Jump to content

Пропан-бутан или метан


Recommended Posts

Най-удачно ми се стори да постна запитването си в този раздел, при все, че някой ще каже, че е най-удачно изобщо да не питам, а да използвам търсачката.

Най-много ще ми помогне някой с кристално кълбо, който да ми предскаже трейда на цените за съответните горива. Докато се намери такъв човек разчитам на вашето мнение за конкретният случай:

Карам колата четири месеца в годината, за които, изминавам около 15 х.км. Твърдо съм решил да мина на алтернативно гориво, но както става ясно се колебая, кое да избера. Честно казано вече съм избрал, но искам да разбера и вашето мнение при тези условия. Цената на АГУ-то е 420 лв., а на метановото 1300 лв.

П.С. С търсачката попаднах на свои мнения от преди няколко месеца в които, съм против използването на газ и четейки ги имам чувството, че са написани от някой друг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми едно ще ти кажа - навремето ( не помня в кое лето беше вече) имаше само 1 газостанция в Благоевград в Петрол - Една за Югозападна България. Тогава Газовата уредба беше и по-скъпа от Метановата в момента. Преди 2-3 годинки продадохме Жигулката със същата уредба. На Аудито я сложих за 380 лв 2001 г. при мой човек. До тук мога да съм ти полезен :bia: . До това, кое е по-добро от двете не мога да ти кажа - мога само да споделя неща от опита ми който имам с карането на пропан-бутан и толкоз.

Знам само,че с времето малко съжалих, че избързах с покупката на уредбата, защото колкото повече метанстанции се правят и съответно коли пръкват с такива уредби - толкова по-ще им пада цената. Така,че това за мен е урок на времето - не виждам причина да не се повторят и при Метана. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този пробег - най-добре нищо :flehan:

Но ако наистина твърдо си решил, задължително избери пропан бутан. КАзвам ти го като човек, карал 2 години на метан и супер доволен от него. Само че в случая става дума за твърде малък пробег, за да жертваш багажник, допълнителна тежест от 100 кг., както и да се съобразяваш къде ще можеш да заредиш. За първоначалната инвестиция да не говорим. Метан си струва отвсякъде, но ако минаваш ПОНЕ 30 000 на година!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

независимо от пробега (освен ако не караш такси) твърдо пропан-бутан. аз съм на газ вече 6 години и съм относително доволен.

доводите ми срещу метана са:

- никакъв ряз

- много обемни бутилки

- необходимост от допълнителен октан коектор (при газта също има смисъл от такава джаджа)

- липса на достатъчно изградена инфраструктура от станции

- необходимост от монтиране на задни амортисьори за постоянен товар- щот иначе клака задницата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но не си карал на метан, нали? Само си чувал :flehan:

Затова така мислиш. Ако пробегът е над 50 000 км. примерно, няма равен метана. Не само за такси (какво значение има всъщност дали е такси или не не става ясно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята ми, че ако е такси колата става оръдие на труда- слагаш метан и навърташ милиони километри. ако е за лично- трябва да ти доставя удоволствие- ускорение, тво-онова...от чисто динамична гл.т. иначе наистина не съм карал на метан. според мен газта е един голям компромис, въпреки че и аз карам на газ. метана е още по-голям компромис и вече не съм убеден, че си заслужава. но това е мое мниение...може би нямам поглед върху нещата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имах предвид и аз.... Газта е голям компромис, метана не е много по-голям. Т.е. ако човек ще си слага главата в торбата, поне да знае за какво. Все още цената на метана е значително по-ниска. Докога ще са така нещата обаче никой не може да каже :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До момента, в който цената на метановите уредби падне, за сметка на цената на литър метан, който разбира се ще се качи с глобализирането им. Тук просто се минава по един вече извървян път. Едното за сметка на другото така е било винаги и така ще бъде и занапред. :flehan::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

така аз съм карал едно пежо 405 на бензин газ и метан (на метан щото тествахме уредбата) та налюденията ми са следните

пежо 405 2.0л автомат

разход

бензин 9-10/100 или 16.20-18лв/100

Газ 12-13/100 или 12.72-13.78лв/100

метан около 5-5.5 кг/100 или 5-5.5лв/100

наблюдения относно мощноста на бензин върви добре на газ малко спада мощноста, а на метан върви като издухана жигула

самата метанова уредба е между 300 и 1500лв без бутилките , самите бутилки са много скъпи като на пазара вече има и карбонови бутилки тежащи около 30 кг с 16-17кг метан грубо за 300км пробег и с цена от 1000 евро на горе

+ на метана е че може да се инсталира и на дизели кадето съответно се смесва с нафтата в съотношение 30%нафта 70%метан

моето мнение е, че ако караш по малко от 40 000 км на годена и колата ти е по малка от А4 просто няма смисъл да слагаш такава уредба, защото за 1300лв ще сложиш бутилка която тежи 80-100кг пълна и колата доста ляга отзад

а забравих да кажа метана се измерва в кг. , а газта в литри. както по горе писъх за разхода. При повишаване на цената за единица мярка с 10% тоест при цена на газта и метана от 1лев за ед. мярка тва са 10ст. отгоре за същата ед. мярка но обарнете внимание на разхода при 12/100 газ при тва поскъпване ни товари с 1.20лв. а при метана при разход 5/100 само с 0.50лв

Редактирано от adda
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Според мен за подобен пробег си карай на бензин и си свиркай. Няма да икономисаш кой знае колко от гориво, а вероятността да се видиш в приключение заради модификациите винаги съществува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен първия пост на колегата Roni описва горе-долу точно положението! Аз съм карал кола на метан и мога да кажа, че въпреки че беше 2.0и, 116 к.с., двувалка нямаше добро ускорение на метан :) Ами как да има с тоз "бойлер" от 100кг в багажника :) Това АБТ 90к.с. ще се озори с метановата уредба! Аз като питах в една тема за същия двг и газова и колегите ми казаха че губи сякаква динамика :flehan: а с метановата ще умре! Или нищо не слагаи или ако не ти пука за динамиката - заложи на газ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рони обоснови се малко по-подробно по следното си изказване моля:"необходимост от монтиране на задни амортисьори за постоянен товар- щот иначе клака задницата".Какви трябва да са те?Аз лично чувам за пръв път за такъв вид!Каква им е цената за А3/А4?Кой може да ги поставя(говоря за добре свършена работа а не разни калпазани :blink: да се учат на нея)?

Моля кажете ми и какви метанови бутилки има-около 50 литрови и колко ще тежат те реално на колата след монтажа(особено ме интересува на А3-ка как ще се отрази подобна операция???)?

Колко килограма е една 50 литрова метанова бутилка(става въпрос при зареждането й на станцията?)?

Някои казват 6 килиграма,други 9!?!

А що се отнася до спада в мощността на колата съм чувал че ако ти я монтират "баш-майстори" може драстично да падне до 30 дори 40 коня!!!Може ли да е вярно такова нещо???Ако е така значи е по-добре един 1.8Т пред 1.8(към който съм се насочил аз),така ли да разбирам?

Моля да ми отговорите на въпросите :blink:

Редактирано от genyo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...