Jump to content

Модификации по нашите А3


Moonland

Recommended Posts

Според мен няма смисъл да се набутвате с Night Breaker, Philips Extreme Vision и други подобни крушки на късите. Освен разбира се, ако нямате DRL модул, LED дневни или не карате на фарове за мъгла през деня.  :hilezh: Всички тези "силни" крушки са с много по-къс живот от обикновените, цената им е 2-3, а често и повече пъти по-висока, а и разликата в светенето е минимална. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тези крушки DRL модула е задължителен. (Както каза колегата по-горе) Osrama NB животът му е 2 пъти по-малък от този на обикновената халогенна крушка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз преди време смених фаровете с нови Hella и реших да им взема хубави крушки. Сложих им Night Breaker H7 на късите, които изкараха към 7-8 месеца. По средата на този период въведоха задължителното каране на фарове, преди това изобщо не съм ги пускал през деня, само когато има нужда ,така че всеки да си прави сметката колко издържат. От тогава колата е с обикновени крушки Бош и Осрам на късите и няма особена разлика с Найтбрейкърите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а защо просто не си активирате през VCDS-а функцията дневни светлини през късите и не ги димнете да светят примeрно с 75% от капацитета си в режим дневни. По този начин, ще удължите с пъти живота на крушките.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютъра на колата се грижи за всичко, спокойно. Димването на крушките е само, когато са в режим дневни, през останалото в време са изпънати на 100% ( даже тестовия канал показва 101%, все още незнайно от мен защо).

Даже ако искаш, влез в темата ми за VCDS и прочети за опциите, които предлага колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А компютърът на колата как ще се погрижи за това дали са дневни или не ако нямаш нито ключ с такава позиция, нито светлинен сензор ;)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не очаквах този въпрос, но си прав, хубаво е да дам по-подробно инфото. Лошото е, че не съм си в къщи и няма да мога да сложа скийншоти.

С VCDS могат да се активират късите светлини да работят като DRL в два режима, скандинавски и северно-американски режим. В скандинавски режим, при подаване на контакт, светват късите светлини плюс габарити, докато в северно-американски режим, при контакт светват само и единствено късите светлини. Това няма нищо общо със светлинния сензор и неговото наличие или неналичие. Той се грижи само за това, когато стане тъмно при режим ауто, да пусне фаровете (плюс габарити и вътрештата подсветка, разбира се). Управлението на дневните и сензора за светлина са два отделни модула, независими един от друг и изпълняващи различни функции.

А отделно, когато е активиран режим DRL, може да се управлява интензитета на светене от на крушката в режим DRL от 1% до 100% със стъпка 1%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зададох го именно защото колегата това попита преди това, а отговорът ти вероятно неволно бе подвеждащ :) скандинавските светлини както и северно-американсите са просто режими на DRL. Аз също карам със скандинавски светлини просто защото го намирам по-естетично както и смятам, че подобрява видимостта на пътя. Разликата обаче е, че аз имам светлинен сензор.

 

Въпросът, който колегата зададе обаче до колкото разбирам е, как компютърът ще знае дали е ден или нощ (и съответно на колко % да захранва габаритите) и отговорът е: ако няма светл. сензор - не знае. Ако човек не включи ръчно фаровете (или превкл. на габарити), габаритите остават на ХХ% колкото е зададено и в този смисъл компютърът всъщност не се грижи за нищо освен на контакт да включи габаритите на ХХ%. За всичко останало трябва шофьорът да се погрижи както обикновено  :)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата, когато стане тъмно навън, дали му трябва светлинен сензор, за да забележи, че не вижда показанията на таблото. Таблото не свети (освен ако изрично с VCDS не му е казано да пали и подсветката винаги при контакт) и когато се смрачи, се усеща че е време за фарове.

А по въпроса за режима на дневни, аз пък предпочитам северно-американския, не за друго, но по статистика, след въвеждане на задължителното каране на светлини, са се увеличили ударите от зад с 30% именно заради работещите задни габарити. Причината е, че едно е нещо пред теб изведнъж като светне, а друго е просто, като увеличи силата си на светене. Мозакът на човека, реагира по-добре на внузапната светлина, образно да го нарека от нищото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, за малко да забравя, в режим дневни светлини през късите, когато е зададено късите да работят примерно на 50%, външните габарити (разбирайте задни и предни), работят на 100%, но вътре, подсветките са неактивни. По този начин, колата ни оставя, да забележиме, кога е време да превключиму на фарове.

Има и още една екстра, която важи за тези, които имат светлинен сензор. Ако през VCDS е указано, подсветката на таблото да светва при контакт винаги, ако сензора отчете, че е тъмно и трябват фарове, а ключа не е на ауто, тогава гаси подсветката на километража, за да забележи предкормилното устройство, че е време да си пусне фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре сега нямам сензор и нямам ключ с ауто. Как да програмирам тоя комп за да светват габарити и къси на запалено двигател? Преди малко ми писаха фиш за тия светлини :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mодул 09 - Cent. Elect / Bordnetz Stg.

Функция 7 - Long coding / Lange Codierung

Избираш между:

Byte 00 Bit 3 (Scandinavia) (разликата между двете е обяснена в горните постове)

Byte 00 Bit 4 (North-America)

Byte 08 - за да настроиш в % интензитета на DRL

 

Също:

Byte 17 Bit 4 (Ако искаш DRL-то да е през фаровете за мъгла)

Byte 20 - за да настроиш в % интензитета на фаровете за мъгла при DRL

 

Всичко това обаче е възможно едва от МГ2006.

Тук нагледно скрийншотове от колегата:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=162779&p=2299224

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачаш колата с VCDS. От главния прозорец, влизаш в ---Select Control Module---.

179820719.gif

 

След което, влизаш в модул централна електроника (---09 - Cent. Elect---).

179820720.gif

 

Такааа, до тук добре. Би трябвало вече да виждаш менюто на контролера. Натисни бутона ---Coding - 07---

179821030.gif

 

 

и от появилия се прозорец избираш ---Long Coding Helper---
179821031.gif

 

Появява се нов прозорец, който изглежда така:

179820813.gif

 

Кодинга на модула е съставен от 23 байта, като всеки байт е съставен от 8 бита.

за да се разхождаш из байтовете, просто кликаш във въпросния байт с мишката (байтовете са подточка 3)

 

За да активираш дневни светлини в режим скандинавски (къси + габарити), сложи отметка на Byte 0 - Bit 3 [Daytime Running Lights (Scandinavia) active].

Ако не желаеш късите светлини да светят със сто процента от капацитета си, а примерно с 70%, отиваш на Byte 8.

179820821.gif

 

За да пуснеш фаровете примерно на 70% от капацитета им, трябва да промениш стойността на изписаната цифра в жълто на 70, тоест да се получи  ---- Dec1: 70 70. ----

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже вече в няколко поста го срещам.....Не е ли забранено да използваш фаровете за мъгла самостоятелно т.е като дневни светлини? И въобще да използваш фаровете за мъгла без предназначението им???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, забранено е.



ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА

 

Чл. 74.

ал. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси николов. Още една питанка понеже варианта като твоите дрл сьщо ми допада. Имаш ли фабричен халоген(понеже аз нямам) и от къде си ги внесъл тези светлини. Да ме насочиш. При мен ще трябва допълн. окабеляване явно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халогени нямам, а дневните ги поръчвам през е-вау. Ако искаш, най-вероятно тази седмица ще правя поръчка и мога да викна и едни за теб. Окабеляванекто и при мен е допълнително, а управляващия модул е хендмейд от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и схемата на управлението, водил съм се от принципа - колкото по-просто, толкова по-надеждно.

180017006.gif

 

Първоначално, управлението го направих с PIC микроконтролер 12F629. Написах софта, който да управлява дневните, вмъкнах глезотийки от рода на изпрати ме до вкъщи и посрещни ме, избор на сила на светене и т.н., налях софта в микроконтролера и започнах тестове в работата. Всичко работеше перфектно. Но в реални условия започнаха проблемите със смущенията по ел. инсталацията и филтрирането им. Та тогава узрях за идеята на опростяването. Две релета, 5 диода, два бушона и всичко заспа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си им сложа 225/45/17.

Немците са много взискателни. Аз съм си доволен от марката. Ладата я карах на писта в състезания с тях. Също така ги карах и на офроад в едни бабуни и не мръднаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

225 е максималния допустим размер за 7J джанти. Ще седят издути/балонести отстрани, но са все още в рамките на допустимото, така че няма от какво да се притесняваш, просто визуално няма да стоят толкова добре....

По принцип оптималните размери за 7J са 205 и 215.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях взимал преди HRS 16-ки 5 по 100 тайвански,гуми 205/55/16.

Сега колата е при братовчед ми и още държат на дупките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко почнах да се разколебавам. Аз искам да изглежда максимално добре.

Ще търся 7.5J тогава. Има 1 модел на 8J. Това как е за колата и гумите на 225? Да не трябват дистанционни фланци?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...