Jump to content

AUDI B6 1.8TQ STOCK vs. AUDI B5 1.8TQ GT2871R


Recommended Posts

Може заради лични предпочитания и вкусове някои да харесват повече Б5 в сравнение с Б6, но реално между тях почти няма прилики и то ако Б5цата е фейслифт.

Б6цата е по-модерна, по-технологична, по-здрава, по-сигурна, по-безшумна, с по-добро пътно поведение, с по-ефикасни двигатели, направена е много по-масивно от Б5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, колегата иска А4-ка, която да позасили, защо го зашивате с Б6-ца след като бюджета му е ограничен? :gruebel:

пп Отделно, че Б6-цата с тия кила си е котва най-ужасна. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре са им обясни и ти

Или си сляп или ти е убягнало че едното е модел от 95 година,другото е модел от 2001 .Няма лошо да си харесваш някакви по стари модели,но е доста глупаво да се излагаш така във цял форум .Това че сега си взел някаква s4 B5 ,май ти е засенчило мозъка и други модели за теб не съществъват .Твойто си е най хубаво.Айде сега лягай да спиш и да се чудиш как да извадиш още 20 коня от колата ,докато другите се чудат каква по нова кола да си купят

Аз смятам, че много точно обясних, просто не ти се чете. Какво общо има каква кола карам аз сега? Преди нея строших няколко Це5-ици и мнението ми за B6 беше същото. В темата се говори за две точно определени шасита за точно определена цел. Вие, визирам теб и B6 оунърите се засегнахте нещо и го обърнахте на война на лична основа. Не се излагам въобше, изразих мнение подкрепено с някакви факти които съм ги забелязал от опита ми с двата модела. Тук никой който е за B6 не написа нещо смислено освен, че е по-нова визия и технология. Ок по-нова е, но какво в случая на тази по-нова технология ще помогне за засилването на колата? Мерси наспах се прекрасно и далеч не съм в някакви дилеми и мъки от къде да вадя 20-коня, има от къде, благодаря все пак, че си загрижен за мен. Хайде напиши нещо смислено по темата, иначе на теб ще ти се смеят както и на другите B6 оунъри. Проблемът е, че тук тези с B6-ците и ти нямате и грам идея как се засилва 1.8Т, а темата е точно за това. Кой е за смях в даденият случай? Давай смело обори ме с някакви факти, изказвания от сорта на B6 e по-по-най във всяко отношение, и B6 е по-нова технология са прекалено общи.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто казано - за да се засили сериозно Б6 трябва да му се налеят части от Б5 и проектът се усложнява безмислено. И пак няма да се постигнат показателите на Б5 заради по-високото тегло, което води и до по-лошо пътно поведение.

Ако ще се кара без модификации или основно по магистралата - разбира се, че по-новото е по-добро. Тогава по-добре Б7 2.0Т. А най-добре Б8 2.0Т (с истинска голяма турбинка).....А Б9 ще е с електромотори на задния мост и ще е по-леко (явно в Ауди осъзнават, че теглото е проблем, само тук във форума никой не го бърка)....

S3-ката май е по-добрата основа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От темата разбрах, че Б5 е върха на инжинерната мисъл и от тогава Ауди в този клас е в регрес.

Ауу а Б8 колко е гаднУ.

За повечето потребителите колите са черни кутии. Тогава такива коментари са нормални.

За занимаващите се с тунинг са най-обикновени машини. И е редно, ако колата ще се модифицира, да се вземе мнението на някой който ще я прави и който не гледа на нея като лъскава черна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А изказвания от сорта на:

б6 е светлинни години пред б5.

по-добре б6

За едни са надути цените,на други им се струват евтини .Общо взето е въпрос на лев в джоба.

Иначе Б6 е по във всяко отношение.

Какви са? На мен лично не ми пука, не страдам от комплекси някакви, карам колата която искам. Това, че някой е гледал и си е купил по-скъпа и лъскава кола, си е лично негов избор, важното е него да го кефи колата. Не изпитвам нужда да си взимам по-нова кола при положение, че тя не ми предоставя нещо повече от старата кочина, а не е като да съм нямал възможност. Но при положение, че спора е между по-добро шаси за засилване с мотор 1.8Т и куатро, да ми влитат някакви дизелови предняци да ми обясняват колко са им по-нови технологии колите е леко смешно. Ако ставаше въпрос за кола на предно която да харчи малко и да се ползва за возене, определено B6-цата щеше да бъде по-добрият избор, но тук става въпрос за друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ще се модифицира, както казах вече с този бюджет е по-добре да се вземе Б5, но да се има в предвид и че Б6 не е по-зле за правене, ако човек има възможност за закупуване и модифициране, Б6цата на колегата М(Ицо) да не би да е лошо направена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ще се модифицира, както казах вече с този бюджет е по-добре да се вземе Б5, но да се има в предвид и че Б6 не е по-зле за правене, ако човек има възможност за закупуване и модифициране, Б6цата на колегата М(Ицо) да не би да е лошо направена?

Имаш ли и най-малка, ама съвсем мъничка, представа какво е правено по колата? Какво е останало от стоковия мотор? По кое време и за колко време е правена колата?

Дали ако тръгне пак да прави проект ще мине пак по същия път, защото според теб е най-правилен?

Един проект с лекота стъпва на 15000лв. Без гумите. Какво значение имат 3-4к лева, за да предпочетат почти всички (не само у нас, а и по света) базата на Б5 или Б4?

ПП Въпросите ми са риторични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите на всички!

В зависимост от резултатите 1.8Т-то на B6-цата ще приеме друга глава и интейк, ще трябва да се смени ретърнлесс системата за гориво, за да не се налага да ползваш 2-3 пъти по-големи дюзи отколкото реално са ти необходими, скоростите ще трябва да се сменят, защото не държат същите коне....

Главата на мотора няма как да не е от Б5.

Това за всички модели 1.8T на Б6 ли се отнася (AVJ,AMB,BFB,BEX) и какъв е варянта да не се сменя?

Какъв мотор точно да се търси трябва да се уточни с човека, които ще прави проекта..... за да не излезе двойна цената.

:zustimm:

Ако 4-те врати не са абсолютно задължителни, може да огледаш и някоя S3-ка.

Тая някой гледал ли я е, че май е от доста време обявата?

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11343227950882726&f1=details

Кихаш 10-те бинки за колата, после малко по малко ще я постегнеш, предполагам ще има разни нещица. Чипваш я и си изпълнил целта от към конски сили.

За мен А3,С3 е за хора които се стремят повече към топ резултати в силовия тунинг и 400 м , отколкото до комфорта от пътуването.

Да поясня, че нямам намереня да правя стартове и не съм състезателна личност!

Просто ми харесва бързото ускорение и звука на правената кола!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за всички модели 1.8T на Б6 ли се отнася (AVJ,AMB,BFB,BEX) и какъв е варянта да не се сменя?

Аз знам, че само главите на АЕБ, АГУ, АФИ са с големи портове. (портването сигурно струва колкото нов мотор, а колектора няма как да портнеш).

Новата глава върви с нов колектор. Трябва да се провери дали дросела от Б6 става на другия колектор. Б5 е с 20мм бутални болтове и масивни биели, Б6 е с 19мм....

Иди при тунинг майстор да ти даде насоки - коя турбина, с каква генерация, с какъв колектор, с какви разпр. валове, с каква електроника....

Мотроника на първите 1.8 и фейслифтовите е различно поколение. Нямам представа, кой е по-добър за тунинг и къде му е тавана.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с доработките сериозно удря джоба и оставаш без кола за сериозни периоди от време.Накрая като сложиш тунингованата кола и фабрично спортната версия са на една цена, но си си похабил времето и нервите в нещо безмислено!

ПП. След като вземеш аудито недей продава малолитражката. Ще ти трябва, поне докато доизкосуриш тунинга ;)

Значи аз нещата ги виждам така:

1. След като взема автомобила започвам да обикалям през всички тунинг фирми да говоря с "майсторите" какво, как, колко без пазърлък но с ГАРАНЦИЯ!

2. Когато реша къде ще се прави я оставям 1-2 седмици с "торбата с пари" и чакам да стане готова, след това се наслаждавам :) !

Ако греша моля КОЛЕГИТЕ МИНАЛИ ПО ТОЗИ ПЪТ да ме поправят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия глупости с гаранцията ги забрави, освен ако наистина не си готов да изкихаш една торба с пари и да ти се направи колата от до. А 10к далеч не са една торба, по-скоро пликче :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз нещата ги виждам така:

1. След като взема автомобила започвам да обикалям през всички тунинг фирми да говоря с "майсторите" какво, как, колко без пазърлък но с ГАРАНЦИЯ!

2. Когато реша къде ще се прави я оставям 1-2 седмици с "торбата с пари" и чакам да стане готова, след това се наслаждавам :) !

Ако греша моля КОЛЕГИТЕ МИНАЛИ ПО ТОЗИ ПЪТ да ме поправят.

По т.1 - най-добре първо си намери майстор, който да се захване с теб и обсъди с него какъв бюджет си предвидил и какво целиш като резултат. Той ще може да ти каже точно колко си далеч от истината като за начало. :D После вече ще се разберете кво може да се направи по въпроса, каква платформа да избереш, кви части ще ти трябват и т.н.

По т.2 - ако мислиш, че проект се прави за 1-2 седмици, ще останеш силно разочарован. :hilezh:

Редактирано от Ivo-G
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия глупости с гаранцията ги забрави, освен ако наистина не си готов да изкихаш една торба с пари и да ти се направи колата от до. А 10к далеч не са една торба, по-скоро пликче :)))

В случая без гаранция не стигаме ли до поговорката "евтиното винаги излиза по скапо"?

П.П. jimi не беше ли ти човека който не можеше да мине околовръсното без повреда? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ще се модифицира, както казах вече с този бюджет е по-добре да се вземе Б5, но да се има в предвид и че Б6 не е по-зле за правене,

Човека има 10 000лв за всичко.Какво правене на Б6?Ако имал пари,ми то и аз ако имам ще си напрява тунинг за 40к.Говорим конкретно за 10 000лв и конкретно за 2 определени модела и задвижване.

Значи аз нещата ги виждам така:

1. След като взема автомобила започвам да обикалям през всички тунинг фирми да говоря с "майсторите" какво, как, колко без пазърлък но с ГАРАНЦИЯ!

2. Когато реша къде ще се прави я оставям 1-2 седмици с "торбата с пари" и чакам да стане готова, след това се наслаждавам :) !

Ако греша моля КОЛЕГИТЕ МИНАЛИ ПО ТОЗИ ПЪТ да ме поправят.

1.Цъ......Избери си двама,най-много,че после ще има да се чудиш ........ :blink:

2.Направи го 2-3 месеца,може по-малко,може в повече.При някои колата става за 1м,при други не става и за 8месеца,а при някои седят по 4г

Тия глупости с гаранцията ги забрави, освен ако наистина не си готов да изкихаш една торба с пари и да ти се направи колата от до. А 10к далеч не са една торба, по-скоро пликче :)))

:bia::bia::bia:

В случая без гаранция не стигаме ли до поговорката "евтиното винаги излиза по скапо"?

П.П. jimi не беше ли ти човека който не можеше да мине околовръсното без повреда? :)

При Митака "проблема" беше друг,много ровене и много пипане от много хора,а трябваше да отиде до Варна,след като насади целият ми сетъп,за да му барнат компа както трябва.

Отделно човека си кара на газ.В момента колата е чук.

Обръщам се към всички драскали в темата,ако не им ясно какво точно означава заглавието на темата,да им го разтълкувам срещу 14 дневна забрана за писане? :bia:

Говорим за 10 000лв + някакъв оувърдрафт

Говорим за два конкретни модела и два конкретни типа задвижване.

Говорим дали е по-добре да се тунингова Б5 и да имаме 250+ коне 4х4 или да караме спряла Б6 - стокова.

Не се пита дали да се стартира война между Б5 - Б6 моделите.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ако ставаше въпрос за кола на предно която да харчи малко и да се ползва за возене, определено B6-цата щеше да бъде по-добрият избор...

Предлагайки В6 имах точно това предвид - що годе съвременна, комфортна, надеждна и икономична колца за пътуване. За много хора продължава да е мечта точно в конфигурация "дизелов предняк". Не знам колко е пластмасова, защото нямам такава.

На много от нас им се иска да имат мощен автомобил. Само каращите такъв знаят как харчи, как варира разхода на гориво и колко скъпо може да струва някакъв ремонт. Поддръжката и изобщо разходите са чувствително по-големи от серийна машина. Пари за тунинг трябва да се дават от хора с добри финансови постъпления. В противен случай се изпадат в лични финансови кризи. Желанието е голямо, да, много го искаш, мислиш часове всеки ден за това, обаче не е оправдано си мисля. Това нямаше да е така с по-големи доходи. С В5 ще притежаваш нещо, от което след две години няма да можеш да си върнеш парите само за моторния тунинг. В случай, че това не е проблем за теб, имаш 4-цифрени ежемесечни и сигурни приходи, то няма лошо да се поглезиш.

Казвам всичко това не защото не си го взел предвид, а защото задавайки въпроса "силно Б5 или Б6 stock" не изглеждаш заможна батка, за която парите не са особен проблем. Мисли и действай разумно. Емоцията е за тези, които могат да си го позволят.

И 250 коня на фона на досегашните 150 не са чак толкова много, колкото изглеждат. 4х4 има загуби и реалната мощност не ще да е 100 коня, а по-скоро 60 понита и 2 петела. Отделно наистина омръзват и впусналите се в такъв тунинг рядко се задоволяват с някакъв резултат, а винаги искат още. Или почти винаги...

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелов предняк в Б6 с помпа дюза да ти кажа не е много по-евтина кола за подръжка, съединителя ти е два пъти по-скъп и имаш същите неща, които могат да се предадът и в един тунингован автомобил!

Всяка кола губи стойност, Б6цата и тя след 2години ще изгуби много от цената си! Да не говорим, че преди 2год Б6 с 1.8Т и куатро се харчеше на цени с 30-40% по-високи от тези в момента, а Б5-цата отдавна е стигнала дъното и няма на къде повече да се обезценява най-евтините коли още от преди 3години бяха по 4000лв. и сега са пак горе долу толкова, а читавите са малко по-скъпи, така че довода с обезценката не върви!

И двете коли са стари +10годишни кошници така, че да се говори за лукс и мега модерен, напредничев и технологичен автомобил е смешно!

За кола за возене определено Б6-цата е по-приятна и като визия и като интериор, но за правене Б5ца както казаха е доста по-лека, тежи колкото Ауди А3 куатро и по-малко от Ауди С8 8Л.

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая без гаранция не стигаме ли до поговорката "евтиното винаги излиза по скапо"?

П.П. jimi не беше ли ти човека който не можеше да мине околовръсното без повреда? :)

Човек никой няма да ти даде гаранция за тунингован автомобил, забрави го това нещо. Искаш 250 коня, ок. Отиваш във фирма "Х" и ти казват - трябва колектор, турбо, дюзи, помпа, кулер, пътища, съединител, настройки и т.н, сумата е ХХХХ лева. За такава мощност на 1,8Т АЕБ не е нужно да се отваря мотора, единствената му слаба част са биелите, които издъхват далеч над желаната от теб мощност. Става колата, подкарваш я и след няколко седмици се чупи нещо по двигателя. Е как да ти дадат гаранция, те отваряли ли са го, правили ли са го? Гаранция според мен само ако са ти ревизирали основно мотора, но не знам кой ще е тоя луд да киха няколко хил лева да прави двигател, при положение, че иска едни 250 коня. Караш на късмет и това е.

Или друго - надаваш и яко зор от място и се чупи каре - кой е виновен?

Тези неща имах предвид като ти казах, че няма как да очакваш да ти се даде гаранция.

Относно мойта кола - остави тия глупости дето си се бъзикаме. Първоначалните ми драми бяха по-скоро от глупост и се оказаха никак сериозни в крайна сметка. Единственото счупване, ако така мога да го нарека, беше, че се спука колектора и то по заварките. Свали се, завари се, и на следващия ден вече беше монтиран. Този уикенд я закарах и на Кондофрей, имам сигурно поне 15 старта от място с газ колкото може и за сега да чукна не дава никакви дефекти. Карам я всеки ден, пътувам си редовно до Банско и Пловдив по работа пак с нея.

Като цифра мога да ти кажа, че ще прескочи 10000лв, като в тази сума не влиза цената на колата, а само тунинга. Някои части са нови, някои не, има и доста голяма помощ от приятели от към труд.

Алекс доминатора правилно ти казва - трябва ти втора кола, поне докато не се изгладят всички дребни проблемчета, които няма как да не възникнат, който и да прави колата.

А моето мнение е - ако колата ти трябва всеки ден и нямаш друга на която да разчиташ, изобщо не се захващай.

пп аааа, и още нещо...първоначалните сметки от към пари абсолютно никога не излизат за съжаление. :hilezh:

пп2 Тия писаници относно разхода също не са верни. Ако педала на газта не е постоянно до долу, няма как да харчи повече от преди. При мен поне е така.

Редактирано от jimi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДА се намешам може би ще е полезно за колегата.

от 150к.с (210НМ) до 180-200к.с (???НМ) колко въртящ момент може се извади? за 1.8Т Куатро ... мъртвото ми турбо което по данни излиза че е от В6-ца 163к.с трябва ли да се сменя?

Редом с това за тия коне и спокойна ежедневна експлоатация трябва ли се сменя бензинова помпа,дюзи,изпускателната система,съединител (стоковия върши ли работа или трябва по здрав) и прочие?

Недай си боже пък с едно ГИ да я модифицирам на исканото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 180к.с. приблизително и с един чипс може да отидеш. Ако ще се наливат пари за помпа, дюзи, изпускателна и прочие трябва да целиш 200++, иначе е крайно неоправдано като харч. Турбото ти е така или иначе консуматив на тези години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек никой няма да ти даде гаранция за тунингован автомобил, забрави го това нещо. Искаш 250 коня, ок. Отиваш във фирма "Х" и ти казват - трябва колектор, турбо, дюзи, помпа, кулер, пътища, съединител, настройки и т.н, сумата е ХХХХ лева. За такава мощност на 1,8Т АЕБ не е нужно да се отваря мотора, единствената му слаба част са биелите, които издъхват далеч над желаната от теб мощност. Става колата, подкарваш я и след няколко седмици се чупи нещо по двигателя. Е как да ти дадат гаранция, те отваряли ли са го, правили ли са го? Гаранция според мен само ако са ти ревизирали основно мотора, но не знам кой ще е тоя луд да киха няколко хил лева да прави двигател, при положение, че иска едни 250 коня. Караш на късмет и това е.

Или друго - надаваш и яко зор от място и се чупи каре - кой е виновен?

Тези неща имах предвид като ти казах, че няма как да очакваш да ти се даде гаранция.

Относно мойта кола - остави тия глупости дето си се бъзикаме. Първоначалните ми драми бяха по-скоро от глупост и се оказаха никак сериозни в крайна сметка. Единственото счупване, ако така мога да го нарека, беше, че се спука колектора и то по заварките. Свали се, завари се, и на следващия ден вече беше монтиран. Този уикенд я закарах и на Кондофрей, имам сигурно поне 15 старта от място с газ колкото може и за сега да чукна не дава никакви дефекти. Карам я всеки ден, пътувам си редовно до Банско и Пловдив по работа пак с нея.

Като цифра мога да ти кажа, че ще прескочи 10000лв, като в тази сума не влиза цената на колата, а само тунинга. Някои части са нови, някои не, има и доста голяма помощ от приятели от към труд.

Алекс доминатора правилно ти казва - трябва ти втора кола, поне докато не се изгладят всички дребни проблемчета, които няма как да не възникнат, който и да прави колата.

А моето мнение е - ако колата ти трябва всеки ден и нямаш друга на която да разчиташ, изобщо не се захващай.

пп аааа, и още нещо...първоначалните сметки от към пари абсолютно никога не излизат за съжаление. :hilezh:

пп2 Тия писаници относно разхода също не са верни. Ако педала на газта не е постоянно до долу, няма как да харчи повече от преди. При мен поне е така.

Това вече е един задоволителен, сериозен и полезен отговор! Браво колега! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек ти е К03-029 турбото ли? Ако да, закарай я да я чипнат читаво някъде и си готов. Нищо друго не ти трябва. Ако ти е съвсем умряло, по една случайност имам почти ново такова. :hilezh:

1,8ТQ сток К03-005 (май такова беше заводското, не съм 100% сигурен) - 85кв и 165 нютона на колелата

чипнато - 103-104кв и 220 нютона на колелата

Чипнато с К03-029 и нищо друго сменяно - 123кв и 250 нютона на колелата.

Всички замервания са на едно и също дино, варненското.

Редактирано от jimi
  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те го те ... ама имам съмнения че тия шарлатани къде го рециклираха преди няма и 10000км. пробег му е.... м.... тотално по-зле отпреди да го сваля за рециклаж.

Иначе за другото разбрах ... що годе.

typbo.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редом с това за тия коне и спокойна ежедневна експлоатация трябва ли се сменя бензинова помпа,дюзи,изпускателната система,съединител (стоковия върши ли работа или трябва по здрав) и прочие?

Недай си боже пък с едно ГИ да я модифицирам на исканото?

Стоковия съединител за предно е достатъчен. За куатро се пали при по-агресивно каране, но ако знаеш кога да спреш - държи.

Генерация винаги има смисъл, но е по-важна във високите обороти. Трябва да намериш решение с втората ламбда.

Помпа не се сменя, дори да сложиш някоя малка лагерна турбина.

3 коли имам около мен с тази турбина, чип и ГИ бигас общо около 200к км на газ - никакви проблеми.

От тази турбина за 300-650лв (зависи дали се ползва ремонтен комплект) може да се направи следващата по ред К03. Но за да има осезаема разлика ще трябва и ремап на дино.

Твоето турбо мисля, че за 50-60лв може да се даде на баланс и ще ти кажат има ли някакъв проблем.

Главата - може да вдигнеш само всмукателния вал и да провериш гумички и луфт на водачите на клапаните. Ако имат проблем (изпечени гумички и разбити водачи) - при изпускателния вал е още по-изразен. За целта ти трябва един ден, няколко торкса, скоба за клапаните и няколко бири.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...