Октавията 2.0тди редовно му гасне в движение и не могат да намерят проблема. VW са много зле в момента, дано от Ауди да не прихванат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, и мен ме интересува някой сменял ли е тази верига?

Ходих да гледам тази кола и човека ми каза, че веригата е за смяна - като запалих се чува притракване, за кратко време. След като загасих и пак запалих тракането го нямаше - твърди че веригата се е омаслила и затова не трака. Веригата била разтеглена и трябвало да се смени - може ли да се крие друг по сериозен проблем?

 

http://usedcars.autotechnica.bg/index.php?type=ucars&id=1030&id_group=1&id_mark=6&id_model=0&price_from=0&price_to=0&year_from=0&year_to=0&probeg=0&sort=1&search=1&offset=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.