150hp Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 (Редактирано) Здравейте, колеги. Симптомите на парадоксалното "заболяване" започнаха преди повече от месец. Последното се изразява в следното: Когато съм натиснал газта до долу, колата ускорява по-лошо, отколкото ако съм я натиснал на 1/4 или 1/3 от възможностите й. Наистина, на пръв поглед звучи алогично, защото се предполага, че колкото повече е натисната газта, толкова повече следва да ускорява. След проведените обстойни тестове вчера, установих следното: Когато карам с натисната газ 1/4 или 1/3, или в много краен случай половината, осезаемо чувам турбината, ускорението след 2200 оборота става чувствително по-добро, километражът просто хвърчи и колата наистина върви много добре, така както никога не е вървяла. Ако обаче натисна газта до долу, до половината или почти до края, имам чувство че започва да тъпче на едно място и ускорява МНОГО ПО-БАВНО, отколкото ако я натисна до половината или по-малко. Ако я вкарам в обороти над 3500 и смачкам газта до долу, имам чувство че само бучи и тъпче на едно място, но почти не отлепя. Докато ако съм на 4000 оборота и газта е до половината, набира много по-бързо. Проблемът е най-силно забележим при извънградско каране и при предавките трета, четвърта и пета. На първа и втора го няма - там всичко е наред и колкото повече газ давам, толкова повече ускорява, а над 3000 оборота с летните гуми губи и сцепление /на първа/.Забелязах също така, че когато смачкам газта и започне да тъпче, не се усеща придърпване, забиване, прекъсване или друг характерен симптом за недостиг на гориво. Няма никакви смущения в работата на двигателя и в самата плавност на ускорението. Просто самото ускорение става слабо.В тази връзка, искам да попитам това характерен симптом ли е за някой некоректно работещ двигателен компонент? Сигурна индикация ли е за проблем и къде да го търся?Още два актуални примера от снощи: Карам на пета с 90, с натисната газ 2-3 сантиметра. Колата набира много прилично дори по баир. Натискам газта до половината или дори малко повече и започва да тъпче на едно място и да ускорява дори малко по-бавно, отколкото с малко подадена газ. Връщам трета, оборотите се качват на 3500. Натискам газта до долу - ускорение - слабо задоволително. Натискам газта до половината - залепя ме за седалката. На практика излиза, че ако искам колата ми да върви на максимум, трябва да НЕ натискам повече от половината газ. Както сами виждате, това не е нормално, но тъй като не съм специалист и нямам задълбочени познания не мога да си отговоря откъде идва проблемът.Ще се радвам ако ми помогнете с насоки или изразите предположения, свързани с определени компоненти, които могат да бъдат евентуалната причина за тази мизерия. Майсторите засега вдигат ръце.Благодаря предварително. Редактирано 17 Април 2013 от 150hp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SYS Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 Богата смес Иди на диагностика и ще решиш проблема ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 ... или недостиг на гориво, но и в двата случая трябва да провериш какви грешки имаш. Това на бензин ли го прави? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Schnura Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 На газ ли е колата или на бензин.Този симптом, който се появява при теб е валиден при колите с обикновени газови уредби и почти спрени кранчета за газта. Като натиснеш докрай дросела отвря повече и влиза повече въздух, горивото не стига и колата не ускорява добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 ако дебитомера не в час също може да се държи така колата,компа винаги ограничава горивото по най малкия показател,пример ,педала на 100 %, дебитомер на 80 еденици ,торг лимитер на 100%,горивото ще е по показанията на дебитомера,няма как да няма записани грешки ако колата се мъчи така,сондата също не играе при такова поведение на автомобила,тоест компа не я взима като стойност при аритметиката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NORTIKUS Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 абсолютно същото поведение има и моята кола и моята е 1.8 т АЕБ . и гаранция ти давам , че ще имаш грешка в смесите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 17 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 (Редактирано) Благодаря на включилите се колеги за отговорите до момента, а сега по поставените въпроси. Колата е с газов инжекцион, който преди няколко месеца беше настроен оптимално. Двете криви /на газта и бензина/ са почти изравнени, а разлика в ускорение и вървеж се усеща съвсем леко, предимно над 3500 оборота, но не е фрапантно. Проблемът се проявява и на газ и на бензин. Онзи ден пътувах дълго извънградско и ми свърши газта, при което реших да мина 7-80 километра само на бензин, за да съпоставя. Разлика в ускорението почти не забелязах. Освен това има и още нещо - както бях писал в една съседна тема, колата веднъж върви добре, друг път - като скопена. Не съм забелязал зависимост, от която да се ръководи вървежът й, но случващото се е факт. Като чисто субективно възприятие имам усещането, че турбото понякога не се развърта достатъчно и това е когато например смачкам газта до долу - ускорява си равномерно във всички обороти, без да се чувства осезаемо тръгване напред /над 2200 оборота/, както ако подам половината газ. Още нещо - когато я купих, колата беше без газов инжекцион и я карах така няколко месеца. Тогава също ми се струваше, че като види баир и я вкарам в големи обороти, повече бучи, отколкото върви /тогава беше само на бензин, а проблемът беше същият./. След покупката я закачах на ВАГ-КОМ, но тогава не отчете грешки. Единственото, което не съм мерил е налягане на турбото, защото "компетентните" майстори в града ми нямали манометър, а през ВАГ-кОМ не ставало, защото моторът е от първите АЕБ. Най-ярко проблемът се очертава при баир, в диапазона 3500-5500 оборота, където трябва да е най-силна. Като натисна до долу, километражът едвам се мърда, само бучи, а почти нищо не набира.А как е възможно газовият комп да бърка смесите на бензиновия, като инжекционът мисля че не е самоадаптивен /марка СТАГ е/.Ако карам само на бензин няколко дни, ще се оправят ли смесите, в случай, че проблемът е в тях? Ще направя каквото трябва, само да започне да върви. Не мога да повярвам че 1.8Т сток може да бъде толкова куц кон. Редактирано 17 Април 2013 от 150hp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 17 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 (Редактирано) Добавям още нещо, което бях пропуснал да спомена, а може да е важно. Когато колата не е карана няколко часа или дни и я запаля, щом я настъпя докато е още студена и има баир, ускорява на леки тласъци /прави го и на газ и на бензин/. Щом мина няколко километра, проблемът изчезва. Редактирано 17 Април 2013 от 150hp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 Време ти е за нова дросел клапа.Превантивно смени горивен филтър.Провери и дебитомера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 17 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 Нико, дроселът не отговаряше ли за празния ход предимно? Влияе ли на мощността и ускорението? Вчера сменях масла и филтри, така че горивният го изключвам като вариант. Остава да се провери дебитомерът. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 17 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 Колеги, връщам се от диагностика. Закачиха я на компютър и диагнозата е че турбото не правило достатъчно налягане, даже почти никакво. Друга информация не ми беше дадена. Казаха че ако искам да се поправи, трябва да я оставя в сервиза. Но не ми се сториха надеждни и затова си я взех. Кои са обичайните заподозрени за ненадуване на турбото? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 Интересно как точно диагностицираха баш "недостатъчно надуване на турбото" с VAG-COM при мотор АЕВ.....Освен за празния ход, дросела си участва и в (най-грубо казано) управлението на горивната смес, при грешни данни за положението на клапата, компа се "мъчи" да "угоди" на всички останали датчици и моментни показания за да накара двигателя да работи що-годе коректно.Да не говорим за примитивния софтуер на въпросното ЦПУ.Опитай с клапа от приятел,, работеща и без "играене" в оборотите, предполагам ще останеш изненадан. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 17 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 Единственото, което съм правил на дросела е почистване, но това беше преди половин година. Разлика след него не усетих. Оборотите са стабилни, играят само като пусна климатроника. А освен дросел, кои други са вероятните причинители на проблема - турбо пътища, Н75..... Искам да закарам колата в друг сервиз утре, при мои познати, и да им кажа какво точно да погледнат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 Ако всичко по двигателя ти е наред(турбина, вакуумни и турбо пътища, компресия, клапани, газоразпределение) започваш да "виниш" електрониката, а именно дросел, температурни датчици, този на ХОЛ, сензорите за детонации(нок), самият компютър........Въпроса е не ти да казваш в сервиза какво да гледат, а те да гледат и да тълкуват правилно погледнатото, ей от такива тънкости си проличава истинския Сервиз, иначе "диагностика" всеки може да ти нашляпа, и кво?Знам че не помагам с горните редове, но съвета ми е да обърнеш първо внимание на хардуера и после на електрониката.Останалото е добър и Истински Сервиз. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 17 Април 2013 Доклад Share Публикувано 17 Април 2013 И аз имам подобен, ако може да се нарече проблем Само, че мотора е 1.8 ADR без турбо пак с газов инжекцион, само че BRC.По принцип всеки нормален потребител ще каже, че си въобразявам. Усещането наистина е субективно, прави го и на газ и на бензин, върви наистина най-силно когато е загряла между 60-70 градуса. Със леко натискане на газта до половината ускорява доста приемливо.Ако газта е до долу, а оборотите са примерно 3500-4000 като я отпусна малко до към половината, усещам как колата се изтегля рязко до към 5000 обор. ...после си иска още натискане за да вдигне оборотите..Т.е с половината педал върви като за натиснат до края, а като гледам на ваг-ком градусите на отваряне на дросела се усилва плавно до към 87 при газ докрай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 18 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2013 Ходенето по мъките ще стартира от днес. В друг сервиз ми казаха, че проблемът е от дебитомера или дросела. Днес ще заменя моите с такива от друга кола /гарантирано работещи/ и ще видя дали има промяна. Ако няма, ще действам по метода на изключването и ще пиша ако има резултат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vas4e Публикувано 18 Април 2013 Доклад Share Публикувано 18 Април 2013 Колега званни ми по тел Васко Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 18 Април 2013 Доклад Share Публикувано 18 Април 2013 Интересно как точно диагностицираха баш "недостатъчно надуване на турбото" с VAG-COM при мотор АЕВ.....по дебитомера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 18 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2013 Вероятно наистина е по дебитомера, защото на втората диагностика, на която ходих, казаха че дава грешка в дебитомера и това може да е вероятната причина за слабото надуване на турбото. Днес ще пробвам и ще информирам за резултата след проведените тестове. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NORTIKUS Публикувано 18 Април 2013 Доклад Share Публикувано 18 Април 2013 дава грешка в дебитомера друг път дава грешка в смесите , а тази грешка може да идва от десет места най-малко , едно от които е дебитомера . трябва ти много качествен диагностик , за да установи от къде идва проблема . иначе чрез метода на елиминация и аз мога да ти свърша работа . почваш наред да сменяш и за да я вкараш в норма , ще дадеш пари за още една такава кола . ако искаш някой да ти свърши работа , пали колата намери мишо в горубляне, там до поделението враня . за него съм чувал , че чатка много на аудита , обаче е труден . в смисъл , че е зает постоянно и се занимава с по-нови модели . намери му номера в нета уговори се и така . има много добри отзиви за него . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 18 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2013 Днес пробвахме да сложим друг дебитомер, който е от изправна кола - никаква промяна. Междувременно имам някои опасения и подозрения, споменати от колегите по-горе и свързани със смесите и с евентуално възможни мизерии, продуцирани от газовия инжекцион. Затова искам да попитам в случай, че газовият компютър бърка своите смеси и тези на бензиновия, това поправимо ли е, ако започна да карам само на бензин? В темата на газовия форум прочетох, че ако бензиновият компютър се "разстрои", след това се оправял сам, ако 20-30 километра се кара само на бензин.Започнах да се съмнявам в газта, защото днес изминах 40-50 километра градско само на бензин. Както винаги, отначало колата си беше спъната, както е и на газ. Обаче като минах половината от цитирания пробег, за мое учудване, започна да върви много добре - нищо общо с предишното поведение. Турбото го чувствах много по-осезаемо, а в диапазона 4000-5500 направо полудяваше. Това вече беше напълно задоволителен вървеж за 150 коня, дори като субективно чувство имах усещането, че карам 200-300 коня кола. Това е така, защото бях свикнал да е "куц кон".По-горе в темата бях споменал, че проблемът се проявява и на бензин. Действително е така, но моите наблюдения на бензин са само когато ми свърши газта в бутилката и трябва да се придвижа до най-близката бензиностанция. Вероятно за толкова малко километри колата не успява да се адаптира правилно на бензин и затова пак е спънат кон.Това са мои наблюдения разсъждения, но конкретният ми въпрос към вас е: Възможно ли е наличието на ГИ да прави мизерии и да инициира част от проблемите и ако започна да карам само на бензин, би ли следвало проблемът със слабото ускорение да изчезне?Ако настройката на газовия инжекцион не е оптимална /макар че лично видях графиките/, възможно ли е това по някакъв начин да бърка работата на бензин и затова колата да става спънат кон 1.4 75 коня? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vas4e Публикувано 19 Април 2013 Доклад Share Публикувано 19 Април 2013 Колеги дали може и от дюзи да идва този проблем? Аз имам същия проблем.Карам само на бензин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 19 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 19 Април 2013 Включвам се с ново развитие по темата. Днес откарах колата в нови 2 сервиза, независими от предните, без да казвам каква е диагнозата на колата. В единия директно обвиниха турбината. Във втория направиха същото, като ме караха да изфорсирам колата на място и да чуя какво "стържене" се чува от нея. Показа ми я къде точно се намира в двигателния сектор и наистина когато се дава газ се чува от нея нещо като дрънчене, триене на метал. Случва се когато се дава газ и оборотите са над 2000. Провериха луфтът, казаха че не е голям, но това не е гаранция че е изправна. От другата страна /където е катализаторът/ не можаха да проверят, защото трябвало да се сваля цялата турбина. Взехме решение да я свалят и да я пратят за диагностика и евентуално ремонт в сервиз за турбини.След това пробвах колата на баир - тромаво ускорение по целия оборотомер. На равно над 2500 оборота излита, а на баир ускорява бавно по целия оборотомер. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 19 Април 2013 Доклад Share Публикувано 19 Април 2013 (Редактирано) Възможно е паричката ( клапата ) на уейстгейта да не затваря добреи от там да не се развърта добре турбината и да не прави необходимото налягане.Точно по баир е най-големия кеф при турбо-бензина. Редактирано 19 Април 2013 от KCV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 19 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 19 Април 2013 Да, докато при мен на баир на трета, четвърта и пета просто умира и колкото повече натискам газта, толкова повече тъпче на едно място. Като карам по равно ускорява като турбо бензин, а на баир ускорява като 1.4 атмосферка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts