Jump to content

Монтиране на някои екстри на Ауди80 B4


Recommended Posts

Ти да видиш шАфьорски сенник с ламБи :D
Супер придобивка от днешния ден,която успях да монтирам преди малко в работно време :D
Издирвам си и пасажерски,цвета е малко тъмно бежово нещо към доста свело сиво,не мога да го определя точно :)
 

46b46ac953101a7f.jpg
21c6609dc524ee94.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

След дълго прекъсване дойде време да „вдигна“ темата с доработките по автомобила ми.Още когато попаднах на темата на колегата коко60 :respekt: 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=135091

вече знаех каква ще е следващата екстра,с която ще се сдобия,а именно:

 

Монтиране на темпомат на Ауди80 с ABKмотор

 

Колегата беше обяснил много добре как се процедира при монтажа на това устройство на Ауди80 с АBТ мотор,но аз ще допълня инфото със снимки специално за ABK мотора.

На първо време трябва да се сдобиете със следните неща/тук основна заслуга има колегата dominator,който ми намери нужните части /  :respekt:

 

-лостче за управление на темпомата

-ЕКУ-то на системата

-вакуумното управление на дросел клапата

-вакуумната помпа

-двата клапана на педалите

-буксите,стойките,вакуумните маркучи и разклоненията за тях

Ето как изглежда всичко необходимо:

 

030910302.jpg?r=0

 

030910307.jpg?r=0

 

030910311.jpg?r=0

 

Това на последната снимка е специалната планка,с която се закрепва вакуумното управление на дросел клапата към ABK мотора.Ето къде трябва да стъпи тя:

 

030910318.jpg?r=0

 

А тук е вече монтирана заедно с управлението:

 

030910319.jpg?r=0

 

030910320.jpg?r=0

 

030910321.jpg?r=0

 

Както виждате,лостчето на управлението идва малко късо в случая,защото системата е свалена от друг тип двигател и е необходимо да го удължим с помощта на преходник и шпилка с нужната дължина/взех ги от "Бриколаж"/.

Следва монтажа на вакуумната помпа.Нейното място е на планката зад помпата на ABS-a/винаги съм се чудел за какво е оставено това свободно място/

 

030910322.jpg?r=0

 

А ето и какви преходници са нужни ,за да стане това:

 

030910323.jpg?r=0

 

Аз успях да монтирам помпата и без тези прехoдници,защото не ми се чакаше доставката:

 

030910324.jpg?r=0

 

Ето какво се получи в двигателния отсек:

 

030910325.jpg?r=0

 

030910326.jpg?r=0

 

Със стрелка съм посочил откъде съм вкарал вакуумните маркучи в купето/там има оставен свободен отвор с тапа/.

А това са схемите за монтирането на системата и свързването на вакуумите:

 

030910327.jpg?r=0

030910328.jpg?r=0

 

 

 

 

Сега се насочваме към купето.Махаме кората под волана и монтираме двата клапана на педалите на съединителя и на спирачката в оставените за това отвори на конзолите им/ползват се специални втулки,които трябва да свалим от колата-донор,или да си купим/:

 

030913498.jpg?r=0

 

030910329.jpg?r=0

 

После сваляме жабката и монтираме ЕКУ-то в нишата над нея.На повечето табла там има оставена метална планка за монтаж,но на моето липсваше и се наложи да импровизирам,като закачих ЕКУ-то за шпилките на декоративния махагон на таблото:

 

030910330.jpg?r=0

 

Моят темпомат имаше бутон за пускане от централната конзола с индикация.Ето го монтиран:

 

030912826.jpg?r=0

 

Следва сваляне на волана/внимавайте с Airbag-a/ и монтиране на новото лостче за управление на темпомата:

 

030910334.jpg?r=0

 

Опроводявате всичко по схема/схемата е една и съща за 10 и за 12 пиново ЕКУ,само се променят пиновете за свързване/ :

 

030910339.jpg?r=0

 

 

 

След всичко това за вас остава да се радвате на екстра,която са имали много малко автомобили от средния клас през 90-те години на миналия век. :zustimm: 

.........to be continued.................................

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мирно,пред ТЕБ ...

Аз съм още на задача номер едно ...фарове като твоите 1:1 

,но с компитишън броня. :dance:

Редактирано от georgi 80 avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Монтиране на мигачи в стандартната броня на B4

 

След ъпгрейда на фаровете с лупи тая операция стоеше на дневен ред,но нещата се проточиха,защото лайсните на бронята бяха неоткриваеми в запазен вид,а пък нови имаше само ОЕМ и на палава трицифрена цена за бройка.Временно/за повече от година/ реших проблема,като набутах мигачите във фара до габарита,но продължавах да се оглеждам за добра оферта.И тя не закъсня,благодарение на колегата dominator :respekt: ,който ме снабди с прословутите лайсни на добра цена,а и в превъзходно състояние за годините си/все пак бяха минали пълнолетие/.Ето ги и тях:

 

031020234.jpg?r=0

 

Оставаше да намеря и два запазени бели мигача,което също беше трудно,имайки впредвид разположението им и счупването им дори при най-малък инцидент.Реших да заложа направо на нови Magneti Marelli:

 

031020235.jpg?r=0

 

Така вече бях осигурил нужните части и оставаше да ги сложа на заводските им места.Започваме от тук:

 

031020237.jpg?r=0

 

Сваляме двете странични решетки на стандартната броня,като натискаме законтрящото палче в единия им край и ги издърпваме напред:

 

031020727.jpg?r=0

 

В горния край на получените отвори се намират два дълги болта,които закрепват предната броня:

 

031020728.jpg?r=0

 

031020729.jpg?r=0

 

След развиването им вдигаме предния капак и вече имаме достъп и до средното скрепление на бронята:

 

031020731.jpg?r=0

 

След развиването му откачаме бронята от страничните щипки на калниците,внимателно я издърпваме напред,като откачаме и буксите на халогените/бронята е лека и тая работа спокойно може да се свърши и от сам човек/:

 

031020243.jpg?r=0

 

Развиваме винтовете крепящи декоративните капачета на двата халогена и ги сваляме:

 

031020739.jpg?r=0

 

Така достигаме до закрепването на самите халогени за бронята-по две рапидки на халоген:

 

031020741.jpg?r=0

 

След развиването им избутваме халогена към свивката на бронята и го издърпваме навън:

 

031020742.jpg?r=0

 

Така вече ни се открива достъп до щипките закрепващи лайсните към бронята.Те са по 10 на брой за всяка лайсна и до 6 от тях имаме достъп откъм задната част на бронята:

 

031020743.jpg?r=0

 

031020745.jpg?r=0

 

Подпъхвайки широка отвертка ги откопчаваме.Щипките,до които нямаме достъп отзад,се налага да се откопчеят,като се използва тънка отвертка и се бърка внимателно между лайсната и бронята отпред.Ето къде се падат тези „невидими“ щипки:

 

031020746.jpg?r=0

 

Дотук сме постигнали ето това:

 

031020251.jpg?r=0

 

Новите лайсни просто се слагат на свободните места и се щракват за бронята:

 

031020253.jpg?r=0

 

Тук има една малка особеност.В бронята има легло за новите мигачи но в мястото,където трябва да се завърти закрепващата рапидка на мигача има само свободен отвор без клипс с резба за завиването му/червената стрелка/:

 

031020748.jpg?r=0

 

Или трябва да си намерим такъв клипс,или както аз направих,просто преместавам един от клипсовете на халогена,а него го закрепвам с една рапидка и с един винт с гайка.

Ето как изглежда бронята с новите лайсни:

 

031020256.jpg?r=0

 

А тук вече е с монтирани и напаснати халогени и мигачи:

 

031020257.jpg?r=0

 

031020262.jpg?r=0

 

031020263.jpg?r=0

 

Качвате всичко на колата в обратния ред,следва малко "жичкаджийска" работа по опроводяване на мигачите и вече имате нова,променена предница на колата си,която би изглеждала точно така,ако беше излязла от завода оборудвана със съответните фарове.

 

031020264.jpg?r=0

 

 

031020267.jpg?r=0

 

031020269.jpg?r=0

 

031020270.jpg?r=0

 

031020272.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Монтиране на парктроник с камера за обратно виждане

 

Идеята ми беше да се сдобия с тази система,като я монтирам запазвайки външния вид на колата в заводски вариант,т.е.да не се налага сваляне и пробиване на бронята.Двете възможности бяха:електромагнитен парктроник или камера за задно виждане свързана с монитор.По обясними причини избрах втория вариант,а така имах и възможност за доразвиване на системата.

За целта се сдобих с универсална камера за обратно виждане и огледало за обратно виждане комбинирано с 4,3 инчов LCD монитор:

 

031520440.jpg?r=0

Характеристики:

Водоустойчив корпус: IP67-IP68
Сензор на камерата: цветен CCD, 1/4"
Резолюция: NTSC 628 x 582 пиксела
Ъгъл на изглед от камерата: 120 градуса
Видео изход: 1V 75 OMH
Захранване: 12V DC
Оперативна температура: от -20 до 60 градуса по Целзий
Максимална допустима влажност: 95%
Размери: 25*31 mm

 

031520447.jpg?r=0

 

031520455.jpg?r=0

Характеристики:

Дисплей:LCD/TFT, 4.3”, 480x272 резолюция, формат 16:9
Захранване:DC 12V
Видео вход:AV1 за VCD/DVD
AV2 за камера за задно виждане
Сигнал:PAL/AUTO/NTSC
Консумация:по-малко от 2W
Яркост:250cd/m
Контраст:300:1

 

Камерата е предвидена за монтаж над стойката на задния номер между плафоните/не можах да намеря такава,която напълно пасва и замества един от заводските плафони на Ауди80/.Пробиват се два отвора с диаметър 3мм за закрепващите винтове и един отвор 4мм за видеокабела.Ето я монтирана:

 

031520469.jpg?r=0

 

031520480.jpg?r=0

 

 

Камерата е практически незабележима за посегателства,а е и максимално защитена от влага и механични въздействия.Тя се захранва от светлините на заден ход и се пуска автоматично на дисплея,когато включите на задна скорост.

Видеокабелът на камерата го прекарах успоредно на кабела на задния капак,като и двата ги вкарах в изолационен термошлаух.

 

031520485.jpg?r=0

 

031520491.jpg?r=0

 

031520497.jpg?r=0

 

После кабелът се прекарва под лайсната на праговете и излиза в пространството под волана.От там минава под гуменото уплътнение на шофьорската врата и излиза над декоративната лайсна на колонката/не се налага да се демонтира лайсната,което много улеснява нещата/

 

031520504.jpg?r=0

 

Кабелът се подпъхва под гуменото уплътнение на предния прозорец и излиза над огледалото. То се монтира лесно върху оригиналното посредством щипки.

 

031520507.jpg?r=0

 

Мултимедийното устройство е с вграден 4.3" цветен LCD дисплей със сензитивни на допир бутони, който излъчва видео картина както от камера за задно виждане така и от DVD плеър свързан към вашият автомобил.Когата включите на задна скорост системата за задно виждане автоматично задейства дисплея,на който може да наблюдавате движението на заден ход.Огледалото е с покритие против заслепяване.Това предава дисплея при липса на видеосигнал:

 

031520512.jpg?r=0

 

031520556.jpg?r=0

 

А ето какво се вижда при включване на задна скорост:

 

031520558.jpg?r=0

 

031520559.jpg?r=0

 

Както забелязвате върху образа се появява цветна анимация,която очертава три зони на доближаване на ръба на нашата броня до обект отзад и така може да се паркира максимално близко и безопасно на тясно пространство.Пробвах системата на паркинга на „Бриколаж“ и тя се справи идеално,успях да паркирам безопасно на около 5 см до кола отзад/добре,че не ме видя собственика на другата кола какви проби си правя/

 А ето и как се опитах да облагородя малко подобието на махагон върху таблото.Засега ми харесва,но ако реша че е кич,винаги мога да сваля надписа:

 

031520560.jpg?r=0

 

Следващият проект е да използвам другия свободен видео-вход на огледалото,за да реализирам една дискретна мултимедия без да ми се налага да режа таблото и да привличам „дрогите“ да ми къртят колата........

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как успя да свалиш оригиналното огледало от предното стъкло,знам ,че са залепени много здраво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как успя да свалиш оригиналното огледало от предното стъкло...................

 

 

В моя случай огледалото е универсално и просто се закача за оригиналното/става за всяка кола/.Иначе,има огледала със стойка за съответния модел.Просто откачаш твоето от клипса на стъклото и закачаш новото за клипса/не отлепяш нищо/.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Монтиране на система за измиване на фаровете

 

С поставянето на ксенонoви крушки на фаровете тази система се оказа задължителна по закон и аз реших да се сдобия с нея.След доста издирване и благодарение на колегите Алекс/dominator/ и Спас/more/ събрах нужните части:
-двете пръскалки с дюзичките и клапаните
-специалното казанче с място за две помпи/вместимостта му е 8-10 литра/
-помпичката за високо налягане на системата с буксата
-армиран маркуч/2m-10x16/,тройник и скобички

 

033928747.jpg?r=0

 

Пръскалките се нуждаеха от малко бояджийска работа,за да паснат на цвета на моята кола/все пак бяха от колата на dominator и бяха червени/.Ето тук са на шприц-кит:

 

033928748.jpg?r=0

 

А тук вече съм ги пръснал с черен мат за пластмаса:

 

033928749.jpg?r=0

 

Заемаме се със смяна на казанчето за чистачките/първо мислех да ползвам допълнително казанче от "Пасат",което ми подари колегата Ivo_Dinkov  :bia:,но напасването идва сложно и се отказах/.За целта демонтираме казанчето за антифриза и го отместваме настрани:

 

033928750.jpg?r=0

 

033928751.jpg?r=0

 

Открива ни се достъп до гърловината на казанчето за чистачките,която се сваля със завъртане и едновременно издърпване:

 

033928752.jpg?r=0

 

033928753.jpg?r=0

 

Сваляме предната лява джанта,развиваме рапидките крепящи предната част на подкалника и леко го издърпваме назад:

 

033928754.jpg?r=0

 

Така получаваме достъп до казанчето и след,като развием планката подсигуряваща предната броня и двете гайки на казанчето,то се демонтира елементарно:

 

033928755.jpg?r=0

 

033928756.jpg?r=0

 

033928757.jpg?r=0

 

Ето го заводското казанче снимано за сравнение със "спешъл" казанчето/бидон/ предвидено и за системата за измиване на фаровете/новото е поне два пъти повече,като обем/:

 

033928758.jpg?r=0

 

А това са двете помпички/за предното стъкло и за фаровете/:

 

033928795.jpg?r=0

 

Тук вече са монтирани на местата им:

 

033928891.jpg?r=0

 

Слагаме новото казанче на мястото на старото/налага се да удължим малко тръбичката за помпичката на чистачките/:

 

033928898.jpg?r=0

 

Опроводяваме буксата за новата помпа и сглобяваме всичко в обратен ред.
Следва сваляне на предната броня.Не знаех къде е точното местоположение на пръскалките по нея,но след като получих "помощ от приятели" /разбирай съвет от Алекс,Спас и radodivaka/ :respekt: ,се оказа,че немците са предвидили точните места за тях от задната страна на бронята:

 

033928907.jpg?r=0

 

033928913.jpg?r=0

 

033928923.jpg?r=0

 

Като ползвах готовия шаблон за закрепването им лесно прецених точното място на отворите и с помощта на макетно ножче,поялник и пили,оформих двата отвора в бронята.

 

033928939.jpg?r=0

 

033928946.jpg?r=0

 

033928955.jpg?r=0

 

033928966.jpg?r=0

 

033929001.jpg?r=0

 

033929052.jpg?r=0

 

Тук вече пръскалките са монтирани на местата им и са свързани с маркучи към разклонителния тройник на системата/в бронята има предвидени места за закрепване на маркучите/
 

033929055.jpg?r=0

 

033929068.jpg?r=0

 

033929071.jpg?r=0

 

033929084.jpg?r=0

 

033929092.jpg?r=0

 

Монтираме предната броня на колата.Правим нужното окабеляване на помпата,като прекарваме захранването към нея през бушон и силов контакт на реле 40А/тип 213/,което слагаме някъде под таблото.Заводското включване на помпата,става с бутонче на лоста на чистачките.

 

033931214.jpg?r=0

 

При мен такова липсваше,но пък лостчето ми беше от "Авант" и имаше неизползвано положение за задействане на задна чистачка.

 

033931215.jpg?r=0

 

Изполвах този свободен контакт и го опроводих,така че да мога да задействам помпата за измиване на фаровете само при включени фарове.Ето как се промени визията на колата след цялата интервенция по "узаконяването на ксенона":
 

033931216.jpg?r=0

 

033931227.jpg?r=5

 

033931217.jpg?r=0

 

033931219.jpg?r=0

 

033931220.jpg?r=0

 

033931221.jpg?r=0

 

Сега вече спокойно мога да си мия почти половината кола с едно натискане на копчето на "водоструйката" отпред и ставам абонат на магазините продаващи течност за чистачки. :hilezh:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е с фабрични такива пръскалки и казанчето е около 5.5 л. също така си мисля, че съм с една помпа защото ми е отказала тази за чистачките и не иска да пръска и на фаровете. Нямам и отделен бутон за пускане, а като теб при пуснати фарове като реша да измия предното стъкло се измиват и фаровете. Абонат съм на магазините за течност откакто съм купил колата :) на 90-тката свършва течността 3 пъти по-бавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно затова аз си търсих големия казан 10 литра,а и съм ги направил така,че да се пускат абсолютно самостоятелно и независимо от пръскалките на предното стъкло,само при пуснати фарове и с

натискане на лоста за чистачките напред към предното стъкло/това положение на лоста го имат само Авантите/

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Браво Колега ! Страшна тема !   :respekt:

п.п. Може ли една снимка на фаровете с пуснати лупи и мигачи ? мерси 

Редактирано от audifanatic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

 Не знам колегата как ги е пуснал в употреба без този клапан,аз лично не успях....течността просто си изтичаше през пръскалките от 8 литровият ми съд.Когато намерих оригиналния тръбопровод от Хонда акорд с клапан на ХЕЛА (даже си закупих още един резервен от страха който изпитах след монтажа )теча спря и пръскат само когато има налягане на помпата .Обяснявам си го с това ,че пръскалките са доста по ниско от тези на стъклочистачките.

   034820700.jpg?r=0034820699.jpg?r=0

Редактирано от georgi 80 avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...