Jump to content

1,8Т алтернатор ъпгрейд?


DLS

Recommended Posts

Колеги алтернатора или регулатора са ми тръгнали към ремонт, в начален стадий са все още - с много мъка напрежението при загряла кола е 13,8 на фарове и 14 без, имам и вибрацийка когато акумулатора е разреден доста и черпи много ток. Чудя се обаче дали да не заменя 90 амперовия бош със 120А, които по принцип ги има на 1,8Т? Болт он ли са двата? Очаквам да са, но не съм абсолютно сигурен...

Някой да е правил операцията или да има повече инфо по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да видиш офсета на ролката. В ЕЛСА пише като сменяш нещо такова да провериш дали са в една ос алтернатора и другите ролки.

На 2.0тди има два или трида различни офсета с разлика от 0.5-1мм...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да видиш офсета на ролката. В ЕЛСА пише като сменяш нещо такова да провериш дали са в една ос алтернатора и другите ролки.

На 2.0тди има два или трида различни офсета с разлика от 0.5-1мм...

Точно това ме притеснява, много малко вероятно е захвата да е друг, ама дали ролката ще е в линия не е съвсем ясно. За съжаление нямам елса и вероятно няма да се оправя с проверката :(

Че то 14в си е идеално. Ако пада под 13,5в без консуматори тогава се притеснявай.

Реално сме винаги на фарове и освен първите 10мин докато е студена колата винаги ще съм на 13,8. Това е прекалено ниско напрежение за да се зарежда акумулатора нормално бързо и прекално ниско за да се зареди до 90% колкото и време да работи колата. Факт, е че щом температурата влияе толкова много на напрежението вероятно има проблем макар и в доста начален стадий. Вибрацията при голям товар мисля, че не е нормална също, колега беше казал, че била някаква недомислица на ауди или бош и всички са така т.е. ще трябва смяна на лагер/ролка каквото е. Всичките ми 1,8Т го имаха това, перфектна работа на място, но падне ли акумулатора и се появява вибрация като на не-перфектно работещ мотор. Последната изчезва след 10-15мин като мине шока с първоначално големия заряден ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кога е по-малко от 13,8в, при студен мотор ли?

При мен също мърда и също се чудя дали не ми е заминал регулатора. Онзи ден стоя на 13,5в. Като загасих и запалих отиде на 14,4в, което пък е леко много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, 13,8-13,7 е на топъл мотор, спирам фаровете и става около 14. Алтернатора е много примитивно зарядно устройство с една главна идея - да не презарежда акумулатора. Когато прибавим леки проблеми като тези от типа, които описвам зареждането става малко несигурно.

Откъде съм сигурен? Ами акумулатора съм го зареждал с интелигентно зарядно и знам как се държи и кога колко ток дърпа при различните стейджове на заряд. Колата тръгва от 14,6 и пада за 10-ина мин на 13,8, което време със сигурност е прекалено малко за да се възтанови изразходваната от мен енергия въпреки големия заряден ток. Отделно 13,8 е поддържащо напрежение, на което можеш да си оставиш акумулатора без да се презареди седмици наред. Как в колата ще го оставя да е на кантар дали ще има толкова и при при положение, че дори има теория как при такова напрежение всъщност и акумулатора може да отдава ток на консуматорите вместо уж да се зарежда.

Както и да е, сигурен съм че това е напрвилно, въпроса е дали да направя набързо моя си алтернатор или да се помъча да намеря 120-ка, която да пасне без преправане :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14,6V e максимума за повечето AGM акумулатори, обикновените могат да понесат малко повече. Идеята не само с колко волта се зарежда, а кога и с колко. Да пада на 13,8 нямам нищо против, но това да става когато наистина е зареден акумулатора, а не когато глупавия бошовски регулатор се стопли малко <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са толкова умни тия регулатори.

И аз като че ли забелязвах лятото да зарежда малко по-малко - към 14в.

То като имаме волтметър е така. Я ако нямахме колко спокойно щяхме да си живеем. Една грижа по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички :)/>/>, ето малко разяснение по въпроса http://www.bcae1.com/charging.htm , сега, и този пич не е доразвил напълно нещата, но ми хареса как е онагледено всичко и става ясно с елементарни обяснения, според мен когато се появи този междине период на "полу умрял или умиращ" алтернатор може някъде по намотките да са се появили студени спойки както това може да се наблщдава и при останалите елемнти, защотото на теория полупроводниците уж умират изведнъж ,а на един магнит няма какво толкова да му се изхаби, но всички знаем за теорията и практиката :hilezh:/>/> , слагай 120 без да се заммисляш ако има от къде и :dance:/>/>

П.С. аз имам едно такова питане, поправете ме ако се лъжа, защо мойта кола си държи едно и също напрежение на празен ход и над 2500 оборота, аз си го обеснявам с регулатор-а, до тук ясно, но на много коли като сме мерили напрежението има разлика 0,8 v при празен ход и 2500 оборота ...., слаби са им алтернаторчетата ли

Редактирано от Furba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ти зарежда - 13.8В с консуматори е нормално. По-добре не го пипай, така и акумулатора ще изкара много повече защото не се презарежда системно. На 100-цата ми зарежда 13.7В с консуматори от както съм я купил и вече 7-ма година няма проблеми с акумулатор. На А4-ката ми стои на 14В с и без консуматори. Това при средни обороти - около 2500.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

напрежението на напълно зареден акумулатор е 13.2 волта.при 13.8 ще си зарежда перфектно...но не всичко е напрежение -за да се зареди си трябва време и ток .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напрежението и тока са свързани, при 13.8В няма да има проблеми със зареждането на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се прави колата, това е сигурно - под консуматори не броя подгряванията и климатроника, с клима лятото в жегите и 13V бяха под въпрос. И между другото да задълбаем малко в теорията на зареждането, аз и колега ми имамаме еднакви акумулатори, чисто нови и от една партида дори. Моята кола как зарежда става ясно от темата, неговата зарежда с 13,8 винаги, без значение на обороти или не, със или без консуматори.

Моя акумулатор се експоатира в пъти повече без да работи колата, и се кара почти само градско. И интересното - моя показва 12,6 на празен ход, а неговия 12,3. Как става това ако 13,8 е достатъчно за заряд?

13,8 е напрежение, което само поддържа акумулатора и примерно е достатъчно за да са необходими 1-2 години докато се отрази на акумулатор, който се кара без допълнителни консуматори. Чудесно е да седи на 13,8 системата, но това да става когато вече не е необходимо повече...

При голям разряд усещането като запаля е все едно работи перката на климатроника, сигурно 20-30А допълнително се консумират. И съответно идва вибрацията докато не поолекнат нещата. Аз на друга кола освен ауди от тия години не съм усещал толкова да товари генератора, няма как фабрично да е така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се замислих дали пък нямам някакъв голям консуматор докато позагрее и затова да пада напрежението - применро подгряване на антифриза.

Днес като запалих стоя на 13,5в известно време и после изведнъж отиде на 14в. и после постепенно до 14,3в.

Колега помисли си да не би да имаш някакво подгряване и затова да се товари алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела може да има някакво подгряване първоначално, но точно с този не съм запознат.

Колега ако няма някакво сигурно инфо да ходя утре да видя какво е положението с 90-то ампера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех си колата преди малко, реших да оправя стария генератор ако ще чисто експериментално :lol:

За всички, които се чудят дали имат или не проблем, сега волтажите са ми: 14,2 на фарове, 13,8-9 с абсолютно всички консуматори + аудио системата на нормални нива.

Обаче понеже не им седях на главата и не са ми сменили лагерите, а под напрежение все още има лека вибрация от алтернатора. Някакви идеи? На други коли, вярно, че много малко от работят достатъчно добре, че да се прецени, но като че ли не се усеща да товари толкова генератора? Освен неговите си лагери може ли нещо друго да не е в час?

И на трите ми 1,8Т беше така, натовари ли се алтернатора и се усеща по мотора :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано беше някаква лудница в сервиза и изобщо не попитах, доста повече ме интересуваше въпроса с вибрациите, но като 90% от бг сервизите не искат да се занимават с такива малки "неудобства" <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи абсолютно възможно е алтернатора да създава вибрация в пистовите ремъци. Това е така защото той "товари" механично ремъците на пулсации. Обаче не е нормално да го усещаш вътре в колата :stupid:/> Ако и други 3 коли си видял да са така значи проблем няма.

Ако искаш да изчезне вибрацията обаче трябва да се снабдиш с еднопосочна тресчотна шайба за алтернатора. Точно това което колегата с АЕЛ-а направи. Въпросната тресчотна шайба прави точно това, "изглажда" товара върху ремъка, и маха вибрацията създадена от алтернатора. Шайбата струва около 120-150лв. Монтират се на много автомобили, при ВАГ специално се среща често, не е някакво изключение.

ПП - Обаче преди да харчиш пари чисто за експеримента: Когато усещаш въпросната вибрация отвори капака и виж динамичния обтегач на пистовия ремък с каква амплитуда/честота трепери? После когато не се усеща вибрацията погледни пак неговото поведение :zustimm:/> Така ще сме сигурни 1000% че там е проблема :zustimm:/> Даже може после нарочно да натовариш ел.системата да се види дали пак това е проблема? :zustimm:/>

Иначе ако питаш в сервиз за монтаж на по-голям алтернатор мисля че ще помогнат. Има опции да се ползва част от твоя и част от другия и пак да стане. Въпрос на желание от страна на сервиза е всичко. Иначе ровене по каталози до припадък :wall:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако слагаш по-голям алтернатор със сигурност трябва да е с таква шайба, каквато ти е писал колегата.

Той ще е вероятно с по-тежък ротор и ще има още по-големи вибрации.

Обаче аз мисля, че на бензиновите няма такъв проблем и не е нужна такава шайба, защото имат по-равномерен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше някъде във форума клипче точно за работата на алтернатора с такава шайба, ама не мога да го намеря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна обтегача какви ги върши, незнам защо е така, но какъв е шанса при 3бр 1,8Т да го има същия проблем без да е някаква фабрична недомислица? Чувал съм случаи не-добре стегнати болтове към блока да правя проблема, но тук си беше така и след сваляне-качване си е пак така, дори малко повече понеже алтернатора сега прави повече мощност.

А лагера изключваме ли го?

Ванка, коя точно е тази тресчотна шайба? :gruebel: Вибрациите ги усещам супер лесно, защото когато няма товар мотора работи все едно го няма и съответно е супер лесно да се отбележат всякакви моментни появи на странични вибрации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според тоя сайт май има възможност и за двете шайби за 1.8Т AJL

http://drive.bg/index.php?ModelId=13019&cPath=10110_10141

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера направих още малко тестове отностно тая вибрация - на око всичко е нормално под капака, не може да се отрази нищо по обтяжната ролка.

Обаче само като пусна фаровете или подгряването е все едно съм пуснал климатика <_< След ремонта на алтернатора проблема се задълбочи трябва да отбележа.

Да смяням ли директно шайбата или може да им и друг потенциален източник?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...