Jump to content

неоткриваем проблем с газ/ бензин на ауди А6, АСЕ двигател


Recommended Posts

Здравейте на всички,

предварително ще се извиня, ако темата не е за тук, съвсем нов потребител съм и все още ми липсва ориентация (което се обосновава и с това, че съм момиче :)))

Минавам на въпросите:

Карам Ауди А6, 1996 г края, 2.0, бензин, двигател АСЕ, ке-жетроник :)) От няколко седмици чета из този форум, затова съм толкова наясно каква ми е колата.

Преди две години на механичен инжекцион сложихме газова уредба - подсложихме, разбирай те аз и още една жена. Обикновена газова уредба. Колата си вървеше чудесно, изкара една зима, след което на следващата пролет, сиреч миналата, гръмна под капака жестоко. След въпросния гърмеж спря да върви на бензин. И от този момент на нататък започна ходенето по мъки!

Първи майстор - диагнозата беше дебитомера. Но не се съгласи да я поправи. Отговорът беше, че не се заема с настройката на нещп супер трудно.

Втори майстор - дюзи, кабели, дебитомер, стъпково моторче, абеее - "връщай я в Надин"! Нищо не направиха.

Трети майстор - незнайно как с някакви добавки в бензина я накара да тръгне да върви на бензин, но държеше само високите обороти - ниските паднаха.

Дойде есента, стана студено и разбира се, колата съвсем отказа да върви... нито на бензин, нито на газ. Реших, че е нормално да не върви, при все ниските температури.

Март месец тази година - четвърти майстор, този път, цяла рота от майсторлъци и мозъци. Смениха дебитомер, свещи, кабели, филтри. Докараха я да върви на бензин и на ниски и на високи обороти, а за газта - не я оправиха, казаха да я демонтирам! Все още не съм я демонтирала, но и това ще стане вероятно. Седмица след като си взех колата от сервиза и я карах няколко дни установих, че за 100 км тя харчи над 20 л. бензин градско. Ако трябва да бъде точна - 23/ 100 е разхода.

След което, върнах колата в сервиза, защото това е невъзможен разход и при все този факт никой не е в състояние да твърди, че тази кола е "в ред". Те ми казаха, че дюзите трябва да се "сработят".

Аз разбирам, че като съм жена е нормално да ме мотаят и да ми говорят каквото им дойде на ум.

Но не разбирам какво би могло да и има на тази кола, за да продължава да харчи като слон?

В тази връзка, много бих се радвала да ми дадете някакви насоки - какво да гледат, къде да потърсят проблема, какъв би могъл да е проблема?

Ясно е, че целия проблем произлиза от неправилно сложена АГУ, ясно е, че повече тази кола на газ няма да върви. Ама, поне на бензин да не ми съдира кожата от гърба :)

Благодаря предварително :)

Забравих да добавя, че след последните майстори съм посетила над 10 сервиза и във всичките ми казват едно и също - "Ооо, не се заемаме, много играчка това!"

Та, ако имате някой майстор, на който му се занимава, също би бил полезен. До тук, аз и майка ми - другата руса женица, с която сложихме газта, сме дали над 2000 лева по сервизи. Едва ли могат със суми да ме стряскат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В голямо приключение си се хванала (газ на механичен инжекцион на АСЕ), но има тук във форума хора с подобни на твойте мъки геенски, те ще ти пишат за помощ. Аз лично имам същата кола, карам я в заводски вид и не се меся в немската инжинерна мисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И правилно правиш! Но....нали се сещаш две жени на какво са способни и после "оле-ле майко!"...

Дано някой да удари едно рамо... Поне за сервиз, в който да не ме правят на луда :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако кажеш от къде си може и да ти помогнат.

Ако го пазиш в тайна няма да помогнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар и за мен комбинацията от мех. инжекция и обикновена газова да е "смърт с кисело зеле" това не пречи да има доста такива коли направени и си ги карат собствениците без никакви ядове. Има подфорум АГУ-та там има обширни теми по въпроса но това нядали те топли защото надали сама ще решиш да ровиш по колата. Мисля че някой от колегите ще те насочат към хора които разбират какво правят.

И имай в предвид че дори след сериозен гърмеж и някакви тежки повреди (в това число от износване и старост) е много по-лесно ACE-то да тръгне само на газ отколкото да му се оправи бензиновата работа. Бензина е свързан с това че дебитомера/дюзи/"стъпков мотор" и т.н. трябва да са изправни за да върви колата, докато на газ тя ползва само и единствено дросела който е клапи и жило към педала на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

grizzly от София съм :)))

А към Гроздан Грозев - дали не съм те питала по милион пъти на ден, а? :)))))

Макар и за мен комбинацията от мех. инжекция и обикновена газова да е "смърт с кисело зеле" това не пречи да има доста такива коли направени и си ги карат собствениците без никакви ядове. Има подфорум АГУ-та там има обширни теми по въпроса но това нядали те топли защото надали сама ще решиш да ровиш по колата. Мисля че някой от колегите ще те насочат към хора които разбират какво правят.

И имай в предвид че дори след сериозен гърмеж и някакви тежки повреди (в това число от износване и старост) е много по-лесно ACE-то да тръгне само на газ отколкото да му се оправи бензиновата работа. Бензина е свързан с това че дебитомера/дюзи/"стъпков мотор" и т.н. трябва да са изправни за да върви колата, докато на газ тя ползва само и единствено дросела който е клапи и жило към педала на газта.

Работата е там, че не искам да върви на газ. Какво правя зимата с тази газ? Искам да върви на бензин :) Знам, че не е възможно да е същата кола, както преди да й се сложи газ, ама... все пак 23/100 е прекалено...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще я погледна ,като се върна от морето,мога в неделя,ако искаш,моля звънни в събота вечерта.Приготви се за доста време ровене и системата за впръскване ке-мотроник.....

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще я погледна ,като се върна от морето,мога в неделя,ако искаш,моля звънни в събота вечерта.Приготви се за доста време ровенеи системата за впръскване ке-мотроник.....

тази неделя няма да е, а след 15.07., защото харчи - не харчи майка ми пътува с нея на Априлци... има вариант да не я взима и ако стане така, ще се приготвя за голямо чакане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази неделя няма да е, а след 15.07., защото харчи - не харчи майка ми пътува с нея на Априлци... има вариант да не я взима и ако стане така, ще се приготвя за голямо чакане :)

и мерси предварително :):P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази неделя няма да е, а след 15.07., защото харчи - не харчи майка ми пътува с нея на Априлци... има вариант да не я взима и ако стане така, ще се приготвя за голямо чакане :)

Колежке това е човека ,който ще ти разреши проблемите на бензин,мойто АЦЕ беше зле,но колегата Пепи го центрова и до ден днешен нямам никакъв проблем , от тогава минаха две години,като имам и газ .Не си губи повече времето и нервите по псевдо майстори,ами се свържи с Пепи той е доктор на тези механични инжекции,а след като я направиш на бензин ще я подкараш и на газ. Успех!!! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта се лекува зимата без проблем. Малко ТНТМ по-як акумулатор и няколко подгревни свещи и малко указания как се пали кола зимата само на газ и повярвай ми до -15 няма да имаш ядове. Лично пробвано на една доста по-дърта машина. Така че това да не плаши.

Но пробвай първо колегата да пипне където знае и тогава ще стигаме до крайности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички,

...

да помогна към момента немога ,но ми е много интересно с какво се занимавате че се хванахте газова уредба да слагате!!!!?????

Редактирано от grizzly
Цитиране на цял пост без нужда.
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно при "гърмежа" се е изкривила клапата на дебитомера и дори е пропаднала. Първото, което трябва да се направи преди реглажа е да се провери за евентуални оттечки на въздух заради хлабав/сцепен/скъсан гофриран маркуч или някое вакумче покрай него. Ако това не се направи няма смисъл да се регулира нищо до отстраняване на тези проблеми. Иначе реда за реглаж е горе долу такъв:

1. Изправя се идеално самата клапа на дебитомера - сваля се лесно, държи се на един болт в средата.

2. Регулира да стои на правилното място при загасен двигател - има си зелено етикетче с чертеж на нея за правилното място. Важно е при обратния монтаж на клапата така да се монтира, че да не опира никъде при движение нагоре/надолу - централния отвор нарочно е по-широк за да може да се мести настрани и да се регулира. Това е доста "тънка" работа защото при притягането на средния болт клапата се измества и обикновено опира. Т.е. трябва да се гласи няколко пъти докато се получи както трябва.

Ако няма големи поражения по дебитомера е напълно възможно нещата да се оправят само със стъпки 1 и 2. Дано да е така :gut:. Ако не се продължава нататък:

3. След това трябва да се премери потенциометъра на дебитомера дали е оцелял след гърмежа - намира се отляво на дебитомера, влиза куплунг с 3 кабела в него. За целта, директно на куплунга както е закачен, под гуменото маншонче, на средно и долно краче се закача волтметър. Дава се на контакт и се повдига плавно на ръка клапата нагоре като се следят показанията - трябва да варират от около 0.1В до почти 5В без никакви "подскоци" или загуба на напрежението.

4. Ако е така се слага гофрирания маркуч отгоре (като преди това внимателно се проверява да не е сцепен/скъсан) и се притяга със скобите. Трябва много да се внимава да е влезнал добре от страна на дебитомера защото заради плочката на газта е малко изместен и може да не влезе както трябва във вътрешния край - съответно ще почне да смуче въздух и няма да има ниски обороти ако въобще запали.

5. След като вече е сложен гофрирания маркуч се пали двигателя и се оставя да загрее до 90С - ако не работи добре на бензин, това може да стане и на газ.

6. След като загрее, на ниски обороти се замерва на двете кабелчета на потенциометъра на дебитомера (средно и долно краче) какво напрежение показва на ниски обороти - трябва да е 0.5-0.7В или защото в момента работи на газ може да е до около 1В.

7. След това превключваме на бензин и гледаме дали въобще има ниски обороти и ако няма, горе-долу след колко оборота, двигателя се опитва да гасне директно.

8. Тук идва следващата "тънка" част - трябва да се регулира сместа и положението на плунжера на главата на инжекциона посредством реглажния болт на дебитомера - намира се в малката дупчица в средата между гофрирания маркуч и главата на инжекциона. За да се регулира е необходимо да се бръкне с шестограм 3мм много внимателно на запален двигател за да се завърти по посока на часовниковата стрелка с 1/4 оборот. Самия реглажен винт е монтиран на рамото на клапата на дебитомера и при натискане надолу сваля клапата надолу и двигателя се опитва да гасне. Т.е. за да стане добре в началото може да се наложи да се задържи двигателя на около 2500 оборота, да се навие 1/4 оборот и да се види как са ниските. Това се повтаря докато почне да работи криво/ляво на бензин на ниски обороти.

9. След това идва фината до-настройка - мери се тока на ЕРН (Ел. Регулатор на Налягането, монтиран вдясно на главата на инжекциона, в него влиза куплунг с 2 кабела). Слага се мили-амперметър последователно на единия му кабел - трябва да се среже или да се ползва специален адаптер като тока трябва да е +-2.5ма на празен ход - в тези граници да се мести. Ако не е така се върти с по 1/4 оборот на реглажния винт на дебитомера докато не станат приблизително такива стойностите и естествено двигателя трябва да почне да работи устойчиво на празен ход.

10.След като това стане отново се замерва напрежението на потенциометъра на дебитомера, но вече на БЕНЗИН и се гледа да е в диапазона 0.5-0.7В.

11. Ако разликата в напреженията е много голяма се налага да се разхлабят 4-те винта на потенциометъра на дебитомера и да се премества много леко нагоре/надолу докато не получим 0.5-0.7В на празен ход. Обикновено при затягането на тези болтове потенциометъра се размества и това налага няколкократно регулиране до постигане на желания ефект.

12. Проверяват се ниските обороти - трябва да са около 900 при 90С загрял двигател.

13. Ако не ги задържа се проверява ТПС-а с омметър, при загасен двигател и отпуснат педал на газта трябва да дава "късо" между средно и първо ИЛИ 3-то краче. Чува се едно характерно "цъкане" като се "подаде" газ на ръка на загасен двигател ако всичко е наред и при отпускане на газта обратно с леко забавяне пак се чува характерното "цъкане".

Горе-долу това е нужно за правилния реглаж на дебитомера. Все пак това е сравнително грубо регулиране, но ако няма странични ефекти и разхода на бензин се върне в нормата няма нужда да се пипа друго. Ако колата не е карана дълго на бензин е много вероятно дюзите да са позапушени или да "пикаят" затова е хубаво да се сложи още веднъж, добавка за почистване и след като се изразходи ако се налага да се донастрои само сместа на бензин на газ-анализатор.

Ако колата се кара основно на газ и дебитомера се вкара в нормите описани по-горе нещата ще се оправят.

Дай малко повечко инфо каква е газовата уредба, има ли л-емулатор и KJ-stop - върти ли помпата на инжекциона докато работи на газ?

Редактирано от VBI
  • Like 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колежке това е човека ,който ще ти разреши проблемите на бензин,мойто АЦЕ беше зле,но колегата Пепи го центрова и до ден днешен нямам никакъв проблем , от тогава минаха две години,като имам и газ .Не си губи повече времето и нервите по псевдо майстори,ами се свържи с Пепи той е доктор на тези механични инжекции,а след като я направиш на бензин ще я подкараш и на газ. Успех!!! :zustimm:

Мерси! Ще стигна до Пепи, само да видим как и кога ще се засечем :):P

Вероятно при "гърмежа" се е изкривила клапата на дебитомера и дори е пропаднала. Първото, което трябва да се направи преди реглажа е да се провери за евентуални оттечки на въздух заради хлабав/сцепен/скъсан гофриран маркуч или някое вакумче покрай него. Ако това не се направи няма смисъл да се регулира нищо до отстраняване на тези проблеми. Иначе реда за реглаж е горе долу такъв:

.................

Горе-долу това е нужно за правилния реглаж на дебитомера. Все пак това е сравнително грубо регулиране, но ако няма странични ефекти и разхода на бензин се върне в нормата няма нужда да се пипа друго. Ако колата не е карана дълго на бензин е много вероятно дюзите да са позапушени или да "пикаят" затова е хубаво да се сложи още веднъж, добавка за почистване и след като се изразходи ако се налага да се донастрои само сместа на бензин на газ-анализатор.

Ако колата се кара основно на газ и дебитомера се вкара в нормите описани по-горе нещата ще се оправят.

Дай малко повечко инфо каква е газовата уредба, има ли л-емулатор и KJ-stop - върти ли помпата на инжекциона докато работи на газ?

Колега, благодаря за подробното обяснение :) Да ти кажа честно, колкото и да разбирам от колата си, не мога да ти отговоря на въпросите за л-емулатор и KJ-stop... Предполагам се досещаш, че колкото и да съм наясно, не съм чак толкова наясно. Мисля, че ако се опитам да ти отговоря ще изпаднеш в бурен смях от моята компетенция относно л-емулатори и глави на инжекциони. Знам само, че последния майстор, след който тя даде нечовешкия разход на бензин е правил главата на инжекциона и смени дебитомера с нов, който всъщност не е чисто нов, а втора употреба... така че, вероятността "импотентните" майстори да са я развалили повече е доста голяма... :)

Редактирано от audiA6_1996
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверете в сервиз Мотоман. Закарайте колата на място да я погледнат,да ви запишат час и ако не е крайно съсипана може да я настроят да работи :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

:flehan: VBI

Няма никакъв проблем за всякакви К...троници и газ.

Всичко упира до добрата изправност на автомобила в случая А6Ц4 - 2,3 ААR

Мислих шест месеца дали да мина на газ и една седмица четене във форума ми беше достатъчна да се реша да ми монтират ГУ.

Препоръчвам „Васко газ” един от макото газаджии които знаеха какво е това KJ- stop.

Всичко по учебник без компрмиси с KJ- stop и ламбда симулатор, благодаря на cvetan83.

Както много от нас, реших че по колата всичко ми е наред (щом на бензин е ок), но се оказа че в момента в който монтираха уредбата, проблемите започнаха.

Високи ниски обороти, големи разлики при студена и топла, разцентровахме дросел клапата в опит да коригираме потока въздух , стъпков мотор и мн др.

При това положение без клапата, колата си работеше на бензин без проблем.

СЛЕД МОНТАЖ НА ГУ АВТОМОБИЛА СТАВА МНОГО ЧУВСТВИТЕЛЕН НА ВСЯКАКВИ ИЗНОСВАНЯ И МИНИМАЛНИ ПРОЦЕПИ ПО МАРКУЧИ, ВАКУМИ И УПЛЪТНЕНИЯ. ВСИЧКО ТОВА СЕ ОТРАЗЯВА В РАЗХОДА, ДИНАМИКАТА И ПРАЗНИЯ ХОД.

Препоръчвам първо да си звъните в офицялния представител за цени, защото се оказа че доста части са на същите цени или с малки разлики, като заместителите. :dance:

Запретнах ръкави и:

-откачане, разглобяване и изчистване на стъпковия мотор, (при мен имаше и поправка – повдигнах стопера на буталото за да може хубаво да затваря) 0лв.

-смяна на всички маркучи и накрайници имащи общо с въздух , маслени пари и вакумчета (слагайте скоби навсякъде) от Ауди морга и нови 40лв.

-смяна на бакелитени втулки и всички О пръстени на дюзи и втулки (от там също може да смуче въздух. Проверява се като при работещ двигател пръснете в зоната за проверка с WD или друго запалимо вещество). От ПОРШЕ 75лв.

-Смяна на Син и (Черен датчик – под големия за темпетарурата). От ПОРШЕ 63лв.

-Премерих потенциометъра (при мен се оказа в добро здраве) но нов оригинал е 280лв.

И така, срещу 178лв. И една неделя вече си карам на газ без никакви проблеми в обороти и динамика, независимо от пуснат климатроник или друг голям консуматор.

Благодарности за невероятно и профисионално направения форум. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С всичко съм съгласен, но да не забравяме, че ти си с 2.3, а колежката с АЦЕ(2.0 16). Колите имат лека разлика в електрониките, и позитивния ефект при теб ще е никакъв при нея. Всичко което си написал съм го проверявал/поправял 1 по 1, и резултат никакъв. Също така имам добър приятел и колега тук във форума който кара 2.3, което защо не гасне не знам обаче ФАКТ колата няма проблема който има АЦЕ-то. На АЦЕ или kj-stop, или монтаж на друга "управляема" електроника на мотора през която да може да се управлява моторчето за празен ход. Също методи за саморазправа с ПХ във форума има много :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...