Jump to content

Автоматик или полуавтоматик е мултитроника


Kissman

Recommended Posts

Колеги,моята А4 е с мултитроник и аз винаги съм смятал че това е автоматична скоростна кутия...Наскоро обаче прочетох мнение че щом има възможност ( с плюс и минус е при мен) да се смянят скоростите ръчно-6 предавки са моите,значи е полуавтоматик,пълния автоматик няма такива възможности.Може би те са и по-усъвсршенствани в такъв случай..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полуавтоматици са ония недоразумения на Опел и Тойота дето нямат PRNDS, а са като джйстик на изтребител. От тех се бега далече. Мултито си е автомат отсекъде, чуплив, ама невероятно приятен за каране и возене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То от мултитроника по-голям автоматик няма. Той въобще няма скорости. Тия 6 "скорости" дето ги имаш са софтуерно зададени. Може да са и 50 ако искаш, все тая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и други полуавтоматици - на А-класата на Мерцедес например скоростната кутия си е нормална, но няма съединител. Превключваш ръчно всички скорости, можеш да спреш на скорост - голям кеф е, хем няма съединител, хем можеш да я караш на която скорост искаш. Също го няма и характерното "бучене" от вдигането на оборотите при подаване на газ. Реално скоростната кутия си е стандартна, механична, само съединителя е електрически и няма педал :).

Редактирано от VBI
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То от мултитроника по-голям автоматик няма. Той въобще няма скорости. Тия 6 "скорости" дето ги имаш са софтуерно зададени. Може да са и 50 ако искаш, все тая.

не разбрах как така софтуерно зададени...искаш да кажеш че ги няма реално ли???Аз като пробвам да карам на ръчни си усещам кога е 1-ва,кога 2-ра и си дърпа по-бързо и яко отколкото когато е на D...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не разбрах как така софтуерно зададени...искаш да кажеш че ги няма реално ли???Аз като пробвам да карам на ръчни си усещам кога е 1-ва,кога 2-ра и си дърпа по-бързо и яко отколкото когато е на D...

Виж какво има в кутията ти:

http://multitronic-box.com/gallery/multitronic-repair

Двойката "чинели" (срещуположните конуси на двете оси) са абсолютно гладки, няма никакви предефинирани "скорости"... всичко е софтуер. За това 6 степенния мултитроник може да се направи 7 степенен само със софтуерен ъпдейт :hilezh: .. и малко пренастройка в луфтовете на съединителя

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно на мултитроник аз не виждам какъв е бонуса да превключваш ръчно а и не вярвам при ръчна смяна да ускорява по-бързо. Може би липсва лага докато компютъра разбере точно какво искаш от него. Автомата мести тия чинели според оборотите, скоростта и нужната мощност. Примерно при яко ускорение задържа оборотите на мотора на максималната мощност на двигателя(да кажем 6к) и променя предавателното число така, че да поддържа тия обороти. Така се получава максимално ускорение. Като караш или ускоряваш нормално държи оборотите в диапазнона на максималния въртящ момент(да кажем 3к) и така реализира максимално КПД и икономия в този режим и т.н.

Не вярвам да можеш да се справяш по-добре от компютъра като сменяш скорости ръчно а и не съм сигурен до колко това е полезно за кутията. Ако не беше толкова чуплив това щеше да е най-готиния автоматик поне според мен.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,моята А4 е с мултитроник и аз винаги съм смятал че това е автоматична скоростна кутия...Наскоро обаче прочетох мнение че щом има възможност ( с плюс и минус е при мен) да се смянят скоростите ръчно-6 предавки са моите,значи е полуавтоматик,пълния автоматик няма такива възможности.Може би те са и по-усъвсршенствани в такъв случай..

Мултитроника е един тъп вариатор, нещо подобно на този при мотоскутерите, но имаш и софтуерно зададени "скорости". Тях ако искаш можеш и 15 да си ги направиш. Лошото е ,че не носи много на въртящ момент и за това се слага в повечето случаи на мотори с по-ниска мощност. Но пък е с най-доброто КПД от повечето типове скоростни кутии.

:hilezh: А това ,че имаш двата полюса и понеже можеш да сменяш преавките ръчно, го прави триптроник , т.е. автоматик с екстра...

"Пълния автоматик " без плюс и минус бягай от него където го видиш... :lol:

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не беше толкова чуплив това щеше да е най-готиния автоматик поне според мен.

За мен проблема е в производителя - LUК. Като се има предвид, че се слага само на по-евтините модели, предполагам тънката мисъл на Ауди е да се пестят пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпроса за "чупливостта" е много много относително нещо и е съвсем друга тема,защото това че се чупели много за мен е достойно за рубриката " Градски легенди".Първо защото много зависи от експлоатацията ,второ-проблемни са при автомобили с голям въртящ момент а при други си работят нормално,трето- всяко нещо подлежи на ремонт и не е вечно.А и не мисля че цената на мултитроник като нов е много евтин и затова се слага в по-евтини модели.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масово 2.0/131 са с мултитроници. Аз за по-слаб мотор не се сещам. Нито са минали много километри, нито могат да се похвалят с въртящ момент. Единствено са известни с харч на масло и счупени мултитроници.

Типтрониците, слагани на куатро, са няколко пъти по-натоварени (куатрото натоварва кутията много повече отколкото големия въртящ момент), но няма негативни отзиви.

Или и това (че ЗФ кутиите са по-здрави) са градски легенди?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Първо защото много зависи от експлоатацията ,второ-проблемни са при автомобили с голям въртящ момент а при други си работят нормално,трето- всяко нещо подлежи на ремонт и не е вечно.

И не на последно място обслужването чрез смяна масло и филтър на 60к км, което много хора го пренебрегват, а после страдат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не на последно място обслужването чрез смяна масло и филтър на 60к км, което много хора го пренебрегват, а после страдат.

60..60 колко да е 60. При мен за 30к км беше станало на боза маслото. Та го смених предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам в Б6 на три литровия мотор и на 2.4 дали слагат мултитроник

Редактирано от mario9900
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...