Kissman Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 Колеги,моята А4 е с мултитроник и аз винаги съм смятал че това е автоматична скоростна кутия...Наскоро обаче прочетох мнение че щом има възможност ( с плюс и минус е при мен) да се смянят скоростите ръчно-6 предавки са моите,значи е полуавтоматик,пълния автоматик няма такива възможности.Може би те са и по-усъвсршенствани в такъв случай.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 Ейй тоя мултитроник бил две в едно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
limona Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 Полуавтоматици са ония недоразумения на Опел и Тойота дето нямат PRNDS, а са като джйстик на изтребител. От тех се бега далече. Мултито си е автомат отсекъде, чуплив, ама невероятно приятен за каране и возене. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 Също така и selespeed на alfa няма такава пръчка! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 То от мултитроника по-голям автоматик няма. Той въобще няма скорости. Тия 6 "скорости" дето ги имаш са софтуерно зададени. Може да са и 50 ако искаш, все тая. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 (Редактирано) Има и други полуавтоматици - на А-класата на Мерцедес например скоростната кутия си е нормална, но няма съединител. Превключваш ръчно всички скорости, можеш да спреш на скорост - голям кеф е, хем няма съединител, хем можеш да я караш на която скорост искаш. Също го няма и характерното "бучене" от вдигането на оборотите при подаване на газ. Реално скоростната кутия си е стандартна, механична, само съединителя е електрически и няма педал . Редактирано 30 Октомври 2012 от VBI 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kissman Публикувано 30 Октомври 2012 Автор Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 То от мултитроника по-голям автоматик няма. Той въобще няма скорости. Тия 6 "скорости" дето ги имаш са софтуерно зададени. Може да са и 50 ако искаш, все тая.не разбрах как така софтуерно зададени...искаш да кажеш че ги няма реално ли???Аз като пробвам да карам на ръчни си усещам кога е 1-ва,кога 2-ра и си дърпа по-бързо и яко отколкото когато е на D... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 не разбрах как така софтуерно зададени...искаш да кажеш че ги няма реално ли???Аз като пробвам да карам на ръчни си усещам кога е 1-ва,кога 2-ра и си дърпа по-бързо и яко отколкото когато е на D...Виж какво има в кутията ти:http://multitronic-box.com/gallery/multitronic-repairДвойката "чинели" (срещуположните конуси на двете оси) са абсолютно гладки, няма никакви предефинирани "скорости"... всичко е софтуер. За това 6 степенния мултитроник може да се направи 7 степенен само със софтуерен ъпдейт .. и малко пренастройка в луфтовете на съединителя 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 Точно на мултитроник аз не виждам какъв е бонуса да превключваш ръчно а и не вярвам при ръчна смяна да ускорява по-бързо. Може би липсва лага докато компютъра разбере точно какво искаш от него. Автомата мести тия чинели според оборотите, скоростта и нужната мощност. Примерно при яко ускорение задържа оборотите на мотора на максималната мощност на двигателя(да кажем 6к) и променя предавателното число така, че да поддържа тия обороти. Така се получава максимално ускорение. Като караш или ускоряваш нормално държи оборотите в диапазнона на максималния въртящ момент(да кажем 3к) и така реализира максимално КПД и икономия в този режим и т.н. Не вярвам да можеш да се справяш по-добре от компютъра като сменяш скорости ръчно а и не съм сигурен до колко това е полезно за кутията. Ако не беше толкова чуплив това щеше да е най-готиния автоматик поне според мен. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GLS Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 Нещо такова трябва да е? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsubishi galant Публикувано 30 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2012 (Редактирано) Колеги,моята А4 е с мултитроник и аз винаги съм смятал че това е автоматична скоростна кутия...Наскоро обаче прочетох мнение че щом има възможност ( с плюс и минус е при мен) да се смянят скоростите ръчно-6 предавки са моите,значи е полуавтоматик,пълния автоматик няма такива възможности.Може би те са и по-усъвсршенствани в такъв случай..Мултитроника е един тъп вариатор, нещо подобно на този при мотоскутерите, но имаш и софтуерно зададени "скорости". Тях ако искаш можеш и 15 да си ги направиш. Лошото е ,че не носи много на въртящ момент и за това се слага в повечето случаи на мотори с по-ниска мощност. Но пък е с най-доброто КПД от повечето типове скоростни кутии. А това ,че имаш двата полюса и понеже можеш да сменяш преавките ръчно, го прави триптроник , т.е. автоматик с екстра... "Пълния автоматик " без плюс и минус бягай от него където го видиш... Редактирано 30 Октомври 2012 от mitsubishi galant Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kissman Публикувано 31 Октомври 2012 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2012 Нещо такова трябва да е? да,предполагам че така изглежда и работи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 31 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2012 Ако не беше толкова чуплив това щеше да е най-готиния автоматик поне според мен.За мен проблема е в производителя - LUК. Като се има предвид, че се слага само на по-евтините модели, предполагам тънката мисъл на Ауди е да се пестят пари. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kissman Публикувано 31 Октомври 2012 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2012 въпроса за "чупливостта" е много много относително нещо и е съвсем друга тема,защото това че се чупели много за мен е достойно за рубриката " Градски легенди".Първо защото много зависи от експлоатацията ,второ-проблемни са при автомобили с голям въртящ момент а при други си работят нормално,трето- всяко нещо подлежи на ремонт и не е вечно.А и не мисля че цената на мултитроник като нов е много евтин и затова се слага в по-евтини модели. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 31 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2012 Масово 2.0/131 са с мултитроници. Аз за по-слаб мотор не се сещам. Нито са минали много километри, нито могат да се похвалят с въртящ момент. Единствено са известни с харч на масло и счупени мултитроници.Типтрониците, слагани на куатро, са няколко пъти по-натоварени (куатрото натоварва кутията много повече отколкото големия въртящ момент), но няма негативни отзиви. Или и това (че ЗФ кутиите са по-здрави) са градски легенди? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zoro Публикувано 8 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2012 Първо защото много зависи от експлоатацията ,второ-проблемни са при автомобили с голям въртящ момент а при други си работят нормално,трето- всяко нещо подлежи на ремонт и не е вечно.И не на последно място обслужването чрез смяна масло и филтър на 60к км, което много хора го пренебрегват, а после страдат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
d00mEr Публикувано 9 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2012 И не на последно място обслужването чрез смяна масло и филтър на 60к км, което много хора го пренебрегват, а после страдат.60..60 колко да е 60. При мен за 30к км беше станало на боза маслото. Та го смених предварително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario9900 Публикувано 9 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2012 (Редактирано) Да питам в Б6 на три литровия мотор и на 2.4 дали слагат мултитроник Редактирано 9 Ноември 2012 от mario9900 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 9 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2012 Да, слагат.... все що не е quattro, но автомат е мултитроник Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване