Jump to content

Въпроси относно А3 2.0TDI


baha

Recommended Posts

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ще отида при някой от форумните майстори другата седмица да я закачим и да направим няколко комп. корекции. Вече й минах 1300км и няма промяна при притрисането. Прави го когато си иска, но ми прави впечатление, че като е под наклон, най- вече с муцуната надолу, притрисането изчезва винаги на 95%. Понякога мотора влиза във по- сериозна вибрация като работи на място, понякога почти не помръдва, а шума си му е един и същ. Това може ли да покаже каква е причината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей baha,

аз карам A3 2,0TDI DSG 2005 вече 6 години и мога да отговоря на някой от въпросите ти. Що се отнася до притрисането- имам го откакто я купих.Сменял съм и маховик, защото беше за смяна, и тампони, и нищо не помогна.Само дюзите не съм проверявал, но и това смятам да направя.Веднъж ми направиха ъпдейт на скоростната кутия в порше и за известно време се оправи.Според мен е нещо свързано със софтуера.Що се отнася до перките- повярвай ми ще разбереш ако нещо не е наред. Тях също съм сменял- те са 2-едната master и другата slave.ако ти изгори първата-втората няма ток и градусите се качват.Ако изгори втората- първата започва да работи на 2ра скорост и имаш чувството че си в хеликоптер ;)Случвали са ми се и двете неща. Що се отнася до антифриза- не се притеснявай, това е нормално което описваш. Просто системата си засмуква антифриз като запалиш, а като изгасиш и изстине се връща обратно в съда.Това с оборотите не ми се е случвало-не мога да помогна.

Други неща които съм сменял са турбина и алтернатор, и през всички тези години само веднъж съм пипал по окачването- едно предно каре, накрайници и тампони.Карам само на 17 и зиме и лете.Разход градско в София- маx.6,9, извънградско ми е падало до 5,5.

Поздрави. Дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, мерси за информацията. Това за оборотите мисля, че е както го описа колегата преди няколко поста, че тока намалява когато има повече консуматири и компютъра ги вдига за минута- две. Вчера го тествах, като се беше изпотила колата, пуснах да обдухва челното стъкло, реотаните на задното, фарове, музика и оборотите се вдигнаха за разсотянието от 500- 600 метра и като спрях си бяха там където трябва. Явно акумулатора е слаб, макар и да е още 2- 3 месеца в гаранция. Ennexy 72ah, 640 пусков ток е от предишния собственик. Разхода ми тия дни в града е около 7,5, а извънградско преди няколко дни със 140-150км/ ч, 3ма човека и багаж по магистралата ми даде 6,6. Сега си търся летни гуми, но 2- ра употреба на хубава маека, запазени, защото предвидения бюджет за разходи по колата (нови гуми) свърши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях да попитам ти като си с DSG защо си с маховик, не трябва ли да си с хидротрансформатор? Относно притрисането, не знам как може да се определи точно от какво е при положение, че наистина го прави когато си иска и винаги като е под наклон и с включен климатик не се усеща никакво притрисане. Не смятам да почна да сменям и проверявам едно по едно и да давам излишни пари без да има сигурен резултат. Дюзите не би трябвало да са проблем при положение, че колата, пали, работи и върви както трабва. Маховика също би трябвало да е наред, при положение, че няма тресене про потегляне или проблемна работа на съединителя (освен гореопусания звук който чувам при смяна във ниските -до 2000об/ мин). Ще проверя само тампоните, макар, че според мен са ок, но нищо чудно и да е софтуерен проблема. Както и паленето топла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В DSG-то няма как са има хидротрансформатор :) то реално погледнато е много по-близко като устройство да ръчна кутия, а не до хидротрансформаторен автомат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховик си е. А проблема с паленето когато е топла някои из форума вече коментира че е софтуерен проблем. както и да е. Друг ми каза че бил някакъв температурен датчик. Е.ал съм го- не ми пречи.Нали си пали. А притреперването на мен ми го прави и с включен климатик. Абсолютно когато си пожелае имам чувството. Иначе съм забелязал че най-често го прави когато загрее. Но досега не ми е създавало това някаъув проблем, така че нищо не сменям и аз. Просто да те успокоя исках.Че не си единствен. ХЕхе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имах това притрисане , но смених тампона на магарето и лека корекция на ремъка и почти изчезна?Смисъл пак го има но едвам се усеща.

Забравих на кой канал се гледаха стойностите за правилното зацепване на ремъка...

Всъщност не съм много сигурен дали е от това , но е факт че след като направих горните две неща притрисането вече почти го няма :gruebel:/>

П.П.

Забравих да кажа че и при мен преди да ги оправя тези неща , когато компресора е включен или е под наклон почти няма притрисане!!

Редактирано от owwyxw
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа, много странна работа е това притрисане. Ако е маховик, не би трябвало да го прави когато си иска и никога като е под наклон, пък знам ли... А интересно ми е при неправилно зацепен ремък, не би ли трябвало да има проблем при работата на мотора при палене, при ниски/ високи обороти? Сега да питам относно релси/ ски багажник (за другия сезон). На база снимките какво може да се направи според вас. Май няма опция за захващане на багажник освен ако не сложа релси, а те май са си скъпички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Имам въпросче. Днеска докато ускорявах колата на 4- та изведнъж преди да достигне 3000об/ мин тягата и ускорението умряха и заби на 2800- 2900 и не може да вдигне повече обороти. Така беше и на другите предавки. Прибрах се, вървейки като чист дизел (много бавно вдигане на обороти), нито една лампа на таблото не светна! След като изгасих и запалих, всичко си беше наред. Какво може да е станало? Забелязвам понякога, че като не изчакам да изгаснат всички лампи на таблото след контакт ми е давала някакви грешки на таблото за някаква "повреда" и отново след гасене и палене (изчаквайки всички лампи да изгаснат и тогава завъртя) всичко е наред. Винаги ли трябва да изчаквам таблото да изгасне след контакт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влиза в авариен режим за това забива на 3000 обороти, след изгасването рестартираш компа и нещата са добре до следващото влизане в режима.Получава се най-често от пренадуване на турбината, т.е има един клапан който управява турбината кога да се задейства в много сучаеви той остава или затворен или отворен с което не се създава достатъчно компресия за работа на турбината.Може да е спукан маркуч или заминал клапан, нагар на турбината но трябва да се види от майстор.След като изгасиш колата ти рестартираш компа и колата нулира режима, желателно е да изчякваш лампите винаги да загаснат на таблото преди всяко стартиране, но в този случай конкретно не мисли че е от тех а прост рестарт на режима.

Редактирано от Screamm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора, ако започне да го прави често ще отида да го гледат. А и при турбините с променлива геометрия ли има клапан, защото мислих, че налягането там се контролира от позицията на лопатките, а не от клапан. А за лампите, ще си ги чакам, защото ако завъртя докато си правят тестовете явно им бърка тоците...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам по-стария модел колега и за това смятам че концепцията е същата .Ето ти снимка за по-лесно ориентиране.

Основните неща по дизелака на първо виждане, след това турбо пътищата кое как минава и накрая прословутия клапан N75.

Както можеш и сам да забележиш той контролира турбината а не лопатките.

Ти си решаваш кога да минеш на майстор, един колега следваше системата когато му забие колата както при тебе просто я гаси и след това запалва пак дори и в движение което за мене не е правилно но всеки сам решава.

Успех дано да е станало малко по ясно това което говоря

post-59504-0-73992100-1364911811_thumb.g

post-59504-0-30469100-1364911820_thumb.j

post-59504-0-10384900-1364911825_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес обърнах повече внимание, защо нито един диск не ми тръгва и установих, че диска изобщо не се завърта. Някаква идея или майстор? Относно разхода, днес напълних резервоара до гърловината, изминах 230км от които 130 магистрала със 140- 150км/ч и 100 пътя Асеновград- Пампорово (постоянно изкачване) с 60- 90км/ч, резултатът е 6.5/100 по борд комп, а стрелката за горивото е малко преди 1-вата чертичка. Сложих Castrol TDA в горивото преди да тръгна да посмаже системата и изчисти дюзите и не знам дали си въобразярам, но като спирах притрисането едвам го усещах.

до колкото знам ЦД-то има 1000 диска живот, след което почва да бъгясва. определено трябва да го види майстор все пак. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оо, проблема със cd- то го реших отдавна в един Sony сервиз срещу 30лв. В някакъв драйвер бил проблема. Сега се чудя по пост номер 59 какво може да се направи с този таван и багажника...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За багажника май е тегава процедурата. Някой във форума беше писал по темата, но не можах да го намеря. Но ако искаш оригинален ще трябва да дупчиш тавана, което не си е работа. Всичко отвътре трябва да свалиш, а после с напасването имало проблеми, доколкото разбрах. Виждал съм го направено и не е зле, но си е играчка. От друга страна остават май магнитните, които и те не са за хвалене според собствени впечатления, освен ако не караш внимателно, за да не отлитне:)

А това, което описваш с губенето на мощност и на мен ми се е случвало- просто колата издъхва както си карам и от TDI остава само D-то:)При мен няколко от лопатките на турбината бяха заминали, т.е. трябваше да рециклирам турбината. Но за разлика от теб на мен ми светваше контролната лампа на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми от последния път когато овърбустна и Т от TDI- то изчезна не съм имал проблеми. А за багажника варианта е само магнитен, че другото е дълга, скъпа и сложна процедура. Някой може ли да ми каже от къде мога да си купя нова или стара пластмасова врътка за облегалката на седалката. По моргите не знам дали ще се навият да ми я дадат, защото ще кажат, че няма да се продадат седалката без нея. Нова от Порше ще имат ли? Става въпрос за това:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, никой нищо не каза за врътката, да пробвам с нов въпрос: Мога ли да сменя само феродов диск на съединителя, че днеска на 5-та като го изръчках малко приплъзна (оборотите се вдигнаха на 2300 като се развъртя мотора и паднаха след 1 секунда на 2100). После пак покарах да я тествам дали ще продължава да приплъзва, но много малко се усеща при по- високите предавки (след 4-та), което означава, че е тръгнал. Нищо чудно и маховика да е тръгнал и от вибрации да прави мизерии и да износва бързо феродото и притискателния.

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно и ти си на същото дереже като мен. Замисли се дали си заслужава 2 пъти да правиш тоя съединител? Брат ми смени първоначално само маховика на Голф 2.0 ТДИ и след 2 месеца се прецака пак. Добре че беше в гаранция. За тва като му дойде времето, сменяй целия комплект около 1150лв с някви "отстъпки" stupid.gif. Сега като се кача в Голфа скоростите влизат супер мазно. hilezh.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравей колега,

Проблема с претрисането е елементарен. Нарича се "циклова порция". С лека корекция нагоре симптома изчезва.

В началото и аз като теб бях загрижен докато установя истинската причина...

В момента след смяна на гарнитура на помпата пак леко тресе, но смятам проблема за маловажен и не го отстранявам...

Освен това като покараш още малко колата ще осъзнаеш, че всъщност най добре е с постоянно включен компресор и проблемът ти ще отпадне...

В книжката си пише настройваш го на 23 ауто и повече нищо не пипаш.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си прав, но за момента както каза и на мен ми е маловажен и не се занимавам и не ми прави такова впечатление. Единственото, което се сещам обаче е, че НИКОГА колата не притриса когато колата е под наклон с муцуната надолу, независимо вкл/ изкл компресор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли да сменя само феродов диск на съединителя, че днеска на 5-та като го изръчках малко приплъзна (оборотите се вдигнаха на 2300 като се развъртя мотора и паднаха след 1 секунда на 2100). После пак покарах да я тествам дали ще продължава да приплъзва, но много малко се усеща при по- високите предавки (след 4-та), което означава, че е тръгнал. Нищо чудно и маховика да е тръгнал и от вибрации да прави мизерии и да износва бързо феродото и притискателния.

 

Колега, и аз имам същото леко приплъзване на 5-та, само на 5-та. Предлагаха ми да сложа едномасов маховик, на който самият демпфер е прикачен към феродовия диск, но не съм съгласен да правя такива работи. Комплекта такъв е 800 лв. Ще си доплатя малко отгоре, но поне ще знам, че е двумасов, оригинален, съединителя ще ми е нов, а нервите по-малко. Бтв и моята кола, като я запаля стои на 900 оборота, след което ги вдига на 1000.

 

http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/114092-fans-run-2004-tdi.html - в тази тема, един си е оправил проблема, като е сменил акумулатор.

 

Забелязах друга аномалия - перките ми се включват и 2-те !!!!!! Дори когато е студена. Кой датчик може да е? Вътре след като покарам ми показва 90 градуса. Голяма схема е. :/ Тя така не може да загрее, разхода градско го засякох 7.2, извън градско е 6-6.5, сигурно заради това, че не е загряла.

 

Иначе за маховика, пробвай на 1-ва, качи я до 1800-2000 оборота, след което си махни крака от газта. Чуваш ли някакво виене? Също отвори капака и я загаси, виж я как изгасва - от раз ли или с малко забавяне, придружено от притрисане.

 

Дано да съм помогнал.

Редактирано от dfilipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си прав, но за момента както каза и на мен ми е маловажен и не се занимавам и не ми прави такова впечатление. Единственото, което се сещам обаче е, че НИКОГА колата не притриса когато колата е под наклон с муцуната надолу, независимо вкл/ изкл компресор.

 

И при мен се получава при странни ситуации, например когато на празен ход леко се движа на кръстовище.

От гледна точка на физиката проблема е комплексен и вероятно ориентацията на оста на маховика също е от значение... затова има разлика при наклон.

 

Включването на компресора е допълнително натоварване за двигателя. В отговор компа увеличава цикловата порция автоматично, за да задържи номиналните обороти на празен ход и претрисането изчезва.

 

Същината на това което искам да ти предам от моя предишен опит е, че проблема не е голям и се решава или с увеличаване на цикловата порция или с постоянно включен компресор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бтв и моята кола, като я запаля стои на 900 оборота, след което ги вдига на 1000.

 

http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/114092-fans-run-2004-tdi.html - в тази тема, един си е оправил проблема, като е сменил акумулатор.

 

Забелязах друга аномалия - перките ми се включват и 2-те !!!!!! 

 

До колкото разбрах от английския форум причината за включването и на перките е скапан акумулатор. Независимо, че върти и пали, както е при мен, явно не достига ток до всички компоненти и бъгва ECU- то и то почва да дава неадекватни команди на някои възли. Аз най- вероятно ще сменям акумулатора, ако продължи да прави мизерии след като сменя регулатор на алтернатора. 

 

Относно маховика, няма какво да го тествам, ясен ми е. При гасене няма осезаема вибрация или чаткане. Понякога само чувам едно фучене при смяна на предавките, което не е постоянно, но ще карам така докато не замине тотално и сменя всичко накуп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...