Jump to content

АДА трудно пали - бензинова помпа ли е проблем?


ставров

Recommended Posts

Подам контакт, почакам 2-3 секунди и палим. Вртим 6-7 секунди, двигателя тръгва на 500-600 оборота за 3-4 секунди и тогава тръгва нормално на 900-1000 оборота. Задължително подавам и газ на педала. След това - работи си нормално.

Ако подам на контакт па върнем назад и така няколко пъти, двигателя пали нормално, без много въртене. Вакумното маркуче от регулатора на налягането на горивото е сух - трябвало би мембраната да е здрава. Синия датчик е скоро сменян. Мерих го и показанията са му добри.

Някакви идеи освен бензиновата помпа?

Мерси и поздрав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замерете нялагането на горивото.

Горивния филтър сменяван ли е ?

Като запалиш влезни в багажника и с ухо на пода заслушай помпата дали равномерно работи (бзззззззз) или се мъчи и вие.

Може цедката да се е задръстила.

Това че подаваш няколко пъти контакт,говори за недостатъчно налягане в системата.

Редактирано от HCOHCO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един тъп въпрос: как се сваля помпата? :gruebel:

Свалих ламаринената капачката в багажника и там се вижда буксата за тока и маркучите за бензина. Как се сваля пластмасовата капачка? Предполагам че са за нея прикрепени помпата и нивомера. Искам да огледам цедката.

Горивния филтър аз не съм сменявал, но колата има АГУ, така да харчи малко бензин. Нямам време сега да го сменявам. Прочетох някъде че за това трябва да се свали задния мост и резервоара.

Редактирано от ставров
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черния ринг се сваля като капак на бидон за зеле! Буквално. Развива се по посока, обратна на часовниковата стрелка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще следя темата с интерес, от няколко дни имам същия проблем и на моята кола със същия мотор.При мен забелязвам че сутрин пали без проблем но прекъсва в началото а вечер пали след продължително въртене, също така при скорост около 150-160км/ч има придърпване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

също така при скорост около 150-160км/ч има придърпване.

Недостиг на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Тези дни нямам време за поправки. Надявам се за 10-15 дена да имам достатъчно време.

Сравних шума на моята помпа и на едно Пежо. 306 '93 1.1 монопоинт. Неговата помпа се съвсем леко чува от шофйорската седалка, докато моята е много по-шумна. Ще погледна цедката и ще сменя филтера на бензина, но се съмнявам че е от тях, понеже се колата кара на газ. По-натам ще докладвам за развитието на нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята АДА върти задължително 2-3 секунди и така пали, дори да съм я угасил току-що и придърпва при леко подаване на газ и при lift off. При абсолютно всичко сменено и проверено се оказа, че датчика на Хол дава грешка от време на време. Чувам, че доста често се случва при колегите, така че проверете и него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Най-сетне намерих малко време за работа по въпроса и оправих нещата.

Смяната на бензиновия филтър не даде резултат. Развих капака на резервоара и извадих помпата. За развиването ползвах желязо на размери 3х0,3х25 цм и го сгънах в следваща форма l____l. Контактите дето се подава тока на помпата бяха лоши. На единия пластмасата беше тръгнала да се топи от отделената топлина поради лошия контакт. Почистих със шкурка и запоих жиците към буксите. Смених и маркуча от помпата до капака, понеже беше със сериозни пукнатини. Лошата новина е че помпата ми е китайска:(. Споделям решението на проблема - може би на някого да бъде полезно.

IMG_2473.jpgIMG_2475.jpgIMG_2476.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Тази помпа се предаде от старост и се наложи смяна с нова. Сложих отново китайска - Патрон. Но от тогава колата не работи добре на бензин. Пали нормално, но двигателя много тресе на празен ход. Не ускорява както трябва, а се мъчи. Колата има и АГУ и двигателя работи нормално на газ.

Предполагам че причината е недостатъчно налягане на бензина. Вероятно новата помпа не произвежда 4 бара колко са нужни, а по-малко. Смених и филтера за бензина, но нищо не се оправи. Когато развих филтера, изтече по-малко бензин от колкото би трябвало. Утре ще премериме с манометър в сервиза налягането в системата. Попитах и приятел да взема от него за проба регулатора на налягането. Имате ли някои други идеи?

Редактирано от ставров
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както го описваш нищо чудно да е дефект в помпата, макар и нова. Или не знам дали не са я объркали и да не е с точния дебит за мотора. Моята и тя е китайска, близо 40 000 км. върти без ядове. Въпреки, че съм с газ помпата върти бензин до рейката с дюзите, само те изключват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За щастие, помпата е добра. Оказаха се лоши контакти от емулатора към дюзите. След почистването им, двигателя работи по-добре. Майстора каза че и дюзите са за промивка в ултразвукова баня, но с това бих почакал. Опитал бих с една добавка в бензина за почистване на дюзите. Поздрав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези добавки разтварят утайките от резервоаара и ги набиват най-напред във филтъра.....Ако все пак ще слагаш гледай да е в момент в който ще предприемеш дълго извънградско шофиране......хем да държиш мотора в по-високи обороти и хем да изразходиш горивото и добавката за няколко часа.....поне аз така мисля де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Придърпването се отново усили. Елиминирал бих за късо време емулатора на дюзите. Разкачил бих го от системата и дюзите бих вързал заводско - директно от компютора. Тогава вече може да се кара само на бензин а няма каране на газ, понеже не могат да се изключат дюзите. Ако има подобрение, че знам че проблема е в емулатора или контактите му. Няма ли проблем да опитам така какво ще стане - в смисъл да не прецакам нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако просто караш на бензин за проба ще е същата работа. Емулатора за дюзите просто ги изключва и лъже ЕКУ-то, че ги има когато си на газ - не ми се вярва да е от него, но няма да развалиш нищо ако го махнеш временно за проба. Най-добре замери с манометър при 90С загрял двигател какво е налягането от бензиновата помпа докато работи двигателя на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не пускам друга тема,имам проблем при форсиране на място и забелязвам сивкав цвят от ауспуха на 4000-5000 оборота.В движения немога да кажа дали го има но има мирис на неизгоряно горива,и на газ и на бензин на газ по не се забелязва или така си мисля.Не пипа антифриза нито грам,маслото ми е 10w40 дали не е много рядко за 325000км по километраж.Гори си масълце  в зависимост колко пъти карам над 4000-5500об от порядъка на 400гр на 1000км пробег.На място и до 3000об няма проблем изобщо не гори,карал съм така 1000км.и не го пипа ако така се кара.Дали да го сменям на 15w40или сега не е препоръчително заради минусовите температури през зимата.

Редактирано от guner25
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Реших проблема. Изключването на емулатора нищо не промени. След ултразвуково почистване на бензиновите дюзи нещата са наред. Мерси на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...