Jump to content

Смяна на задни пружини на В4 АВТ


Neptun

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Колата е В4-ка 1992г. Тъй като вече 5 години я карам на метан задните пружини доста се поумориха. Може ли да ми кажете има ли вариант, да сменя оригиниалните с малко по-високи, без да е необходимо да правя съществени конструктивни изменения. Тъй като спорта, който практикувам е свързан с доста тежка екипировка и понякога лоши пътища, ако колата е малко по-вдигната ще е добре. Не съм привърженик на високите скорости и рядко шофирам с повече от 120 км/ч. Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, не си написал седан ли е колата или авант. Ако е седан, най-добре е да си намериш задни пружини от авант, така задницата ще се вдигне и ще носи повече багаж, защото на аванта са по-твърди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Моя грешка - благодаря за поправката, колега. Колата е седан. Ти като цяло ми отговори и на въпроса. Ще поразровя из форума за пружини :) Благодарско

Редактирано от Neptun
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като бях още на предно си вдигнах задницата с втулки, които подложих под долната тарелка на задните пружини. Този вариант обаче е приложим при положение, че тарелката се избива от корпуса на амортисьора. На някои амортисьори не се вади!

Височината на втулките, които си правих беше 25мм, но при теб щом имаш метанови бутилки предполагам, че 30-35мм ще е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с АБТ на метан и след смяна на няколко пружини от комби и не знам си какво , ми дадоха акъла да си повдигна чашките и съм супер доволен. Свали ги и избий чашката тя не е заварена. Измерваш колко см искаш да я вдигаш ,правиш толкова см. втулка както ти е казал колегата и си бомба няма нужда да ги сменяш изобщо :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за съветите - идеята ми да ги сменя е, че вече са на повече от 400 000км и доста са се разскърцали и задницата доста поувисна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са здрави пружините подлагай втулки и карай! Ако се строши някоя тогава ще мислиш за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах ви - имам човек, който вероятно може да ги направи тези втулки. Вие ми казвате да не ги сменям, ама те започнаха да скърцат сериозно вече и то от поне 30 000км насам. Не ми се иска някъде на път да ме оставят. Досега тази кола ми е била вярна и никога не ми е изневерявала на път. Обичам да се грижа за нея своевременно и да правя планирани ремонти. Още повече, че ежедневно пътувам с нея извънградско. На метан я карам вече почти 200000км. и задницата увисна. Все си мисля, че ако ги сменя с по-малко използвани ще има смисъл - това ми беше идеята за тази тема. Иначе втулките пак може да ги направя, както сте ми написали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом искаш да ги смениш аз имам едни от комби останали ми след смените ако искаш пиши ми на лично да се разберем :bia:/>

Редактирано от strakov_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

А за авант със заварени тарелки за амортесьора какво ще предложите. Замислил да сложа да сложа още едни тарелки върху моите и тогава пружината ,но незная дали е приложимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ako допълнителната тарелка ляга добре върху долната и не застава на една страна - става. Но ако седи настрани - не.

Другия вариант е да вземех нови/други амортисьори със сваляеми тарелки и да им подложиш - изпитано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

При смяна на задните пружини на седан с тези от авант? Само пружините ли се сменят или и амортисиора. Амортесиорите еднакви ли са ако не са по удачно ли е да се сменят и те с тези от комбито?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте, ползвам темата на колегата да попитам. Ще сменям задни амортисьори и въпросът ми е следния: скоби за пружините трябва ли? Стерженът на амортисьорът къде е хванат, колата е комби? Благодаря предварително.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Здравей,колега.Скоро сменях моите амортисьори, и доста зор видях без скоби. Та после отидох и си купих едни. Ще си улесниш живота ако ползваш скоби за целта.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не само ще го улесни 

На Б3-та ползваш ли скоби като сменяш задни амортисьори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз що си мидля че са излишни скобите за задните амотрисъори те си излизат целите с и нямам спомен да имало драми. махаш кичето в багажника от двете страни може да иска 3-та ръка 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте. Преди време имах леко ниска задница спрямо предницата б4 тди седан. Смених пружините видимо ръждясали с други по запазени от комби и даде желания ефект от около 2см повдигане. Нарочно исках по твърди за да може при товар да не кляка толкова задницата, дори с ръце като ги натисках към земята, осезаемо бяха по твърди от старите. Сменихме и единият амортисьор защото освен че беше зле неможеше и да се отвие, по късно и другият, но понеже беше непредвиден разход взех най евтините, който незнам какви са дори. На скоро при товарене се установи че си кляка и задницата, което е нормално но мен ме дразни. Та въпроса е имам ли варянти на по твърди пружини, коитода са нормално високи за да си запази стойката? И дали ако сложа други по силни амортисьори от зад няма да потъва толкова задницата при товарене (4 човека по 80кг около 60кг багаж и 76литра нафта до капачката)? Правя аналог с предните ми амортисьори леко опуснали, че предницата при натиск потъваше повече и се люлееше, а след слагане на боге турбо газови доста трудно отива надолу и после се връща в нормално положение. Докато задните си се люшкат и сега дефакто от пред са ми доста по стегнати от колкото от зад. Дали евентуална смяна би ми помогнало за моите проблеми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

На Б3-та ползваш ли скоби като сменяш задни амортисьори?

не ти трябват скоби първо развиваш гайките в купето   ВДИГАШ   колата и развиваш  тампона към моста и вадиш амортисьора заедно с пружината.  за слагането ще ти трябва още един човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам,че не трябват.Въпросът ми беше към двамата специалисти над моят пост по-горе.

И между другото съм си сменял сам амортисьорите,без нужда от втори човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На б4 са на косъм нещата много малко трябва да завиеш гайката на амортисьора..или трябва да си над 100 кила или скобичка леко да свие пружината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

за колегата дето иска да вдига задницата,  мисля ,че от А4  куатро   2000г амотиртисьор.. ще станат  тарелката е на 3-4 или 5 см./ н. с. мер./ от долния тампон .това е мое мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...