Jump to content

Модификации по нашите А3


Moonland

Recommended Posts

Ако до сега не си имал мултифункционален волан ще ти трябва освен друг кабел и нов модул ;) Не схващам обаче къде ще ги боцкаш ако няма да сменяш волана?

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време от любопитство свалих еърбега от волана. Тогава ми се наби идеята да мултито. Първо, забелязах празна букса под ейрбега и когато леко надигнах кожата на волана по лъчите, забелязах капачки, на мястото на мултито. Там си има легло за тях. Само не съм сигурен лентовия кабел, дали е универсален. Но така или иначе в събота ще разбера. Сега исках да се подготвя за евентуалните изненади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общия случай е нужен различен кабел и различен контролер за волана (забележи разликата в кода спрямо поддържаните функции). И естествено кодиране, но това е най-малкият проблем.

Като хардуер не се свежда само до бутоните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно събота, ще е деня Х. Кодирането е елементарно, мога за го впиша, но за хардуеъра ще си каже в събота. Така или иначе, се разбрах, че 40-те лева ще ги дам, след монтажа, ако всичко е ОК, иначе връщам. Планът е следния, свалям еърбега, закачам буксата, и кодирам колата, че е с мулти-функционален волан. Ако сработи, минавам на монтаж, ако не, връщам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега слизам до гаража, да се закача през VCDS. Ще изкарам контролера и софта му. Поне ако нямам шанс, да знам в събота да не си губя времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fifipaldi за съжаление при теб нещата са различни и още по-сложни...  :naja:

При теб изисква смяна на целия волан, а едновременно с това си с едностепенен еърбег, който в никакъв случай не бива заменяш с двустепенен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налични модули в колата:

 

44-Steering Assist  -------  1K0-909-144-J

180076344.gif

 

Steering Wheel   -------   8p0-935-549-Е

180076345.gif

 

Текущо кодиране на модула Steering Wheel   -------   8p0-935-549-Е:180076347.gif

 

180076346.gif

 

Или преведено:

00?xxxx - Automatic Transmission

00x?xxx - Spoke Steering Wheel with Tiptronic without Multifunction

00xx?xx - Tiptronic (Shift Paddles)

00xxx?x - with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)

00xxxx? - Rear Wiper installed



А ето и самия волан. Малко кофти се вижда, ама снимката е по друг повод и фокуса не е на волана.

179814083.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо номерата от скрийншотовете не отговарят на текста над тях? Контрлният модул 935 или 953 е? 

Заслужава си да опиташ. В интернет се "въргаля" противоречива информация дали индекс Е върши работа или ти трябва F. Има известна вероятност да тръгне. При всички положения обаче ще ти трябва друг кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh:  :hilezh:  :hilezh:  От дете при писане (а в началото и при четене) обръщам местата на букви. Евала, че забеляза. Това значи, че гледаш на нещата сериозно и обръщаш внимание на детайлите. Разбира се, скрийншотите са верните. Snipping Tools, няма моя проблем  :hilezh:

"При всички положения обаче ще ти трябва друг кабел." Дано да нямаш предвид лентовия кабел, че тогава ще го закърша. Той вече си е една торба пари (търсят му 100 лева).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:mrgreen:

За 8P0 971 589 AD става дума и струва около 50лв. чисто нов.

Не взимай индекса накрая за чиста монета обаче, провери го преди да купуваш, няколко варианта са.

Мисля, че ти трябва именно AD, но не съм убеден (да не ме гониш после за едни 50лв.  :D )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за помоща и отделеното време. Ще давам инфо, за развитието на проекта в движение.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да поразгледам из ELSA-та, какво евентуално ме очаква. Обнадежден съм. Тази вечер ще прегледам, коя от текущите схеми е при мен, за да разработя план за действие.

 

Multifunction steering wheel

180078536.gif

180078537.gif

180078538.gif

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Steering wheel with Tiptronic-buttons

180078539.gif

180078540.gif180078541.gif

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Steering wheel with Tiptronic-switch rockers180078542.gif180078535.gif

 

Диаграмите са разпечатани, а за довечера остава хардуерната част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След по-задълбочен преглед, Steering wheel with Tiptronic-buttons автоматично отпада, тъй като тя не е за 3 лъчев волан, а за 4 лъчев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя развитието по мултифункционалния волан към момента. Имам разни опасения, които ще споделя в процес. Приемам съвети всякакви (с изключение на откажи се :hilezh:)

 

Текущо положение в снимки.

Волана ми е този (8P0 419 091 AL):

180080315.jpg

 

180080316.jpg

 

В двата лъча има по една платка. Тя управлява в момента лостчетата за смяна на скоростите.

180080324.jpg

 

180080326.jpg

 

На мястото на тези платки, ще застане мултито за волана. Това, което съм намерил, също е от кола с типтроник, така че буксите за връзка с лосчетата за скоростите ги има.

 

Ето и с какво ще се сдобия.

Кабел, който евентуално да замени моя (който в момента е 8Р0 0419 589 Р), за връзка с еърбега, типтроника и мултифункцията (моя си оказа доста посен), ще ползвам този.

180080328.jpg

180080337.jpg

 

а това са и самите бутони.

180080338.jpg

 

Притеснението ми е за ето тази букса. Тя е връзката на модул а с глезотиите.

180080320.jpg

 

или по точно в празните места (без пинове), оградени в червено. Новия кабел има окабеляване за пиновете, тъй че утре пак ще падне четене.

180080321.jpg

 

За сега толкоз. Но поне поеста търпи развитие, макар и мудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелът едва ли е само и конкретно за този контролер. Наличието или липсата на пинове не значи непременно нещо. Най-най-важното остава да не подронваш функционалността на еърбега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За еърбега, уверявам те, следя много из късо. В никакъв случай не желая да развалям нещо, заради мултито. Имам разпечатани електрическите схеми, разпечатал съм снимки с PinOut-ове и ще действам бавно и внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Имплантиране" на бутони от мулти-функционален волан на

Audi 8PA, DSG с shifting pads

 

Първо, искам да изкажа огромна благодарност на Moonland, за online помощта, която ми оказа. 

 

Задание: "имплантиране" на бутони от мулти-функционален волан на: Audi 8PA(8P1CLX) с двигател 2.0TDI, 103kW помпа-дюза (BKD) и 6-степенна скоростна кутия DSG (HQL) с shifting pads (лопатки, поставени на волана, за превключване на скорости).

 

Налична конфигурация в колата:  Тъй като колата фабрично е с shifting pads, тя е оборудвана с steering wheel контролер 8P0 053 549 E. Другия контролер, който поддържа тази модификация при 8P/8PA преди 2008 година е 8P0 053 549 F.

180076345.gif

 

Волан 8P0 419 091 AL

180090039.jpg

 

AIRBAG кабел 8E0 971 589 Q

180090064.jpg

 

 

Модул за поставяне: Мулти-функционални бутони, номер Audi ??? (не загледах, но са свалени от Q7 2006 година). Волана от който са свалени, също е с shifting pads.

180080338.jpg

 

 

Изпълнение: Първа стъпка, откачете акумулатора (safety first)!!!

180090027.jpg

 

Завъртете волана на 90 градуса (без значение, по или обратно на часовниковатата стрелка)

180090035.jpg

 

На задната страна на волана ще забележите тапа. Махнете я, чрез издърпване, посока към предния прозорец.

180090031.jpg

 

Пъхнете торкс Т30 в дупката и отвийте винта.

180090044.jpg

 

Завъртете волана на 180 градуса и повторете операциите. Честито, вече отвихте AIRBAG-а и можете леко го отместите, посока към седалката. Зад него има жълта букса. Отключва се, като се дръпне на вън оранжевата заключалка.

180090048.jpg

 

След като сте махнали, буксата към steerin wheel модула, следва да откачите и буксата към shifting pads. Прави се, като с издърпване към центъра се извади връзката на буксите от гнездото. След което, се откачат една от друга.

180090052.jpg

 

Ако всичко е ОК, волана до тук ще изглежда така:

180090069.jpg

 

Следва, махането на вътрешния "пръстен" на волана. Той е хванат на щипки в самия волан. Просто леко и нежно дърпате на вън.

180090072.jpg

 

След като, сте извадили "пръстена" (еба ли го как му е наименованието), Погледнете в хоризонталните лъчи. И в двата, има по една платка, а двете заедно (платките) са свързани посредством кабел. Издърпвате и двете от лъчите, на вътре към средата, като внимавате да не скъсате буксата към shift pad, както направих аз и после 30-минути прозвънявах кабели, за да наредя буксата като хората.

180090079.jpg

 

Следва откачането на буксите към shifting pads (това е буксата с трити кабела). Има заключалка, да не пропуснете да я натиснете, че като мен ще запоявате щифтове и ще ги редите в буксата.

180090083.jpg

 

След като, махнете платките от лъчите, ще видите под тях винтове за торкс Т25. Отвийте ги и първо внимателно дръпнете лопатките от вътрешния край (имам предвид края от към центъра на волана) към таблото, да се отворят около 2-3 милиметра и след това ги дръпнете към центъра на волана. Ако сте направили всичко както трябва, във външния край ще видите щипките, които ги държат. Съжалявам, че не поствам снимка, ама така бях побеснял на себе си, заради изтръгнатата букса, която ми предстоеше да прозвънявам и запоявам, че забравих да направя снимка.

Next Step. Закачате лопатките към новия модул (мултито), модула към кабела 8E0 971 589 Q, откачате за всеки случай AIRBAG-а и щраквате жълтата букса към модула Steering Wheel.  AIRBAG-а се откача, като вдигнете жълтото палче на буксата нагоре и след което просто издърпате буксата от AIRBAG-а.

180090060.jpg

 

Добутах го до тук, махнат AIRBAG  и закачено мулти.

180090094.jpg

 

Предстои кодиране с VCDS, и проверка на функционалността.

VCDS кодиране: 

От Main Screen ==>

180091408.gif

 

отиваме в  Select Contrlol Module ==>

180091409.gif

 

16-Steering wheel ==>

180091410.gif

 

Coding - 07 ==> това бе текущия ми кодинг. 

180091411.gif

180091412.gif

 

00?xxxx - Automatic Transmission

00x?xxx - Spoke Steering Wheel with Tiptronic without Multifunction

00xx?xx - Tiptronic (Shift Paddles)

00xxx?x - with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)

00xxxx? - Rear Wiper installed

 

а го прекодирах на:

180091413.gif

 

00?xxxx - Automatic Transmission

00x?xxx - Multifunction Steering Wheel for Radio Operation

00xx?xx - Tiptronic (Shift Paddles)

00xxx?x - with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)

00xxxx? - Rear Wiper installed

----------------------------------------------------------------------------

 

Multi-function тръгна добре, така че, продължих на татък.

 

Следва хард частта. 

За моя голяма изненада, леглото в което стояха платките на лопатките за скоростите, не бе достатъчно дълбоко, за да поеме бутоните. Но така или иначе бях започнал с модификацията и връщате на зад нямаше. Изкопах нужния отвор, и постигнах това:

180090129.jpg

 

След доошлайфане на отвора, го добутах до тук:

180090133.jpg

 

 

Сложих десния модул и се получи това:

180090136.jpg

 

180090140.jpg

 

Същата процедура и с левия и ето крайния резултат:

180090144.jpg

 

180090147.jpg

 

180090149.jpg

 

180090152.jpg

 

Забелязани бъгове: Мулти-функшън бутоните работят само при контакт! Причината за това, е че и бутоните за превключване на скоростите Ви трябват при движение. Може да се коригира, чрез преместването на  единия пин от жълтата букса от + при контакт, на постоянен плюс. Линка за номерата пиновете е на служебния комп.

Но това не ми пречи. И без това основната му функция е да не ми отвлича вниманието докато шофирам. В бъдеще може да направя корекцията (и ще я споделя, разбира се).

 

Основни изводи: Добрата подготовка е основата за успешния финал на проекта. И сега ме е яд, че не предвидих дълбаенето във волана.Яд ме е, че не се насочих, към цялостна смяна на волана с такъв с лопатки и мулти. Но, вече започнал проекта, нямаше как да се откажа.

 

П.П.

Специални благодарности на Moonland, за това, че докато се подготвях за проекта, когато застанех на кръстопът или просто блокирах, му пействах на лично до къде съм стигна и той започваше да проверява вместо мен. БЛАГОДАРЯ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bsdnikolov - Всъщност всички ние имаме да благодарим за немалкия труд, който си хвърлил да опишеш цялата процедура!!!

 

Минал си през немалко препятствия, но happy end-а е на лице и това е единственото от значение в края на деня! Дълбането на волана определено бе непредвидимо и е странно... :buhu: Хубавото обаче е, че се избегна смяна на контрол-модули и други перфиерии.

Още веднъж голямо ЧЕСТИТО!   :bia:

Отностно констатирания бъг - така е на всички A3 8P! Знам, че при някои модели на Audi (напр. А6) мултиф. бутони работят и не само при контакт. При A3 8P обаче не е така по каквато и да е причина. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам отговора за бъга, но в понеделник, като си седна на служебния комп. Не знам, защо това не си го разпечатах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново и от мен, по-скоро в графата "поддръжка":

 

"Наследствено" пластмасовите кори от двете страни на задната седалка бяха надрани по много сходен начин (предположението ми е следи от детско столче). Личеше само при по-добра свелтина и макар и на практика почти никога да не пътувам отзад ме дразнеше. Опитах третиране с различни препарати с цел визуално заличаване на драскотините, но без почти какъвто и да е било ефект. В последствие опитах и "бабини" рецепти от сорта на загряване с горещ пистолет и минаване с кърпа - очаквано не само, че драскотините не се заличиха, но и стана по-зле когато пластмасата поддаде от топлината и се деформира макар и леко. 

 

В крайна сметка още преди месеци стигнах до заключението "Не при мен!" и реших да заменя двата детайла.

 

Завареното състояние на десния панел. Аналогично изглеждаше и левия.

K8t47Zf.jpg

 

Старият и новият ляв панел. На стария е заградено мястото на деформация от загряване. Едва личеше на непряка светлина, но все пак и на снимката личи:

 

W2JD6rA.jpg

 

Отново стария и новия панел от задните им страни:

hOwWTnI.jpg

 

На горната снимка личи допълнителната шумоизолация на стария. Тя, заедно с фабричната шумоизолация на панела, беше прехвърлена на новия. Реално сега панелите са с двойна фабрична шумова изолация плюс допълнително слаганата от мен (повече от това, "здраве му кажи"):

 

10bgMvM.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай да се похваля и аз, тази сутрин се събудих с SMS от еконт, че са ми дошли спортните пружини :D Сега колеги ми предстои смяна на пружините, а тва нещо никога не съм го правил :huh:  Дали случайно някой от вас е сменял пружини на А3 8L? Ако да може ли да даде малко разяснение.. пък ако има и снимки(Гледах из форума за тема, но не намерих)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...