Jump to content

Как да си залепим тапицерията на вратите


Maverick_bg

Recommended Posts

Тапицерията на вратите се беше разлепила и реших да си я залепя сам.Тук ще покажа как съм го направил,а може да съм полезен и на някой.

1.Развиваме двата малки винта,който държат половината от ръкохватката.След това премахваме долната част.Капачето на дръжката за прозореца го издърпваме,за да можем да развием болта и да я премахнем.

dsc0166pz.th.jpg

2.Развиваме и останалие винтове.Има два малки винта от страни,който тук съм забравил да ги покажа,но няма как да не ги видите.От страната на пантите и от страната на бравата горе.

dsc0165ew.th.jpg

3.Трябва да извадим и ръчката за отваряне на вратата,за да можем да откачим жилото.Това можем да го направим и после,след като свалим самата кора.

dsc0158ld.th.jpg

4.Махаме тази пластинка и откачаме жилото.

dsc0164ooa.th.jpg

5.Кората я вадим,като първо я издърпваме нагоре.Пазим си тези гумички,че после като сглобяваме,ако ги няма,кората няма да ни прилепне плътно,ще тропа и т.н.Неприятно е.

dsc0157ks.th.jpg

6.Почистваме кората и тапицерията.Аз го направих с топла вода и прах за пране в банята. ;)

dsc0134kj.th.jpg

7.След като ги подсушим,преминаваме към лепене.Необходими инструменти и лепило.

dsc0137dh.th.jpg

8.Намазваме с четката лепило само в границите очертани с червената линия.Опитваме се да вкараме лепило и под лайсната.

dsc0138qp.th.jpg

9.Оставяме кората настрани,и мажем лепило и върху плата,ивица с преблизителни размери колкото сме намазали и на кората.

dsc0139st.th.jpg

10.Поставяме плата върху кората,и със шпаклата вкарваме плата под лайсната.(Въобще не ми се занимаваше да търся имали начин тази лайсна да се свали или не.)

dsc0140vb.th.jpg

11.След като преключим с тази манипулация,започваме да мажем лепилото върху останалите места.След като го размажете лепилото,не го залепвайте веднага,а го оставете за 4-5мин.Аз през това време си запалвам една цигара.

dsc0146vbi.th.jpg

12.Залепваме плата,използваме шпаклата за да натъпчем плата в канала.Аз тая работа я оставих на жената,тя се справяше по добре от мен.Тук може да използвате и бояджийски валяк за равните места.

dsc0148tm.th.jpg

13.Някъде бях прочел,че за да хване здраво лепилото е нужно да се удари,колкото по силно толкова по добре.

dsc0150os.th.jpg

14.Палим една цигара и след 10 мин,започваме по обратния ред да сглобяваме.

Важно

Използвайте само нова опаковка лепило.

Аз направих тази грешка,да си оправя 3-те кори в един ден,а 4-тата след един месец със същото лепило.Не става,самото лепило вече не е толкова летливо,а и много бързо започва да стяга и не може да предърпвате плата по кората.Ето какво се получава:

dsc0153lb.th.jpg

А това е първта,която направих:

dsc0156hk.th.jpg

Редактирано от Maverick_bg
  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да се залепи кожа? Чувам че трябвало да бъде на дупчици, иначе се набръчквала или правела балончета. Ако някои е лепил кожа вместо плат, да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колегата с пловдивското Б3 (Kutrov) е лепИл вложа !

Добре му се е получило !

И тук е станало супер !

ЛаЙсната не се маха - или поне така съм чел тук !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЛаЙсната не се маха - или поне така съм чел тук !

Така е,не се маха ;) А с кожата става далеч по-добре и лесно особенно в горната част до лаЙсната ;)

Дори да има съвсем малко лепило под нея,края на кожата се подгъва малко със задната страна навън,след което с тънка отверка и лек натиск навътре се подпъхва и имаме идеален завършек :zustimm: Получаваме прекрасен резултат,без балони,кривини или разлепяне след това.За доуточнение ще спомена,че аз ползвах Хелмитекс с оглед на това,че кожата е естествена с дебелина около 3мм.

Всяко подпъхване и залепяне в края се прави последно,след като постепенно изрязваме излишната кожа (не изрязвайте никога предварително и оставете повече кожа от нужното) това го направете с цел да се избегне разлепяне на краищата,другата причина е че има доста дълбочина във фугите на кората,след всичко това отново с отверката подпъхвате и притиската максимално кожата (не натискайте прекалено много,за да не пробиете меката част на кората).

b12bf5d8b3b215a3.jpg

Ако всичко е минало нормално и качествено изпънато и пипнато,резултата се очаква да е това ;)

9f836de443d56034.jpg

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да се залепи кожа? Чувам че трябвало да бъде на дупчици, иначе се набръчквала или правела балончета. Ако някои е лепил кожа вместо плат, да сподели.

Не е така, най-важното нещо е какво лепило ще се ибере и как ще се нанася. Най-добри шансове имаме с примерно...да кажем Denlaks 2077, след гладко нанасяне се оставя да изветрее за няколко минути и се лепи почти на сухо с лек натиск. Лепилото е такова, че не си губи свойствата дори да изпусне някъде и имаш време да оправиш всички проблеми ако се наложи, което е малко вероятно. Аз също съм я правил тая операция на разни коли и става 1:1 с оригинала, без луфтове по улеите, само където няма дунапрен вече.

Пускал съм снимки в друга подобна тема, ако на някой му е интересно да прегледа :)

С кожа виждам потенциални проблеми които ще искат доста работа за да се придаде вид като на фабрична изработка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кожа виждам потенциални проблеми които ще искат доста работа за да се придаде вид като на фабрична изработка.

Какви проблеми виждаш ако е с кожа ?

При мен дертове няма,ако ги видиш на живо и не знаеш,че съм ги правил,едва ли ще разбереш.Единствено при мен липсва докоративния шев в горния край на кората,но това лесно се прави,замислил съм го,но ще е в цвета на куатро рекарото,след като го сложа :zustimm:

С кожа се работи далеч по-лесно,лично за мен и ефекта е чудесен ;)

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кожата иска супер чиста и равна повърхност за лепене, лепилото трябва да много добро за да не остава на бабунки, т.е. трябва да ти даде време да го размажеш добре и същевременно да се снимава за да не стане реакция с кожата както се случава с някои лепила и кожи. След това идва проблема дали ще стане на пръсти, иска се доста масторство за да прилича поне малко на правена с преса както е оригинално на вратата. И последния проблем е да се запълнят правилно улеите отстрани и да се се опъне кожата по ъглите което е малко ненезможно при положение, че няма как да я дръпнеш от другата страна на детайла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е проблема :hilezh: Чистиш както си му е реда,използваш Хелмитекс лепило за естествената кожа,което ти позволява да пушиш 3 цигари докато стане подходящо за лепене,реакция не става между ест.кожа и хелмитекса.Няма от какво да стане на пръсти,едва ли натискаш с пръсти,мойте просто ги изпъвах и притисках с дланта на ръката и на определени места с телефона :hilezh: Ако ползваш подходящата кожа проблеми с ъглите и всякакви чупки и улеи няма да имаш,както с оформянето така и със залепването и завършването на детайла ;)

Не е нужно да опъваш кожата,като някой хамал,за да стане идеално и се лепи в едната посока,като всяка страна я изпъваш самостоятелно,кому е нужно да дърпаш кожата от другия край на кората за да я изпънеш :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така, ама аз като тапицирам такива неща искам да няма забележки, не малко детайли съм правил и знам отлично как изглежда. Половината професионални тапицери на пазара си оставят ръцете по тавани и врати между другото, винаги съм се чудил как на хората не им пука изобщо обаче. А хелмито изобщо не е правилното лепило за целта, чист късмет ако издаяни на жегата особено с тая черна кожа :) Никой тапицер не ползва такова, нито момент, нито подобните масовки по магазините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чист късмет ако издаяни на жегата особено с тая черна кожа :)

Късмет или не,не знам какво е,но цялото горещо лято изкарах,грам отлепяне няма.

Не знам дали си ползвал качествен Хелмитекс,но определено не е от масовките по магазините,цяла обувна компания работи точно с такова лепило.

Горещината дори е благоприятна за това лепило предполагам,понеже точно същото в обувната промишленост се нагрява умишлено за подобряване на свойствата му :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се спори по темата, работя в тия среди от години и сме пробвали какво ли не, знам също и какво ползват добрите тапицери и защо...

Важното в случая е да си доволен от това, което си направил, ако си значи няма проблеми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги между плата и кората има дунапрен диаметър от порядъка 3-4мм,който с годините и влажноста на въздуха се разлага и този плат висва,вчера приключих и последната си кора на вратата намерих такъв дунапрен и сега съм много доволен от резултата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги между плата и кората има дунапрен диаметър от порядъка 3-4мм...........

Най-интересното е,че и при заводския салон с изкуствена кожа на Ауди 80 под кожата на корите на вратите отново го има същия тоя дунапрен,но там дали защото кожата го предпазва,изобщо не става ронлив с времето,а си е като нов.

024287738.jpg?r=0

024287743.jpg?r=0

Даже ми се стува,че тая кожа заводски си е била произведена с дунапренено покритие отдолу.Дали продават някъде такава изкуствена кожа за тапициране с дунапренен слой-тя ще е идеален вариант за вратите?

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и моя скромен опит

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=39913

След вече 4 години кожата не е мръднала и грам-всичко си стои като ново!

Просро залепете отдолу 1 см дебел дунапрен(за тези с изронения)и отгоре по моя метод.

Редактирано от Ясен Русков
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...