Jump to content

Нисък волтаж за зареждане на акумулатор от алтернатора


dino1

Recommended Posts

Здравейте колеги, купих си нов акумулатор и като го закарах да му заверят гаранцията се оказа, че зареждането от алтернатора било 13,6 Волт-а, а трябвало да бъде над 14 В. Въпросът ми е мога ли от някъде да вдигна зарядното напрежение или нещата отиват на ремонт с пари за части?:) В сервиза ми казаха, че може да е диоден блок или четки или друго, ама трябвало да с еразглоби и види. А мен ми се иска, ако може да се мине по-евтино да го направя. Колата е Ауди 80, Б4, 2000 куб., 115 коня, АБК мотор. Ще съм благодарен на препоръки. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен си е добър волтажа на зареждане.

Ако отбираш поне малко от токове и имаш волтметър, запали колата, пусни всички консуматори и тогава премери.

Ако си държи 13.5 волта, нищо му няма на алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диодния блок е към 20 лв.и се намира отзад на алтернатора закрепен с две винчета,отвиваш ги слагаш новия(той върви комплект с четките)завиваш и си караш спокойно :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Васко ВК, кое имаш предвид под "това"? Може би снимка си искал да сложиш? Аз също мисля, че е добро зареждането, но от сервиза не искат да заверят гаранцията, затова питам. Диодният блок с четките като се смени, ще се оправят нещата, смятате ли?:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе я намери някой с мултицет да ти измери зареждането при включени мощни консуматори че скоро така на един приятел му се лигавиха некви скапаняци от един измислен магазин за една десета от волта не искаха да му разпишат гаранцията. Иначе трябва да е в границите 13.8V - 14.2V. Ако не е в тези граници 80% виновника е релерегулатора на алтернатора който си е заедно с четките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро го играх аз този филм, за ново реле-регулатор удари едно рамо Vitcig като ме насочи да го взема от Манимпекс - марка Топран. Другото което е, че може и да правят някакви шашми гадовете ( моят мултицет показа 0.5 волата над техния ), аз обаче след като смених регулатора и те "тестваха" зареждането веднага след запалването изхвърчах от колата с един лош поглед да видя какво им показва мултицета. Познайте какво - точно колкото моя :)/>

Редактирано от mashsh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диодния блок е към 20 лв.и се намира отзад на алтернатора закрепен с две винчета,отвиваш ги слагаш новия(той върви комплект с четките)завиваш и си караш спокойно :zustimm:/>

Диодният(изправителният) блок не струва 20лв. и не е закрепен с две болтчета,а е запоен за намотките на статора.

С болтчета е закрепен регулатора.Това са две различни неща.

Напрежението,както е писал Здравко трябва да бъде в границите 13.8-14.5В. с включени фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В цялата история беше лошото, че бързах да свърша тази работа. А в сервиза в който отидох, ми взеха колата и ме оставиха да чакам ( няма да пиша в кой сервиз), като се доверих. След 20 минути ми донесоха едно листче като касова бележка на което пишеше 13,6 Волта и не работел алтернатора като хората. Казаха ми, че не могат да заверят гаранцията при тези условия. На мой въпрос могат ли да отстранят проблема в момента ми беше обяснено, че не е ясно от какво и защо е. А сервиза не е никак евтин. Аз се ядосах от цялата работа и тръгнах. Та дали това е било от моята кола - кой знае?! Та сега ще видя как зарежда с мултицет и ако действително е толкова, сигурно ще трябва да се прибягва до нов. Или другият вариант е да сваля от друга кола ( VW Passat) диодният блок за пред сервиза и така да мина, пък после да си го върна.

Колега veselin velchev, в кое от двете неща би могъл да е проблема - в диодният блок или в регулатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравко го написа много точно и ясно.Ако си извън тези граници,сменяш първо регулатора.Става най-бързо и безболезнено.

Ако диодният блок е пробил динамото няма да зарежда и няма да можеш да го смениш сам.Ако колектора на ротора е заминал пак е шибана помяната му.

А идеята ти да сваляш регулатор от друга кола само за пред сервиза е меко казано несериозна.Ако динамото ти наистина зарежда под долната граница от 13,8В.когато включиш фаровете все едно караш почти само на акумулатор.Така няма да изкараш дълго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах. Започвам със смяна на реле-регулатора и после ще гледам какво се получава. Благодаря на всички за отговорите. Ще пиша какво се е получило в процеса на работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оригиналния реле регулатор BOSH напрежението на акумулатора беше 13.6V. Смених го с MOBILETRON от КОСЕР за 8.90лв. и напрежението се вдигна на 14.4V.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз скоро имах подобен проблем, не ми зареждаше достатъчно алтернатора. Даже докато карах почнаха да ми спират радиото, парното, фаровете отслабнаха. При мен се оказа, че целия колектор беше за смяна, сега всичко е наред. А реле регулатора като ми беше заминал, ми играеше цялото напрежение на колата - фаровете, светлини в купето, по таблото, всичко примигваше като в дискотека бях.

Редактирано от kimutafchiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оригиналния реле регулатор BOSH напрежението на акумулатора беше 13.6V. Смених го с MOBILETRON от КОСЕР за 8.90лв. и напрежението се вдигна на 14.4V.

Имаме колега познал верният резултат. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адресирано към автора САМО. Човече цял ден се разправям с такива като тебе! Защо си мислиш, че някой все иска да те мине? Хората са ти показали нормално отношение. Казали са ти че имаш проблем от който щеше да висиш като циФка някъде. Заради повредения ти алтернатор си е заминал предния ти акумулатор. Ако не искаш същото да се случи с този, си оправи алтернатора. Казваш че си бързал...Ти какво очакваше някой да тича по теб ли? За кратко време това е което е могло това са направили и казали. Проблема ти може да е и в лоши маси, но е малко вероятно. А и последно...Сервиза от който си купил акумулатора, не е производител! Ако нещо се случи с възпитание, и нормална приказка далеч се стига...с ДВА ЛЕВА или кафе пък да не говорим :bia:

ПП - Според мен глупости като тия нарушават и малкото останал авторитет на тоя форум. Нямам какво да кажа повече :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата Vankata_84: Колега, незнам защо се ядосваш. Ако съм те обидил по някакъв начин извинявам се, не съм искал. Толкова некоректни сервизи и майстори има, че вече човек не знае на кого и за какво да вярва. Предният акумулатор може и за това да е заминал, а може и защото вече е на 8 години и отгоре. Възможно е да са били прави хората, но пак казвам, че толкова съм се напатил от "майстори", че съм мнителен. Това не значи, че няма свестни и съвестни които си вършат работата както трябва.

Ядосан бях защото очаквах, че ще свърша работата със заверката, времето ми беше ограничено, имах и други проблеми и т.н. Освен това по някои сервизи сменяват части без да знаят къде е точно проблема докато не го отстранят и после ти връчват космически сметки...

Освен това си мисля, че затова сме във форума за да си помагаме в нужда и ако има неща които да отстраним за по-малко пари - защо не? Ако пък не стане, тогава се търси сервиз.

В крайна сметка си смених реле-регулатора отидох в друг сервиз ( този в който бях първият път не работеше днес), където човека ми завери гаранцията като провери всичко пред мен и нещата заспаха благодарение на помощта на всички колеги които се отзовахте. Четките на релето бяха почти заминали и показваше 13.8 В. С новото реле нещата станаха на 14.2 В. В сервиза днес се почуди човека защо са писали в гаранцията ниският волтаж който е измерен, а не са написали препоръка за ремонт на зареждането...

Както и да е. Вече колата е наред, отново казвам БЛАГОДАРЯ на всички за насоката.

Отново се извинявам на колегата vankata_84!!! Ако работиш в сервиз ( до колкото разбирам), оевидно си вършиш работата добре за което те поздравявам. Дай координати къде си да помагаш когато закъсаме:):bia:

Весели празници на всички:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам защо толко им треперите на тия реле регулатори четки и али-бали :)

При мен от както се помня независимо от оборотите на двигателя и включените консуматори - волтажа я докара 13.4 и то на студено я не :) Нормално държи 13.00V - 13.2V

и то след като съм добавил от мен 0.6V заради пада в инсталацията до уреда е горе долу толкова :hilezh:

имам си два алтернатора и двата правят един и същи ток. Ще им видя четките ама на пролет. Или като грохне поредния акумулатор :hilezh:

че сега времето навън е само за мезета и щипане на булката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какво му е и какъв е. Я да е Валео и да е за смяна на ротор или релерегулатор и 70 лв. няма да ги хареса дори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какво му е и какъв е. Я да е Валео

Най-вероятно е Бош.Ако е някоя японска хуйня трябва да му търсиш части на Луната. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...