Jump to content

Помощ за регулиране на фарове Depo


pufa

Recommended Posts

Здравейте колеги. Трябва ми помощ за регулиране на фаровете. Става въпрос за фара от шофьорската страна. На къси свети добре, но на дълги свети в небето. Може ли да ми обясните как да регулирам само светлината на дългите, защото пробвах но успявам само късите да настроя. Зад фара има 2 места за регулиране. Предполагам, че едното ги мести наляво и надясно а другото нагоре и надолу, но ми наглася само късите светлини. Фара е такъв http://www.ad-tuning.de/bilder/bilderebay/Artikel/960627.jpg а отзад се виждат двете места за регулиране тук http://www.astina.dk/images/audi/a3/audi_a3_forlygter_op02.jpg

Благодаря ви предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с нова крушка на фара може да е кофти самата крушка инак се регулират едновременно и късите и дългите само от едно место. Размени крушките на левия и десния фар на дългите и виж дали има разлика ако няма може и да ти е изкарана от вътре ябъклата за реглажа на дългата светлина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Здравейте колеги.Използвайки темата започната от колегата искам да попитам,ако използвам стена на какво разстояние трябва да е колата от стената за да настроя светлините правилно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете, освен че се настройват във височина се настройват и на ляво и на дясно.

Иди по добре в сервиз да ти ги направят както трябва, за да не се мъчиш докато караш, а да не мъчиш и другите.

Тук във Враца услугата е 5 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Използвайки темата започната от колегата искам да попитам,ако използвам стена на какво разстояние трябва да е колата от стената за да настроя светлините правилно?

Точно 10 метра! Колата трябва да е напълно хоризонтална, т.е. да е на равно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо на 10м? Става и на 5м, просто пресмята процента наклон към разстоянието. Има и схема тук във форума какво се чертае на стената за да се регулират правилно - потърси я. Иначе най-добре става в сервиз и никак не е скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тази логика става и на 2 метра, само че отклонение от 1 градус при къси разстояния резултира в твърде малка разлика на стената и това не позволява прецизно найстройване.

Международно се е наложил стандарт изискващ 10м.

Гуугъл може да потвърди ;)

www.wiemachtman.de/home/auto/15-fahrzeuguebergreifend/136-scheinwerfereinstellen.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето снимки за реглаж в нет-а са за 4-5 метра, то и на 20 можеш да регулираш, каква е разликата :nixweiss:. Просто има много теми по случая и ако колегата ползва търсачката ще намери необходимата му схема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

колеги днес се пробвах да си регулирам фаровете от въпросните 2 врътки. колата е а3 98', фаровете са Хелла отделно фар и мигач. Ел регулирането на фаровете си работи мърдат се нагоре и надолу, но като мърдам и 2те врътки на двата фара нищо не става и на къси и на дълги няма разлика. Нито настрани се мърдат, нито надолу нагоре. Някакви идей от какво може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще трябва да извадиш и да ги разглобиш. Стъклото се маха лесно. Има 4 или 6 метални щипки (не се сещам вече) като ги махнеш стъклото се отделя, освен ако някой идиот преди теб не ги е залепил за уплътнителите. После вадиш съвсем спокойно и леко махаш никелираната пластмаса около рефлектора. Тя ще падне без проблем. Рефлектора без да го пипаш отвътре с пръсти щото ще оставиш отпечатъци и ще решиш да търкаш със спирт или препарат и ще прецакаш покритието. Аз така направих и докато се осъзная.... Отзад рефлектора се държи към машинките за регулиране със едни бели пластмасови щифтове наподобяващи шарнир. Тяхната глава влиза в едни гумени маркучета или както всеки го приема. Те осигуряват гъвкава връзка. Обикновено с годините гумата остарява и се разхлабва и пластмасите се измъкват от тях. Завърти врътките за настройка максимално напред за да избутат белите пластмасови щифтове и набутай отново маркучите на ябълките. НЕ ГИ ЗАЛЕПЯЙ! Само в краен случай ако са много хлабави вземи тефлон (тази бялата лента която се слага на водосточните тръби при сглобяване вместо едновремешните калчища) и навий малко на пластмасите за да ги удебелиш. Преди да сглобиш фара тествай с 2-те врътки дали всичко е наред и дали мърда рефлектора от край до край. Можеш да смажеш малко зъбните колелца за по лесен ход. Ако всичко работи нормално сглобяваш по обратния път и монтираш. Следиш линията с бронята и мигача да пасне, а не фара да стърчи или да хлътне навътре. 

При демонтажа първо излиза мигача. Той се държи на една щипка към фара. Натискаш леко с пръст ако имаш достъп а ако не с отвертка и дърпаш. Обикновено до левия имаш достъп а до десния не заради акумулатора. Като излезе мигача ще видиш болта който държи фара отдолу за гредата. Развиваш го след това 2-та болта отгоре на гредата и вадиш и фара. 

При монтажа по обратния ред. Това колко ще ти е хлътнал или стърчи фара се регулира от долния болт. От другата страна на фара (срещу болта) има една пластмасова "пишка". Тя влиза в един улей. Гледай да не я счупиш и да си я наместиш на мястото, че иначе ще се чудиш защо фаровете треперят като шофираш. Ако има счупена такава, се продават. Или пък намираш от морга. Както ти е кеф. Аз съм без 1 такава обаче съм го заклинил там и не мърда. Иначе съм си купил ама след като свалях фаровете и не ми е оставало време да я слагам.

Накрая чакаш да се стъмни и настройваш фаровете.

 

Колкото и да не си разбрал какво съм обяснил, като се захванеш да го правиш ще ти се изясни. Всичко ще го видиш. Не е сложно. Успех и да кажеш дали се е получило с интервенцията. :)

 

ПС: Ако все пак решиш че рефлекторите ти са прашни и те дразни, ги почисти само със сух памук без да натискаш с леко издухване или четка с мек косъм. След отварянето е възможно първите 2-3 вечери фара ти да прави конденз в тея студове. Няма да се притесняваш. След седмица ще спре да го прави :)

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за бързия и изчерпателен отговор. Относно монтажа и демонтажа на фаровете съм ги свалял и двата за почистване на рефлекторите и стъклото от вътрешната страна. Последно ги бях регулирал като си слагах ксенона преди 3 години, но сега ми се ще една идея по нагоре да светят. Та явно като съм ги вадил за почистване нещо се е разбутало, но странното е че и на двата. Като цяло не ми се разглобяват пак двата фара в това време. Мисля че ще поизчакат докато се постопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми да хубаво е да е по топличко като се работи. Особено ако не разполагаш с гараж и това се случва на паркинга пред блока. То може да си ги прибереш в къщи да ги правиш ама все пак имаш сваляне слагане и настройка и тея 10-20 минути навън се струват като цял час в тоя студ :) Иначе не се учудвай че и 2-та може да са с едни и същи проблеми. И аз моите ги разглобих за почистване и явно толкова им е трябвало. Малко разместване и като са по хлабави гумичките честито. Сложих ги пуснах ел. реглажа да ги вдигна малко. Ама като не ми беше достатъчно и взех на ръка да въртя ама нищо като при теб. После пак ги свалях, че тогава разбрах какво се е случило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Пичове, аз лично не намирам врътка за регулиране наляво и надясно. Има 2 врътки на фейсовите депо фарове. Едната до колкото виждам е за реглаж на рефлектора за дългите (нагоре и надолу), а другата е за реглаж на лупите за късите (пак нагоре и надолу). Аз ли нещо съм кьорав или наистина е така? Левия ми фар свети надясно и откачам, за да ми осветява добре лявата част трябва толкова много да го вдигна, че да заслепявам колегите отсреща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Левия фар фабрично е настроен да свети по-вдясно точно за да не заслепява насрещното движение. Всички коли са така и това идва от оптиката/рефлектора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама много е гадно човек, точно от мойта (шофьорската) страна съм сляпа гана за да не заслепявам отсреща...? По-логично би било и 2-та фара да си светят направо, но да са свалени по-надолу и пак не мисля, че ще заслепяват, а не левия ми фар да осветява дясната половина, супер гадно. Останалите колеги не ви ли дразни това? Има ли как да си го наместя да свети по-вляво?

Редактирано от stenli933
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има. Външните врътки на фара са за ляво и дясно, а вътрешните за нагоре и надолу. Отиди някъде на тъмно и си ги настрой. Аз така направих, след като си бях разглобил фаровете за рециклиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си уреди с които се прави настройка на фарове. Сещате ли се как всяка втора кола ви свети в зъркелите все едно е на дълги. Половината от тези са с развалени механизми и нехайни собственици, а другата половина са специалисти по осветление като вас.

Призива ми е да си ходите на съответните места със съответното оборудване и да правите нещата като хората, а не да обяснявате за сляпа Мара, Гена и Вана. Това да заслепиш насрещния е точно толкова опасно, колкото и ти да не виждаш, ако не и повече. Ако толкова ви пречи, сложете си халогени, те светят поне ниско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...