Moonland Публикувано 9 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 (Редактирано) Ако до сега не си имал мултифункционален волан ще ти трябва освен друг кабел и нов модул Не схващам обаче къде ще ги боцкаш ако няма да сменяш волана? Редактирано 9 Септември 2014 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 9 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 Преди време от любопитство свалих еърбега от волана. Тогава ми се наби идеята да мултито. Първо, забелязах празна букса под ейрбега и когато леко надигнах кожата на волана по лъчите, забелязах капачки, на мястото на мултито. Там си има легло за тях. Само не съм сигурен лентовия кабел, дали е универсален. Но така или иначе в събота ще разбера. Сега исках да се подготвя за евентуалните изненади. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 9 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 В общия случай е нужен различен кабел и различен контролер за волана (забележи разликата в кода спрямо поддържаните функции). И естествено кодиране, но това е най-малкият проблем.Като хардуер не се свежда само до бутоните. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 9 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 Явно събота, ще е деня Х. Кодирането е елементарно, мога за го впиша, но за хардуеъра ще си каже в събота. Така или иначе, се разбрах, че 40-те лева ще ги дам, след монтажа, ако всичко е ОК, иначе връщам. Планът е следния, свалям еърбега, закачам буксата, и кодирам колата, че е с мулти-функционален волан. Ако сработи, минавам на монтаж, ако не, връщам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 9 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 Умната с еърбега! Задължително откачен акумулатор! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 9 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 Сега слизам до гаража, да се закача през VCDS. Ще изкарам контролера и софта му. Поне ако нямам шанс, да знам в събота да не си губя времето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 9 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 fifipaldi за съжаление при теб нещата са различни и още по-сложни... При теб изисква смяна на целия волан, а едновременно с това си с едностепенен еърбег, който в никакъв случай не бива заменяш с двустепенен! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 9 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 Налични модули в колата: 44-Steering Assist ------- 1K0-909-144-J Steering Wheel ------- 8p0-935-549-Е Текущо кодиране на модула Steering Wheel ------- 8p0-935-549-Е: Или преведено:00?xxxx - Automatic Transmission00x?xxx - Spoke Steering Wheel with Tiptronic without Multifunction00xx?xx - Tiptronic (Shift Paddles)00xxx?x - with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)00xxxx? - Rear Wiper installedА ето и самия волан. Малко кофти се вижда, ама снимката е по друг повод и фокуса не е на волана. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 9 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 Защо номерата от скрийншотовете не отговарят на текста над тях? Контрлният модул 935 или 953 е? Заслужава си да опиташ. В интернет се "въргаля" противоречива информация дали индекс Е върши работа или ти трябва F. Има известна вероятност да тръгне. При всички положения обаче ще ти трябва друг кабел. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 9 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 От дете при писане (а в началото и при четене) обръщам местата на букви. Евала, че забеляза. Това значи, че гледаш на нещата сериозно и обръщаш внимание на детайлите. Разбира се, скрийншотите са верните. Snipping Tools, няма моя проблем . "При всички положения обаче ще ти трябва друг кабел." Дано да нямаш предвид лентовия кабел, че тогава ще го закърша. Той вече си е една торба пари (търсят му 100 лева). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 9 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 За 8P0 971 589 AD става дума и струва около 50лв. чисто нов.Не взимай индекса накрая за чиста монета обаче, провери го преди да купуваш, няколко варианта са.Мисля, че ти трябва именно AD, но не съм убеден (да не ме гониш после за едни 50лв. ) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 9 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2014 (Редактирано) Мерси за помоща и отделеното време. Ще давам инфо, за развитието на проекта в движение. Редактирано 9 Септември 2014 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 10 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2014 Днес реших да поразгледам из ELSA-та, какво евентуално ме очаква. Обнадежден съм. Тази вечер ще прегледам, коя от текущите схеми е при мен, за да разработя план за действие. Multifunction steering wheel--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Steering wheel with Tiptronic-buttons------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Steering wheel with Tiptronic-switch rockers Диаграмите са разпечатани, а за довечера остава хардуерната част. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 10 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2014 След по-задълбочен преглед, Steering wheel with Tiptronic-buttons автоматично отпада, тъй като тя не е за 3 лъчев волан, а за 4 лъчев. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 10 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2014 Ще споделя развитието по мултифункционалния волан към момента. Имам разни опасения, които ще споделя в процес. Приемам съвети всякакви (с изключение на откажи се ) Текущо положение в снимки.Волана ми е този (8P0 419 091 AL): В двата лъча има по една платка. Тя управлява в момента лостчетата за смяна на скоростите. На мястото на тези платки, ще застане мултито за волана. Това, което съм намерил, също е от кола с типтроник, така че буксите за връзка с лосчетата за скоростите ги има. Ето и с какво ще се сдобия.Кабел, който евентуално да замени моя (който в момента е 8Р0 0419 589 Р), за връзка с еърбега, типтроника и мултифункцията (моя си оказа доста посен), ще ползвам този. а това са и самите бутони. Притеснението ми е за ето тази букса. Тя е връзката на модул а с глезотиите. или по точно в празните места (без пинове), оградени в червено. Новия кабел има окабеляване за пиновете, тъй че утре пак ще падне четене. За сега толкоз. Но поне поеста търпи развитие, макар и мудно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 10 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 10 Септември 2014 Кабелът едва ли е само и конкретно за този контролер. Наличието или липсата на пинове не значи непременно нещо. Най-най-важното остава да не подронваш функционалността на еърбега! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 11 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Септември 2014 За еърбега, уверявам те, следя много из късо. В никакъв случай не желая да развалям нещо, заради мултито. Имам разпечатани електрическите схеми, разпечатал съм снимки с PinOut-ове и ще действам бавно и внимателно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 13 Септември 2014 "Имплантиране" на бутони от мулти-функционален волан наAudi 8PA, DSG с shifting pads Първо, искам да изкажа огромна благодарност на Moonland, за online помощта, която ми оказа. Задание: "имплантиране" на бутони от мулти-функционален волан на: Audi 8PA(8P1CLX) с двигател 2.0TDI, 103kW помпа-дюза (BKD) и 6-степенна скоростна кутия DSG (HQL) с shifting pads (лопатки, поставени на волана, за превключване на скорости). Налична конфигурация в колата: Тъй като колата фабрично е с shifting pads, тя е оборудвана с steering wheel контролер 8P0 053 549 E. Другия контролер, който поддържа тази модификация при 8P/8PA преди 2008 година е 8P0 053 549 F. Волан 8P0 419 091 AL AIRBAG кабел 8E0 971 589 Q Модул за поставяне: Мулти-функционални бутони, номер Audi ??? (не загледах, но са свалени от Q7 2006 година). Волана от който са свалени, също е с shifting pads. Изпълнение: Първа стъпка, откачете акумулатора (safety first)!!! Завъртете волана на 90 градуса (без значение, по или обратно на часовниковатата стрелка) На задната страна на волана ще забележите тапа. Махнете я, чрез издърпване, посока към предния прозорец. Пъхнете торкс Т30 в дупката и отвийте винта. Завъртете волана на 180 градуса и повторете операциите. Честито, вече отвихте AIRBAG-а и можете леко го отместите, посока към седалката. Зад него има жълта букса. Отключва се, като се дръпне на вън оранжевата заключалка. След като сте махнали, буксата към steerin wheel модула, следва да откачите и буксата към shifting pads. Прави се, като с издърпване към центъра се извади връзката на буксите от гнездото. След което, се откачат една от друга. Ако всичко е ОК, волана до тук ще изглежда така: Следва, махането на вътрешния "пръстен" на волана. Той е хванат на щипки в самия волан. Просто леко и нежно дърпате на вън. След като, сте извадили "пръстена" (еба ли го как му е наименованието), Погледнете в хоризонталните лъчи. И в двата, има по една платка, а двете заедно (платките) са свързани посредством кабел. Издърпвате и двете от лъчите, на вътре към средата, като внимавате да не скъсате буксата към shift pad, както направих аз и после 30-минути прозвънявах кабели, за да наредя буксата като хората. Следва откачането на буксите към shifting pads (това е буксата с трити кабела). Има заключалка, да не пропуснете да я натиснете, че като мен ще запоявате щифтове и ще ги редите в буксата. След като, махнете платките от лъчите, ще видите под тях винтове за торкс Т25. Отвийте ги и първо внимателно дръпнете лопатките от вътрешния край (имам предвид края от към центъра на волана) към таблото, да се отворят около 2-3 милиметра и след това ги дръпнете към центъра на волана. Ако сте направили всичко както трябва, във външния край ще видите щипките, които ги държат. Съжалявам, че не поствам снимка, ама така бях побеснял на себе си, заради изтръгнатата букса, която ми предстоеше да прозвънявам и запоявам, че забравих да направя снимка.Next Step. Закачате лопатките към новия модул (мултито), модула към кабела 8E0 971 589 Q, откачате за всеки случай AIRBAG-а и щраквате жълтата букса към модула Steering Wheel. AIRBAG-а се откача, като вдигнете жълтото палче на буксата нагоре и след което просто издърпате буксата от AIRBAG-а. Добутах го до тук, махнат AIRBAG и закачено мулти. Предстои кодиране с VCDS, и проверка на функционалността.VCDS кодиране: От Main Screen ==> отиваме в Select Contrlol Module ==> 16-Steering wheel ==> Coding - 07 ==> това бе текущия ми кодинг. 00?xxxx - Automatic Transmission00x?xxx - Spoke Steering Wheel with Tiptronic without Multifunction00xx?xx - Tiptronic (Shift Paddles)00xxx?x - with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)00xxxx? - Rear Wiper installed а го прекодирах на: 00?xxxx - Automatic Transmission00x?xxx - Multifunction Steering Wheel for Radio Operation00xx?xx - Tiptronic (Shift Paddles)00xxx?x - with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)00xxxx? - Rear Wiper installed---------------------------------------------------------------------------- Multi-function тръгна добре, така че, продължих на татък. Следва хард частта. За моя голяма изненада, леглото в което стояха платките на лопатките за скоростите, не бе достатъчно дълбоко, за да поеме бутоните. Но така или иначе бях започнал с модификацията и връщате на зад нямаше. Изкопах нужния отвор, и постигнах това: След доошлайфане на отвора, го добутах до тук: Сложих десния модул и се получи това: Същата процедура и с левия и ето крайния резултат: Забелязани бъгове: Мулти-функшън бутоните работят само при контакт! Причината за това, е че и бутоните за превключване на скоростите Ви трябват при движение. Може да се коригира, чрез преместването на единия пин от жълтата букса от + при контакт, на постоянен плюс. Линка за номерата пиновете е на служебния комп.Но това не ми пречи. И без това основната му функция е да не ми отвлича вниманието докато шофирам. В бъдеще може да направя корекцията (и ще я споделя, разбира се). Основни изводи: Добрата подготовка е основата за успешния финал на проекта. И сега ме е яд, че не предвидих дълбаенето във волана.Яд ме е, че не се насочих, към цялостна смяна на волана с такъв с лопатки и мулти. Но, вече започнал проекта, нямаше как да се откажа. П.П.Специални благодарности на Moonland, за това, че докато се подготвях за проекта, когато застанех на кръстопът или просто блокирах, му пействах на лично до къде съм стигна и той започваше да проверява вместо мен. БЛАГОДАРЯ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 13 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 13 Септември 2014 Големи сте честно....Евала на желанието...старанието...и нервите всичко да се направи както трябва...... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 13 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 13 Септември 2014 bsdnikolov - Всъщност всички ние имаме да благодарим за немалкия труд, който си хвърлил да опишеш цялата процедура!!! Минал си през немалко препятствия, но happy end-а е на лице и това е единственото от значение в края на деня! Дълбането на волана определено бе непредвидимо и е странно... Хубавото обаче е, че се избегна смяна на контрол-модули и други перфиерии.Още веднъж голямо ЧЕСТИТО! Отностно констатирания бъг - така е на всички A3 8P! Знам, че при някои модели на Audi (напр. А6) мултиф. бутони работят и не само при контакт. При A3 8P обаче не е така по каквато и да е причина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 13 Септември 2014 Имам отговора за бъга, но в понеделник, като си седна на служебния комп. Не знам, защо това не си го разпечатах. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sc00by Публикувано 14 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2014 Браво ! Станало е перфектно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 14 Септември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 14 Септември 2014 Ново и от мен, по-скоро в графата "поддръжка": "Наследствено" пластмасовите кори от двете страни на задната седалка бяха надрани по много сходен начин (предположението ми е следи от детско столче). Личеше само при по-добра свелтина и макар и на практика почти никога да не пътувам отзад ме дразнеше. Опитах третиране с различни препарати с цел визуално заличаване на драскотините, но без почти какъвто и да е било ефект. В последствие опитах и "бабини" рецепти от сорта на загряване с горещ пистолет и минаване с кърпа - очаквано не само, че драскотините не се заличиха, но и стана по-зле когато пластмасата поддаде от топлината и се деформира макар и леко. В крайна сметка още преди месеци стигнах до заключението "Не при мен!" и реших да заменя двата детайла. Завареното състояние на десния панел. Аналогично изглеждаше и левия. Старият и новият ляв панел. На стария е заградено мястото на деформация от загряване. Едва личеше на непряка светлина, но все пак и на снимката личи: Отново стария и новия панел от задните им страни: На горната снимка личи допълнителната шумоизолация на стария. Тя, заедно с фабричната шумоизолация на панела, беше прехвърлена на новия. Реално сега панелите са с двойна фабрична шумова изолация плюс допълнително слаганата от мен (повече от това, "здраве му кажи"): Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venkYYY Публикувано 15 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 15 Септември 2014 Ай да се похваля и аз, тази сутрин се събудих с SMS от еконт, че са ми дошли спортните пружини Сега колеги ми предстои смяна на пружините, а тва нещо никога не съм го правил Дали случайно някой от вас е сменял пружини на А3 8L? Ако да може ли да даде малко разяснение.. пък ако има и снимки(Гледах из форума за тема, но не намерих) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iko 1 Публикувано 15 Септември 2014 Доклад Share Публикувано 15 Септември 2014 Колеги ако някои знае с кои букви модули подържат темпомат нека да напише за А4 има такава тема но за А3 ненамерих. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване