Jump to content

Б3 NM куатро никакво ускорение и максимална скорост


LUDsAUDI

Recommended Posts

Предисторията е че ми падна едно Б3 седан 2.0 20в НМ-че с куатро, клима, газ, ел.пакет, абс и не издържах да не го взема. Колата е много бита и с доста забележки, които лека полека ще се оправят доколкото ми се занимава и не опира до наливане на някакви големи суми.

Та към най-належащия за мен проблем, никакво ускорение и максимална скорост. Пълни оборотомера(разбирайте 5-5.5к не тормозене до 7) с мъка на 1-ва и 2-ра, на 3-та зор голям, 4-та и 5-та е ъпсурд, максималната скорост на равно е 140км/ч на 4000оборота на 5-та и толкоз, за проба на свръх надолнище след 2мин ускорение до дупка стигна до 180 и повече не посмях, че по окачването има забележки големи. Върви супер мудно, не прекъсва и не забива муцуна, просто не се набира и тъпче на едно място, до колкото четох след 3000оборота трябва да има прилив на сили, при мене няма нищо.

Генерацията цялата беше раздробена, направил съм я(даже изчезна хубавия басов звук, чувам се като издухана Хонда в момента :wall: ), задните спирачни апарати блокирали и тях ги оправих. Първоначално колата не вървеше на газ а само на бензин и си мислех, че може дюзи дебитомер да са сдали багажа, обаче и оправихме с колега газовото и в момента на газ/бензин разлика няма. Налягане на масло 3+бара на 2000оборота, без дразнещи шумове в двигателя, оборотите ми идват ниски и леко неравномерни, но сравних с друг НМ и при него са подобни. Свещите сбирщайн омазани с всякакви гнясове, сменени и отново без резултат.

На таблото още като купувах колата ми свети удивителен на миничека без да пищи само алармира и ми се иска и там да оправя нещата, не вярвам да има връзка с проблема за невървежа ама е дразнещо, а схемата да вадя лампичката на чека да не мига не ми е оферта... Спирачна течност на макс, накладки, спирачки, абс всичко бачка и спира като невидяла, имало е някакъв теч на хидравликата който следя но течността е добре и не вярвам да свети от хидравлика, маслото е хубаво и почети на макс, антифриз не пипа и не мирише на нищо, под колата е сухо и не се забелязват течове.

Мислех да я закача на диагностика, ама няма букси до бушоните :gruebel: , дали е със светлинни индикации и пробна лампа(къде да меря и ако може таблица с кодовете) или просто се намират на друго място тея букси. Мисля да и замеря компресията на всеки цилиндър да видим какво се случва и оттам нататък занапред да се помисли как ще се процедира, варианта да е прескочила зъб нещо ми е много невероятен, но ще се види, домъкнах колата от 400км без проблем...

Като цяло търся някакъв съвет, кои неща мога да погледна на първо време и ако мога да понормализирам малко вървежа, че е срамота тоя 5-так така да се мъчи :bia:

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо,отвори капачката на разширителния съд за хидравличното масло и ако има игла с датчик,провери дали не е запекла в най-долно положение и ако е така,ще ти свети удивителна постоянно ,при мен беше около две години ,докато не го разбрах именно това :steinigung:

По отношение на мудния вървеж ,там също имам какво да ти кажа....На този мотор му трябва много точна "центровка" ,което обаче съм забравил как точно беше...На първи цилиндър намираш горна мъртва точка ,при което положение трябва делкото ти да бъде на белег и маховика имаше едно прозорче,през което се виждаше другия белег...Има хора,които ще ти кажат по-точно в тоя форум,но със сигурност имаш проблем.

Друг такъв може да бъде и в TPS- сензора,тряа да го провериш и това.

Тва сичкото ,ако са ти в ред дистрибуторната кутия,кабелите и свещите!

Отвори резервоара,изкарай помпата и почисти мрежичката ,която е под нея,там се задръства яко с боклуци,а мрежата е фина.

Щом колата е на газ,виж къде е плочката за газта и колко е голямо сечението й като диаметър,да не се окаже,че колата "диша" през сламка!

И кажи дали се е получило нещо!

Колата няма да е самолеД,но след 3000об/мин трябва осезаемо да тегли ,а не да забива муцуна.

Моята ми скъса нервите и не можах да я накарам да върви и затова й забодох 2.2Т 20V :hilezh:

Ааааа,делкото се охлабва ,като отвърташ един болт зад и под него ,мисля че беше 13-ка?? :gruebel:

Нека още някой 5-такаджия се обади тука,че не съм сигурен в спомените си за това,беше преди 10 години баси :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледа ли тази тема за Audi coupe quattro 20V NM . Звънни на Боби от Русе,той ще ти каже как посъбуди малко NM-a

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Мисля, че точно той ми звънна вчера, като има път към Варна следващия месец се разбрахме, че ще погледне колата пък аз ще почерпя. Ако ще се стига до отваряне и ревизии на мотор не ми се занимава честно казано, по-скоро обмислям варианта да насадя един АЕЛ, като цяло държа колата заради куатрото понеже лично щар по щар за повече от няколко часа не съм имал, искам да видя какво става зимата и дали ще се харесаме с нея тогава :hilezh:

Върви прилично(считай че е много по-зле от бившото ми купе 6а) между 1500-3000 оборота, няколко пъти я пробвах на 2-ра и 3-та с малко повечко газ и в общи линии умира в диапазона 3600-3700, нагоре е неква мъка, набира като 1.0 със цялата газ в някой зверски баир(това в случаите когато набира, ако съм на 5-та с 70-75, веднага на 4-та и само поддържа скоростта). Интересното е че разхода дори ми идва малко за такъв коптор, за момента по груби изчисления 13-14газ градско, при положение че съм с 80л бутилка почети винаги пълна и 60-70кг инстументи в колата. Като я купувах Варна-Пловдив ми беше дала 9/100 бензин(34л/380км) понеже на газ не бачкаше тогава, като по магистралата до Бургас 100-130, над Бургас към Варна с яко тъпкане из завоите и цялата газ на 3-та и 4-та където можеше.

Днеска ако не ме домързи смъквам стъпковото моторче да почистя, че оборотите са малко нестабилни, ще видя и да я закачим на диагностика с колеги тея дни да видим дали ще има разни грешки. Почвам да се чудя дали газта нещо не я души, ама като гледах на приятел с НМ газовото беше вързано 1:1 като при мене, даже леко преправях за да е напълно като при него, изпарителя е на Ловато преди това го карах на на Б4 V6, мисля че и на НМ-а му стига, иначе няма гърмежи или проблеми. На бензин вървежа е абсолютно същия както и на газ и затова не искам да разбутвам работи по газта, предпочитам някой който разбира да пипа а аз такъв човек във района още не съм срещнал, сега ми препоръчаха уж едно момче колебая се да отида ли при него да види там плочката и разните глупусти по газовото как са, смисъл дали и стига въздуха уж бил се оправял с такива двигатели. Ето някоя снимчица как е вързано газовото, само маркуча за газта идва една идея дълъг, мисля да го прекарам зад двигателя, както и тоя до дросела да го изкарам под него, казаха ми и че изпарителя не трябва да е разположен така а по посока на колата, варианта е да изкарам акумулатора отзад и да забода там изпарителя, хем ще е и по-близо обмислям и тоя вариант :bia:

028633091.jpg

028633092.jpg

028633095.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за проблема с невървежа не мога да ти дам насоки,но относно газовата ще опитам да помогна до колкото мога.

Ще направя снимки на моето 7А и по точно монтажа на газовата.Утре вечер ще постна снимките :zustimm:

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо,потърси буксите под волана,при допълнителните релета.Там ги дават в Аутодатата :gruebel:.Може да опитаме да вържем кабела........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо,потърси буксите под волана,при допълнителните релета.Там ги дават в Аутодатата :gruebel:.Може да опитаме да вържем кабела........

Утре следобяда това ще ми е първата работа, дано да изкочат тея букси от някоя дупка и да го закачим. Митак ся слагам Аутодатата да видя за белезите за зацепване на ремъка, ама знаеш колко съм на ти с тея работи, няма да откажа да удариш един поглед ако имаш възможност в неделя евентуално, че ша направя някоя поразия до тогава, знаеш слаби са ми ангелите а ръцете нервни... Преди малко успях да разбера защо всяка сутрин акумулатора ми е само на 12.1-12.2в, ламБата у багажника си свети нон стоп а чопа който я стопира изобще не опира, че геометрията отзад и е като на купето ми :hilezh:

ПС: Да ти се намира манометър да и замерим компресията?

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NM и 7A са с хитачи електроника малко трудно ще го диагностицирате, иначе да буксите са под волана най в ляво. Тука едно купе с NM вървеше много мудно от детонационни датчици

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко трудно ще го диагностицирате,

Ще опитаме все пак.Гледам има и разни грешки описани в Аутодатата,четящи се с лампа и кламери :hilezh:

Лошото е че нямаме друг НМ да видим колко върви и тнт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най близкото форумно Ауди NM e в Търговище -124 км

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Митак имам познат с купе куатро НМ тук във Варна, лошото е че е като Кольо и пътува често, последно като се видяхме преди няколко дни каза, че заминава за половин година... За вървежа ми е ясно как трябва да върви, виждал съм неговото какво прави, нека да стигнем до момента да сравняваме вървежи с други НМ-и, в момента моето е не мудно а спряло, всичко над 1.4 без значение марката е в състояние да ми раздава ластици.

Дано да направим нещо с диагностиката, вариантите на компа май били 2, Хитачито било много на късмет дали ще се свърже, поне си с оригинален кабел и ако с тебе не стане няма с кой. Научи си урока за светлинните сигнали, че може да влиза в употреба :bia: Интересно Аутодатата 3.18 няма данни за въртящ момент, коне, ускорение, разход... поне за НМ, не че в руски сайтове няма де :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей LudSAudi ето най-сетне един човек с моя проблем всичко което описа за вървежа е напълно еднакво и при мен и на газ и на бензин на 1.8 DZ 112k.c колата набира до 140 на 5-та на 4000 оборота и спира напълно и педала на газта до долу и на газ и бензин едни и същи обороти надолу из баира и аз дигнах 180 на газ и още искаше иначе на равно и баир голяма мъка еее съединителя ми е заминал и отделя най-горе накрая и си мисля че заради него не върви колата иначе 1 2 и 3 си се режи до края 6400 като 3-та към края се мъчи и вкарам ли 4-та и особено 5-та умира напълно пък мотора ми се струва наред режи си се докрая оборотите със абсолютно същия проблем съм и си мисля че е от съединителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са съвсем различни двигатели,твоя е механичен инжекцион с 4 цилиндъра и 112 кс , а NM e с електронна инжекция 5 цилиндъра и 160 коня.За твоя мотор трябва да потърсиш теми с двигатели с механична инжекция.Опитай тук в 5 коментар можеш да срещнеш тема с твоя проблем . Успех Боркич!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко снимки на моята газова(дано са от полза):

Изпарителя ми е монтиран под АБС-са(то друго място няма)

0b49d3fcd8333000.JPG

Според мен няма нужда да го местош на друго място,може само да го смъкнеш малко по на ниско.

Плочка ползвам ето такава:

http://www.gasmagazin.com/%D1%81%D0%BC%D0%B5%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B8/%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D1%81-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0-%D1%8466-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0.html

При теб има отделна плочка и отделна гурмялка.Два отделни елемента с доста малки отвори.Със сигурност доста намалят притока на въздух.Опитай да ги махеш и двете и виш как ще върви само на бензин.

Ето я плочката при мен(монтирана на дебитомера - там където при теб е гърмялката):

261415e04d7542e0.JPG

Реглажния кран е точно преди плочката:

eafa1c534f875fc2.JPG 10a88782d8b4ea00.jpg

Маркуча от изпарителя до плочката е точно метър.Но това не ми създава проблеми.За всики случай съм монтирал допълнителен клапан на маркуча за газта,че все пак този еднометровия маркуч събира бая газ и след гасене на мотора тя просто си изтича.

С така монтираната газова карам вече над 5000км. абсолютно безпроблемно.Вървежа е почти като на бензин.При доста развито кранче даже като на бензин върви - ама разхода скача доста :lol: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,на мене лично ми звучи като за центровка на аванса или нещо такова.варианта е на някои елкон да я закараш да я закачат апак ти да си прецениш после какво се случва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор трябва да се кара в обороти.До 3000 об е малко муден,но в диапазона между 4000-7000 е пушка.Извади рейката с дюзите и виж как пръскат,след откачането на всичките дюзи и като си на контакт,закачаш всяка поотделно и въртиш на стартер.Ако от някоя не хвърчи бензин,е запушена,ако я оставиш на контакт и от нея сълзи бензин,значи не затваря добре.Ако не си сменил бензиновия филтър,го направи,може и да си го написал в темата,но съм го пропуснал.Запали двигателя и започни да вадиш всеки кабел на свеща поотделно,като гледай да не се подпираш на колата.Трябва при всяко вадене на кабел , да има малка промяна в оборотите на двигателя и да се получава леко тресене.Ако при изваждането на кабел,няма абсолютно никаква промяна,значи има проблем-свещ,кабел,дюза.Не се знае може в момента да караш на 4 цилиндъра, а един само да го возиш.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Признавам си бензинов филтър не съм сменял, 2лв не съм дал по обслужване на колата. Въздушния филтър е нов, кутията е здрава не е гърмял. При изкарване на който и да е кабел на свещите има промяна в работата на двигателя, тоест всички цилиндри си работят. Днес за късмет ми изпушиха лостчетата до волана и осветлението вътре е капут, ключа за газта също се прееба някак си незнайно през това време :stupid:

Закачихме колата с оригиналния кабел на Митака, за съжаление не се върза ще минаваме на варианта със светлинните сигнали... Междувременно Митака покара колата и изведнъж почна да понавървява повече, вярно само на бензин, но за сефте вдигна над 100 в баир, просто стават някакви схеми, не мисля че проблема ще е сериозен но пък и няма лесно да се намери май. В момента колата бяга поне за 90коня, но е много далече от това как набира АЦЕ или НМ. Чакам твоя човек живот и здраве да мине, поне има такова да го види да направим съпоставка някаква.

Понеже по схемите в Аутодатата не ми стана много ясно, за да се видят белезите на зацепването трябва цялата предница отпред да се отстрани и да има видимост навсякъде, така ли е или си измислям :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска мерих компресията:

1-ви цилиндър 12.5

2-ри цилиндър 12.7

3-ти цилиндър 13.1

4-ти цилиндър 13.3

5-ти цилиндър 13.2

Нещо не намирам информация за 90-ка куатро с 2.0 20в колко трябва да е, изкача ми само на 2.3 20в, ако може да ме ориентирате дали съм в добри граници, иначе разлики фрапиращи няма... Само резбата на свеща на 3-ти цилиндър беше омаслена малко... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с какви джанти си?

Купих я с оригинални лети 14-ки с предни гуми мармалад и различни размери(едната 185/65/14 другата 195/60/14, задните 185/60/14), днес и сложих за проба едни 15-ки които имам със зимни гуми 195/65/15 ама опира и понеже предните са на конци и трябваше спешна смяна сложих 2 железни отпред с хубави летни гуми 175/65/14 които са ми от резервни гуми на стари коли, а отзад са 2-те с които я купих 185/60/14, знам че не е добре да се кара с различни размери отпред и отзад, но за няколко дни за закърпване на положението става. Колебая се дали да търся зимни 175/70/14, 185/65/14 или на железните ми 15-ки да си кача 195/55/15, тея дни ще ходя да гледам да купувам едно Б4 и искам да видя и то с какви гуми е преди да предприемам да пазаря каквото и да е, евентуално може някакви размествания от едното на другото да стават :bia:

Последните 2-3дни върви една идея по-добре ама може и да си внушавам, четвъртък съм на извънградско мисля да я подгоня малко и на бензин и на газ пък да видим. Интересното е че малко ми се загубиха оборотите на празен ход на бензин, докато е студена се мъчи да гасне (а понякога и успява) а преди на бензин беше бетон а на гас уж гаснеше(сега и на газ пак са кофти ама е по-добре от на бензин). За оборотите стъпковото моторче ли отговаря и може ли да се сваля и чисти(като на 6а-то ми примерно), или тука е на друг принцип и няма файда от тая операция :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресията е добра, нямаш механичен проблем. Най-голям успех ще има, ако успеете да прочетете грешките в ЕКУ-то. Ще се разбере кой чарк е дал фира. 100% е натрупало грешки и върви в сервизен режим. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това какво означава,че ограничава оборотите или не пуска достатъчно гориво към дюзите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...