Jump to content

Да слагам ли 17-ки джанти на AUDI A4 B5 98?


boris6

Recommended Posts

... Но честно казано кола с такива гуми само като я разклатя на място така почват да плуват тия 15-ки, ...

Това с плуването и клатенето тип "желе" си е така, но вече клоня към "чичка тийм"

и комфортната возия ми е по на кръста ( бъбреците ) от визията на "тенекията".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 109
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ми цяло лято се возя на такива ( 205/65/15 на джанти 6/15 ) и да си призная по-приятно возят от 225/45/17.

При спиране не съм забелязал да има удължен спирачен път, всичко си беше нормално.

Единствено трябва да се внимава с "рацерските" изпълнения в острите завои, щото леко клатят.

п.п. автомобила е Audi A4 (B5)

Само да уточня , че размера за 15-ка на А4 (Б5) е 195/65/15 , а не 205/65/15 и не е трябва да се сравняват с 225/45/17 :rolleyes: но въпреки това 15ките возят по меко :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2,5 години карам лятото със 17-ки. Единствено един сменен носач, нито един балон или проблеми с дупки. Разхода е малко повече от 0,5л спрямо 16-ките, които карам зимата. Една идея по-твърда возия, едвам забележима.

Не е чак такава болка както го изкарват някои.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве много ми е любопитно каква точно е причината да се чупи повече окачването със 17 ки. Щот са мноо тежки или понеже някой е чул просто е намерил къде да сподели чутото! Аз лично съм карал на една и съща кола зимни 195 и летни 225 без да забележа никаква разлика в разхода и трошенето на окачването, а колата със 225 е коренно различна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ako мина на 16-ки сигурно няма повече да се кача на 17 :Д да не говоря че има съфорумници карат с 18-ки и 19ки :Д за 80к 2-ро окачване сменям и сега ми предстои кара :Д :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ako мина на 16-ки сигурно няма повече да се кача на 17 :Д да не говоря че има съфорумници карат с 18-ки и 19ки :Д

Да ама те сигурно са си наели циганин, който да върви пред тях и да изцледва пътя за неравности преди да минат, недай си някъде да има кръпка :lol:

Иначе и аз съм фен на хубавата возия и мазния автомат, но пък все още не мога да ги получа тия неща от колите които ми се налага да карам и честно казано гумите ми се виждат много по-малък проблем от фабричното по-твърдичко окачване. Освен това от 16-ки до 16-ки като видях как има по-голяма разлика от отколкото от 16-ки до 17-ки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eми колегата аз лично си мислих че в Англия пътищата са като в Германия но съм се объркал !!! Ебаси и кърпежите от кръпка на кръпка караме обаче там където пътя е нов си е 6 !!! Там да карам с 17-ки даже може и 18ки ..... но на другите места 16-ки с 205 си е Достатъчно !!! :respekt::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размерът за 17ки на б5 е 225 45 17, с коя друга 17ка да се сравнява ?

205/65/15 с 235/45/17 и 195/65/15 с 225/45/17 ;) но тъй или иначе разлика между двете комбинации почти няма :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дидиии колко е ужасно с 17-ки ...

за 4 месеца ги направих мазало станаха 8-ъгълник ... гуми смених 3-чиФта за 4 месеца каране с тях

отделно вози като каруца разби ми всичко по колата от пластмаси до окачване

отделно вдигна мисля че над 2 литра разхода незнам защо

отделно нямам спирачки ... колата не спира въобще а гумите ми са нови ДОТ 4302 ...

с една дума колега не ти трябва да слагаш ... само 15-ки и това е ... с максимално високи гуми.

АХАХАХ Пич казваш че си с нови гуми ДОТ 4302 ? Това са гуми на 10 години бе ако за теб това са нови нз,Но това са пълни глупости което си написал,ако си купил джанти за 100 лв където се гънат от всяка дупка си е твой проблем,както казах аз съм с 18ки с гуми 2003 година където няма грам грайфер и колата пак си вози супер .С тия джанти е от 2008 година и досега не се е раздрънкала пък нз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...както казах аз съм с 18ки с гуми 2003 година където няма грам грайфер и колата пак си вози супер .С тия джанти е от 2008 година и досега не се е раздрънкала пък нз.

ама ти си номер едно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АХАХАХ Пич казваш че си с нови гуми ДОТ 4302 ? Това са гуми на 10 години бе ако за теб това са нови нз,Но това са пълни глупости което си написал,ако си купил джанти за 100 лв където се гънат от всяка дупка си е твой проблем,както казах аз съм с 18ки с гуми 2003 година където няма грам грайфер и колата пак си вози супер .С тия джанти е от 2008 година и досега не се е раздрънкала пък нз.

Хахахага е ква возия имаш с тея пласмаси, и не ми казвай ,че вози перфе за 3 години 3 комплекта 18 ки съм сменил и новото си е ново

Редактирано от Blese
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aбе аз изобщо се чудя дали тези момчета се хвалят с това че имат умения да карат без грайфер или какво ? А който казва че няма разлика в возията му взимам едно пакатче семки и да ходи на гарата да ги разправя тия на дядовците!!!! а пък колегата който кара с 18-ки и вече 3 години не е сменил нищо да сподели пробега а не годините!!!!!

Айде да видим кой колко е карал... аз мойта я взех на 110к мили което е 176к км а сега е на 267 и съм сменил почти всичко от 2009 досега :gruebel::respekt::hilezh: ама си я обичам !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aбе аз изобщо се чудя дали тези момчета се хвалят с това че имат умения да карат без грайфер или какво ? А който казва че няма разлика в возията му взимам едно пакатче семки и да ходи на гарата да ги разправя тия на дядовците!!!! а пък колегата който кара с 18-ки и вече 3 години не е сменил нищо да сподели пробега а не годините!!!!!

Айде да видим кой колко е карал... аз мойта я взех на 110к мили което е 176к км а сега е на 267 и съм сменил почти всичко от 2009 досега :gruebel::respekt::hilezh: ама си я обичам !

Малко само 37к съм и навъртял 3 носача от както имам тая кола съм сненил, после не съм казал , че няма НИКАКВА разлика ама с нови гуми е минимална и при това съм с спортно окачване и пак е добре , ооо ама ти пътуваш до Англия и аз какво да направа като си я разпрал от каране тая кола нормално да навъртиш толкос км. Ама темата е за джанти и гуми не колко км си навъртял .

Редактирано от Blese
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на Б5 минах от 15-ки на 16-ки и нищо не смених в резултат. На Б6 пък от 16-ки минах на 17-ки и пак нищо не се пипна в следващите 100 000 км. Зависи си от състоянието на предницата преди смяната. Няма как да се знае дали въпросните носачи не им е било писано да се предадат и с по-малките джанти, но им е дошло времето баш при по-големите. И така оставаме със заблудата, че джантите са виновни. Не казвам, че е съвсем еднакво дали ще караш с високопрофилна гума или нископрофилна. Разбира се по-добре е за цялата кола, да е на по-мека връзка със земята. Но това е само теория, която моята практика не доказа. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм... Като чета всички мнения, пак ще си върна становището, че возията се втвърдява без значение, че гумите ми са стари в момента. Към колегата който отвори темата бих казал - да си прецени кое е по-важно за него - дали по-приятния външен вид или возията, но ако е със стандартно окачване. Мисля, че ако е със спортно окачване то е безсмислено да коментираме возията. Другото което е ако не греша е, че за А4В5 моделите преди 2000 година 17" не са стандартно предвидени да се ползват от което произтичат определени технически параметри. Но цялото това може да те касае, ако държиш на оригинална конфигурация. Най-накрая бих казал просто да се повози на колата на някого от форума с такива по-големи джанти за да си прецени дали го устройва возията. Купуването е лесно, но продаването е трудно, а дадените пари не са малко за експеримента. Относно предницата - колкото повече чувстваш твърдост във возията, толкова повече е износването на предницата. Профила на гумата оказва съществено демпфиращо значение в цялата схема. Колкото по-нисък е профила толкова е по-твърд и толкова повече вибрации предава към окачването. Ако трябва да си говорим в цифри бих казал, че за мен при преминаване от 15" на 16" твърдостта на возията се увеличила да речем с 25%. От тук най-бълзия извод би бил, че и износването се увеличава с толкова.

Късмет и най-важното е, да определиш какво искаш - визия или возия. Парите са просто средство което ни се налага да ползваме за осъществяване на желанията ни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това "45" което го споменаваш, знаеш ли какво значи? Гуми, ако говорим за 17-ки 215/45; 225/45; 235/45; 245/45 са с различна височина на бордовете. Това "45" не значи нищо без ширината на гумата.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знам да, говоря за гума 235/45

която се спряга в темата ;)

говоря за разстоянието от земята до джантата при 15 е 65, при 16 е 55 при 17 е 45. Все за заводски размери

НО, ако сметнеш че не съм наясно, нямам нищо против да обесниш

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз 3 години карах с 16-ките оригиналните петолъчки.

Окачването ми е 1ВЕ доволен бях от возията.

Сега съм с два комплекта джанти 17 и 15 цолови.

На 17-ките съм с гуми с леко различен параметър от тези които трябва да са ... износени са и са стари. (235/45/17) разлика със возията от 16-ките (205/55/16) не намирам,а не е като да не пътувам и то по един и същ маршрут.

Сега като сложа 15-ки (195/65/15) вероятно ще стане по-мека возията едно заради високата гума и второ заради това че е с по-мек каучук щото е зимна.

Догодина живот и здраве за пролетта мисля на 17-ките да сложа размера който им дават (225/45/17) и ще споделя впечатление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да съм по-конкретен - зимните 205/65/16 возеха потресаващо по-лошо от летните 225/45/17 на една и съща възраст. Същите 17ки на моята и на колега кола возеха почти 1:1 с летни 16", разликата е толкова нищожна, че е смешно да се объжда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знам да, говоря за гума 235/45

която се спряга в темата ;)

говоря за разстоянието от земята до джантата при 15 е 65, при 16 е 55 при 17 е 45. Все за заводски размери

НО, ако сметнеш че не съм наясно, нямам нищо против да обесниш

В темата се спряга и 235/45/17. "45" е разстоянието от земята до джантата, но е процент от ширината на гумата, точно за това е малко безсмислено да го пускаш без ширината на дадена гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

повтаряш думите ми, но ок. ще го имам в предвид за по нататъчния ми изказ :D

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...