Jump to content

Странен парадокс с ускорението на 1.8Т


150hp

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Симптомите на парадоксалното "заболяване" започнаха преди повече от месец. Последното се изразява в следното: Когато съм натиснал газта до долу, колата ускорява по-лошо, отколкото ако съм я натиснал на 1/4 или 1/3 от възможностите й. Наистина, на пръв поглед звучи алогично, защото се предполага, че колкото повече е натисната газта, толкова повече следва да ускорява. След проведените обстойни тестове вчера, установих следното: Когато карам с натисната газ 1/4 или 1/3, или в много краен случай половината, осезаемо чувам турбината, ускорението след 2200 оборота става чувствително по-добро, километражът просто хвърчи и колата наистина върви много добре, така както никога не е вървяла. Ако обаче натисна газта до долу, до половината или почти до края, имам чувство че започва да тъпче на едно място и ускорява МНОГО ПО-БАВНО, отколкото ако я натисна до половината или по-малко. Ако я вкарам в обороти над 3500 и смачкам газта до долу, имам чувство че само бучи и тъпче на едно място, но почти не отлепя. Докато ако съм на 4000 оборота и газта е до половината, набира много по-бързо. Проблемът е най-силно забележим при извънградско каране и при предавките трета, четвърта и пета. На първа и втора го няма - там всичко е наред и колкото повече газ давам, толкова повече ускорява, а над 3000 оборота с летните гуми губи и сцепление /на първа/.

Забелязах също така, че когато смачкам газта и започне да тъпче, не се усеща придърпване, забиване, прекъсване или друг характерен симптом за недостиг на гориво. Няма никакви смущения в работата на двигателя и в самата плавност на ускорението. Просто самото ускорение става слабо.

В тази връзка, искам да попитам това характерен симптом ли е за някой некоректно работещ двигателен компонент? Сигурна индикация ли е за проблем и къде да го търся?

Още два актуални примера от снощи: Карам на пета с 90, с натисната газ 2-3 сантиметра. Колата набира много прилично дори по баир. Натискам газта до половината или дори малко повече и започва да тъпче на едно място и да ускорява дори малко по-бавно, отколкото с малко подадена газ. Връщам трета, оборотите се качват на 3500. Натискам газта до долу - ускорение - слабо задоволително. Натискам газта до половината - залепя ме за седалката.

На практика излиза, че ако искам колата ми да върви на максимум, трябва да НЕ натискам повече от половината газ. Както сами виждате, това не е нормално, но тъй като не съм специалист и нямам задълбочени познания не мога да си отговоря откъде идва проблемът.

Ще се радвам ако ми помогнете с насоки или изразите предположения, свързани с определени компоненти, които могат да бъдат евентуалната причина за тази мизерия. Майсторите засега вдигат ръце.

Благодаря предварително.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... или недостиг на гориво, но и в двата случая трябва да провериш какви грешки имаш. Това на бензин ли го прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На газ ли е колата или на бензин.

Този симптом, който се появява при теб е валиден при колите с обикновени газови уредби и почти спрени кранчета за газта. Като натиснеш докрай дросела отвря повече и влиза повече въздух, горивото не стига и колата не ускорява добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако дебитомера не в час също може да се държи така колата,компа винаги ограничава горивото по най малкия показател,пример ,педала на 100 %, дебитомер на 80 еденици ,торг лимитер на 100%,горивото ще е по показанията на дебитомера,няма как да няма записани грешки ако колата се мъчи така,сондата също не играе при такова поведение на автомобила,тоест компа не я взима като стойност при аритметиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на включилите се колеги за отговорите до момента, а сега по поставените въпроси. Колата е с газов инжекцион, който преди няколко месеца беше настроен оптимално. Двете криви /на газта и бензина/ са почти изравнени, а разлика в ускорение и вървеж се усеща съвсем леко, предимно над 3500 оборота, но не е фрапантно. Проблемът се проявява и на газ и на бензин. Онзи ден пътувах дълго извънградско и ми свърши газта, при което реших да мина 7-80 километра само на бензин, за да съпоставя. Разлика в ускорението почти не забелязах. Освен това има и още нещо - както бях писал в една съседна тема, колата веднъж върви добре, друг път - като скопена. Не съм забелязал зависимост, от която да се ръководи вървежът й, но случващото се е факт. Като чисто субективно възприятие имам усещането, че турбото понякога не се развърта достатъчно и това е когато например смачкам газта до долу - ускорява си равномерно във всички обороти, без да се чувства осезаемо тръгване напред /над 2200 оборота/, както ако подам половината газ. Още нещо - когато я купих, колата беше без газов инжекцион и я карах така няколко месеца. Тогава също ми се струваше, че като види баир и я вкарам в големи обороти, повече бучи, отколкото върви /тогава беше само на бензин, а проблемът беше същият./. След покупката я закачах на ВАГ-КОМ, но тогава не отчете грешки. Единственото, което не съм мерил е налягане на турбото, защото "компетентните" майстори в града ми нямали манометър, а през ВАГ-кОМ не ставало, защото моторът е от първите АЕБ. Най-ярко проблемът се очертава при баир, в диапазона 3500-5500 оборота, където трябва да е най-силна. Като натисна до долу, километражът едвам се мърда, само бучи, а почти нищо не набира.

А как е възможно газовият комп да бърка смесите на бензиновия, като инжекционът мисля че не е самоадаптивен /марка СТАГ е/.

Ако карам само на бензин няколко дни, ще се оправят ли смесите, в случай, че проблемът е в тях? Ще направя каквото трябва, само да започне да върви. Не мога да повярвам че 1.8Т сток може да бъде толкова куц кон.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавям още нещо, което бях пропуснал да спомена, а може да е важно. Когато колата не е карана няколко часа или дни и я запаля, щом я настъпя докато е още студена и има баир, ускорява на леки тласъци /прави го и на газ и на бензин/. Щом мина няколко километра, проблемът изчезва.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нико, дроселът не отговаряше ли за празния ход предимно? Влияе ли на мощността и ускорението? Вчера сменях масла и филтри, така че горивният го изключвам като вариант. Остава да се провери дебитомерът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, връщам се от диагностика. Закачиха я на компютър и диагнозата е че турбото не правило достатъчно налягане, даже почти никакво. Друга информация не ми беше дадена. Казаха че ако искам да се поправи, трябва да я оставя в сервиза. Но не ми се сториха надеждни и затова си я взех. Кои са обичайните заподозрени за ненадуване на турбото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно как точно диагностицираха баш "недостатъчно надуване на турбото" с VAG-COM при мотор АЕВ.....Освен за празния ход, дросела си участва и в (най-грубо казано) управлението на горивната смес, при грешни данни за положението на клапата, компа се "мъчи" да "угоди" на всички останали датчици и моментни показания за да накара двигателя да работи що-годе коректно.Да не говорим за примитивния софтуер на въпросното ЦПУ.

Опитай с клапа от приятел,, работеща и без "играене" в оборотите, предполагам ще останеш изненадан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което съм правил на дросела е почистване, но това беше преди половин година. Разлика след него не усетих. Оборотите са стабилни, играят само като пусна климатроника.

А освен дросел, кои други са вероятните причинители на проблема - турбо пътища, Н75..... Искам да закарам колата в друг сервиз утре, при мои познати, и да им кажа какво точно да погледнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всичко по двигателя ти е наред(турбина, вакуумни и турбо пътища, компресия, клапани, газоразпределение) започваш да "виниш" електрониката, а именно дросел, температурни датчици, този на ХОЛ, сензорите за детонации(нок), самият компютър........Въпроса е не ти да казваш в сервиза какво да гледат, а те да гледат и да тълкуват правилно погледнатото, ей от такива тънкости си проличава истинския Сервиз, иначе "диагностика" всеки може да ти нашляпа, и кво?

Знам че не помагам с горните редове, но съвета ми е да обърнеш първо внимание на хардуера и после на електрониката.Останалото е добър и Истински Сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен, ако може да се нарече проблем :)

Само, че мотора е 1.8 ADR без турбо пак с газов инжекцион, само че BRC.

По принцип всеки нормален потребител ще каже, че си въобразявам. :)

Усещането наистина е субективно, прави го и на газ и на бензин, върви наистина най-силно когато е загряла между 60-70 градуса.

Със леко натискане на газта до половината ускорява доста приемливо.

Ако газта е до долу, а оборотите са примерно 3500-4000 като я отпусна малко до към половината, усещам как колата се изтегля рязко до към 5000 обор. ...после си иска още натискане за да вдигне оборотите..

Т.е с половината педал върви като за натиснат до края, а като гледам на ваг-ком градусите на отваряне на дросела се усилва плавно до към 87 при газ докрай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходенето по мъките ще стартира от днес. В друг сервиз ми казаха, че проблемът е от дебитомера или дросела. Днес ще заменя моите с такива от друга кола /гарантирано работещи/ и ще видя дали има промяна. Ако няма, ще действам по метода на изключването и ще пиша ако има резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно наистина е по дебитомера, защото на втората диагностика, на която ходих, казаха че дава грешка в дебитомера и това може да е вероятната причина за слабото надуване на турбото. Днес ще пробвам и ще информирам за резултата след проведените тестове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дава грешка в дебитомера друг път B)

дава грешка в смесите , а тази грешка може да идва от десет места най-малко , едно от които е дебитомера .

трябва ти много качествен диагностик , за да установи от къде идва проблема . иначе чрез метода на елиминация и аз мога да ти свърша работа . почваш наред да сменяш и за да я вкараш в норма , ще дадеш пари за още една такава кола .

ако искаш някой да ти свърши работа , пали колата намери мишо в горубляне, там до поделението враня . за него съм чувал , че чатка много на аудита , обаче е труден . в смисъл , че е зает постоянно и се занимава с по-нови модели . намери му номера в нета уговори се и така . има много добри отзиви за него .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвахме да сложим друг дебитомер, който е от изправна кола - никаква промяна. Междувременно имам някои опасения и подозрения, споменати от колегите по-горе и свързани със смесите и с евентуално възможни мизерии, продуцирани от газовия инжекцион. Затова искам да попитам в случай, че газовият компютър бърка своите смеси и тези на бензиновия, това поправимо ли е, ако започна да карам само на бензин? В темата на газовия форум прочетох, че ако бензиновият компютър се "разстрои", след това се оправял сам, ако 20-30 километра се кара само на бензин.

Започнах да се съмнявам в газта, защото днес изминах 40-50 километра градско само на бензин. Както винаги, отначало колата си беше спъната, както е и на газ. Обаче като минах половината от цитирания пробег, за мое учудване, започна да върви много добре - нищо общо с предишното поведение. Турбото го чувствах много по-осезаемо, а в диапазона 4000-5500 направо полудяваше. Това вече беше напълно задоволителен вървеж за 150 коня, дори като субективно чувство имах усещането, че карам 200-300 коня кола. Това е така, защото бях свикнал да е "куц кон".

По-горе в темата бях споменал, че проблемът се проявява и на бензин. Действително е така, но моите наблюдения на бензин са само когато ми свърши газта в бутилката и трябва да се придвижа до най-близката бензиностанция. Вероятно за толкова малко километри колата не успява да се адаптира правилно на бензин и затова пак е спънат кон.

Това са мои наблюдения разсъждения, но конкретният ми въпрос към вас е: Възможно ли е наличието на ГИ да прави мизерии и да инициира част от проблемите и ако започна да карам само на бензин, би ли следвало проблемът със слабото ускорение да изчезне?

Ако настройката на газовия инжекцион не е оптимална /макар че лично видях графиките/, възможно ли е това по някакъв начин да бърка работата на бензин и затова колата да става спънат кон 1.4 75 коня? :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включвам се с ново развитие по темата. Днес откарах колата в нови 2 сервиза, независими от предните, без да казвам каква е диагнозата на колата. В единия директно обвиниха турбината. Във втория направиха същото, като ме караха да изфорсирам колата на място и да чуя какво "стържене" се чува от нея. Показа ми я къде точно се намира в двигателния сектор и наистина когато се дава газ се чува от нея нещо като дрънчене, триене на метал. Случва се когато се дава газ и оборотите са над 2000. Провериха луфтът, казаха че не е голям, но това не е гаранция че е изправна. От другата страна /където е катализаторът/ не можаха да проверят, защото трябвало да се сваля цялата турбина. Взехме решение да я свалят и да я пратят за диагностика и евентуално ремонт в сервиз за турбини.

След това пробвах колата на баир - тромаво ускорение по целия оборотомер. На равно над 2500 оборота излита, а на баир ускорява бавно по целия оборотомер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е паричката ( клапата ) на уейстгейта да не затваря добре

и от там да не се развърта добре турбината и да не прави необходимото налягане.

Точно по баир е най-големия кеф при турбо-бензина.

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, докато при мен на баир на трета, четвърта и пета просто умира и колкото повече натискам газта, толкова повече тъпче на едно място. Като карам по равно ускорява като турбо бензин, а на баир ускорява като 1.4 атмосферка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...