Jump to content

Как се сменят гумички на клапаните


auditos

Recommended Posts

Здравейте на всички които четат темата.

Проблема ми е следния.Сменям маслото на Аудито и като дойде време за следваща смяна вече съм му долял поне 3 кила,та излиза нещо от рода на 3 литра на 10000км.

Всичко е сменено гарнитури семерини , няма течове от никъде а маслото си изчезва ли изчезва.

Та предполагам го гори т.е гумички на клапаните?!?!?!?!

Въпроса ми е .... може ли някой който е сменял да ми обясни подробно как се извършва процедурата,какво се прави ,колко пари ще ми излезе смяната или общо всичко колко ще ми стъпи(като цена).?

Колата е Ауди 80 Б3 1,8 90к.с , бензин газ

Благодаря:)

П.С - да питам само ако някой случайно има ненужен циферблат от таблото на ауди 80 за оборотите ще съм му много благодарен ако се свърже с мен..трябва ми само циферблата нищо друго :unsure: благодаря.

Редактирано от auditos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди време на моята смених всичко(нямам спомен вече кое колко пара беше) и пак си гори. И аз съм като теб горе долу 2-3 литра на смяна. Преди месец обаче се зачетох в ръководството и там прочетох, че било съвсем нормално нивото на маслото да намалява с до 1.5 литра на 1000км (не се шегувам). Освен това не беше уточнено, дали за бензин или дизел и аз го приемам, че е нормално и за двете. Та няма лошо да ги смениш, само имай едно наум, че може да продължи да ти намалява масълцето.

Редактирано от kimutafchiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно си прав колега , но все пак се надявам че като ги сменя,няма да доливам чак толкова много.Все пак тези са на около 20 тина годинки ,друго си е да сложа новички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:zustimm: Много правилно, колкото до самата смяна не мога особено да помогна. Аз съм си лаик и в сервиз ми ги сменяха преди няколко години.
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за тая процедура.До сега нямах такъв проблем не съм доливал нокога масло колкото си сложа толкова стоеше.Ама сега гледам за 2000 км около 400 мл ги няма.Та аз до колкото знам е сваляш капака на клапаните,развиваш разпределителния вал,вадиш повдигачите и отдолу са клапаните.Тях ги държат едни здравички пружини,които се вадят ако го правиш увас става с тръбичка и чук(не чукче)слагаш тръбичката отгоре удряш и тея пружини ги държи 1 зегерка мисля,че беше която след удъра зегерката остава в тръбата и вадиш пружината и ето клапана е свободен вадиш си гумичката и слагаш новата.Само забравих да кажа в началото на процедурата завърташ буталата да са в най-горна точка да не паднат клапаните вътре.Като направиш тая процедура на 1-ви и 3-ти цилиндър слагаш си гумичките и пружините на тях и завърташ да дойдат 2-ри и 4-ти цилиндър най-горе и тогава махаш на тях пружините и сменяш гумичките сглобяваш обратно нагласяш си вала на белезите и си ти.Около 10 лв май струваха гумичките ако не се лъжа.

Да ме поправи някой майстор ако греша някъде!

Редактирано от Audi-Club Bulgaria
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има ли вероятност да направя някаква фатална грешка ...?нещо да речем по специфично за което трябва да внимавам ? :)

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

качествената смяна на гумичките се извършва с демонтаж на главата.Ако правиш посоченото от мен нещо с всичките масрафи ще ти се върже около 200лв(това нещо е с шлайф на главата,пренапасване и шлайф на леглата на клапаните,смяна на самите гумички,семеринги на разпределителния вал,гарнитура на главата и капака на клапаните)

Съкратената процедура е само със сваляне на разпределителен вал и замяна на самите гумички на място-цената е наполовина,но и ефекта може да не е очаквания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но и ефекта може да не е очаквания.

Колега какво те кара да мислиш така,че ефект може и да няма досега не съм виждал майстор,който да ти разтури половината двигател за смяна на едни гумички.Тея шлайфанета и всичките му там масрафи.Са само ако ти е прегрявана и изкривила главата или е издухала гарнитура на главата.Преди година сменяхме на 1 приятел в сервиз гумичките по-описаната от мен процедура го направиха гумички 10 лв майсторлък 60 лв тотал 70 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това да не се славя глава съм съгласен, но освен гумички на клапаните имаш гарнитура на капака на клапаните и семеринги на разпределителния вал :zustimm: Сменят се задължително, за да няма нови течово след това dry.gif

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 10 пъти да смените гумичките на клапаните ,ако водачите са износени пак ще харчи мАсло.

След като се махне разпределителния вал и се откопчаят няколко клапана се преценява дали ще са само гумички или да се сваля главата.

След като се свали главата избиват се старите водачи,набиват се нови ,раибероват се задължително и се слагат нови гумички.

  • Like 6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пръв поглед от прочетеното видях, че си объркал цилиндрите - 1-ви и 4-ти, а после 2-ри и 3-ти.

Не си написал че закопчаването на клапаните е не по-малко весела процедура от откопчаването им. За водачите вече се спомена по-нагоре в темата. Също е много важно там да се спазят моментите на затягане на вала. Та процедурата не е толкова лесна, колкото изглежда отстрани.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си написал че закопчаването на клапаните е не по-малко весела процедура от откопчаването им.

Аз същото щях да попитам.Разбрахме,че с чук се откопчават клапаните :hilezh: ,но не разбрахме дали пак с чук се закопчават?

И клапаните не ги държи една зегерка.Майсторите ги наричат "кученца" и са две на брой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има си инструмент за това откопчаване/закопчаване на клапаните,с него е лесно.

Примерно такъв:

http://intertechnic.bg/index.php?p=product-details&id=355

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на всички ви ама май май да взема да се насоча към някои сервиз в Плевен :zustimm:Или да си ги сменям аз ,но да викна някой който разбира да ме наблюдава... :bia::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво ще кажеш за напасването на клапаните и ревизирането им понякой път прегарят и е нужна смяната им.Нашите автомобили са на доста години и е по-добре когато се прави нещо да се прави както трябва а не през пръсти.По добре отдели 200 лв. и си ревизирай цялата глава като се свали ,отколкото да дадеш 70лв. и ефекта да е никакъв.Ако майстора е добър всичко това може да стане за един ден.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре на сервиз за процедурата, пък както колегите са казали по-добре сваляне и пълна профилактика на цялата глава. Не се знае какво ще се окаже. След процедурата (ако е извършена качествено и с качествени части), ще забравиш за този съставен елемент на двигателя.

А това с наблюдаването е също доста опасно! Защото при една съвсем примерна ситуация на невнимание и може да се наложи пак да сваляш главата или в по-лошия случай да съсипеш двигателя. :rolleyes:

Което и да решиш, дано мине благополучно! :zustimm:

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се сменят гумички на клапаните без да се сваля главата, не трябва ли да се "надуе" съответния цилиндър с компресор, за да не падне клапана в цилиндъра? Нали няма къде да опре този клапан като се освободят пружините?

Гумичките на клапаните могат а се сменят със сваляне на глава и ревизиране на клапаните и ли без да се сваля главата. Ако се свали главата се пасват и клапаните. това е по- добрия вариант, но е по скъп от към труд и консумативи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, тук:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=112856&st=0&p=1696246&hl=%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%B8&fromsearch=1entry1696246 съм писал как става цялата работа. Вярно е, че става дума за АВТ мотор, но в общи линии е същото и при теб. Колкото до последващата центровка на разпределителния вал не знам дали е същата, но мога да проверя и да пиша как е при твоят двигател. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря колега

Благодаря и на всички други ,но мисля да е в сервиз че нещоо се притеснявам да ръчкам по двг :)

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също е много важно там да се спазят моментите на затягане на вала.

И не на последно място как точно се затяга вала, че при невнимание и престараване става на няколко парчета. Обикновено 2, но съм виждал и 3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря колега

Благодаря и на всички други ,но мисля да е в сервиз че нещоо се притеснявам да ръчкам по двг :)

Ако не си го правил преди, иди в изпитан сервиз за да си спокоен.

Колкото и елементарно да изглежда... толкова е и отговорно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Смених въпросните гумички и то в сервиз..... дали гори масло не знам минал съм само 100 км,но проблема сега е следния : колата върви като ПРИЦЕП С 24 ТОНА ТОВАР ..... :steinigung:/>:wall:/>:(/> АМАН ОТ ПИШМАН МАЙСТОРИ И СОЛ ТАШАЦИ..

Малка база за сравнение;

на баир в който съм вървял на 5-та с 100 км в момента вървя на 3-та с 55 км.

на баир на който съм качвал на 2-ра сега качвам на 1-ва

понеже сега е зима :) ако съм на лед на трета въртеше гуми сега на втора с газ до ламарината не ще да превърти ама грам.. и другото което забелязах за да не ставам банален с проблемите на трета с зор стигащите 2 800 оборота се получава нещо като липса на гориво или нещо от сорта на се едно че свещите са калпави едно такова прекъсване ...знам ли вече ..

Това всичкото преди да я пипне въпросният специалист го нямаше..

Та мисълта ми е тези проблеми освен от центровката има ли вероятност да са и от нещо друго ?:flehan:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...